bajowsado 0 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam, mam taki problem, regenrowałem alternator bo myślałem, że to on rzęzi, okazało się jednak, że to ta rolka co napędza sprzęgło wiskozowe. Ma ktoś jej nazwe gdzie dostać i czy się to da wymienić bez demontażu całego tego aluminiowego korpusu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik1991 0 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 zeby sciagnac wiskoze najlepiej lekko odchylic przedni pas ale da sie to zrobic tez inaczej ale troche trudniej, pod alternatorem jest sruba na imbus 8mm, trzeba dobrze celowac zeby trafic, blokujesz wiskoze(jest taki rowek w korpusie i dziurka w kole pasowym wiec nie ma problemu) i odkrecasz, najlepiej sciagnac alternator bo nie wyrobisz sie z wiatrakiem przy wyciaganiu wszystkiego(metoda sprawdzona, sam tak robilem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIUS 2 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 ta rolka nie ma nic do szumienia pewnie ci padło łożysko które jest w aluminiowym kopusie ono pracuje razem z tą rolką i wiskozą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutas 3 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 blokujesz wiskoze(jest taki rowek w korpusie i dziurka w kole pasowym wiec nie ma problemu) i odkrecasz, Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić - szczególnie jak wisko jest mocno dokręcone. Ja użyłem jako elementu zapierającego wisko - mocnego krótkiego punktaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik1991 0 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 ja blokowalem cienkim imbusem tylko ze utwardzanym i zakladalem cienka rurke na imbusa 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bajowsado 0 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 No zapewne to łożysko, tylko trzeba zmieniać korpus czy da się je wymienić? Myślałem, że łożysko jest na rolce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stomi 3 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Ja wymieniałem, u mnie łożysko było totalnie wysłużone. Musisz ściągnąć do tego zabiegu pas przedni i albo ściągaczem do łożysk wyciągnąć stare i nabić nowe, lub wyjąć całą podstawę alternatora i na prase, polecam pierwszą metodę. Nr łożyska 058115136A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik1991 0 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 nie zawsze trzeba sciagac pas bo lozysko moze wyjsc razem z kolem pasowym i reszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stomi 3 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 To ciekawy jestem jak byś wybił a następnie założył te łożysko ściągając pasa. Mowa o łożysku koła pasowego nie samego wisko. Myślę że miejsca będzie za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik1991 0 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 to ja nie wiem jak jest u innych ale jak odkrecilem srube ta pod alternatorem to mi wyszlo wszystko razem z lozyskiem, lekki opór byl przy wyciaganiu ale powoli wyszlo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stomi 3 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Ale ty mówisz o wiskozie a nie o łożysku koła pasowego które je napędza. Wyciągnołeś to http://images.gasgoo.com/MiMgIzY4NzM3MTIwMA--/auto-part-tensioner-pully-for-audi-058115136a-pully-belt.jpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik1991 0 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 tak, juz nie pamietam jak to bylo ale z korpusu wyszlo a w wiskozie siedzialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lo-buz 1 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Niedlugo bede chcial sie za to zabrac, ale nie jestem pewien czy to moze byc owe lozysko. Jak odpale to jest cisza, nagrzeje sie do 90st. i po przejechaniu 4 km świerszczy, ale jak poganiam troche szybciej to pozniej znowu cisza, pozniej znowu jakos sie odzywa i popiskuje.. popiskuje gdzies wlasnie przy wspomaganiu, rurke przykladalem to nigdzie nie moglem tego znalesc. Jak delikatnie rusze kierownice to przestaje, ale tylko dlatego ze daje lekkie obciazenie. Popiskiwanie nie rosnie wraz z obrotami silnika. Alternator wymieniony, rolke od klimy rowniez, plyn do wspomagania zmieniony i nic dalej. I albo w/w lozysko od wiska albo pompa wody, sam juz nie wiem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stomi 3 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 poluzuj pasek wieloklinowy na napinaczu i sprawdzaj za koleją rolki. A jak się rozgrzeje silnik i wisko chodzi (zacznie się świerszczenie) to spróbuj je zatrzymać to będziesz mógł je wyeliminować w ten sposób, przy okazji jeśli wisko nie będzie stwarzało oporu to prawdopodobnie kwalifikuje się do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lo-buz 1 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Wisko kreci sie caly czas moim zdaniem taka sama predkoscia, i swiszczenie nie ustepuje po zatrzymaniu wiskozy. Temperature mam w normie czy to w korkach czy tez przy ostrym ganianiu. Jak mu za goraco to odpala sam wiatrak klimy, zbije i jest ok. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak sciaganie przodu i zabrac sie za wisko i za to lozysko, ale wku.. jak sie okaze ze to nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stomi 3 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 jak włącza się wiatrak klimy to temp stoi sztywno na 90stopni? Poluzuj napinacz paska wieloklinowego i wtedy sprawdzisz łożysko kręcąc za koło pasowe, tak sprawdzisz bez ściągania przodu. Sprawdź jeszcze rolkę napinacza klimatyzacji od dołu po stronie pasażera poluzuj napinacz 2 śruby i sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik1991 0 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 zalezy jakie to 'swierszczenie', u znajomego w astrze bylo takie swierszczenie i tez nie moglismy dojsc co to, dopiero po zdjeciu paska okazalo sie ze na kole alternatora w jednym miejscu byl rowek zagiety i cielo pasek przez co byl dzwiek swierszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lo-buz 1 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Sam juz nie wiem, moze to od wspomagania, moze to pompa wody, moze to wisko.. postaralem sie jakos to nagrac, Pierwszy filmik rano.. MOV 0412 - YouTube Drugi filmik gdy przejechal z 5 km.. MOV 0416 - YouTube A tu od srodka w samochodzie, pokazujac ze delikatnie krecac kierownica ustepuja owe popiskiwania.. MOV 0417 - YouTube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik1991 0 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 ewidentnie ktores lozysko, a przy kreceniu kierownica to albo lekko zbija z obrotow i przestaje piszczec albo problem lezy w pompie wspomagania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Trochę odkopuję, poradziłeś sobie z problemem? Na moje oko i ucho, to nie masz sprzęgiełka jednokierunkowego alternatora, lub jest ono zatarte i to jest przyczyną popiskiwania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się