Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów


Fr0styyy.

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś coś poradzi.. :) Autko jak w opisie 1.8T BFB bez LPG. Po wymianie zaworu CV, udrożnieniu odmy oraz wymienie uszczelki pokrywy zaworów, mam taki problem, czyli podwyższone obroty na biegu jałowym. Zjawisko dzieję się tylko na rozgrzanym silniku tj. przejadę jakieś 20-30km i na postoju obroty mam 1100-1200 rpm (wyłączone wszelkie odbiorniki typu klima radio itp.). Natomiast na zimnym silniku po odpaleniu ładnie z 1200rpm schodzi do 900rpm. i trzyma równiutko. Na vagu zero błędów.. Dzięki z góry & pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś adaptację przepustnicy VCDSem? I czy była czyszczona? Może warto spróbować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Robiłeś adaptację przepustnicy VCDSem? I czy była czyszczona? Może warto spróbować...
Tak była robiona adaptacja, dzięki!

zaworek odmy sprawdziłeś??? bo nic nie piszesz o tym a to podstawa

W takim razie podstawa do sprawdzenia, dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściśnij weżyk od kolektora ssącego do trójnika w którym jest zaworek i jak się uspokoi wszystko to masz winowajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


aworek odmy sprawdziłeś??? bo nic nie piszesz o tym a to podstawa

Dzieki bardzo za poradę, zaworek odmy padnięty ten w trójniku, po wymianie na ori- obroty książkowe :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się przyda [/url]ldlgsue9.png

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czytam, czytam o falowaniu obrotów, ale nie znalazłem żadnych problemów podobnych do mojego. Otóż proszę Was o pomoc, bo w Audi siedzę dopiero od 4 miesięcy i nie wiem co zrobić.

Mój problem to szarpanie silnika (nierówne, falujące obroty), ale tylko gdy samochód jest całkiem zimny (po nocy) i TYLKO w pierwszej fazie pracy silnika, czyli na tzw ssaniu. Gdy obroty spadają do tych ok 900obr/m samochód chodzi już normalnie. W żadnych innych sytuacjach siilnik nie przerywa, ciągnie do końca.

Co jeszcze ważne to raz na jakiś czas przy tym porannym odpaleniu Audi łapie błąd i zapalają się kontrolki EPC i ESP, ale silnik działa normalnie. Jak go zgaszę i odpale ponownie kontrolki znikają. Czy jest sens w ogóle podłączać kompa gdy kontrolki sie nie świecą (kod błedu jest zapamiętany), czy trzeba jechać do mechanika jak się świecą?

Macie jakieś pomysły co to może być? Filtr paliwa, świece, filtry zmieniane. Może ktoś miał podobny problem...

EDIT: Aha zapomniałem dodać, że im zimniej na dworzu, tym częściej zapalają się te kontrolki, teraz jak są upały to nie moge ich "wyłapać"

Teraz odłączyłem aku na godzine, zapaliłem i na ssaniu chodził dobrze... Kurna nie wiem ocb...

Edytowane przez lukas800900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz kompa to może będzie ślad.
czujnik temp silnika pokazuje to samo co zegar?

od tego zacznij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za wskazówke. Zabrałem się też za sprawdzenie odmy i dwóch zaworków w tym układzie (jeden grzybek czarny na górze, drugi czarno-zielony mały w trójniku) i ten mały chyba był jakoś stosunkowo niedawno wymieniany bo trzyma w jedną strone całkiem jak być powinno, za to ten grzybek czarny (06A 129 101D) jak zatkam jeden wylot i dmuchne to powietrze ucieka na zewnątrz przez taką małą dziurke w nim no i ogolnie grzybek jest cały zaolejony troche. Tak powinno być??

Przepustnica jak zdjąłem dolot też wydaje mi sie że jest całkiem czysta w porównaniu do moich poprzednich doświadczen samochodowych...

Edytowane przez lukas800900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno być??

