Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 nie działa - czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, miron 667 napisał:

jestem już po wizycie w warsztacie od klimatyzacji, zniszczeniu uległo sprzęgło sprężarki, połamały się plastykowe łopatki tego sprzęgła, tarcza sprzęgła leżała na dolnej osłonie silnika z gumką i pierścieniem, po odpompowaniu gazu z olejem i ponownym nabiciu klimy system chłodzenia działa jak należy  :), ciekawi mnie tylko ten przypadek kolegi "niekrasz" - nie chciałbym  za moment wymieniać sprężarki, dziękuję koledzy  :hi:

 

 

sprzegielko sie zrywa, bo sprezarka stawia juz za duzy opor

ale jak przetrwasz lato to przynajmniej na rok problem z głowy ;)

Opublikowano
21 godzin temu, niekrasz napisał:

 

sprzegielko sie zrywa, bo sprezarka stawia juz za duzy opor

ale jak przetrwasz lato to przynajmniej na rok problem z głowy ;)

masz rację, tak właśnie było, dzień był gorący i sprzęgiełko dostało większe obciążenie, wspomnę że to zerwane sprzęgło z gumkami było wymieniane pięć lat temu ale wtedy w większości były wytarte - wybite gumki a jedna łopatka tarczy sprzęgła była nadłamana, objawiało się to takim terkotaniem od czasu do czasu na wolnych obrotach (klima chłodziła), 

teraz wolałbym żeby klima popracowała znowu dłużej, przynajmniej parę sezonów, pozdrawiam :wink:                  

Opublikowano

U mnie Econ da się wyłączyć ale klima nie chłodzi. Wiatrak się nie włącza.  W vagu cis nienie 4 bary . Nawet na testach wiatrak stoi a po podlaczeniu na krotko wiatrak daje czadu ale klima itak ciepłe leci . Czy to zawór ?

Opublikowano
U mnie Econ da się wyłączyć ale klima nie chłodzi. Wiatrak się nie włącza.  W vagu cis nienie 4 bary . Nawet na testach wiatrak stoi a po podlaczeniu na krotko wiatrak daje czadu ale klima itak ciepłe leci . Czy to zawór ?

Przede wszystkim sprawdź ilość czynnika w układzie i czy nie ma nieszczelności. Jeżeli nie uruchamia się wiatrak, to albo zbyt niskie ciśnienie, albo uszkodzony czujnik przy chłodnicy.

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sprawdzę i dam znać

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

czujnki to chyba w vagu by blad zwracal?

Opublikowano

No właśnie

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak masz 4bar i nie rośnie po włączeniu to znaczy że się nie spręża czynnik czemuś albo sprężarka nie zalacza

Opublikowano

Witam,

Ja również chciałbym dołączyć do tematu. W moim climatroniku da się wyłączyć ECON. Po podłączeniu VCDS-a nie wykryłem żadnych błędów. Wiatrak z przodu dmucha, wszystko inne też wydaje się sprawne.  Ciśnienie w układzie 6 barów jednak klima nie chłodzi. Może ktoś wie o co chodzi lub na co zwrócić uwagę?

Opublikowano

Może ten nieszczęsny zawór ?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 2.07.2017 o 21:03, KarolA4b6 napisał:

Witam,

Ja również chciałbym dołączyć do tematu. W moim climatroniku da się wyłączyć ECON. Po podłączeniu VCDS-a nie wykryłem żadnych błędów. Wiatrak z przodu dmucha, wszystko inne też wydaje się sprawne.  Ciśnienie w układzie 6 barów jednak klima nie chłodzi. Może ktoś wie o co chodzi lub na co zwrócić uwagę?

może masz w układzie za mało czynnika ?,  możesz stwierdzić czy to powietrze wydobywające się z kratek różni się od tego z zewnątrz?, rozumiem że to 6 barów nie rośnie przy włączonej klimie ?, sprzęgiełko sprężarki obraca się ?

