Skocz do zawartości
IGNOROWANY

QUATTRO a szerokośc felg i opon !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

QUATTRO a szerokość felg i opon !

Witam

Mam pytanie, wiem że teoretycznie w Quattro powinno się jeździć na 4 takich samych felgach, takich samych oponach a nawet równym bieżniku... i do dzisiaj tak też czynie..

Jak to jest jak założę felgi o pol cala inne na szerokości np 9 + 9,5J na takich samych gumach ? czyli wszystkie np nowe 225/40

Czy jeżdżenie na 2 szerokościach felg czy też opon skutkuje natychmiastowym rozwaleniem dyfra ?

dyfer to jedyne co może sie zepsuć ? na zdrowy rozum przecież wał się nie skrzywi... nie wiem właśnie jak reaguje na takie szerokości stary torsen stad ten temat...

czy może to wszystko bzdura bo jak patrze na scenę USA to tam nikt sie nie patyczkuje ludzie w S4 ładują przody 8.5 tyły nawet 10 i tak jeżdżą bez marudzenia..

Czekam na jakąś mądrą wypowiedz od kogoś kto zagłębiał temat QUATTRO A szerokości felg i opon !!

pozdrawiam

Opublikowano

Istotna jest tylko srednica koła

Opublikowano

hmmm

A opory toczenia ?

Czy średnica będzie inna np 8` na przód i 225/40 a na tył 9.5 i 225/40 ? przecież na 9.5 to się mocno naciągnie ?

Średnica taka sama tylko w calach felgi czy taka sama biorąc pod uwagę wszystkie aspekty, szerokość opony profil, naciąg, bieżnik ?

Opublikowano

Zmierz sobie

Opublikowano

taaa zmierzę

inaczej, moge zakładac 9 i 9.5 na tej samej gumie ? :)

Opublikowano

Kowi87, on nie uwzględnia naciągów już w nim klepałem, w sumie chyba żaden nie uwzględnia i zawsze pokazuję ta sama średnice ...

Opublikowano

Ja jak przegladam zagraniczne fora, to A4ki w Quattro maja rózne szerokości felg, ale opony maja przewaznie o tych samych parametrach:wink:

Opublikowano

Czyli tak jak wyżej myślałem, ładować teoretycznie można inne szerokości felg ale nawlekać na to identyczne opony nie patrząc co jak się naciąga ?

Opublikowano

no na to wyglada

Opublikowano

A nie lepiej tak dobrać opony by jak najbardziej zniwelować różnicę średnic pomiędzy szerszą i węższą felgą z założoną już oponą?

Kwestia przy jakiej różnicy prędkości obrotowej pomiędzy osiami torsen będzie się blokował myśląc że jest poślizg :eusathink: chyba, że jest spory zapas jak np. w przypadku kół na przedniej osi gdzie w przypadku skrętu różnica prędkości jest znaczna a układ się nie blokuje..

W sumie to podział momentu pomiędzy osiami nie jest jak w subaru zawsze fifty-fifty tylko rzędu od 25 do 75% więc może faktycznie różna średnica kół na osiach nie jest szkodliwa dla napędu.

Bardziej to obrazując np. jeżdżąc w kółko przy maks skręcie kół w np lewo, tylne lewe koło będzie się niewiele kręcić w stosunku do przedniego prawego i napęd się nie sypie ani też nie blokuje bez względu na wł/wył ESP...

Sorki za moją epopeję ale też jestem w trakcie poszukiwania kółek i chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości.

Dziwne tylko trochę, że chyba nikt z forum tak nie jeździ..

Opublikowano

Z mechanizmami a co za tym z Torsenem nic sie nie stanie

Jedyne co to EDS bedzie swirowal

Opublikowano

eds działa do 80km/h tak? do przekroczenia tej prędkości będzie hamował jedną oś?

Po przekroczeniu tej prędkości EDS nie działa i wówczas napędy dostaną po d*pie? Czy napędy nie ucierpią nawet gdyby nie było EDS-a? A może się on nie włączy bo różnica prędkości na 1 i 2 osi będzie zbyt mała

Opublikowano

Przeciez Ci juz pisalem ze z mechanizmami nic sie nie stanie :facepalm:

Opublikowano

okej to szukamy konkretnych felg :D

Opublikowano

panowie ktoś śmiga na felgach o różnych szerokosciach a takich samych oponach w audioli Q

np takich parametrach przód 235/35 r19 8.5J tył 235/35 r19 9.5J

proszę o odp. tych którzy mają założone koła o podobnie różniących się parametrach

Opublikowano

Widziałeś jak wygląda 235/35/19 na feldze 9,5 cala ?

IMG_0109_2.jpg

Rant felgi będzie Ci wystawał (nie będzie chroniony przez oponę), ale jak Ci się podoba "german style" i nie przeszkadza to zakładaj. Według niemieckiego TÜV 9,5 cala jest dopuszczalne na 235. Gdzie indziej znowu podają w tabelach, że max 9 cali na 235.

Opublikowano
Widziałeś jak wygląda 235/35/19 na feldze 9,5 cala ?

http://s12.postimg.org/x47bq4cxl/IMG_0109_2.jpg

Rant felgi będzie Ci wystawał (nie będzie chroniony przez oponę), ale jak Ci się podoba "german style" i nie przeszkadza to zakładaj. Według niemieckiego TÜV 9,5 cala jest dopuszczalne na 235. Gdzie indziej znowu podają w tabelach, że max 9 cali na 235.

kolego nie stresuj się:decayed:

na felgi 10J zakłada się opony 215/35 więc to nic złego założyć 235/35 na 9,5J:wink:

Opublikowano

wiem jak to wygląda

chodzi mi czy napęd będzie działał poprawnie

Opublikowano

nie wiem ilu ludzi i ile razy ma wam napisac ze liczy sie obwód koła, na osiach może być różnica chyba do 3% a szerokość felg i opon może być inna

np przód 205/45/18 a tył 225/40/18 i bedzie lala :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...