Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dławi się i szarpie po deszczu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Objawy:

- na niskich obrotach lekkie dodanie gazu powoduje lekkie przydławienie a następnie prawidłowe wchodzenie na obroty

- na niskich obrotach średnie dodanie gazu powoduje szarpanie i przerywanie pracy silnika, średnio wchodzi na obroty

- na niskich obrotach gwałtowne dodanie gazu powoduje dodatkowo mulenie, "pracę na trzech garach", stosunkowo wolne wchodzenie na obroty

- po przekroczeniu 2 - 2,5 tyś obrotów wydawało się że wszystko było ok.

- objawy nasilające się po rozgrzaniu silnika i przy wysokich temperaturach otoczenia

- brak różnicy czy gaz czy benzyna

- stabilne obroty jałowe, w późniejszym okresie czasem pojedyncze wypadanie zapłonu.

- czasem chwilę po uruchomieniu silnik zaczynał pracować na 3 cylindrach (przy każdych obrotach i obciążeniu) i tak zostawało do wyłączenia i ponownego włączenia silnika. Po takim restarcie wracała normalna praca na wszystkich cylindrach oczywiście z objawami jak powyżej.

- uruchamianie silnika bez problemu, czy to ciepły czy zimny

- brak błędów w komputerze(!)

Powód: uszkodzona cewka zapłonowa.

Opublikowano

U mnie jak rozgrzany to chodzi elegancko. Reszta objawów się zgadza. Czy u ciebie było widać po cewce że może być uszkodzona. Jakieś pęknięcia czy przypalenia. Bo moja wygląda jak nowa ze sklepu. Czy warto kupić na szrocie używana?

Opublikowano

Mialem ze szrotu i odesłalem bo sie nic nie zmienilo,po cewce nic nie widac.Jak juz to moduł wzmocnienia zapłonu zdycha.Niedługo kupuje nowke beru,innych nie ma.

Opublikowano

Dziwna sprawa. Wczoraj zapaliła się rezerwa, podjechałem więc na stację zatankować. Dzisiaj rano pomimo tego, że padało w nocy nie miałem żadnych problemów z samochodem.

Kolejne możliwe przyczyny usterki:

- poprzednio zalane paliwo nie było dobre

- Gdy poziom paliwa zbliża się do rezerwy występuje jakiś problem pompą paliwa.

Opublikowano

Ja dzisiaj też odpaliłem bez większych problemów ale u mnie nie padało ale lekkie poszarpywania były

Opublikowano

A odpowietrzanie baku działa sprawne ?

Opublikowano

W nocy padało, dzisiaj też nie miałem z autem żadnych problemów. Zawór odpowietrzania raczej działa bo go słychać, na vagu też pokazuje, że się załącza. Zobaczę co się będzie działo jak zacznie się poziom paliwa zbliżać do rezerwy.

Opublikowano

u mnie odpowietrzanie działa, od dwóch dni odpalam bez żadnego zająknięcia i weź tu bądź mądry

Opublikowano

No to panowie cieszyć się i jeździć :banan: a może komputer wilgoci lapie? Powiedz czy wygląda jakby ktoś się do niego dobieral czy jest nie ruszony. Pablo ty masz AHL?

Opublikowano

u mnie z komp suchy, ja mam ADP, nie chce tego tak zastawiać bo niewiadomo kiedy znowu się tak zacznie dziać, wolę być pewny ze wszystko jest sprawne

Opublikowano

Ponieważ wczoraj znów miałem lekkie problemy, zdecydowałem, że trzeba zacząć działać w tym temacie i zamówiłem nową cewkę z modułem BERU. W poniedziałek powinna być. Mam nadzieję że pomoże. Napisze po wymianie jakie efekty.

Opublikowano
Ponieważ wczoraj znów miałem lekkie problemy, zdecydowałem, że trzeba zacząć działać w tym temacie i zamówiłem nową cewkę z modułem BERU. W poniedziałek powinna być. Mam nadzieję że pomoże. Napisze po wymianie jakie efekty.

i jak sytuacja po wymianie ? u mnie póki co jest spokój od tamtej pory z tym że nie było takich ulew jak wtedy

Opublikowano

Po wymianie cewki nie miałem już więcej problemów jak na razie. Dodatkowo zauważyłem , że jakby płynniej obroty wzrastają, ale to nie jest jakaś mega różnica po prostu czuję, że jest inaczej. Zamówiłem też przepływomierz używkę bo zrobiłem logi ostatnio i na wolnych obrotach daje prawie 4g/s, a w czasie jazdy zdarzają się spadki.

