Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI - nie osiąga temperatury 90*C - Prośba o sprawdzenie logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od chwili kupna mam problem z moją jednostką... ma problemy z osiągnięciem temperatury roboczej 90*C.

Audi A3 1.9TDI 90KM 66kW ALH

Dawałem kiedyś do elektryka samochodowego to wymieniał czujnik cieczy bo ponądź on był winny.

Po wymianie się nic nie zmieniło... Silnik w dalszym ciągu osiąga 80*C i nie chce więcej...

Co prawda osiąga temperaturę 90*C ale muszą być upały...

Przykładowo...

Na zewnątrz jest 30*C.

Pokonuję autem trasę i na liczniku cały czas mam temperaturę 80 stopni.

Zatrzymam się na światłach to wskazówka podskoczy do 90*C, ale jak ruszę to od razu spada do 80*C.

Byłem u mechanika i mówił że termostat na 99% mam sprawny.

Wykonałem logi tak jak zalecił mi kolega Sztomel.

Grupa 007 w 01 Engine i grupa 003 w 17 Instruments :

Log (0 - 003)

Log (1 - 007)

Przy robieniu grupy 007 Engine - laptop przeszedł w stan uśpienia i log może być "urwany" ale się zapisał.

Logi zacząłem robić po przejechaniu ok 20km.

Najpierw robiłem grupę silnika.

Przy bawieniu się klimatronikiem 51C pokazuje przy rozgrzanym silniku 75*C, no czasami skoczy 1-2 stopnie jak mu "dam" i jest upał :wink:

Tutaj bawiłem się jeszcze kiedyś klimatronikiem :

Czekam na wasze porady bo miejscowe mechaniki nie umieją mi pomóc :grin:

Opublikowano

na Twoim miejscu raz jeszcze bym sprawdzil termostat bo ja mialem podobnie kupilem termostat wahlera i wszystko jest idealnie.

Opublikowano

Nie nie... 75 było na 51C

Wyżej też są logi, proszę żeby ktoś luknął bo sam nie potrafię z tego wywnioskować usterki.

Opublikowano

Odpal auto podlącz VAG i obserwuj sobie temperatury na blacie, climatronicu i programie diagnostycznym. Dotykaj rekom dolny wąż od chlodnicy i wyczujesz jak termostat uwalony to przed osiagnieciem temp 78 st waz bedzie ciepły.

Opublikowano

Hmm... myślałem że logi rozwieją moje wątpliwości :kwasny:

Opublikowano

Owszem rozwieją - termostat już przepuszcza płyn chłodzący. Różnica w pomiarach temperatur z 003 i 007 jest w granicach tolerancji więc czujniki są OK.

Opublikowano

Więc kolego Sztomel wstawiać nowy termostat i cieszyć się temperaturą 90*C ?

Bo z tego co się orientuję to są dwa czujniki ?

Ja wtedy wymieniałem ten 4-pinowy (bodajże G26)

Stary ori czujnik zabrałem oczywiście do domu później go mierzyłem omomierzem i wychodziło że jest sprawny :doh:

Wstawiany był oczywiście zamiennik...

Co do termostatu to jaką markę kupić ?

U mnie ASO Skody i ASO Audi krzyczą 140zł za termostat do mojego silnika.

Z forum mogę mieć WAHLERA za 35zł + przesyłka

Opublikowano

Dokładnie, wymieniaj termostat. Ja też tak miałem i myślałem, że tak ma być. Ale wymieniłem i jest 90 non stop i nawet nie drgnie. Twój tak jak mój, nie domyka się do końca.

Opublikowano
Owszem rozwieją - termostat już przepuszcza płyn chłodzący. Różnica w pomiarach temperatur z 003 i 007 jest w granicach tolerancji więc czujniki są OK.

Sztomel jak to widzisz że termostat przepuszcza płyn ?

Jak ktoś ma coś do dodania to proszę pisać :wink:

Niechiał bym takiej sytuacji że wymienię termostat a będzie gorzej niż teraz :kwasny:

Opublikowano
Owszem rozwieją - termostat już przepuszcza płyn chłodzący. Różnica w pomiarach temperatur z 003 i 007 jest w granicach tolerancji więc czujniki są OK.

