ja74687 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Witam Serdecznie Chciał bym tutaj opisać mały trik z przepływomierzem powietrza w ADR, chodzi tutaj dokładnie o słabą przepływkę. Po pierwsze ostrzegam, że każdy robi to na własną odpowiedzialność. U mnie, żadnych wielkich problemów z przepływką nie było nie wyskakiwały błędy itp. ale wydawało mi się, że samochód z każdym następnym 1000km był coraz słabszy i miałem jeszcze takie coś że jak delikatnie wcisnąłem mu gaz to zaczął zwalniać. Więc postanowiłem pobawić się z przepływką i co się okazało, że po tym zabiegu samochód nagle ożył nie ma problemów z przyspieszeniem, gdy delikatnie wcisnę gaz samochód nie zamula, i co najważniejsze zmniejszyło się spalanie z ok 10,5 lpg, do ok 9,5l lpg, przy 30% - miasto, 70% - trasa. A więc oto co zrobiłem: 1. Wykręciłem tą blaszkę z tyłu przepustnicy co blokuję tę dziurkę z drucikami (ciężko było to ruszyć ale poszło) i dorobiłem taką samą blaszkę, tylko że z plastyku dokładnie wziąłem pudełeczko od patyczków do uszu, odrysowałem i wyciąłem 2. Zrobiłem na środku dziurkę w tym plastykowym czymś co dorobiłem i wkręciłem zamiast tej blaszki to coś wyglądało tak: ale okazało się że za wiele się nie polepszyło, więc postanowiłem zmniejszyć tą dziurkę. Więc wyciąłem drugie takie coś tylko że z mniejszą dziurką, zamontowałem i ku mojemu zdziwieniu silnik odzyskał życie jak narazie zrobiłem na tym ok 900 km i osiągi są doskonałe o niebo lepiej jak było i te spalanie . Jak by ktoś się zdecydował na taki zabieg to proponuje zacząć od mniejszej dziurki i potem ją powiększać bo już się jej nie zmniejszy, i obserwować co się z motorem dzieje :)A tak to u mnie po zamontowaniu wygląda: Ps. Zrobiłem to dlatego, że kiedyś w necie znalazłem jak podobnym sposobem przepływke od BMW ktoś tak wskrzeszał I do tego poprawiły mi się mapy LPG zamieszczam link do rzutu moich map Na mapach zrobiłem tyle co na tym plastykowym czymś więc już można coś orzec http://files.tinypic.pl/i/00383/vulnwee54vfp.jpg ---------- Post dopisany at 17:07 ---------- Poprzedni post napisany at 15:05 ---------- Dodałem, że to wersja BETA ponieważ cały czas to rozwiązanie sprawdzam i testuje, Czy np.: Nie szkodzi to na przepływkę, itp. Jak narazie po świecach widzę że skład mieszanki jest dobry ponieważ świece mają na sobie szaro - biały osad Jak już ktoś to przetestuje niech napisze opinię U mnie różnica jest znacząca na plus
pastaldo Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 No ciekawe rozwiązanie, pytanie tylko za co ta dziurka opdowiada w tym przepływomierzu? Pwnie w jakiś sposób oszukuje przepływkę ale jesli na plus to testuj i patentuj
ja74687 Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 Moim zdaniem daje większy przepływ powietrza przez co wskazania się poprawiają Tak uważam bo jak zrobiłem ją za dużą to za wiele nie pomogło ale jak zrobiłem mniejszą i był mniejszy przepływ powietrza to jest o niebo lepiej
rafal9119 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 właśnie i u mnie odczułem ze auto jest słabe jakos tak. sprobuje to zrobic
ja74687 Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Opublikowano 13 Maja 2013 Tylko że próbuj od mniejszej dziurki U mnie optymalna okazała się dziurka troszkę większa niż ta na śrubki Napisz wyniki operacji
MATIUS Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 kieorwnik opylił byśdwa zestawy do testów do przepływki plastikowej hitachi to podchodzi? opis też byś zrobił ?
