Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łańcuszka rozrządu i napinacza w Audi A4 B5 1.8 oraz 1.8T


kred

Rekomendowane odpowiedzi

bardzo powazna sprawa i takze omijana przez wszystkich uzytkownikow a4 z silnikiem 1.8. duzo jest tez rzeczy niedopowiedzianych i nikt naprawde nie wie co jak i gdzie wymieniac. 

z danych ktore zebralem wymiany łańcucha powinno sie dokonywac po przejechaniu 200 tys km takie dane podaje serwis i troche prawdy w tym jest (zwlaszcza ze nie wiadomo czy ktokolwiek wymienial ten element przed nami) naszczescie przed dokonaniem wymianki mozemy pomoc sobie sluchem. wystarczy przyłozyc ucho do tylnej czesci silnika i posuchac pracy lancucha na wolnych obrotach - jesli rzezi to niewatpliwie zbliza sie czas wymiany.

napinacz ?? podobno takze sie powinno wymieniac ale ... i znowu zero danych. ja swoj wymienilem choc wcale nie musialem. ten element zuzywa sie w bardo malym stopniu.

rowek praktycznie wyczowalny dotykiem.

moge to napisac bardzo odpowiedzialnie - napinacza nie trzeba wymieniac

****************** TEST NAPINACZA WYKONUJEMY POPRZEZ WCIŚNIĘCIE GO DOŚĆ MOCNO PALCEJ ZARAZ PO ZDJĘCIU POKRYWY ZAWOROWEJ - JEŻELI NADDAJE SIĘ 2-3 mm KWALIFIKUJE SIE DO WYMIANY !!!!!!!!!!!!!!!! MA STAWIAĆ OPÓR NIE MA PRAWA SIĘ WCISNĄĆ

CHARAKTERYSTYCZNA OBJAW ZUŻYCIA KLEKOTANIE PO ODPALENIU 1-2 s **************************

oczywiscie do calej wymiany potrzebujemy łancuch oraz pare uszczelek oraz uszczelke pod klawiature

 

zaczynamy wymianke

 

po zdjeciu pokrywy demontujemy plastik zabezpieczajacy i bierzemy sie za walki rozrzadu.przed demontarzem oznaczamy polozenie lancucha wagledem zebatek

 

oraz polozenie paska rozrzadu

 

w pierwszej kolejnosci prawy

 

zdejmujemy zabezpieczenie z naszego nowego napinacza i identycznie jak w nowym napinaczu montujemy go na stary. odblokowujemy napinacz paska rozrzadu i zdejmujemy pasek z zebatki.

demontujemy napinacz lancuszka i lewy walek

 

przekladamy zabezpieczenie napinacza i montujemy go na nowy zciskajac do oporu. przezucamy oznaczenia z lancucha na nasz nowy

 

i wszystko montujemy w odwrotnej kolejnosci z nowymi uszczelkami

 

jak jestesmy przy napinaczu (bo oczywiscie jest pelno niedopowiedzianych spraw odnosnie "jaki mam napinacz czy zwykły czy elektroniczny) wystarczy sie wychylic w tylna czesc silnika i spisac nr katalogowy.

dodatkowo dopowiem ze jesli nie masz zmiennych faz rozrzadu to napewno nasz ta tansza wersje :))

nr mojego czyli zwykly 058 109 217

 

po zlozeniu przekrecamy walem przynajmiej 2 razy do okola czy jest wszystko ok. jesli nic nie blokuje odpalamy silnik i cieszymy sie udanym zabiegiem.

 

- procedura jest bardzo podobna, jedyne przeszkody napotkane prze ze mnie to rygiel napinacza paska który trzeba sobie samemu dorobić

 

a tak sie go montuje

 

oczywiście to zdjęcie poglądowe bo rolki nie trzeba demontować

było także dużo pytań o ściągacz więc daje fotke co trzeba kupić aby zdemontować napinacz hydr. łańcucha

 

a to mała przestroga co sie może stać jak nie wymienicie na czas łańcucha lub kupicie jakąś podróbke

 

wiec pilnujcie wymian na załączonym obrazku 40 tyś ponad kreske :thumbdown:

każda wymiana do 150 tyś nie więcej. dlatego polecam po zakupie auta sprawdzić naciąg łańcucha. napinacz przy każdej wymianie radze dokładnie przemyć rozpuszczalnikiem wewnątrz kanałów napewno pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rolke przygiąc w dół i załozyc zabezpieczenie??? dobt=rze zrozumiałem rysunek ?????

