tarq Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 QUATTRO a szerokość felg i opon ! Witam Mam pytanie, wiem że teoretycznie w Quattro powinno się jeździć na 4 takich samych felgach, takich samych oponach a nawet równym bieżniku... i do dzisiaj tak też czynie.. Jak to jest jak założę felgi o pol cala inne na szerokości np 9 + 9,5J na takich samych gumach ? czyli wszystkie np nowe 225/40 Czy jeżdżenie na 2 szerokościach felg czy też opon skutkuje natychmiastowym rozwaleniem dyfra ? dyfer to jedyne co może sie zepsuć ? na zdrowy rozum przecież wał się nie skrzywi... nie wiem właśnie jak reaguje na takie szerokości stary torsen stad ten temat... czy może to wszystko bzdura bo jak patrze na scenę USA to tam nikt sie nie patyczkuje ludzie w S4 ładują przody 8.5 tyły nawet 10 i tak jeżdżą bez marudzenia.. Czekam na jakąś mądrą wypowiedz od kogoś kto zagłębiał temat QUATTRO A szerokości felg i opon !! pozdrawiam
tarq Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 hmmm A opory toczenia ? Czy średnica będzie inna np 8` na przód i 225/40 a na tył 9.5 i 225/40 ? przecież na 9.5 to się mocno naciągnie ? Średnica taka sama tylko w calach felgi czy taka sama biorąc pod uwagę wszystkie aspekty, szerokość opony profil, naciąg, bieżnik ?
tarq Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 taaa zmierzę inaczej, moge zakładac 9 i 9.5 na tej samej gumie ?
Kowi87 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Online Wheel & Tyre Fitment calculator. Offset, Tyre stretch and Rolling Radius calculator
tarq Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 Kowi87, on nie uwzględnia naciągów już w nim klepałem, w sumie chyba żaden nie uwzględnia i zawsze pokazuję ta sama średnice ...
Kowi87 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Ja jak przegladam zagraniczne fora, to A4ki w Quattro maja rózne szerokości felg, ale opony maja przewaznie o tych samych parametrach:wink:
tarq Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 Czyli tak jak wyżej myślałem, ładować teoretycznie można inne szerokości felg ale nawlekać na to identyczne opony nie patrząc co jak się naciąga ?
Marc!n Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 A nie lepiej tak dobrać opony by jak najbardziej zniwelować różnicę średnic pomiędzy szerszą i węższą felgą z założoną już oponą? Kwestia przy jakiej różnicy prędkości obrotowej pomiędzy osiami torsen będzie się blokował myśląc że jest poślizg chyba, że jest spory zapas jak np. w przypadku kół na przedniej osi gdzie w przypadku skrętu różnica prędkości jest znaczna a układ się nie blokuje.. W sumie to podział momentu pomiędzy osiami nie jest jak w subaru zawsze fifty-fifty tylko rzędu od 25 do 75% więc może faktycznie różna średnica kół na osiach nie jest szkodliwa dla napędu. Bardziej to obrazując np. jeżdżąc w kółko przy maks skręcie kół w np lewo, tylne lewe koło będzie się niewiele kręcić w stosunku do przedniego prawego i napęd się nie sypie ani też nie blokuje bez względu na wł/wył ESP... Sorki za moją epopeję ale też jestem w trakcie poszukiwania kółek i chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości. Dziwne tylko trochę, że chyba nikt z forum tak nie jeździ..
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Z mechanizmami a co za tym z Torsenem nic sie nie stanie Jedyne co to EDS bedzie swirowal
Marc!n Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 eds działa do 80km/h tak? do przekroczenia tej prędkości będzie hamował jedną oś? Po przekroczeniu tej prędkości EDS nie działa i wówczas napędy dostaną po d*pie? Czy napędy nie ucierpią nawet gdyby nie było EDS-a? A może się on nie włączy bo różnica prędkości na 1 i 2 osi będzie zbyt mała
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Przeciez Ci juz pisalem ze z mechanizmami nic sie nie stanie
mAti_brd Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 panowie ktoś śmiga na felgach o różnych szerokosciach a takich samych oponach w audioli Q np takich parametrach przód 235/35 r19 8.5J tył 235/35 r19 9.5J proszę o odp. tych którzy mają założone koła o podobnie różniących się parametrach
Sebiś Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Widziałeś jak wygląda 235/35/19 na feldze 9,5 cala ? Rant felgi będzie Ci wystawał (nie będzie chroniony przez oponę), ale jak Ci się podoba "german style" i nie przeszkadza to zakładaj. Według niemieckiego TÜV 9,5 cala jest dopuszczalne na 235. Gdzie indziej znowu podają w tabelach, że max 9 cali na 235.
A-rek Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Widziałeś jak wygląda 235/35/19 na feldze 9,5 cala ?http://s12.postimg.org/x47bq4cxl/IMG_0109_2.jpg Rant felgi będzie Ci wystawał (nie będzie chroniony przez oponę), ale jak Ci się podoba "german style" i nie przeszkadza to zakładaj. Według niemieckiego TÜV 9,5 cala jest dopuszczalne na 235. Gdzie indziej znowu podają w tabelach, że max 9 cali na 235. kolego nie stresuj się na felgi 10J zakłada się opony 215/35 więc to nic złego założyć 235/35 na 9,5J:wink:
mAti_brd Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 wiem jak to wygląda chodzi mi czy napęd będzie działał poprawnie
Garet Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 nie wiem ilu ludzi i ile razy ma wam napisac ze liczy sie obwód koła, na osiach może być różnica chyba do 3% a szerokość felg i opon może być inna np przód 205/45/18 a tył 225/40/18 i bedzie lala
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się