ja74687 Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Opublikowano 14 Maja 2013 nigdy nie miałem takiej przepływki w ręku więc nie wiem jak tam jest w środku Pokombinuj coś w tym stylu co ja zrobiłem tylko na części dorobionej można to zrobić z byle czego ja zrobiłem jak na pisałem z pudełeczka od patyczków do uszu odrysowałem ostrym gwoździem i nożyczkami wyciąłem potem wiertłami dziury porobiłem i wsio ---------- Post dopisany at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany at 20:34 ---------- spojrzałem na google jak ta przepływka mniej więcej wygląda i mi się wydaje, że jest bardzo podobnie jak w metalowej tylko że w plastykowej jakieś ta część co dorobiłem jest na jakiś zatrzaskach i jak narazie nie mam za bardzo pomysłu jak to zrobić. Może wyciągnij ostrożnie to oryginalne i postaraj się zrobić identyczne może będzie pasowało i uda ci się to wcisną żeby dobrze siedziało, a jak nie to jakoś może śrubkami małymi czy coś, na pewno nie może ci się to oderwać bo może szkód narobić
wiatrol Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 sprawdzałem u siebie bo chciałem zrobic taki patent jak kolega i okazało sie że w mojej przepływce orginalnie niema żadnego otworu mam 2 uszkodzone z całą obudową i tam też niema dziury ale z nadmiaru części wywierciłem mały otwór w swojej i niestety musze powiedzieć ze nic to nie zieniło mógłbyś sprwcezować jakiego wiertła finalnie użyłeś ja na próbe wziołem trójke i zero zmian może w twojej przepływce ktoś cos kombinował wg nie powinieneś też spróbować dorobić detal bez otworu
darko Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 właśnie kolego chodzi o to,żeby tam zrobić ten otwór,też tego spróbowałem i powiem,że auto zaczęło się lepiej zbierać od niższych obrotów a nie dopiero w granicach 3000.Ja u Siebie zrobiłem dziurkę wiertłem 4,5 jak zrobiona była 3mm nic nie było czuć,spróbuje zrobić tez wiertłem 5,0
ja74687 Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Opublikowano 29 Maja 2013 wiatrol jak u ciebie różnicy nie czuć to może popróbuj z większym otworem a jeżeli i to nie pomoże to znaczy że twoja przepływka ma idealne wskazania. Przecież napisałem że to jest trik dla osób które czują że ich samochód z tysiąca na tysiąc km słabnie:) A u ciebie znaczy że jest wszystko dobrze i osiągnąłeś max moc tego silnika Kolego Śliwek niestety ja logami nie dysponuję ale jak narazie po przejechaniu ok 3000 km nie ma żadnego problemu z przepływką a samochód chodzi o niebo lepiej
wiatrol Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 mi auto też zbiera sie dopiero po przekroczeniu 2500 tys spróbuje wywiercić otwór wiertłem 5 i dam znac jak wyszło
darko Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 właśnie kolego chodzi o to,żeby tam zrobić ten otwór,też tego spróbowałem i powiem,że auto zaczęło się lepiej zbierać od niższych obrotów a nie dopiero w granicach 3000.Ja u Siebie zrobiłem dziurkę wiertłem 4,5 jak zrobiona była 3mm nic nie było czuć,spróbuje zrobić tez wiertłem 5,0 właśnie spróbowałem z otworem 5mm i zrobiło się jakby gorzej,tak że chyba 4,5mm to max. bynajmniej u Mnie
largovinch Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Zrobiłem tak jak pisaliście dziurka oko 4mm ciezko mi powiedziec czy to cos dało raczej nic. Zauwazylem natomiast ze miedzy 4-5 tys obrotow auto na piatym biegu tak jak by sie lekko dusilo i nie chcialo dalej sie wkrecac przy predkosci nie 160-165km/h. Druga sprawa czuc ewidetnie ze przy ruszaniu wkreca sie dopiero po 2500 tys obrotów. Chyba będę musiał wziac kolegę Śliwek i zrobić logi... Ps. wczoraj podpinalem pod kompa przy zmianie oleju. I jest tylko bład zwiazany z Absem ktorego nie ma, sterownik albo pompa nawalila jeszcze za poprzedniego wlasciciela. Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
ja74687 Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Opublikowano 30 Maja 2013 Jak ci nic nie dało to możliwe że wskazania twojej przepływki są bardzo dobre może spróbuj z mniejszą dziurką a jak i to nie pomoże to zostaw jak było w oryginale
largovinch Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Mineło dwa dni od tego kombinowania, zrobilem juz ponad 200 km i zauwazylem ze na luzie czasami podskakuja obroty od 1000-1200. Na org blaszce tego nie ma Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
ja74687 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 Śliwek no napewno w 100% nie są sprawne ale po zastosowaniu tego jeszcze pojeżdżę trochę na swojej (narazie na oryginalną nie mam kasy a podróbki nie kupię ) W moim przypadku przepływka nie była wymieniana od nowości więc nie ma się co jej dziwić. largovinch jak tak ci się dzieje to znaczy że u ciebie przepływka jest w 100% sprawna i ja bym radził ci zostawić wszystko w oryginale albo malutką dziurkę zrób taką jak na śrubki bo jak podskakują obroty to jest duże prawdopodobieństwo że masz zbyt wysokie wskazania
Śliwek Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 wg mnie dlaje bladzicie na oslep. nie neguje samego pomyslu, bo wiadomo przeplywka sie zużywa. ale u jednego blad wskazania jest przykladowo 5% u innego 15% wiec otworki nie beda takie same. i jednego na wolnych moze pokazywac dobrze a przy wysokich zle i odwrotnie. uwazam, ze najpierw powinno sie sprawdzic uklad czy nie ma nieszczelnosci. pozniej zlogowac przeplywomierz i dopiero wtedy zaczynac zabawe z dziurka jesli wogole bedzie taka potrzeba. zaczynac od malutkiej, i sprawdzac wskazania i ewentualnie rozwiercamy o koloejne 0,5 mm po czym ponownie logowac auto. i tak do skutku pamietajcie ze przeplywomierz nie moze pokazywac za malo a ni za duzo. trzeba trafic w "normę"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się