Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Trzęsie przy ruszaniu z miejsca


Recommended Posts

Posted

witam wszystkich. Jestem tu raczej nowy więc jakby cos nie tak to sie nie denerwujcie.

Mam kłopot. Mam audi a4 2002r 1.9 TDI 131KM z silnikiem AWX posiadam je od roku i wymienialem mu juz kilka ciekawych częci ale teraz znowu zaczyna sie cos dziać. gdy ruszam jak samochgód sie zagrzeje trzęsie troche ale jak ruszam pod górke to juz bardzo. i tylko podczas ruszania podczas jjazdy nie nie trzesie iwogóle i jest w porzadku.

Jezeli ma ktos fachowa wiedze i moze cokolwiek pomóc i doradzic bede wdzieczny.

Pozdrawiam wlascicieli i wlascicielki wszystkich audi a4.

Siemka.

Posted

no to już chyba będzie dwumas.... :cry:

Jakbys jeszcze rozwinął to "trzęsienie".... W tym tkwi istota :neutral:

To manual, czy tip ?

Posted

manual

trzesie nie wiem podobnie jak na zakrecie kiedys przy poprzednim audi jak mial przegub walniety

tak samo tylko ze na wprost podczas ruszania.

nie wiem moze poduszka pod skrzynia biegów......

Posted

stan poduszki pod skrzynią biegów łatwo sprawdzisz, ale obawiam się że kończy się dwumas (kosztowna usterka występująca w naszych B6 :cry: )

Posted
ale obawiam się że kończy się dwumas (kosztowna usterka występująca w naszych B6 :cry: )

Na to wygląda.Ja miałem u siebie wymienione na gwarancji producenta przy 40000km

Posted

Na początek obejrzyj poduszki. Czy zmieniałeś ostatnio tarczę sprzęgła, docisk lub jego łozysko albo po prostu rozłączałeś skrzynię z silnikiem? U mnie podobny objaw występuje na zimnym silniku przy pierwszym lub drugim ruszeniu, później znika po rozgrzaniu-zwichrowana tarcza lub docisk (na marginesie-założone zupełnie niedawno, ale nie dam rady wydębić reklamacji i na razie się jakoś muszę turlać)... No ale ja mam 1Z, więc dwumas wykluczam u siebie jako przyczynę "trzęsienia" bo go po prostu nie mam. Tak więc jak nie poduszki i nie zwichrowana tarcza lub docisk to pewnie jednak dwumas :-(

Posted

Obstawiam dwumas

Posted

nie wiem panowie ale najprawdopodobnie nie jest to kolo zamachowe i sprzęgło ponieważ 5 tyś km temu wymieniałem wszystko wiec raczej na pewno nie jest to koło zamachowe. a nie jest to objaw wyrobionej poduszki pod silnikiem albo moze luzów na przegubach

Posted

SOBOL24, mi właśnie po wymianie sprzęgła zaczęły się te problemy z trzęsieniem, więc jesli jak piszesz 5 tys km temu wymieniałeś, to albo zwichrowane, albo mechanik dał d... składając i niedokładnie wycentrował. Takie moje zdanie. Przeguby chyba raczej nie... A poduszki sprawdziłeś??

  • 7 months later...
Posted

Dajcie no update tego tematu, bo sie u mnie objawy podobne pojawily.....

Posted

Podobny objaw jest przy wyjechanych przegubach. Warto jes sprawdzić

Posted

Podobny objaw jest przy wyjechanych przegubach. Warto jes sprawdzić

A nie trzesly by sie za kazdym razem podczas ruszania? Mi dzisiaj na 20 ruszan z 1 biegu, trzesawka pojawila sie 3 razy. Jestem mocno przestraszony, wiec podeslijcie tu zaraz jakies rozwiazanko + jakie koszty trzeba poniesc.

  • 1 year later...
Posted

kolejne update... jaka była przyczyna ? u mnie podobne objawy, trzesie przy ruszaniu jak się rozgrzeje - szczególnie po jeździe w korku (częste ruszanie) :(

Posted

kolejne update... jaka była przyczyna ? u mnie podobne objawy, trzesie przy ruszaniu jak się rozgrzeje - szczególnie po jeździe w korku (częste ruszanie) :(

u mnie te same objawy szczegolnie po dlugim korku.

