cabanmat Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Witam Od chwili kupna mam problem z moją jednostką... ma problemy z osiągnięciem temperatury roboczej 90*C. Audi A3 1.9TDI 90KM 66kW ALH Dawałem kiedyś do elektryka samochodowego to wymieniał czujnik cieczy bo ponądź on był winny. Po wymianie się nic nie zmieniło... Silnik w dalszym ciągu osiąga 80*C i nie chce więcej... Co prawda osiąga temperaturę 90*C ale muszą być upały... Przykładowo... Na zewnątrz jest 30*C. Pokonuję autem trasę i na liczniku cały czas mam temperaturę 80 stopni. Zatrzymam się na światłach to wskazówka podskoczy do 90*C, ale jak ruszę to od razu spada do 80*C. Byłem u mechanika i mówił że termostat na 99% mam sprawny. Wykonałem logi tak jak zalecił mi kolega Sztomel. Grupa 007 w 01 Engine i grupa 003 w 17 Instruments : Log (0 - 003) Log (1 - 007) Przy robieniu grupy 007 Engine - laptop przeszedł w stan uśpienia i log może być "urwany" ale się zapisał. Logi zacząłem robić po przejechaniu ok 20km. Najpierw robiłem grupę silnika. Przy bawieniu się klimatronikiem 51C pokazuje przy rozgrzanym silniku 75*C, no czasami skoczy 1-2 stopnie jak mu "dam" i jest upał Tutaj bawiłem się jeszcze kiedyś klimatronikiem : Czekam na wasze porady bo miejscowe mechaniki nie umieją mi pomóc
andrzej22 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Czym Ty mierzysz tą temperature climatronikiem ? sprawdz sobie VAG-iem albo VCDS-em. Na c51 chyba kazdemu pokazuje 90 st, 75 stopni to moze widzisz na c49. Tu masz lekture Solldaten Messwertblöcke TDI Motoren
rocco26l Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 na Twoim miejscu raz jeszcze bym sprawdzil termostat bo ja mialem podobnie kupilem termostat wahlera i wszystko jest idealnie.
cabanmat Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 Nie nie... 75 było na 51C Wyżej też są logi, proszę żeby ktoś luknął bo sam nie potrafię z tego wywnioskować usterki.
andrzej22 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Odpal auto podlącz VAG i obserwuj sobie temperatury na blacie, climatronicu i programie diagnostycznym. Dotykaj rekom dolny wąż od chlodnicy i wyczujesz jak termostat uwalony to przed osiagnieciem temp 78 st waz bedzie ciepły.
cabanmat Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 Hmm... myślałem że logi rozwieją moje wątpliwości
Sztomel Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Owszem rozwieją - termostat już przepuszcza płyn chłodzący. Różnica w pomiarach temperatur z 003 i 007 jest w granicach tolerancji więc czujniki są OK.
cabanmat Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 Więc kolego Sztomel wstawiać nowy termostat i cieszyć się temperaturą 90*C ? Bo z tego co się orientuję to są dwa czujniki ? Ja wtedy wymieniałem ten 4-pinowy (bodajże G26) Stary ori czujnik zabrałem oczywiście do domu później go mierzyłem omomierzem i wychodziło że jest sprawny Wstawiany był oczywiście zamiennik... Co do termostatu to jaką markę kupić ? U mnie ASO Skody i ASO Audi krzyczą 140zł za termostat do mojego silnika. Z forum mogę mieć WAHLERA za 35zł + przesyłka
gregor_gg Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Dokładnie, wymieniaj termostat. Ja też tak miałem i myślałem, że tak ma być. Ale wymieniłem i jest 90 non stop i nawet nie drgnie. Twój tak jak mój, nie domyka się do końca.
