Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim przypadku chyba się zbiegło kilka rzeczy na raz. Podejrzewam że auto ma ogromny przebieg. Wymieniłem, wysprzęglik, sprzęgło LUK, wyremontowałem skrzynię (co dało zlikwidowanie potężnych szarpnięć na gorącym silniku). Sporadycznie nadal zdarza mu się delikatnie zadrżeć ale to już nie to co przed remontem skrzyni. Pochłoneło mnie to furę kasy ale bałem się ryzykować innej skrzyni używanej. Moja miała ewidentne luzy a ponoc skrzynie CPC są kiepskie. Gościu, który mi ją remontował pracował w ASO Audi i twierdził że fabrycznie popełniano błąd ze zbyt ciasnym pasowaniem łożysk. Ja tam się nie znam.

Tak jak widzę każdy przypadek jest inny. Ja wymieniłem na samym początku sprzęgło. Po niecałym roku padł tłumik drgań i problem wrócił. Wymieniłem siłownik i nie pomogło. W styczniu tego roku wyremontowałem skrzynię i jeżdżę prawie bez problemowo. Sporadyczne szarpnięcia przy ruszaniu. Podejrzewam pompkę sprzęgła ostatecznie zawalone kanały ssące bo gdy czyściłem kolektor znalazłem sporo sadzy ale bałem się to ruszać.

Każde auto to osobny problem. Nie ma skutecznego lekarstwa

Opublikowano

Ja powiem szczerze, że też jak kolega kilka postów wyżej wymieniłem filtr paliwa i potężne kangury ustały. Co ciekawe w marcu założyłem filtr boscha , trochę pochodził i zaczęły się kangury. Teraz na filtrze mana od 3 tygodni spokój, raz po odpaleniu zdażyło mi się leciutkie szarpnięcie

Opublikowano

Jednym słowem zezlomowac to trzeba hehe :decayed: :decayed: nawet mechanicy nie umieli mi doradzić skąd u mnie szarpanie pochodziło. Po wymianie sprzęgła zniknęło więc u mnie przyczyną szarpabia był układ napędowy ewentualnie układ sprzęgła

Opublikowano

Młodsze auta złomują a my jeżdzimy tymi trupami bo love audi i love tdi

Opublikowano

Ja też na początku wymieniłem zestaw sprzęgła i mało to pomogło potem wymieniłem skrzynie ucieszony byłem przez pierwszy tydzień i potem dalej skakała . Pół roku tak dalej z tym jeździłem aż przyszedł serwis olejowy i postanowiłem też wymienić filtr paliwa i jest ponad miesiąc autem poruszam się codziennie i nie miałem jeszcze kangura tak że w moim wypadku to wina filtra . Teraz jak bym miał taki przypadek to też bym zabrał się od najtańszej rzeczy czyli filtra paliwa bo władowałem kupę kasy i nic to nie dało a filtr z 70zł i pięknie bez szarpania

Opublikowano

dziwne przez filtr paliwa szarpanie co ma jedno drugim filtr nie daje takiej ilości paliwa jak trzeba cos mi sie wierzyć nie chce

Opublikowano (edytowane)

Uszczelka dobrze się nie ułoży na filtrze i będzie się układ zapowietrzać.

Stąd te kangury.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

grześiu może faktycznie :) masz racje i pod wpływem ciepła silnika się dopasowuje i problem ustępuje żeby to sprawdzić trzeba było by ominąć filtr paliwa i zobaczyć rano co się będzie działo

Opublikowano

Wracając od tego, że w mojej byłej b5 było szarpanie i po wymianie skrzni ustało. Kiedyś rozebrałem starą skrzynię i widzialem że jakiś element między mechanizmem różnicowym a półosią był pęknięty.

Opublikowano (edytowane)

Stafik wymienił sprzęgło i skrzynie a kangur został. Dopiero po wymianie filtra problem ustąpił.

Mi się jeszcze coś takiego nie przytrafiło, zawsze przy wymianie filtra czyszcze czystą szmatką "podstawę" filtra a uszczelkę na filtrze delikatnie smaruruje olejem, następnie rękoma ile sił dokręcam go.

Brat w silniku 1Z też miał kangura, nie potrafił sobie z nim poradzić i tak trochę pojezdził aż zaczęły mu falować obroty na jałowym - winowajcą okazał się zabrudzony nastawnik pompy.