---------- Post dopisany 15-09-2013 at 15:46 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2013 at 07:09 ----------

Zaczęły się jesienne całodniowe ulewy i problem powrócił.

Do tej pory wymienione:

- cewka Beru nowa,

- przewody zapłonowe Beru nowe,

- kopułka i palec oryginał bosch (nalatane z 15 tys. km),

- świece Bosch (około 20 tys. km temu),

- przepływomierz ori używany (po logach wygląda ok),

- sonda lambda (około 10 tys.km)

- filtr paliwa i powietrza (około 20 tys. km).

- obudowa komputera szczelna, w środku brak śladów jakiejkolwiek wilgoci,

- kanały odprowadzające wodę drożne,

- na vagu absolutny brak błędów.

Brak mi już pomysłów. Nie wiem już co mam wymieniać a moja żona ma już dość mnie i MOJEGO samochodu :).

POMOCY!!!

Opublikowano

Witam!

Mam ten sam objaw w swoim ADP 1.6 + LPG, na kablach było widać jakieś przebarwienia, więc kable wymieniłem na nowe (Kager) + świece BOSCH, na początku wydawało się, że było dobrze, ale dziś wcześnie rano problem powrócił. Objawy i ich ustępowanie jest identyczne jak u kolegów wyżej. U mnie dodatkowo jest jeszcze jeden problem: od czasu do czasu nie mogę odpalić samochodu, odpala, silnik złapie obroty i od razu gaśnie. Aha i np w trasie, przy zatrzymaniu się na bramkach do poboru opłat, po naciśnięciu sprzęgła obroty spadają do ok. 400 - 500 (telepie budą) i ogólnie silnik momentami nie pracuje równo. Może trochę chaotycznie, ale mam nadzieję, że jasno napisałem. Trochę mnie to martwi, bo mam zamiar jeździć samochodem do Sosnowca i z Sosnowca do Katowic (dziennie ok. 60km), więc wolałbym usunąć te usterki.

Opublikowano
adaptacja przepustnicy prawidlowa?

Adaptacja prawidłowa. Obroty nie falują. Zauważyłem, że problem występuje po deszczu, ale tylko wtedy gdy poziom paliwa jest blisko rezerwy. Jak mam pół baku paliwa to tego problemu nie ma. Wydaje mi się, że może się w baku skrapla woda, a ponieważ jest cięższa to osadza się na dnie i jak jest mało paliwa to ciągnie z dna tą wodę. Ewentualnie jakiś problem z wtryskami.

Opublikowano

Dziś zauważyłem identyczny problem jak wyżej opisany, samochód stał 2 dni na dworze dziś go odpalam i (telepie budą) ale po paru sek. dochodzi wszystko do normy tak samo całe 2 dni padało dodam, że w mojej a4 są bardzo duże

ilości wody z tłumika nawet po przejechaniu parę km woda nie znika. Dodam, że mam problem z uzyskaniem temp. silnika tzn na desce rozdzielczej temp. nigdy nie dochodzi do 90C po prostu leży poniżej 60C na klimatroniku

sprawdzałem temperaturę wychodzi, że jest ok pod kodem 51. W samochodzie przez ten czas został wymieniony czujnik temperatury oraz termostat po wymianie termostatu przez jakiś czas było 90C jeżdżąc po mieście jak wyjechałem

na trasę temp. spadała temp. do ok 60-70C.

Opublikowano

witam

również mam identyczne objawy jak początkujący, nic jeszcze przy tym nie robiłem, lecz myślę, że może tu pomóc czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja. Nierówna praca zaczyna się przy rozgrzewającym się silniku po dodaniu gazu. Myślę, że warto się nad tym zastanowić.

Opublikowano

Siemanko.

Od tygodnia posiadam audi a4 z silnikiem 1.6 ALZ, w nocy popadał deszcz, dzisiaj od 6 rano jeździłem i zaczął silnik nierówno chodzić. Wrażenie jak u Was, chodzi jakby na 3 cylindry poczas przyspieszania, szczegolnie do 3tys obrotów, wolne obroty są ok, ale oprócz tego miga mi kontrolka check engine. Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Opublikowano

u mnie przy deszczu albo dużej wilgoci było podobnie,wymiana kabli i świec pomogła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...