Gość belmond Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 nie nie to tylko pytanie z kontekstu było
Tomasz.250557 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 koledzy mam ten sam problem od 2 lat. Byłem u róznych mechaników i każdy ma inną teorię. Wymieniłem kpl. sprzegło z dwumasą, łozysko oporowe i uszczelnienie wału, dwie poduszki i nic się nie zmieniło ak trzęsło buda to trzęsie. Znajomy mechanik sprawdził wagiem pompowtryski i trzeci pracuje poza granicami. Przeprowadził tzw płukanie pompowtr na specjalnej płuczce z płynem do tego celu i też nic nie pommogło. Na trzecim cylindrze pompowtrysk do wymiany. Narazie nie mam kasy - zdoił mnie za sprzegło a wcześniej robiłem kpl. przednie zawieszenie. Więc z tym pompowtr zaczekam do jesieni!
hormon Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Mam te same objawy. Na zimnym jest w porządku, kiedy się zagrzeje w kabinie występuje efekt nieregularnego bujania lewo/prawo, czuć to dopiero kiedy zasiądzie sie w fotelu. Co jeszcze zauważyłem to otwierając maskę widać jak rzuca silnikiem lewo/prawo. Podczas jazdy nie czuć nic. Pompki póki co wykluczam bo korekcje i BIPY mam mieszczące się w normach. Dwumas też mi jakoś nie pasuje. Póki co za niedługo wrzucam kpl nowych ori poduszek silnika - ta z czujnikiem wali błędem na VAG, ta druga nie posiada czujnika ale też ją wymienie. Kolego napisz czy masz oprócz nieregularnych bujnięć jeszcze jakieś inne objawy typu: ciut wieksze obajwy przy wyłączeniu klimy, delikatne mrówki na drążku. Mam podobnie ale wymiana obu poduszek na ori nie pomogła. Oprócz BIP-ów jaki masz kąt synchro wałka rozrządu?
turzol Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Mam te same objawy. Na zimnym jest w porządku, kiedy się zagrzeje w kabinie występuje efekt nieregularnego bujania lewo/prawo, czuć to dopiero kiedy zasiądzie sie w fotelu. Co jeszcze zauważyłem to otwierając maskę widać jak rzuca silnikiem lewo/prawo. Podczas jazdy nie czuć nic. Pompki póki co wykluczam bo korekcje i BIPY mam mieszczące się w normach. Dwumas też mi jakoś nie pasuje. Póki co za niedługo wrzucam kpl nowych ori poduszek silnika - ta z czujnikiem wali błędem na VAG, ta druga nie posiada czujnika ale też ją wymienie. Kolego napisz czy masz oprócz nieregularnych bujnięć jeszcze jakieś inne objawy typu: ciut wieksze obajwy przy wyłączeniu klimy, delikatne mrówki na drążku. Mam podobnie ale wymiana obu poduszek na ori nie pomogła. Oprócz BIP-ów jaki masz kąt synchro wałka rozrządu? U mnie kiedy włączę klimatyzacje bujnięcia momentalnie ustają. Mrówki na drążku jak najbardziej, tak samo jak mrowienie podłogi ale to czuć bardziej podczas jazdy. Poduchy skrzyni zostały zmienione na nowe ori, poduchy silnika (obie) zamówiłem w ASO i sądze, że jak to nie pomoże to będzie to wina zużytej dwumasy (nalot 235tys km ) Korekcje i BIP-y na pompkach wg mojego mniemania są OK. Log (0 - 023) Log (1 - 013) Co do kąta synchronizacji to u mnie na wolnych obrotach skaczą wartości od 0.0 do 1.1 , natomiast podczas jazdy od 0.0 do 2.2 . Czy to się da wyregulować na stałe czy po prostu kwestia zużycia napinacza?
hormon Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Pytam o sychro bo u mnie na postoju od 1.1 do 1.7 i zastanawiam sie czy to nie jest po części przyczyną. Za tydzień jade na wymiane rozrządu do się dowiem czy cos pomoglo. Pompki mam w podobnej kondycji tylko BIPy mam na plusie. Jak z ruszaniem? Masz wrażenie, że musisz być bardziej "czujny" żeby auto nie zgasło?
