pablosan Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Panowie Przeczytałem cały wątek, mój problem jest następujący: 1. Odpalam auto po nocy-na ssaniu jakieś 2-3 minuty. 2. Stojac w korkach praktycznie wskaźnik temperatury się nie podnosi-60 stopni cały czas, muszę bardzo długo stać w korku, żeby temperatura osiągnęła 70-80 i doszła do 90. 3. Mam 90 stopni wjeżdżam na obwód i w ciągu kilku chwil temp. spada na wskaźniku do poziomu minimum. 4. W aucie po przejechaniu około 2 km zaczyna lecieć ciepłe powietrze. 5. Spalanie w mieście 10 PB/100, 11-12 LPG/100, więc chyba ok? Z tego co piszą ludzi, to postawiłbym na termostat, prawda?
pablo_9 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Warto zainteresować się termostatem i czujnikiem temperatury...
pablosan Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Dzięki :gwizdanie:ale tyle to ja też wiem czytając wątek. Bardziej chodziło mi o to co najpierw termostat czy czujnik?
Emeryt52 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam ja tak miałem zmieniłem termostat i jest OK :>
pablo_9 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Dzięki :gwizdanie:ale tyle to ja też wiem czytając wątek. Bardziej chodziło mi o to co najpierw termostat czy czujnik? Powiem Ci tak, u mnie było na początku tak, że po zakupie auta temperatura ledwo dźwigała się do 70 stopni, podjechałem do mechanika stwierdził termostat wymieniłem na Wahlera po wymianie poprawiło się i w mieście jak jeździłem to temperatura dochodziła do 90 (ale z trudem), w trasie jak jechałem to temperatura raz 90 za chwile 70 takie wahania, pojechałem znowu do mechanika i powiedział, że tak ma być ale ja nie dałem za wygraną kupiłem czujnik temperatury pojechałem żeby mi wymienili i teraz jest jak w książce 2 km przejezdzam i mam już 90 temp. i nie ma żadnych wahań w trasie nigdy temperatura mi nie spadła poniżej 89 stopni. możesz spróbować wymienić najpierw termostat jak nie będzie efektu to wymienisz czujnik...
pablosan Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Dzięki! Jeszce jedno tylko-czytając wątek uszkodzony termostat powoduje niedogrzanie silnika i zwiększone spalanie. Jak może to procentowo wyglądać, o ile więcej auto pali? Panowie-jeszcze tylko się chciałem upewnić, zamówiłem do mojego auta, Wahler 3141.87D, ok?
groszek27 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Ja wymieniałem termostat około 2 lata temu a dzisiaj jak odebrałem autko z wymiany nagrzenwicy to dopiero widać ze termostat jest zwalony, temperatura spada na postoju z 87 szybko w dół do 67.Jak nagrzewnica była zwalona i nie pobierala ciepla to tak nie było. Miałem termostat vermet a teraz chcę kupić oryginał ale do ASO mam kawałek i zastanawiam się czy ktoś kto widział jak wygląda oryginał to porówna może z tym z aukcji i się wypowie czy to oryginał czy nie? http://www.allegro.pl/item842650143_termostat_audi_seat_skoda_volkswagen_orginal.html
sparki Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Tak wygląda orginalny termostat wyciągnięty z mojego auta firmy BTT najprawdopodobniej to 1 termostat wkładany jeszcze w fabryce: Ten kupiony przezemnie w ASO wygladał identycznie z tym że bez nadruku firmy BTT tylko logo VW/AUDI na twoim miejscu jednak kupił bym w ASO, wymieniasz raz i masz spokój mimo ze kosztuje 2,5 razy tyle co ten w aukcji to przynajmniej masz pewność że nie bedziesz tam musiał grzebać znów za tydzień a płyn G12+ tani nie jest.
groszek27 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 JA też właśnie wyciągnąłem mój poprzedni i się okazało że też był BTT w sumie nawet w niezłym stanie:) Szkoda że nia ma możliwości regenracji termostatu domowymi sposobami W sumie to dziwna sprawa bo właśnie wrzuciłem termostat BTT do gorącej wody i ładnie się otworzył a po wyjęciu zamknął. Wie ktoś jak można sprawdzić sprawność termostatu na 100% ?? oczywiście poza autem
Samaelos Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 JA też właśnie wyciągnąłem mój poprzedni i się okazało że też był BTT w sumie nawet w niezłym stanie:) Szkoda że nia ma możliwości regenracji termostatu domowymi sposobami W sumie to dziwna sprawa bo właśnie wrzuciłem termostat BTT do gorącej wody i ładnie się otworzył a po wyjęciu zamknął. Wie ktoś jak można sprawdzić sprawność termostatu na 100% ?? oczywiście poza autem Otworzył się ale przy jakiej temperaturze wody (dokładnie)? Ja sprawdzałem swój poprzedni podgrzewając go w garnku z wodą z oraz miernikiem temp. Otwierał się i zamykał już przy ok 65 stopniach. Nowy też tak przebadałem i był ok czyli przy ok 87 stopniach.
szczepann Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Ja miałem takie same problemy z temperaturą ,wymieniłem czujnik używany ze szrotu ori za 20zł i wszystko jest już dobrze.
okidoki81 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 tez mialem ten problem wymienilem termostat i jest ok
groszek27 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Ja miałem takie same problemy z temperaturą ,wymieniłem czujnik używany ze szrotu ori za 20zł i wszystko jest już dobrze. Jaki czujnik kolego?? zazwyczaj wszystko leży po stronie termostatu?
szczepann Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Czujnik temperatury, niebieski u mnie był spalony.
andegrand Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 WITAM ja mam taki problem termostat wymieniony jak jade temp 90 s cieple powietrze takie sobie jak stoje spada na 65 czy to wina czujnika czy tez brudna nagrzewnica ?
endriuu Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 raczej czujnik. VAG błędu nie wywala?
grzesu3 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 U mnie tez temp. na blacie leży. Podpoiłem Vaga - błąd 16500. Do wymiany poszedł czujnik cieczy chłodzącej. I........na postoju OK temp. na blacie idzie do góry, ale jak ruszę, albo włączę nawiew to wskazówka na blacie spada. Jutro do wymiany termostat razem z płynem G12+ i dodatkowo płukanie.
groszek27 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Sprawdźcie jeszcze sobie Vsico czy przypadkiem cały czas nie kręci za szybko. Jak silnik zimny to na postoju Visco powinno dać się zatrzymać poprzez dotknięcie czymś (byle nie palcami bo jak Visco uszkodzone to po paluchach)
grzesu3 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 jeszcze nie podpinalem U mnie tez temp. na blacie leży. Podpoiłem Vaga - błąd 16500. Do wymiany poszedł czujnik cieczy chłodzącej. I........na postoju OK temp. na blacie idzie do góry, ale jak ruszę, albo włączę nawiew to wskazówka na blacie spada. Jutro do wymiany termostat razem z płynem G12+ i dodatkowo płukanie. A więc wymieniłem dziś termostat zalany płyn G12 i płukaniem wodą destylowaną. W końcu w aucie jest ciepło i po ok 6km temp 90 na blacie i na klimatroniku. Wychodzi na to, że jak Vag pokazuje błąd czujnika G62 to lepiej wymienić i czujnik i termostat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się