Sztomel jak to widzisz że termostat przepuszcza płyn ?

Jak ktoś ma coś do dodania to proszę pisać :wink:

Niechiał bym takiej sytuacji że wymienię termostat a będzie gorzej niż teraz :kwasny:

cabanmat nie wk***i.j sztomela bo to jeden z lepszych fachowców na forum i nie tylko tym.

Opublikowano

Pytałem się tylko dlatego bo chciałbym wiedzieć "ja patrzeć" żeby widzieć co nie domaga :wink:

Hmm widzę że przepuszczanie termostatu pięknie wychodzi na dłuższych trasach...

Dzisiaj zrobiłem jakieś 220km... temperatura maksymalna jaka była na 51C to bodajże 78 stopni... zajeżdżam do domu, gaszę silnik, podnoszę maskę i oba węzę są praktycznie jednakowo ciepłe... :decayed:

Całe szczęście że leci do mnie Wahler od TOM77 :naughty:

---------- Post dopisany 18-06-2013 at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 22:20 ----------

Idzie to mnie termostat Wahlera od TOMA

Myślę ża Wahler to dobry wybór ?

Opublikowano

Wahler to oryginał. Do mojego AWX dałem czterdzieści parę złotych a wymiana gdyby nie trzeba było spuszczać płynu to 10minut roboty.

Opublikowano

Idzie to mnie termostat Wahlera od TOMA

Myślę ża Wahler to dobry wybór ?

Ale mysle że również wymienisz nowy oring (uszczelnienie )termostatu bo tam również może być nieszczelność na starym ......

A jak ci się chce to możesz sobie sprawdzić twój stary termostat ....czy trzyma i w jakiej temperaturze się otwiera :wink:

Opublikowano

Byłem dzisiaj u mechanika ale wymienił mi tylko klocki bo coś mu wyskoczyło i musiał jechać...

termostatu niestety nie zdążył wymienić...

Wracając do domu w dzisiejsze upały miałem 90 stopni na blacie... jednak żaden kanał w klimatroniku tego nie pokazywał :kwasny:

Opublikowano

Po co komu wiedziec ze mechanik gdzies pojechal ? jak do kibla wyskoczysz to tez na forum napiszesz ??? jeszcze troche tego twojego pierdolen.a i serwer tego nie udzwignie

Opublikowano

Napisałem że mechanik nie wymienił bo zaraz by było "jeszcze tego termostatu nie zrobiłeś ?" :wink:

andrzej22, Twoja wypowiedź dużo wniosła do tematu (chyba tak jak zwykle Twoje wypowiedzi wnoszą...)

Bez obrazy... :facepalm:

Wahler już czeka :decayed: Dobry kupiłem ?

2527115100_1371838166_thumb.jpg 2642951900_1371838168_thumb.jpg 3357831100_1371838170_thumb.jpg 6668359000_1371838172_thumb.jpg 1683812400_1371838174_thumb.jpg

Opublikowano

16 czerwca zacząłes temat i praktycznie w tym dniu dostales odpowiedz, że termostat do wymiany nawet sztomel to potwierdził a z jego opinią trzeba sie liczyć. Niestety do Ciebie nic nie dociera tylko wałkujesz bajki, że koszty,że mechanik gdzies pojechał wklejasz jakies bzdetne zdjecia, co Ty myslisz, że nikt termostatu i pudełka nie widział ? Zaspokoje Twoją ciekawośc - dobry kupiłeś nawet z napisem made in Germany. Człowieku ogarnij sie i poczytaj co Ty wypisujesz w tych swoich postach. Doradzasz np. że Motul i tylko Motul a za chwile pytasz co zalac do silnika. Wklej jeszcze linki gdzie co kupic bo wiesz najlepiej biorac hurtowe ilosci na codzien.

Opublikowano

andrzej22... jak możesz to nie wypowiadaj się w moich tematach... :facepalm:

Opublikowano

Dlaczego widzę, że termostat przepuszcza - ano dlatego, że wskazania z czujnika G62 i G2 nie odbiegają od siebie (ich wskazania są w granicach tolerancji ich różnicy temperatur czyli +/- 5*C) a zarazem obydwa pokazują niedogrzanie płynu chłodzącego więc nic innego nie może być przyczyną jak tylko termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...