turzol Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jak z ruszaniem? Masz wrażenie, że musisz być bardziej "czujny" żeby auto nie zgasło? hmm może faktycznie jest coś na rzeczy bo kilka razy mi zgasnął podczas ruszania, ale to wynik czego - ujemych BIPów? Dodam, że z odpalaniem nigdy nie było problemów, zawsze o każdej porze roku pali od strzała
hormon Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Wydaje mi się że problem z ruszaniem to wina przekazania napedu i duetu sprzęgło dwumas. Sam mam nalatane 200k i mimo braków typowych objawów jego zużycia przymierzam się do wymiany. Moje BIPY są na plusie i tez nie mam problemów z zapalaniem. Pytalem o kąt sychnro i nadmierne wibracje, które przekazywane są na gałkę i środek auta (tunel srodkowy, pedały) bo wydaje mi się, że silnik sam w sobie generuje wieksze drgania niż wcześniej - mimo wymiany poduszek na nowe. Zobaczę co bedzie po wymianie rozrządu. Ale coś czuje że to dwumas.
elmer80 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Pytam o sychro bo u mnie na postoju od 1.1 do 1.7 i zastanawiam sie czy to nie jest po części przyczyną. Za tydzień jade na wymiane rozrządu do się dowiem czy cos pomoglo. Pompki mam w podobnej kondycji tylko BIPy mam na plusie. Jak z ruszaniem? Masz wrażenie, że musisz być bardziej "czujny" żeby auto nie zgasło? Kat synchronizacji do poprawy. Ogolnie skoki kata synchronizacji swiadcza o kiepskim napinaczu paska rozrzadu. Po wlaczeniu klimy drgania moga ustac/zmalec bo sterownik silnika zwieksza dawke paliwa na PD a obroty nie maja wcale wtedy wzrastac. Wysłane z Commodore 64
Marynarz____ Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 A ja wam powiem tak- to żaden dwumas ani poduszki- najczęściej w tych silnikach winowajcą trzęsienia są pompowtryskiwacze- moje tanie rozwiązanie zanim zabierzecie się za wymianę poduszek, sprzegła dwumasu i Bóg wie czego jeszcze- kupcie na stacji Mixol (taki do skuterów czy silników dwusuwowych) i zalejcie buteleczkę na cały bak paliwa- jeśli nie macie jakoś mega zajechanych pompek to mniej więcej po dwóch bakach przejechanych z Mixolem trzęsienie ustaje (nie zaszkodzi to silnikowi, a tylko może pomóc). Potem lejcie pół buteleczki na cały bak paliwa zapobiegawczo i tyle. Ja tak zrobiłem i mi już autem nie trzęsie. Rozwiązanie tanie i warto spróbować zanim zaczniecie wymieniać pół samochodu i wywalać po kilka tysięcy złotych.
arris_88 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 U mnie po wymianie poduszek trzęsie ale dużo mniej. Kiedyś telepało budą praktycznie cały czas teraz tylko przy ruszaniu delikatnie. Wymienię jeszcze poduszkę w podporze skrzyni, może to coś da, bo poduszki były wyjechane (już dawno się wylały). Jak sprawdzić stan tej poduszki - ona też ma olej jak te pod silnikiem?
Tomasz.250557 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Mam te same objawy. Na zimnym jest w porządku, kiedy się zagrzeje w kabinie występuje efekt nieregularnego bujania lewo/prawo, czuć to dopiero kiedy zasiądzie sie w fotelu. Co jeszcze zauważyłem to otwierając maskę widać jak rzuca silnikiem lewo/prawo. Podczas jazdy nie czuć nic. Pompki póki co wykluczam bo korekcje i BIPY mam mieszczące się w normach. Dwumas też mi jakoś nie pasuje. Póki co za niedługo wrzucam kpl nowych ori poduszek silnika - ta z czujnikiem wali błędem na VAG, ta druga nie posiada czujnika ale też ją wymienie. Kolego napisz czy masz oprócz nieregularnych bujnięć jeszcze jakieś inne objawy typu: ciut wieksze obajwy przy wyłączeniu klimy, delikatne mrówki na drążku. Mam podobnie ale wymiana obu poduszek na ori nie pomogła. Oprócz BIP-ów jaki masz kąt synchro wałka rozrządu? U mnie kiedy włączę klimatyzacje bujnięcia momentalnie ustają. Mrówki na drążku jak najbardziej, tak samo jak mrowienie podłogi ale to czuć bardziej podczas jazdy. Poduchy skrzyni zostały zmienione na nowe ori, poduchy silnika (obie) zamówiłem w ASO i sądze, że jak to nie pomoże to będzie to wina zużytej dwumasy (nalot 235tys km ) Korekcje i BIP-y na pompkach wg mojego mniemania są OK. Log (0 - 023) Log (1 - 013) Co do kąta synchronizacji to u mnie na wolnych obrotach skaczą wartości od 0.0 do 1.1 , natomiast podczas jazdy od 0.0 do 2.2 . Czy to się da wyregulować na stałe czy po prostu kwestia zużycia napinacza? Koledzy! Dzisiaj byłem u innego mechan bo pomimo wymiany wszystkiego co miało zlikwidować trzęsienie budą nie pomogło (wymieniono dwumas, sprzęgło, poduchy pod silnikiem na ori). Po podpięciu do kompa wstwierdził, że pompowtryski są ok. A trzęsienie buda to może być zuzyte kszywki na wałku rozrządu i jakiś walec (coś takiego pokazał mi). Dokładnie wszystko można okreslić po zdjęciu pokrywy. Stwierdził, że najlepiej jak będzie ori wałek rozrządu (koszt wałka ok 2200PLN +panewki+ dodatki= ok 3200PLN za całość). Szlag mnie trafia z tymi kosztami. Wprawdzie nalatane mam 338tys. Ale wpienia mnie to, że każdy mechan mówi co innego a ja płącę. Chciałbym raz zapłącić i mieć problem z głowy a tu coś nowego za kazdym razem. Myślałem, że to pompowtrysk - wymienię i po temacie! Chciałbym dodać ,że jak wcześniej koledzy pisali: 1. nie mam problemu z zapłonem i ruszaniem (nawet zimą) 2. po załączeniu klimy obroty nie zmieniają się ale ustaje trzepanie budą i drążkiem zmiany biegów 3. mechanik przejechał się i stwierdził, że na 130KM to nie jedzie jak auto z taką mocą - mnie też się wydaje, że kiedyś się lepiej zbierało np. przy wyprzedzaniu 4. spalanie w normie ok. 5,2-5,5l/100km
elmer80 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Coś sciemnial z tymi cenami. U Dzika wałek kolbenschmidt 800 czarne szklanki po 60. Wiem bo robiłem BMM ostatnio. wysłane z Commodore 64
Tomasz.250557 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Coś sciemnial z tymi cenami. U Dzika wałek kolbenschmidt 800 czarne szklanki po 60. Wiem bo robiłem BMM ostatnio.wysłane z Commodore 64 Cena dotyczy ori. Nie autoryzowane w granicach 900-1350PLN _dodatki. Nie polecał innych firm jak ori. Nie zam sie na tym które są dobre aktóre złe. Dużo jeżdzę i nie chcę mieć problemów na dorodze ale też nie chcę przepłącać. W sumie mam dość łażenia po mechan i wysłuchiwania co raz to nowszych sensacji.
elmer80 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 No to sobie poczytaj o kolbenschmidt i czarnych szklankach Ina... wysłane z Commodore 64
hormon Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Mały upgrade: wymiana rozrządu i przy okazji dwumasa nie dała 100% zadowolenia bo: 1. drgania nie zniknęly, ale 2. znacznie zwiększyła się "kultura" pracy klekota 3. autem znacznie lepiej się rusza 4. sprawdzone poduszka skrzyni i plecionka - są ok Zastanawia mnie tylko jedno: czy po wymianie rozrządu i kompletu rolek: napinacz, prowadząca, pompa wody możliwe są w dalszym stopniu skoki kąta synchronizacji od 0 do +0,6? Ewentualnie co moze powodować takie skoki?
greg2505 Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Co do rozrządu też mam skoki 0 - 0,6 przed wymianą cały czas był 0
Tomasz.250557 Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Właśnie skończyłem rozmowę z Audi w Rybniku i ceny są następujące: 1. wałek rozrządu: 2425PLN 2. panewki wałka: 300PLN 3. siemering: 103PLN 4. popychacze: 8szt.x135PLN= 1080PLN W sumie części wg ori: 3098+olej+ wymiana w AUdi- ok. 1500PLN razem: niecałe 5000PLN Coś sciemnial z tymi cenami. U Dzika wałek kolbenschmidt 800 czarne szklanki po 60. Wiem bo robiłem BMM ostatnio.wysłane z Commodore 64 Cena dotyczy ori. Nie autoryzowane w granicach 900-1350PLN _dodatki. Nie polecał innych firm jak ori. Nie zam sie na tym które są dobre aktóre złe. Dużo jeżdzę i nie chcę mieć problemów na dorodze ale też nie chcę przepłącać. W sumie mam dość łażenia po mechan i wysłuchiwania co raz to nowszych sensacji.
elmer80 Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Więc uważasz że na ori walku zrobisz 300?400? tysięcy? 3 x tańszy jakby nie bylo renomowanej firmy na pewno zrobi 150-200. Sam napisałeś że nie chcesz przepłacać... wysłane z Commodore 64
Maestro_86 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Co do rozrządu też mam skoki 0 - 0,6 przed wymianą cały czas był 0 U mnie po wymianie kompletnego rozrządu z napinaczem hydraulicznym również kat skacze od 0 do -0,6. przed wymianą skakał do -1,7
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się