Interesują mnie dwie sprawy :

1. Trzeba ściągac lewy wałek do wymiany łańcucha ?? gdzies czytałem ze wystarczy tylko prawy

2. na pierwszym zdjeciu umiesciłes napinacz z bliska , czy element na którym ślizga sie łańcuch jest z tworzywa czy metalu ???? napisałes ze napinacz nie zuzywa sie praktycznie wcale , ale co nalezy uznac za zuzycie?? bo napisałeś ze rowek wyżłobiony przez łancuch jest prawie niewyczuwalny ,ok. a co ze sprawą naciągania łańcucha ???? cały czas naciąga z tą samą siłą ??? czy przez 200.000 km nic sie w tej kwestii nie zmieniło ?? rozumiesz o co mi chodzi ???? Podaj mi nr i ceny częsci jesli mozesz , bede wdzięczny niezmiernie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wlasnie z tad sie biora mity :) zwiazane z demontazem przez osoby ktore tego nie robily. jak by byla taka mozliwosc to bym zostawil w spokoju lewy waleki przezucil tylko łancuch. trzeba sciagac 2 bo nie ma fizycznej mozliwosci inaczej go wyjac chyba ze ktos jest jakims magikiem (zobacz 9 zdjecie). slizgi napinacza sa z jakiegos twardrgo tworzywa. moze zauwazyles rowek na srodku to kanal od smarowania - jest on bardzo obficie smarowany stad takie male zuzycie. co do budowy samego napinacza wewnatrz jest jebitna sprezyna ktora wypycha lancuch do gory z pomoca oczywiscie oleju (czyli napiecie jest ztałe). napiecie dolu jest jedynie dopychane cisnieniem oleju. sam lancuch dostaje porzadnie po kosciach sciagniesz to zobaczysz o czym mowie.

co do czesci to nie podam ci wiarygodnej ceny bo wszystko zalatwial mi koles z pewnego serwisu i za calosc (łancuch, napinacz, uszczelki, uszcz. pod klawiature) zaplacilem niecale 400 zl

p.s.

sprawdz napinacz i lancuch sciagnij pokrywke zobacz zurzycie slizgow i napiecie lancucha i wszystko bedziesz wiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a jak poznam czy łąńcuch jest do wymiany , ma jakies luzy ,jest przytarty ??? zdejmując pokrywe zaworów uszkodze uszczelke ?? musze kupic druga czy obejdzie sie z tą starą ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobisz to delikatnie powinna przetrwac. moze nic nie bedzie cieklo :)

lancuch przesun na tyle co sie da lub delikatnie przekrzyw slizg zobaczysz zurzycie. a lancuch nacisnij dosc mocno i sprawdz jego ugiecie. nie powinien praktycznie sie uginac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nacisne łańcuch i on sie ugnie to czyja bedzie wina , łańcucha bo ma juz luzy czy napinacz który już nie domaga ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie czy można założyć zwykły napinacz hydrauliczny w miejsce elektronicznego?? [br]Dopisany: 13 Listopad 2008, 17:05_________________________________________________O ile wiem jeśli ma być założony elektroniczny to ma on sterować zmiennymi fazami rozrządu, więc co się stanie jak założę zwykły bez tego czujnika?? Proszę o pomoc może ktoś wie czy można wykonać taki zabieg..

Pozdrawiam![br]Dopisany: 13 Listopad 2008, 17:09_________________________________________________Audi A4 1.8 20V rok produkcji 1998 oznaczenie silnika ADR[br]Dopisany: 13 Listopad 2008, 17:12_________________________________________________Zabieg został wykonany. Aktualnie autko jezdzi ze zwyklym napinaczem. Auto zachowuje sie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kred , może nie na temat , ale mam pytanie , zdjąłem ostatnio plastikową osłone silnika , i zauważyłem w jednym z kanałów w którym siedzą świece olej. było go tak do połowy kanału. Czy to nieszczelna uszczelka pod pokrywą zaworów ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kred wielkie :oklaski: dla ciebie. konkretnie i rzeczowo rozpisana robota. Na pewno skorzystam z twojej pracy. Tym bardziej że na dniach minąłem magiczne 200 tys. :hi: pozdrawiam :a4fan:

Od razu ci mówie , nie kupuj napinacza , wystarczy sam łańcuch , w zeszłym tygodniu zwalałem pokrywe zaworów bo uszczelka mi puściła i sprawdzałem stan łańcucha i napinacza (przebieg 190.000). Łańcuch napiety jak baranie jaja , na napinaczu widać minimalne zużycie , coś takiego jak Kred ma na swoich fotkach wiec moim zdaniem tylko łańcuch do wymiany. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...