Bastek Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Zastanawiam się czy to normalne zachowanie silnika, ostatnio zauważyłem dziwny objaw podczas przyśpieszania w zakresie obrotów 1500 - 2000 auto wcale nie przyśpiesza, nie reaguje na pedał gazu. Po przekroczeniu 2000 dopiero zaczyna ciągnąć. Po sprawdzeniu komputera vagiem wyskoczył tylko jeden błąd występujący sporadycznie (czujnik wzniosu iglicy), czy ten błąd może mieć coś wspólnego z tym zjawiskiem. Dodam że stan silnika jest dosyć dobry, pali dobrze zarówno w zimie jak i w lecie, vmax. 220, nie kopci a zatem co moze być przyczyną takiego zjawiska? Przepływomierz?
Darek_G Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Jeśli nie przyspiesza, a zwiększają się obroty (tak wynika z tego co napisałeś: ... w zakresie obrotów 1500 - 2000 auto wcale nie przyśpiesza, nie reaguje na pedał gazu. Po przekroczeniu 2000 dopiero zaczyna ciągnąć... ), to może coś ze sprzęgłem
marcin j Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 tak juz jest 2w 2.5 tdi v6 , niech jeszcze wypowiedza sie inni.
Musashi Opublikowano 22 Lipca 2008 Opublikowano 22 Lipca 2008 moze zwyczajnie turbo dziura. wrzuc nr bledu z VAG
lukaszr Opublikowano 22 Lipca 2008 Opublikowano 22 Lipca 2008 Silniki 2,5 TDi generalnie nie są zrywne w tym przedziale obrotów więc uważam, że nie masz się co martwić. Dla pewności możesz wykonać logi zgodnie z tą instrukcją: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_13_x_2007-t18478.0.html
Piotruś Opublikowano 22 Lipca 2008 Opublikowano 22 Lipca 2008 Bastek - jeżeli błąd wtryskiwacza sterującego (lub jak ktoś woli - czujnika wzniosu iglicy) - informuje o rzeczywistej usterce (a nie jest tylko skutkiem np. chwilowego rozłączenia wtyczki) - to Twój silnik pracuje bez jakiejkolwiek regulacji kąta wtrysku paliwa (ECU ustawia go w takim przypadku na sztywne zero) . Taki problem, już sam w sobie, wystracza do odczuwalnie słabszej dynamiki samochodu (ale to oczywiste ). Ponadto - sterownik ECU - wprowadza w takim przypadku - jeden z klku stanów serwisowych, co dodatkowo pogłębia utratę mocy/dynamiki ... . Na Twoim miejscu wykasowałbym ten błąd i po kilku dniach sprawdził czy powróci ... . Pozdrówka. Piotr
Bastek Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Opublikowano 24 Lipca 2008 A jeżeli ten błąd dalej będzie to co należy naprawić lub wymienić aby się go pozbyć?
Piotruś Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 A jeżeli ten błąd dalej będzie to co należy naprawić lub wymienić aby się go pozbyć? Wtryskiwacz sterujący. "Zewnętrznie" (optycznie) - od pozostałych pięciu - różni się "częścią elektryczną" i kabelkiem (widocznym po podniesieniu pokrywy zaworów). Koszt waha się mniej więcej od 1000 do 1600 zł. + wymiana. Problem jest taki, że nowy wtryskiwacz (a więc z nową końcówką rozpylacza) może być niechętnie przyjęty przez inne - te "stare" wtryskiwacze - co spowoduje ogólny wzrost korekcji (najczęściej 6-tego cylindra) - ale nie ma co popadać w przygnębienie, gdyż zazwyczaj wszystkie paramtery utrzymuja się w granicach "zdrowego rozsądku" . Wtryskiwacz sterujący "obsługuje" 3-ci cylinder (ostatni w prawej głowicy, najbliżej ściany grodziowej) .
Grzegorz76 Opublikowano 5 Października 2008 Opublikowano 5 Października 2008 Te silniki tak mają.. Żeby fajnie przyspieszać trzeba trzymać go w okolicach 2000, wtedy ciągnie. Wszystko ok jeżeli chodzi o trasę ale w mieście...., sytuacja tego typu - wjeżdżasz sobie spokojnie na skrzyżowanie dwójeczką i ni z gruchy ni z pietruchy jedzie jakiś "HOŁEK" Deptasz a tu nic, nie zredukujesz po jedynka to prędkość ciągnika i czekasz sobie niecierpliwie aż wskazówka obrotomierza osiągnie magiczne 2000, to wkurzające ale cóż, ten typ tak ma. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się