Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rolka która napędza wiskoze, co i jak?


bajowsado

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, regenrowałem alternator bo myślałem, że to on rzęzi, okazało się jednak, że to ta rolka co napędza sprzęgło wiskozowe. Ma ktoś jej nazwe gdzie dostać i czy się to da wymienić bez demontażu całego tego aluminiowego korpusu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby sciagnac wiskoze najlepiej lekko odchylic przedni pas ale da sie to zrobic tez inaczej ale troche trudniej, pod alternatorem jest sruba na imbus 8mm, trzeba dobrze celowac zeby trafic, blokujesz wiskoze(jest taki rowek w korpusie i dziurka w kole pasowym wiec nie ma problemu) i odkrecasz, najlepiej sciagnac alternator bo nie wyrobisz sie z wiatrakiem przy wyciaganiu wszystkiego(metoda sprawdzona, sam tak robilem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rolka nie ma nic do szumienia pewnie ci padło łożysko które jest w aluminiowym kopusie ono pracuje razem z tą rolką i wiskozą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokujesz wiskoze(jest taki rowek w korpusie i dziurka w kole pasowym wiec nie ma problemu) i odkrecasz,

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić - szczególnie jak wisko jest mocno dokręcone. :wink: Ja użyłem jako elementu zapierającego wisko - mocnego krótkiego punktaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zapewne to łożysko, tylko trzeba zmieniać korpus czy da się je wymienić? Myślałem, że łożysko jest na rolce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem, u mnie łożysko było totalnie wysłużone. Musisz ściągnąć do tego zabiegu pas przedni i albo ściągaczem do łożysk wyciągnąć stare i nabić nowe, lub wyjąć całą podstawę alternatora i na prase, polecam pierwszą metodę. Nr łożyska 058115136A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawy jestem jak byś wybił a następnie założył te łożysko ściągając pasa. Mowa o łożysku koła pasowego nie samego wisko. Myślę że miejsca będzie za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty mówisz o wiskozie a nie o łożysku koła pasowego które je napędza. Wyciągnołeś to http://images.gasgoo.com/MiMgIzY4NzM3MTIwMA--/auto-part-tensioner-pully-for-audi-058115136a-pully-belt.jpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo bede chcial sie za to zabrac, ale nie jestem pewien czy to moze byc owe lozysko. Jak odpale to jest cisza, nagrzeje sie do 90st. i po przejechaniu 4 km świerszczy, ale jak poganiam troche szybciej to pozniej znowu cisza, pozniej znowu jakos sie odzywa i popiskuje.. popiskuje gdzies wlasnie przy wspomaganiu, rurke przykladalem to nigdzie nie moglem tego znalesc. Jak delikatnie rusze kierownice to przestaje, ale tylko dlatego ze daje lekkie obciazenie. Popiskiwanie nie rosnie wraz z obrotami silnika. Alternator wymieniony, rolke od klimy rowniez, plyn do wspomagania zmieniony i nic dalej. I albo w/w lozysko od wiska albo pompa wody, sam juz nie wiem..:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluzuj pasek wieloklinowy na napinaczu i sprawdzaj za koleją rolki. A jak się rozgrzeje silnik i wisko chodzi (zacznie się świerszczenie) to spróbuj je zatrzymać to będziesz mógł je wyeliminować w ten sposób, przy okazji jeśli wisko nie będzie stwarzało oporu to prawdopodobnie kwalifikuje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisko kreci sie caly czas moim zdaniem taka sama predkoscia, i swiszczenie nie ustepuje po zatrzymaniu wiskozy. Temperature mam w normie czy to w korkach czy tez przy ostrym ganianiu. Jak mu za goraco to odpala sam wiatrak klimy, zbije i jest ok. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak sciaganie przodu i zabrac sie za wisko i za to lozysko, ale wku.. jak sie okaze ze to nie to :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak włącza się wiatrak klimy to temp stoi sztywno na 90stopni? Poluzuj napinacz paska wieloklinowego i wtedy sprawdzisz łożysko kręcąc za koło pasowe, tak sprawdzisz bez ściągania przodu. Sprawdź jeszcze rolkę napinacza klimatyzacji od dołu po stronie pasażera poluzuj napinacz 2 śruby i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jakie to 'swierszczenie', u znajomego w astrze bylo takie swierszczenie i tez nie moglismy dojsc co to, dopiero po zdjeciu paska okazalo sie ze na kole alternatora w jednym miejscu byl rowek zagiety i cielo pasek przez co byl dzwiek swierszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam juz nie wiem, moze to od wspomagania, moze to pompa wody, moze to wisko.. postaralem sie jakos to nagrac,

Pierwszy filmik rano..

MOV 0412 - YouTube

Drugi filmik gdy przejechal z 5 km..

MOV 0416 - YouTube

A tu od srodka w samochodzie, pokazujac ze delikatnie krecac kierownica ustepuja owe popiskiwania..

MOV 0417 - YouTube

:mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odkopuję, poradziłeś sobie z problemem?

Na moje oko i ucho, to nie masz sprzęgiełka jednokierunkowego alternatora, lub jest ono zatarte i to jest przyczyną popiskiwania :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...