Tak

Sprawdź błedy vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym grzybkiem raczej nie powinno tak być,chyba...U mnie na starym było tak jak u Ciebie. Natomiast nowy trzyma i nie puszcza kiedy jedno wyjście zatkane a w drugie dmucham. A zauważyłem dopiero to kiedy koło małego otworka zaczeło mi się pocić delikatnie takie tłuste itd. Wyjąłem, zatkałem jeden, dmuchnąłem w drugi i powietrze zaczeło wychodziło przez ten malutki.
Chyba że w nowy trzeba mocniej dmuchnąć ale ja nie dałem rady. Bo stary nie trzymał u mnie nic

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawdziłem jeszcze raz i leciutko dmucham to leci bez zadnego oporu tym malutkim otworkiem i sika dalikatnie olejem. Zaglądając do środka jest tam taka guma na sprężynie no i ona nie jest prosta tylko taka już zwichrowana jakby nie dolegała tak jak powinna do "sufitu" grzybka. No właśnie ja nie mam porównania do nowego wiec tutaj pytam czy ktoś dmuchał w nowy :) Dzwoniłem do ASO to sprowadzą mi dopiero na wtorek, wiec we wtorek pojade do ASO to jeszcze zobacze jak sie nowy zachowuje nim go kupie, nawyżej nie wezmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem zamiennik duzo tańszy;)

bo w ASO chyba ok 130zł jak pamietam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

137zł dokładnie. Dziwne bo dzwoniłem do sklepu z częsciami i gościu mówi, że zamiennika tego nie ma nigdzie, tylko oryginal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aworek odmy sprawdziłeś??? bo nic nie piszesz o tym a to podstawa

Dzieki bardzo za poradę, zaworek odmy padnięty ten w trójniku, po wymianie na ori- obroty książkowe :)

Też długo szukałem gdzie tkwił problem i był to właśnie ten zaworek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem kolejnym uzytkownikeim Audi1.8T ale kupilem auto które powinno mieć silnik bfb a jest zamontowany aeb w tym silniku do tej pory wyminilem zaworek w trójniku i grzybek-odma górna jesli nie pomylilem sie z nazwa to odnosnie odpowietrzenia skrzyni korbowej, z poziomu ecu wylaczylem uklad powietrza wtórnego łańcuszek rozrządu nastawnik zmiennych faz rozrzadu sprzegielko jednokierunkowe na alternatorze rozrzad kompletny i co... jak i przed jak i po poszczegolnych wymianach jeden efekt męczy mnie dalej...na zimnym silniku czy na zewnatrz + 30 czy - 20 po odpaleniu obroty silnika szybują na 1100 lub 1200 silnik pracuje z malymi drganiami czekam okolo 2 min obroty maleja ale w tym momencie drgania sa odczuwalne na calym aucie...po rozgrzaniu silnika obroty sa normalne a drgania duzo mniejsze....czy ktos ma jakiś pomysl....dodam ze mam automat od kiedy posiadam auto czyli okolo 2 lat nie wyminilem swiec ani filtra paliwa...czy cewki do silnika aeb a bfb sa inne? Czy akcja serwisowa z 2011 w sprawie wymiany cewek moze objąć moj silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapewne zmienioną głowicę a nie silnik, więc cewki i inne cześci kupujesz jak do bfb

W aeb nie ma kombizaworu, czyli i brak otworu w głowicy, aeb są podobno mocniejsze

Sprawdź poduszki silnika

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapewne zmienioną głowicę a nie silnik, więc cewki i inne cześci kupujesz jak do bfb

W aeb nie ma kombizaworu, czyli i brak otworu w głowicy, aeb są podobno mocniejsze

Sprawdź poduszki silnika

Chcesz powiedzieć że do głowicy AEB i BFB idą te same świece zapłonowe?? W sprawie cewek zapłonowych dzwoniłem do serwisu w Białymstoku i dowiedziałem się że auto było objęte akcją serwisową na wymianę tych elementów w 2013 r miesiąc kwiecień. Jak wymieniałem olej w silniku nie widziałem żadnych wycieków z poduszek silnika.....jak mogę to sprawdzić inaczej niż tylko wzrokowo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...