Opublikowano

Ja mam 4 i też żadnej zmiany po wlaczeniu

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
4 godziny temu, miron 667 napisał:

może masz w układzie za mało czynnika ?,  możesz stwierdzić czy to powietrze wydobywające się z kratek różni się od tego z zewnątrz?, rozumiem że to 6 barów nie rośnie przy włączonej klimie ?, sprzęgiełko sprężarki obraca się ?

Czynnika w układzie na pewno mam w odpowiedniej  ilości, bo byłem na sprawdzeniu. Wydaje mi się że powietrze wydobywające się z kratek jest takie jak na zewnątrz a może nawet cieplejsze. Ciśnienie w układzie po włączeniu klimatyzacji nie zmienia się. Sprzęgło sprężarki obraca się.

A może to jakiś mechanizm który odpowiada za przełączanie powietrza pomiędzy zewnętrznym które jest do schłodzenia, a tym które jest przeznaczone do ogrzewania? Co o tym myślicie?

Opublikowano
Dnia 4.07.2017 o 21:23, KarolA4b6 napisał:

Czynnika w układzie na pewno mam w odpowiedniej  ilości, bo byłem na sprawdzeniu. Wydaje mi się że powietrze wydobywające się z kratek jest takie jak na zewnątrz a może nawet cieplejsze. Ciśnienie w układzie po włączeniu klimatyzacji nie zmienia się. Sprzęgło sprężarki obraca się.

A może to jakiś mechanizm który odpowiada za przełączanie powietrza pomiędzy zewnętrznym które jest do schłodzenia, a tym które jest przeznaczone do ogrzewania? Co o tym myślicie?

jednak obstawiałbym sprzęgiełko kompresora, koło sprężarki owszem  obraca ale jej ośka  pewnie stoi w miejscu (przypatrz się dokładnie), no chyba że padł  zawór regulacyjny N280 w kompresorze

Opublikowano

U mnie jest taki problem ze z rana nie chce działać, błędów nie ma, ciśnienie jest 7 bar na jałowym, ekon nie świeci, pojeżdżę chwilę zgadze auto i po jakimś czasie zadziała i już działa do wieczora, dodam że u mnie nie ma sprzęgła bo to koniec 2004 roku, jakieś pomysły ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A co jeśli econ się wyłącza a wiatraki nie włączają się ?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, piwoszek28 napisał:

A co jeśli econ się wyłącza a wiatraki nie włączają się ?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
 

twój przypadek z klimą jest bardzo podobny do mojego (5 barów, econ można włączyć i wyłączyć, wiatrak się nie załącza, brak chłodzenia), winą było przeniesienie napędu z koła pasowego na wał sprężarki (ułamane płytki tarczy na wale sprężarki i brak gumek), autko mam z września 2004r. także sprzęgła elektromechanicznego tam nie ma, u ciebie nie wiem pewnie jest sprzęgiełko, sprawdź dokładnie czy wał sprężarki obraca się razem z kołem pasowym tej sprężarki    

Opublikowano
2 godziny temu, kt65c453 napisał:

U mnie jest taki problem ze z rana nie chce działać, błędów nie ma, ciśnienie jest 7 bar na jałowym, ekon nie świeci, pojeżdżę chwilę zgadze auto i po jakimś czasie zadziała i już działa do wieczora, dodam że u mnie nie ma sprzęgła bo to koniec 2004 roku, jakieś pomysły ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

może się zawiesza, źle działa zawór regulacyjny N280 w sprężarce ?, może też być winą elementy przenoszące napęd z koła pasowego na wał sprężarki, oprócz odgłosu pracy silnika nie słyszysz jakieś takie terkotanie które się pojawia i ginie ?, może gdzieś w tym kółku na wale sprężarki miele te gumki i raz załapuje i zasprzęgla a nieraz nie, chociaż tobym wykluczył, ale dziwne rzeczy się dzieją, jak nie zajrzysz i rozbebeszysz to się nie dowiesz

Opublikowano

Ale napisałem że u mnie sprężarka cały czas się kręci bo ja nie mam sprzęgła, od 2004 roku tak jest,

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Masz sprzeglo samozrywne. U mnie w 2002 roku też tak jest. 9d8f5513dec195436c8a9677216877d9.jpg7d47e8a63234a515e7be06242842bd44.jpg

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...