Ja nie chciałem się tego podejmować, on zresztą też bo wiedział że jak pójdzie coś źle to silnik może trafić na złom, więc oddał do mechanika.

Zapłacił 120 złociszczy i hula już rok (zrobił ponad 25k km) od tamtej pory kangur to przeszłość :)

Przyczyn kangurka jest wiele, i tak jak napisał stafik - najlepiej zacząć od najtańszych rzeczy czyli filtr i sprawdzenie układu paliwowego.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

No rzeczywiście dziwna sprawa z tym filtrem paliwa, pewnie też spróbuję wymienić.

Mam kangury na zimnym, wymieniłem już kompletne sprzęgło sachs, poduszki pod silnikiem oraz czyściłem nastawnik pompy i nadal to samo. Skrzynia raczej ok, nie huczy i biegi wskakują idealnie.

Nadmienię, że tak jak kolega Majkeltaker mam filtr boscha i objawy zaczęły się jakiś czas po jego wymianie(tak mi się teraz przypomniało) heh ale czy jest jakieś konkretne powiązanie?

Edytowane przez pinciol77
Opublikowano

Dodam że filtra boscha już nie mam. po wymianie na Manna przez miesiąc był spokój ale powoli zaczynają wracać ale już nie tak gwałtowne.

Opublikowano

Zauważyłem ,że mam dziurę przy rurze od turbo i odmy.Jak był zimny to nie szło ruszyć. Po zaklejeniu profilaktycznie- ręką odjął

Opublikowano (edytowane)

Jak widać po powyższych wpisach nie ma jednoznacznego powodu szarpania. Z tego co widać to przyczyn szarpania multum:

- skrzynia

- sprzęgło

- wysprzęglik

- pompka sprzęgła

- filtr paliwa

- nastawnik pompy

- poduchy silnika/skrzyni

- przeguby półosi

- dziury w dolocie/odmie??

jak widać pozostaje wymieniać w ciemno. U mnie pomogło wyremontować skrzynie ale nadal sprzegło nie działa jak powinno. Potrafi szarpnąć silnikiem przy wysprzęglaniu podczas zmiany biegu i podejrzewam że pompka sprzęgła ma dość bo w lecie jak jest sucho to franca skrzypi. Jak wracają niskie temp. to przestaje i występuje dziwna zależność. Jak jest bardzo ciepło szarpnięcia prawie nie występują a jak się robi zimno to wracają... i być tu mądry :facepalm: Nie napiernicza tak jak przed remontem skrzyni ale lekko coś tam drży przy puszczaniu sprzęgła. Przed remontem ruszając na pół sprzęgle to szarpał jak wściekły, teraz już nie.

Edytowane przez A4-Tomek
Opublikowano

U mnie też skrzypi w lecie i też szarpie przy wysprzeglaniu, pompy i wysprzeglaniu jeszcze nie ruszyłem

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie też skrzypi w lecie i też szarpie przy wysprzeglaniu, pompy i wysprzeglaniu jeszcze nie ruszyłem

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

no widzisz ;) ja wymieniłem wysprzęglik jeszcze przed remontem skrzyni. Założyłem włoskiego LPR. Teraz stawiam na pompkę że nie domaga i działa skokowo bo wysprzęglik tak działał jak go próbowałem w rękach po wyjęciu.

Opublikowano

Widziałem pompke sprzęgła Sachs w intercarsie za 100 zł niby pasuje do 130pd ale trzeba to jeszcze zobaczyć w etce. Za taką kwotę to chyba warto sprawdzić :-)

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Serio za 100 zł pompkę? U mnie w takim popularnym sklepie za Brembo wołali 150zł a za Sachs 170 zł :P


czasem się nie pomyliłeś z wysprzęglikiem?

tu masz pompę

https://www.ucando.pl/produkt/pompa_sprzegla-sachs-6284_009_938/N-U18C009D017-234

Opublikowano

Zobacz sobie na stronie ic, brembo na ic kosztuje 250:-D

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Sorry to nie ic. http://google.plczesc/pompa-sprzegla-sachs-6284000022,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,1-9-tdi-quattro-130km,5-4731-16602-100061-0-32-6284000022.html

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

no kurde to żeś mnie zaskoczył :decayed::decayed: stówkę to ja mogę dać :D to skąd ta cena na ucando :mellow:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...