cabanmat Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 Owszem rozwieją - termostat już przepuszcza płyn chłodzący. Różnica w pomiarach temperatur z 003 i 007 jest w granicach tolerancji więc czujniki są OK. Sztomel jak to widzisz że termostat przepuszcza płyn ? Jak ktoś ma coś do dodania to proszę pisać Niechiał bym takiej sytuacji że wymienię termostat a będzie gorzej niż teraz
andrzej22 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Owszem rozwieją - termostat już przepuszcza płyn chłodzący. Różnica w pomiarach temperatur z 003 i 007 jest w granicach tolerancji więc czujniki są OK. Sztomel jak to widzisz że termostat przepuszcza płyn ? Jak ktoś ma coś do dodania to proszę pisać Niechiał bym takiej sytuacji że wymienię termostat a będzie gorzej niż teraz cabanmat nie wk***i.j sztomela bo to jeden z lepszych fachowców na forum i nie tylko tym.
cabanmat Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 Pytałem się tylko dlatego bo chciałbym wiedzieć "ja patrzeć" żeby widzieć co nie domaga Hmm widzę że przepuszczanie termostatu pięknie wychodzi na dłuższych trasach... Dzisiaj zrobiłem jakieś 220km... temperatura maksymalna jaka była na 51C to bodajże 78 stopni... zajeżdżam do domu, gaszę silnik, podnoszę maskę i oba węzę są praktycznie jednakowo ciepłe... Całe szczęście że leci do mnie Wahler od TOM77 ---------- Post dopisany 18-06-2013 at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 22:20 ---------- Idzie to mnie termostat Wahlera od TOMA Myślę ża Wahler to dobry wybór ?
darkle Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Wahler to oryginał. Do mojego AWX dałem czterdzieści parę złotych a wymiana gdyby nie trzeba było spuszczać płynu to 10minut roboty.
OLIVER Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Idzie to mnie termostat Wahlera od TOMA Myślę ża Wahler to dobry wybór ? Ale mysle że również wymienisz nowy oring (uszczelnienie )termostatu bo tam również może być nieszczelność na starym ...... A jak ci się chce to możesz sobie sprawdzić twój stary termostat ....czy trzyma i w jakiej temperaturze się otwiera
cabanmat Opublikowano 21 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2013 Byłem dzisiaj u mechanika ale wymienił mi tylko klocki bo coś mu wyskoczyło i musiał jechać... termostatu niestety nie zdążył wymienić... Wracając do domu w dzisiejsze upały miałem 90 stopni na blacie... jednak żaden kanał w klimatroniku tego nie pokazywał
andrzej22 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Po co komu wiedziec ze mechanik gdzies pojechal ? jak do kibla wyskoczysz to tez na forum napiszesz ??? jeszcze troche tego twojego pierdolen.a i serwer tego nie udzwignie
cabanmat Opublikowano 21 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2013 Napisałem że mechanik nie wymienił bo zaraz by było "jeszcze tego termostatu nie zrobiłeś ?" andrzej22, Twoja wypowiedź dużo wniosła do tematu (chyba tak jak zwykle Twoje wypowiedzi wnoszą...) Bez obrazy... Wahler już czeka Dobry kupiłem ?
andrzej22 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 16 czerwca zacząłes temat i praktycznie w tym dniu dostales odpowiedz, że termostat do wymiany nawet sztomel to potwierdził a z jego opinią trzeba sie liczyć. Niestety do Ciebie nic nie dociera tylko wałkujesz bajki, że koszty,że mechanik gdzies pojechał wklejasz jakies bzdetne zdjecia, co Ty myslisz, że nikt termostatu i pudełka nie widział ? Zaspokoje Twoją ciekawośc - dobry kupiłeś nawet z napisem made in Germany. Człowieku ogarnij sie i poczytaj co Ty wypisujesz w tych swoich postach. Doradzasz np. że Motul i tylko Motul a za chwile pytasz co zalac do silnika. Wklej jeszcze linki gdzie co kupic bo wiesz najlepiej biorac hurtowe ilosci na codzien.
cabanmat Opublikowano 21 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2013 andrzej22... jak możesz to nie wypowiadaj się w moich tematach...
Sztomel Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Dlaczego widzę, że termostat przepuszcza - ano dlatego, że wskazania z czujnika G62 i G2 nie odbiegają od siebie (ich wskazania są w granicach tolerancji ich różnicy temperatur czyli +/- 5*C) a zarazem obydwa pokazują niedogrzanie płynu chłodzącego więc nic innego nie może być przyczyną jak tylko termostat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się