Zioba Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Drugi raz po umyciu auta mam całkiem rozładowany akumulator.. A sprawdziłem voltomierzem to było 12,3V a na zapalonym 13,8-13,9.. Gdy odlaczylem kleme od minusa i wpielem szeregowo amperomierz to pokazywalo 0.8 ampera i spadało do 0,2.. Byłem u jednego elektryka to mówił ze akumulator a drugi ze alternator? Co zrobić?
piotrsob1 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Myłeś po wierzchu, czy w komorze silnika terz ? Te 0,2A to przy zamkniętym aucie i po uśpieniu elektryki ? Te 12,3V to Ci pokazywał wtedy jak kręcił czy był rozładowany ? Ładowanie trochę niskie, ale w normie .
Zioba Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Opublikowano 20 Lipca 2013 Myłem tylko po wierzchu. Drzwi były wszystko było powyłączane drzwi przymknięte itd ale ogólnie był otwarty jeżeli chodzi o centralny zamek. Te 12,3 pokazywało jak nie zapalał. Mechanik też powiedział że niskie i że trzeba alternator zrobić, a drugi mierzył i powiedział, że w normie i że to akumulator.. A ja się zastanawiam co mogło go rozładować w trakcie mycia. Raz jak mierzyłem ładowanie to włączyłem klime na maksa radio światła itd to mi pokazywało ładowanie 13,7V. Akumulator był kupiony 11.2009r Moll..
KrzysiekSPI Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Co ma alternator do rozladowania akumulatora? Jezeli jest ladowanie to alternator jest ok. Woda sie gdzies dostala i zrobila zwarcie wyczerpujac tym akumulator.
Zioba Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Opublikowano 21 Lipca 2013 Ten mechanik twierdził ze to nie miało nic związku z myciem auta tylko ze powoli sie rozladowywal przez słabe ladowanie i tak akurat trafiło.. A ostatnio drugi raz potwierdziło mi sie ze po umyciu nie zapala.. Nie wiem kompletnie czego szukać.. Gdzie to zwarcie.?
Fido Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 powoli sie rozladowywal przez słabe ladowanie i tak akurat trafiło To akurat można sprawdzić miernikiem. Odpalić auto i zmierzyć. Aku też można sprawdzić pod kątem napięcia rozruchu ale do tego trzeba już specjalny przyrząd.
zbyszek7791 Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 1. napięcie ładowania masz za małe -14,2-14,4v takie ma być , 2. alternator jak najbardziej może być przyczyną rozładowania akumulatora. Na początek doprowadź ładowanie do normy dopiero wtedy można szukać dalej. Do sprawdzenia kontrola spadków napięcia między alternatorem a akumulatorem , sprawdzenie masy , jeżeli takie zjawisko nie występuje to alternator do sprawdzenia\naprawy.
Zioba Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Opublikowano 22 Lipca 2013 A jak sprawdzić napięcie wychodzące z alternatora? Tam z tylu na króćcach? ---------- Post dopisany 22-07-2013 at 16:35 ---------- Poprzedni post napisany 21-07-2013 at 22:04 ---------- Byłem sprawdzić testerem aku to powiedział ze 40% pojemności zostało a jak opornikiem mierzył tak jakby rozruch to 8,5V tzn ze akumulator do wymiany i dlatego wilgoć nie pozwala mu zapalić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się