Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki jest powód zapiekających się turbin ?


samekgsx550

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim przypadku po czyszczeniu turbo 3 miesiące bez przeładowywania to i tak dobry wynik.

Wcześnie założyłem turbo AWX 2-3 miesiące i kierownice stoją dęba.

Obecnie mam założoną VNT ori. Fakt turbo nie w najlepszym stanie, ma już luzy. Ale po założeniu wyczyszczonej turbiny pojeździłem 2 miesiące i lipa.

Dodam że but w podłodze i raz w tygodniu rozruszam sztangę kluczem góra dół.

Co to Qźwa może być ? Kat chyba wycięty bo widać zaspawane cięcie na nim pod spodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to być zły skład mieszanki czyli lejący wtrysk albo zapchany katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qźwa ile razy można czyścić to turbo.

---------- Post dopisany at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ----------

Ile może kosztować zrobienie lejących wtrysków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powodów może być wiele... jakość paliwa (mi np. na zimowym już drugi rok z rzędu się zapieka, na letnim po przedmuchaniu brak problemu), emerycki styl jazdy, krótkie odcinki do pokonania (niedogrzany silnik)...

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emerycki styl jazdy, krótkie odcinki do pokonania (niedogrzany silnik)..:hi:

Przecież kolega napisał, że but przylega do podłogi ... Od samego paliwa też nie będzie w tak krótkim czasie takich objawów.... Dalej nie wiemy czy auto łyka olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qźwa ile razy można czyścić to turbo.

---------- Post dopisany at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ----------

Ile może kosztować zrobienie lejących wtrysków ?

Ja miałem tak samo w ciągu roku czyściłem kilka razy a nawet czasami 1500km nie przejechał i zaczeły sie pierwsze notlaufy.

Wymiana wtryskiwaczy nic nie dała .

Zaślepienie EGR -u pomogło , ale nie do końca po zimie czyszczenie turba , zmiana softu w połączeniu z usunięciem EGRa rozwiązała sprawę jak na razie spokój i oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony, krótkie odcinki co dziennie, ale przy tym co najmniej raz dziennie go przydusze.

Oleju troche łyknie ale raczej to za sprawą turbo. Na AWX który puszczał było widać na bagnecie jak ubywa. Na VNT15 też coś weźmie ale dużo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony, krótkie odcinki co dziennie, ale przy tym co najmniej raz dziennie go przydusze.

Ja też robię głównie krótkie odcinki po 2-5 km i raczej delikatnie jeżdżę i nie mam już problemów z turbem od 2 lat. A mam od AVX-a co jest bardziej narażona na zawalenie.

Ale krótkie odcinki , jak z motorem i osprzętem wszystko w porządku to żadna wymówka.

Rób jak najszybciej logi przed czyszczeniem i po wyczyszczeniu Turba , zobaczymy , bo coś musi niedomagać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez tak mam, pomaga trasa dłuższa albo przeciagniecie go na wyższych obrotach, ale problem i tak szybko powraca, taki już typ:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez tak mam, pomaga trasa dłuższa albo przeciagniecie go na wyższych obrotach, ale problem i tak szybko powraca, taki już typ:)

to nie taki typ tylko jakaś usterka , a warto zlikwidować bo Turbo szybko padnie albo co gorsza odfrunie i dopiero narobi w silniku bałaganu:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest z turubulum. A trzeba było kupić 90km bez zmiennej geometrii.

Już wiem, przerobić na 1.9 SDI :)

---------- Post dopisany at 21:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ----------

Koledzy a jak turbo lekko puszcza już olej, to nie jest to powodem zapiekających się kierownic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien wtryski i po kłopocie to jest przyczyna zapiekania sie kierownic leja .Ale po co ktos ma ci mowic lepiej kasowac 250 za czyszczenie co chwila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się.

Mam to samo co 4 mc czyszczenie juz mnie to wk...a, zrobiłem logi przed i po nic na nich nie widać według specjalistów co eliminuje lejące wtryski, robię min 10 km w jedną stronę do pracy auto dogrzane do 90* zawsze. Z doświadczenia podpowiem, że krótkotrwałe gazowanie auta nic nie daje. Efekt przynosi trasa i stała prędkość przez dłuższy czas z obrotami pow 3k (turbo musi się wygrzać/syf wypalić).

Podpowiedzcie co może powodować tak szybkie zasyfianie ? Jedna rzecz na którą ja mam to bardzo twarda grucha :P (jakkolwiek by to zabrzmiało :)

Pytałem o to wielokrotnie ale "specjaliści" powiedzieli po czyszczeniu że pięknie steruje łopatkami i że im twardsza tym lepsza, ale ja uważam że ma to jednak wpływ i kupiłem nową którą bez problemu ręcznie wciśniesz (bo mojej to prawie się nie da) i przy następnym czyszczeniu zmieniam na miększą.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem

ja jeździłem jak dziadek tylko po miesicie krótkie trasy 3 lata i nic nie zasyfiało. Aż nagle się zapiekły. I od tamtej pory jakiego turbo bym nie założył zapieka moment pomimo buta w podłodze.

Czyli powód musi być na pweno jakiś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na komputerze sie nie sprawdzi wtryskiwaczy.Mozna miec korekcje 1.5-2mg i wtrysk idealny albo korekcje 0.10-0.20 ale leje jak z wiadra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje w 013 mogą ale z reguły nie dają żadnej informacji na temat czy wtryski leją czy nie, za to daje stan pracy silnika i tego jak się zachowuje w rożnych sytuacjach(zapalanie, przyspieszanie itp), 013 dają informacje o tym czy kompresja w cylindrach lub wtryski zużywają się równomiernie, czy wtryski mają równe ciśnienia, im niższe ciśnienia tym wtrysk gorzej rozpyla aż poniżej pewnego ciśnienia zaczynają podlewać bo proces wtrysku następuje przy zbyt niskim ciśnieniu i prócz słabiej rozpylonego paliwa zostanie wlane go więcej, w 013 korekcje się rozjeżdżają jeżeli tylko jeden leje, dwa lub 3 leją to będą rozbieżności w stosunku do tego co nie leje, jeżeli leją wszystkie cztery podobnie(mają w miarę podobne ciśnienia otwarcia) to nie będzie wcale rozbieżności tak samo jak przy czterech zdrowych wtryskach z w miarę równymi ciśnieniami, bo jeżeli zdrowe wtryski mają ciśnienia w cały świat(+/- 20-40bar) to korekcje będą ponad +/-2 i co ważne auto będzie pracować normalnie bo zakres ecu do jakiego jest w stanie skorygować nie równe ilości wtryskiwanego paliwa przez wtryski jest +/-3.0, powyżej tej wartości silnik zacznie nie równo pracować na niskich obr, im wyższe obr tym mniej odczuwalne są skutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...