Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy duża turbodziura (rozwiazany)


Kamil93G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, wróciłem dzisiaj z trasy i chciałem odwieźć 2 kierowcę, przejechałem autem może 15 km i wszystko było ok, po czym auto straciło moc tak jakby turbo przestało dmuchac zatrzymałem się, zgasiłem auto i odpaliłem jeszcze raz slychać gwizd turbo i chwile po odpaleniu moc jest ale dopiero pow 2500-3000 rpm, auto przyśpiesza na kazdym biegu dopóki "jest w gazie" tzn trzymam je powyżej tych 3000 rpm później gdy zwolnię auto znowu traci moc i wciskając pedał w podłoge nie mogę przekroczyć 110 km/h, kopciło wcześniej na czarno przy przyśpieszaniu ale to chyba norma w dieslach teraz przestało kopci.zakopci tylko jak turbo załączy, zastanawiam sie czy to może być wina przepływomierza a może to wąż od podciśnienia.. nie podpinałem jeszcze pod vag jutro będe wiedzieć coś więcej, mam ten samochód od niedawna i nie bardzo wiem z której strony to ugryźć i co sprawdzić.

Vag pokazal uszkodzony przeplywomierz i czujnik turbo w wolnej chwili moge wrzucic wykresy moze sie komus przydadza :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu jest normalnie na chwile? Może typowego notlauf-a masz, sprawdz vagiem błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie biegu nie ma mocy ? a po czasie zaczyna ciągnąć ? czy jak złapie mula to w ogóle już nie idzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notlauf to tryb awaryjny, w który przechodzi sterownik silnika. Żebyś nie tracił za dużo czasu to zrób najpierw logi i wrzuć na stronkę VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM, a następnie na forum.

Tu masz lekturę na dzisiaj: Diagnostyka VAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil i cos zdziałeś z autem? Mam chyba ten sam problem.

VAG pokazal odchylenia w pracy przeplywomierza i uszkodzony czujnik turbo auto wg komputera ladowalo mi cały czas 1.9 bar z tej przyczyny pojawił się notlauf (dzięki za wytłumaczenie co to kolego Biszczan) wymieniłem jedno i drugie i teraz chodzi jak powinien :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Żeby nie tworzyć nowego wątku podczepię się tutaj. Mój silnik to AVB. Wczoraj podczas przyspieszania auto nagle przestało ciągnąć przy ok 3000obr na 4 biegu i potem silnik zachowywał się tak jakby był bez turbo. Po zgaszeniu silnika jest ok. Żadna kontrolka się nie zapaliła. Jeśli ktoś maiłby jakieś sugestie to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam bardzo podobny problem. Podczas przyspieszania silnik stracił moc i przestał przyspieszac. Zdarzyło mi sie to parę razy. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu jest wszystko ok. Pojechałem do mechanika lecz komputer nie wykazał żadnych błędów. Wszystkie kable zostały sprawdzone. Gdy zdarzyło sie to jeszcze kiljka razy został wymieniony N75 na nowy. Myślałem , że to załatwi sprawę lecz dziś - po tygodniu od wymiany problem powrócił. Mam dość wyłączania i włączania samochodu podczas jazdy. Dlaczego komp nie pokazuje żadnych błędów? Silnik nic nie kopci, a i spalanie jest w jak najlepszym porządku. Czy może to być turbo? chyba raczej nie... Pomocy Panowie...


Witam.
Żeby nie tworzyć nowego wątku podczepię się tutaj. Mój silnik to AVB. Wczoraj podczas przyspieszania auto nagle przestało ciągnąć przy ok 3000obr na 4 biegu i potem silnik zachowywał się tak jakby był bez turbo. Po zgaszeniu silnika jest ok. Żadna kontrolka się nie zapaliła. Jeśli ktoś maiłby jakieś sugestie to będę wdzięczny.

Witam. Mam bardzo podobny problem. Podczas przyspieszania silnik stracił moc i przestał przyspieszac. Zdarzyło mi sie to parę razy. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu jest wszystko ok. Pojechałem do mechanika lecz komputer nie wykazał żadnych błędów. Wszystkie kable zostały sprawdzone. Gdy zdarzyło sie to jeszcze kiljka razy został wymieniony N75 na nowy. Myślałem , że to załatwi sprawę lecz dziś - po tygodniu od wymiany problem powrócił. Mam dość wyłączania i włączania samochodu podczas jazdy. Dlaczego komp nie pokazuje żadnych błędów? Silnik nic nie kopci, a i spalanie jest w jak najlepszym porządku. Czy może to być turbo? chyba raczej nie... Pomocy Panowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś usunął programowo zapis błędów w sterowniku haha! Zrób logi bo jak błędów nie pokazuje to trochę lipton, powinno chociaż pokazać że za duże ciśnienie dołowania(prawdopodobnie dlatego przechodzi w tryb awaryjny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem N75 i jak na razie bez problemów. Zobaczymy za jakiś czas bo na razie od wymiany minął miesiąc i wszystko działa idealnie. Na drugi dzień po wymianie miałem tylko wrażenie, że w pewnym momencie moc mi się w miejscu zatrzymała ale od tego czasu minął już miesiąc i wszystko bez zarzutu. Oby to był koniec mojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam wrażenie że ostatnim czasem samochód stracił trochę na dynamice jazdy. Jak dodaje gazu to samochód przyspiesza, ale mam wrażenie że na początku trochu go muli.

Sprawdzałem go VAGiem (automatyczne skanowanie sterowników) ale błędów nie znalazł.

Byłem u mechanika, przejechał się nim i pytał się kilka razy czy mam w nim chipa bo samochód bardzo dobrze chodzi (nie mam pojęcia czy samochód ma chipa).

Pytanie, czym to może byś spowodowane ? Filtr powietrza do wymiany, filtr paliwa do wymiany, zapchany egr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam wrażenie że ostatnim czasem samochód stracił trochę na dynamice jazdy. Jak dodaje gazu to samochód przyspiesza, ale mam wrażenie że na początku trochu go muli.

Sprawdzałem go VAGiem (automatyczne skanowanie sterowników) ale błędów nie znalazł.

Byłem u mechanika, przejechał się nim i pytał się kilka razy czy mam w nim chipa bo samochód bardzo dobrze chodzi (nie mam pojęcia czy samochód ma chipa).

Pytanie, czym to może byś spowodowane ? Filtr powietrza do wymiany, filtr paliwa do wymiany, zapchany egr ?

Zrób logi i podeślij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczne i dynamiczne?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruciec na vacum nie luźny? Dolot szczelny? Weżyki podciśnienia szczelne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

późno mu turbawa wstaje, tak mi się wydaje :) dlatego muli go z dołu. Dodałem odpowiedź w temacie który kolega podlinkował.
Dolotu bym nie obstawiał. Gdyby nie był szczelny to na logikę miałby pewnie nie doładowanie w całym zakresie obrotów. Tu problem jest tylko na początku

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...