Chadury89 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Witam. Co moze powodowac ze dosyc mocno drgaja tylnie kola na postoju? Drga wydech, moze byc od tego? Amorki tydzien temu wymienione na Kayaby 343302. Dodam ze tuleje tylnej belki sa miekkie ale cale bez zadnych spekan. I co moze powodowac scinanie opon od wewnatrz? Auto nie sciaga, luzow w zawieszeniu nie ma, amorki 72-73% przod, tylko wydaje mi sie i troche czuc jakby krzywa felga bylo chyba ze to przez opone te odczucia.
karol24 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Jeśli przednie opony wyciera no to chyba nic innego jak geometria na stacji diagnostycznej rozwiążą problem.
A-rek Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Jeśli przednie opony wyciera Karin czytałeś pierwszy post? dosyc mocno drgaja tylnie kola ja się zastanawiam jak mogą drgać opony na postoju.....?????
Chadury89 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 dosyc mocno drgaja tylnie kola ja się zastanawiam jak mogą drgać opony na postoju.....????? Wpadaja w rezonans na jalowym biegu, golym okiem widac ze drgaja, z kolei z przodu nie drgaja praktycznie wcale. Dodam ze jak jade na prostej drodze to czuje takie bardzo male bujanie, jak jade szybko to tego nie czuc. Najgorzej jest jak jade po duzym skupisku łat na drodze to wtedy mam wrazenie jakbym jechal dxxpa przy samej ziemi.
karol24 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 No czytałem ale z góry założyłem, że chodzi o przód bo przednie częściej wyciera, mój błąd
Chadury89 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 A jezeli chodzilo by o przod to jezeli geometria bylaby zla to by auto znosilo?
darko Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 kolega karin24 ma rację,chodzi o przód I co moze powodowac scinanie opon od wewnatrz? Auto nie sciaga, luzow w zawieszeniu nie ma, amorki 72-73% przod, ---------- Post dopisany at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany at 16:32 ---------- może oba koła są jakoś pochylone górą do środka i wtedy będzie ścinać opony od wewnątrz i nie będzie znosić auta,tak Sobie myślę
Chadury89 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 kolega karin24 ma rację,chodzi o przódI co moze powodowac scinanie opon od wewnatrz? Auto nie sciaga, luzow w zawieszeniu nie ma, amorki 72-73% przod, ---------- Post dopisany at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany at 16:32 ---------- może oba koła są jakoś pochylone górą do środka i wtedy będzie ścinać opony od wewnątrz i nie będzie znosić auta,tak Sobie myślę Jest wogole taka mozliwosc? Geometria by to wykazala?
kaczmar13 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Chadury89.... nie obraź się, ale moim zdaniem skoro nie masz pojęcia o mechanice to jedź do warsztatu zamiast szukać pomocy na forum. W ten sposób tylko ryzykujesz swoje bezpieczeństwo. Za kilka dni napiszesz "odpadło mi koło...dlaczego ???" Drgania tylnych kół na postoju to jakiś absurd. Ja rozumiem że to diesel i się wszystko trzęsie, ale jeśli masz takie "dziwne" objawy to zacznij od podniesienia auta i sprawdzenia luzów. Jeśli tnie Ci z tyłu opony to opcje są tylko dwie. Luz na łożyskach co możesz sprawdzić po podniesieniu auta, stąd pływanie na drodze i trzęsienie na postoju, albo pokręcona belka z tyłu, ale w takim przypadku nie było by tego dziwnego objawu. Pierwsze co to podnieś auto na lewarku i poszarp za koło by ocenić sztywność zawieszenia. Z tyłu masz zawiechę z przed ponad ćwierć wiecza, która jest prosta jak budowa cepa.
Chadury89 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2013 Kaczmar dzieki za troche krytyki myslalem ze ktos mial podobny problem i mnie nakieruje, podejrzewalem tuleje tylnej belki bo sa bardzo miekkie ale cale, niespekane. Tylko dzieki tobie przypomnialo mi sie ze pare miesiecy temu wymienialem tarcze i klocki z tylu a wiadomo trzeba bylo przekladac lozyska i teraz taka mysl mnie doszla ze moze za slabo palcami dokrecilem ta srubke i potem po jakims czasie powinienem skorygowac luz. Sprawdze na dniach ten luz i napisze czy pomoglo. Nie podejrzewalem lozysk bo sa cichutkie. P.S. przed chwila sprawdzilem kola, szarpalem na boki do gory, do siebie i od siebie i nie maja zadnego luzu, buda tylko lekko bujalo. Jedno kolo gdy nim krecilem zatrzymywalo sie po jakis 4 sekundach a drugie dwa razy dluzej, ale klocki szumia o tarcze. Zauwazylem ze buda praktycznie nie drga a drganie na kolach zaczyna sie od tylnej belki, czyli drgania moga przenosic tuleje tylnej belki np od wydechu? Bo wydech drga w takiej same czestotliwosci co belka i kola.
Kuklex Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Ja stawiam na tuleje belki. Postaw samochód na prostym i wrzuć bieg, nie zaciągaj ręcznego. Na zgaszonym silniku kopnij w koło od tyłu. Jeśli tuleje są w kiepskim stanie to zobaczysz że koło ruszy się do przodu i wróci. Jak zdrowe to coś tam zadrży ale nie tak żeby się ruszyło znacznie. Fakt faktem przyjrzyj się temu dokładniej bo nie ma co ryzykować. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się