Posted
kolejne update... jaka była przyczyna ? u mnie podobne objawy, trzesie przy ruszaniu jak się rozgrzeje - szczególnie po jeździe w korku (częste ruszanie)

na 95% dwumas ( wiem z autopsji) a najgorsze to to że dopóki się go nie wymieni to ci nikt nie da gwarancji ze to on.

we Wrocławiu na Karkonoskiej za diagnozę dwumasa chcieli 600zł - bez gwarancji wykrycia usterki (wymieniłem w ciemno dwumas + sprzęgło)

pomogło :naughty: :naughty: :naughty:

Posted

..jakieś dwa dni temu byłem u mechanika, stwierdził po moim opisie, że to raczej sprzęgło niż dwumas - zaproponował mi oto takie rozwiązanie założenie nowego sprzęgła z pominięciem dwumasu na wszelki wypadek (np. VALEO), tylko ma "sprawdzić" czy oto takie rozwiązanie zadziała w AWX'ie koszt jakieś 1500 pln. Szczerze nie wiem co myśleć.. PS. Może jeszcze jakieś sugestie ? pozdro !

Posted
AWX'ie koszt jakieś 1500 pln
a co to w AWX-ie sprzęgło ze złota ??????????

Jak dobrze pamiętam to w 2200 zł zmieściłem się (sprzęgło + dwumas) + coś za wymianę może teraz trochę podrożało ale nie aż tyle.!!??

Poszukaj ile kosztuje sprzęgło i zapytaj się ile mechanik chce za wymianę. Może będzie taniej.

Jednak z tego co ja kombinowałem (to po ocenie ryzyka najtaniej wyszło mnie wymiana w ciemno całego kompletu).

Chyba że wymieniasz sam :> :> :> :>[br]Dopisany: 26 Marzec 2009, 21:22_________________________________________________dwumas + sprzęgło -sachs

Posted
AWX'ie koszt jakieś 1500 pln
a co to w AWX-ie sprzęgło ze złota ??????????

Jak dobrze pamiętam to w 2200 zł zmieściłem się (sprzęgło + dwumas) + coś za wymianę może teraz trochę podrożało ale nie aż tyle.!!??

Poszukaj ile kosztuje sprzęgło i zapytaj się ile mechanik chce za wymianę. Może będzie taniej.

Jednak z tego co ja kombinowałem (to po ocenie ryzyka najtaniej wyszło mnie wymiana w ciemno całego kompletu).

Chyba że wymieniasz sam :> :> :> :>[br]Dopisany: 26 Marzec 2009, 21:22_________________________________________________dwumas + sprzęgło -sachs

poszukam, poszukam jaka cena na rynku... a nawet już znalazłem około 800 pln za sprzęgło oraz 1180 pln za dwumas -->> i to nawet u mnie w mieście.. a czy jest możliwe "nie montowanie" dwumasu w awx'ie ? może ktoś szepnie słówko, czy można sie tego pozbyć ?

Posted

Może i technicznie możliwe ( poszukaj trochę na ten temat było) jednak nie wiem czy będziesz zadowolony z takiego rozwiązania ( mój mechanik stwierdził iż jeżeli miałem dwumasa i się do niego przyzwyczaiłem to na pewno nie będę zadowolony jak się go wyrzuci. Twierdził iż komuś ( klientowi) tak zrobił i miał same kłopoty. Pojawiły się minimalne drgania i inne drobne bzyki.

Jak by było tak od nowości to właściciel nawet by na nie nie zwrócił uwagi.

Acha jak ja wymieniałem komplet to wyszła taka sprawa, że jeżeli bym kupił samo sprzęgło lub sam dwumas to nici z wymiany ( nowy dwumas nie pasował do starego sprzęgła). a komplet pasował ( coś ze śrubami było nie tak).

Wiem wiem jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o kasę :> :> :> :>

Musisz się sam zdecydować .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...