Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Ostatnio mechanik przy wymianie oleju wlał mi równo 4l oleju. To chyba za dużo prawda? Przynajmniej tak wynika z tego co pokazuje bagnet. Ile powinno się lać oleju? Czy jeśli mam za dużo to może to mieć jakieś negatywne skutki dla silnika? Pozdrawiam
Gość zdeniu Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 nadmiar ma negatywny wpływ na uszczelniacze
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 nadmiar ma negatywny wpływ na uszczelniacze czyli prawdopodobne, że gdzieś może mi zacząć kapać?
Gość zdeniu Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 dokładnie tak ale raczej nie przy takim poziomie gdyby przelał z dobry litr to bardziej prawdopodobne
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 dokładnie tak ale raczej nie przy takim poziomie gdyby przelał z dobry litr to bardziej prawdopodobne a ile zalecają do zalania ?
Gość zdeniu Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 mądre druki mówią że 3,5 literka
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 mądre druki mówią że 3,5 literka hmmm to 0,5l mam za dużo... . Coś mi skakuje po 2-3 kropelki na noc z okolic filtra/chłodnicy oleju ale to może być rozlany olej przy wymianie równie dobrze. Kurde jeszcze mi tylko brakuje żeby chłodnica oleju się posypała.... :???:
pre_pl Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 mądre druki mówią że 3,5 literka + 0,3L jeśli filtr oleju Ale akurat w tym przypadku nie było wymiany filtra... ?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 naturalnie filtr oleju wymieniony.
Gość zdeniu Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 zdeniu napisał/a: mądre druki mówią że 3,5 literka + 0,3L jeśli filtr oleju 3,5 razem z filtrem
grzesioo Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Ja bym upuścił. Uszczelniacze mogą tego nie wytrzymać. W tym silniku 0,7L to zdaje się przedział całej skali. min -> max P.S. U mnie też coś kapało z okolic filtra ale okazało się że to czujnik ciśnienia oleju ciekł.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 17 Grudnia 2006 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Ja bym upuścił. Uszczelniacze mogą tego nie wytrzymać.W tym silniku 0,7L to zdaje się przedział całej skali. min -> max P.S. U mnie też coś kapało z okolic filtra ale okazało się że to czujnik ciśnienia oleju ciekł. jak to sprawdziłeś? Rozbierali ci kolektor dolotowy? Jak będzie mi tak dłużej kapało to trzeba będzie kolektor zdjąć i patrzeć... Kurcze ale tam jest kijowy dostęp :roll:
wiki Opublikowano 18 Grudnia 2006 Opublikowano 18 Grudnia 2006 jak kupiłem niunię rok temu miałem pękniętą koncówkę plastikową rurki w która wchodzi bagnet, była poklejona w serwisie wlali ponad 3l oleju i było OK po dwóch dniach sprawdzam a tam brakuje no i dolewam ponad litr, nie dawało mi to spokoju taka ilosć oliwy, pojechałem do serwisu VW/Audi i kupiłem nową końcówkę plastykową (kilkanascie złoty oryginał) wymieniłem starą która w ręce mi się rozwaliła, poklejona tasma . Po wymianie bagnet pokazywał grubo ponad max no to czym prędzej na odsysanie oleju i wyszło że około 1,5l oleju było za dużo a ja tak kulałem się z tym poziomem przez 1000 km :shock: . W serwisie powiedzieli że jesli spokojnie jeżdziłem to nic nie powinno sie stać no i całe szczęście nic się nie stało minoł rok i pod autem żadnej kropelki ani nigdzie się nie poci :smile: ale nauczka na przyszłość jest !
grzesioo Opublikowano 18 Grudnia 2006 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Ja bym upuścił. Uszczelniacze mogą tego nie wytrzymać.W tym silniku 0,7L to zdaje się przedział całej skali. min -> max P.S. U mnie też coś kapało z okolic filtra ale okazało się że to czujnik ciśnienia oleju ciekł. jak to sprawdziłeś? Rozbierali ci kolektor dolotowy? Jak będzie mi tak dłużej kapało to trzeba będzie kolektor zdjąć i patrzeć... Kurcze ale tam jest kijowy dostęp :roll: Auto było na podnośniku i gość od dołu to wymieniał. Odkręcona tylko osłona pod silnikiem.
Sebo_ Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 a ile powinno sie lac oleju do B6 przy wymianie ???
pre_pl Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 3.8L tematem była benzyna w B5...
jacek71 Opublikowano 22 Listopada 2007 Opublikowano 22 Listopada 2007 Ja do 1.6 ADP zalałem równo 3 literki chociaż w/g książki wchodzi 3,5 l sprawdzałem kilka razy i jest pół stanu czyli ok,także nie zawsze co pisze książka to ntak ma być ,lepiej to sprawdzić w praktyce niż póżniej uszczelniać silnik ,bo ja jak słuchałem ''mądrych '' mechaników to w poprzedniej :audi:80 jeżdziłem z dodatkowym litrem oleju przez miesiąc .bo mądrala powiedział że spali czy cos tam ,dopiero pojechałem odciągnąć do innego, iprzez prawie 3 lata od wymiany do wymiany nie dolewałem ani grama,lać oleju więcej to sobie można było dawniej do malucha czy poloneza.pozdro
Slawek954 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Opublikowano 15 Grudnia 2007 witam mam problem bylem u cymablow angoli na wymianie oleju dzisiaj sprawdzilem poziom i jest dobry centymetr ponad max do tego mam nadlamany plastik w bagnecie. Mam pytanie bo widzialem ze kolega mial podobny problem wczesniej czy trudno jest to wymienic bo wydaje mi sie ze czesc utknela w srodku. Probowalem zciagnac ten plastik co jest nasuniety na rurke wychodzaca od silnika ale ani drgnal. A mechanior powiedzial ze wlali 4 litry i mam sie nie przejmowac bo zawsze tak leja :bicz3:
lukaszr Opublikowano 15 Grudnia 2007 Opublikowano 15 Grudnia 2007 witam mam problem bylem u cymablow angoli na wymianie oleju dzisiaj sprawdzilem poziom i jest dobry centymetr ponad max do tego mam nadlamany plastik w bagnecie. Mam pytanie bo widzialem ze kolega mial podobny problem wczesniej czy trudno jest to wymienic bo wydaje mi sie ze czesc utknela w srodku. Probowalem zciagnac ten plastik co jest nasuniety na rurke wychodzaca od silnika ale ani drgnal. A mechanior powiedzial ze wlali 4 litry i mam sie nie przejmowac bo zawsze tak leja :bicz3: Myślałem, że tam jest lepszy serwis, ale widzę, że nie tylko u nas są tacy fachmani. Ciekawe co się stało z tym odłamanym kawałkiem bagnetu. Dobrze by było go zlokalizować i wyciągnąć. Poza tym jak zgasisz auto, to po 10 minutach sprawdzasz olej i powinien być między min a max (tak na 3/4 skali). Jeżeli jest powyżej to niedobrze, bo za duża ilość oleju może wydmuchać uszczelkę. Musisz trochę albo odciągnąć albo spuścić. Poza tym zajmij się tym bagnetem - nie wiem jak to utknęło, bo nie opisałeś za dokładnie, ale dobrze by było coś z tym zrobić.
cayenne Opublikowano 15 Grudnia 2007 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Probowalem zciagnac ten plastik co jest nasuniety na rurke wychodzaca od silnika ale ani drgnal. Najprościej go po prostu rozłupać na pół jeśli jest już pęknięty. Sam przerabiałem ten temat i dojście jest ciężkie. Koszt samej rurki to groszowe sprawy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się