Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Naprawa głowicy - zerwany gwint świecy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Postanowiłem niedawno wymienić świeczki, bo auto ostatnio czasem niechętnie zapalało i czasem trochę opornie ciągnęło.

Przystąpiłem więc wczoraj z mocnym kluczem w dłoni i z dużą siłą do pierwszej świecy, a tu... luzik, bez oporu.

Ale druga świeca mnie rozbroiła. Częściowo już się wykręciła i rozwaliła gwint. Po jej wykręceniu nie dało już się nic wkręcić. Wokół pełno opiłków.

Trzecia i czwarta też lekko, ale gwinty OK. Jakiś osioł we Włoszech nie dokręcił świec. :wallbash:

Czeka mnie naprawa głowicy i w związku z tym mam pytanie, czy warto będzie docierać zawory? Zobaczę jeszcze w jakim stanie będą, przebieg na liczniku 185kkm. Jakie macie doświadczenia w tej materii?

Opublikowano

Sa specjalne redukcje ktore mozna wkrecic bez wycjagania glowicy.

Opublikowano

Sa specjalne redukcje ktore mozna wkrecic bez wycjagania glowicy.

marewel, ma racje :>.. Też o tym słyszałem :mysli:... Może lepiej zrobic redukcje( mniejsze koszty :))....

Opublikowano

Ja tego uzywalem i nawet trzyma.

Opublikowano

moze i trzyma ale na krótko

głowice trzeba rozebrac i zrobic co potrzeba do tego

zwerifikowć gniazda i zawory

gniazda wyfrezować zawory przeszlifowac i razem wszystko dotrzec

nie zapomniec o uszczelniaczach na zaworach

Opublikowano

zrob to porzadnie, zdejm glowice

jak zdejmiesz sprawdz czy nie ma opilkow w cylindrze ew. usuwasz

gwint swiecy trzeba naprawic zestawem naprawczym ( tuleja - z lewym gwintem + srodek do pol gwintowych)

zanim kazesz docierac zawory wykonujesz probe szczelnosci- odwracasz glowice do gory nogami, nalewasz do kazdego sklepienia cylindra po kolei nafte i odczekujesz k 15 min. jezeli w kanalach ssacych ani wydechowych nie pojawi sie nafta znaczy szczelne i zaworow nie ruszasz.

na pewno wymien uszczelniacze prowadnic zaworow

no i tylko dobry zaklad

Opublikowano

marewel, nie zaryzykuję. Przy obróbce wszystkie opiłki spadną na tłok. Jutro głowica zostanie zdjęta. Mam nadzieję, że zaworów nie trzeba docierać.

Ponadto zapadła decyzja o wyjęciu silnika. Niedawno nad wodą wyciągałem kolesia z piachu i na wstecznym ślizgnęło się sprzęgło. Pod łączeniem silnik/skrzynia wisi parę kropel oleju. Skutek lania Mobila 5W-50 Przy przebiegu 150kkm. Chociaż pozostałe uszczelniacze trzymają. f*ck ,nie miał się który zrzygać...

Przy okazji kata zastąpi rura 2,5" :evil:

Trochę martwi mnie turbo. Ogólnie O.K. Sucha, w dolocie troszkę oleju (z rur po kilka kropel spadło), ale łapiąc za wirnik można nim troszkę poruszać, w sumie ok. 1mm. Nie wiem, czy jest to luz, czy wirnik jest tak umocowany?

Opublikowano

Jak chcesz tym jeździć a nie szkoda Ci kasy to masz pełna racje ze trzeba wyciągać głowice,sobie tez bym tak zrobił,ja opilkiz tloka wysysałem odkurzaczem.Co do turbiny to normalne za ma delikatny luzik na wirniku i ze jest troche oliwy w dolocie.

Opublikowano

Kumpel dał mi dziś namiary na fachowca, który robi to w sposób proponowany przez Ciebie. Robił to u kumpla, ma specjalny prowadnik, aby gwint był współosiowy do orginału, więc jednak pójdę tą drogą.

Ale mam inny problem. Turbina jest pęknięta u dołu. Gdzieś czytałem, że to wada K03. Nie wiem jaki ma to wpływ na jej pracę i czy należy ją wymienić? Jeśli już, to najlepiej na K04.

Opublikowano

to fakt, czesc gorąca w K03 czesto peka a oś wirnika ma małą srednice i czesto sie zaciera

mam regenerowane, nie używane turbo K04/K03 (na gwarancji) jeżeli chcesz możemy sie dogadać

info na 519 545 745

Opublikowano

Głowica naprawiona. Gość, który to robił ma doświadczenie, szło mu naprawdę sprawnie.

Jeśli ktoś będzie miał podobny problem to polecam ten sposób, kluczem do sukcesu jest tak naprawdę odpowiedniej średnicy tulejka. I narzędzia. Czyli dobry fachowiec.

Można zamykać.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...