piotrsob1 Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 Dżizas Pany, nie zaśmiecajcie tematu Wątek dotyczy tylko 2,0TDI i poszarpywania przy równej jeździe w zakresie 1700-2200 obr/min
MATI766 Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 W 1.9 brb też to działa sprawdzał ktoś? bo mam identyczne objawy pompki Turbo itd ok auto ma 190tys Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Jeżeli objawy masz identyczne z tymi których dotyczy temat, to są bardzo duże szanse że kryza pomoże . Wyrezanie blaszki i montaż to nie jest skomplikowana sprawa, warto spróbować
MATI766 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Bo patrząc na egr w 1.9 brb to wygląda tak samo jak w 2.0 więc może wypalić wpływa to jakoś na dpf nic z nim nie będzie ? Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka
SotoM Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Piotrowi nie zaszkodziło a pomogło Dobry tuner potrafi w sofcie tak zarobić że egr będzie wyłączony a w momencie gdy Dpf zacznie się wypalac egr zaczyna funkcjonować jak by wogle nie był dotykany fizycznie i w sofcie...
lolq1660 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Można powiedzieć że od wtedy zaczęły się problemy z tym dymieniem choć wiem że zaraz po wymianie dpfu było super Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka Zrobiłem obejście jednak poprzejechaniu kilkudziesięciu km nic się nie zmieniło, gdzie szukać dalej? Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka Siema jako że w końcu znalazłem przyczynę swoich problemów z drganiami i kopceniem(pęknięta głowica, wytarty wałek rozrządu i cała reszta poprostu miazga) poszukuję części i prosiłbym o pomoc czy dobrze je dobieram do mojej padaki: Np. http://allegro.pl/glowica-po-regeneracji-1-9tdi-8v-ajm-bls-bkc-brb-i6060640406.html http://allegro.pl/walek-rozrzadu-popychacze-audi-a4-2-0-tdi-bpw-i5507656849.html Jeżeli dobrze to czego mi jeszcze brakuje? Z góry dzięki za pomoc Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Października 2016 przez lolq1660
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Zdradź tajemnicę , co było przyczyną ....... A co do tych linków to graty będą pasowały do BPW . Osobiście wolał bym kupić głowicę do remontu , bo można ocenić w niej samemu co jest do zrobienia i myślę że wyjdzie sporo taniej A z tego co słychać to z wałków najlepszą opinię mają wałki tego producenta: http://www.ebay.de/itm/VW-1-9TDI-BLS-2-0TDI-BMP-BMM-BPW-Nockenwelle-KIT-Hydros-Lager-Schrauben-Dichtung-/261686542211?hash=item3cedbbbf83:g:By0AAOSwg3FUf1Qr Mając już głowice i ten zestaw z linku potrzebujesz jeszcze uszczelkę pod głowicę, uszczelki kolektorów, nowe śruby głowicy, cztery komplety uszczelniaczy pompowtrysków, nowe śruby mocujące pompki, jakiś środek typu "silikon" do uszczelnienia skrajnych stopek wałka rozrządu . jakbym o czymś zapomniał to niech ktoś dopisze
lolq1660 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) A ten wałek co podałem to niezbyt dobry? Czyli jak to kupię to głowicę będę miał kompletną? Prawdopodobnie przyczyną był zapchany dpf ale mechanicy podejrzewają jeszcze ze coś nie tak jest z pompą oleju Z tego co mi mech. Powiedział to że pompa podała za duże ciśnienie i wypchnelo jakieś zaślepki z wałków, czyli pompa też do wymiany? Edytowane 4 Października 2016 przez lolq1660
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Bo patrząc na egr w 1.9 brb to wygląda tak samo jak w 2.0 więc może wypalić wpływa to jakoś na dpf nic z nim nie będzie ? Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka EGR-y w BKE ,BRB i BPW są dokładnie takie same . DPF-owi nic nie będzie, w momencie uruchamiania wypalania wymuszonego przez sterownik silnika i tak EGR jest całkowicie zamykany na czas trwania całej procedury, czyli warunki w czasie wypalania są takie same jakby kryzy nie było. W czasie gdy EGR pracuje kryza ogranicza ilość recyrkulowanych spalin, co musi spowodować wzrost temperatury spalin wydostających się do układu wydechowego i zwiększa zapas tlenu w spalinach, co może tylko zmniejszyć ilość produkowanych przez motorówkę sadzy im ulżyć cegiełce w pracy Edytowane 4 Października 2016 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Ten wałek zły nie jest , ale ten co podlinkowałem jest podobno lepszy Jak do tego z linków dokupisz to co napisałem w poście powyżej to do zamontowania czapki powinno być chyba wszystko Coś mi mówi że twoi mechanicy do końca sami nie wiedzą jaka była przyczyna Przy zapchanym DPF-ie powinno wywalić piktogram cegiełki na FIS-ie i auto nie powinno jechać dobrze, w sterowniku silnika powinny być błędy związane z DPF-em. Jeżeli kazali Ci kupić wałek rozrządu to może są powycierane krzywki, a to może dawać do myślenia że coś było nie tak ze smarowaniem i powinni zmierzyć ciśnienie oleum na jałowym przed rozebraniem silnika A jak by było słabe to trzeba w pierwszej kolejności posprawdzać broki w wałkach dźwigienek pompowtrysków , ocenić zuzycie gniazd pompowtrysków i lepkość oleju pod kątem przedostawania się paliwa do oleju. Weź ze sobą kogoś kumatego niech zweryfikuje stan zdemontownch części, może nie wszystko trzeba kupować nowe , bo to o czym piszemy to już remont kapitalny góry silnika Edytowane 4 Października 2016 przez piotrsob1
lolq1660 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Dodałem edycję przed twoim postem, wałek był wytarty, panewki zapadniete, zawory zeszlifowane także chyba wszystko trzeba wymieniać Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Z tego co mi mech. Powiedział to że pompa podała za duże ciśnienie i wypchnelo jakieś zaślepki z wałków, czyli pompa też do wymiany? A, czyli broków nie byłow w wałkach dźwigienek One sobie po prostu wypadają bo ten typ tak ma , wcale nie trzeba do tego za dużego ciśnienia oleju Powinni je zaślepić i zmierzyć ciśnienie oleju ...., wiadomo by było czy pomopa olejowa jest OK, czy olej nie jest rozrzedzony paliwem .... Czy oni już rozłozyli góre silnika na czynniki pierwsze , czy jeszcze można to posprawdzać ....? Bo może nie trzeba będzie w ogóle czapki zwalać, wypadnięte broki powodują nie tyko słabe smarowanie silnika ale i pogarszają zdecydowanie chłodzenie , szczególnie tłoków które w tym celu powinny być natryskiwane na denko od spodu właśnie olejem, jak ciśnienia nie ma to nie ma chłodzenia , tłoki sie przegrzewają i może kopcić ... Edytowane 4 Października 2016 przez piotrsob1
lolq1660 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Wszystko już rozłożone niestety, co ja mam teraz zrobić, masakra Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Zawieź głowicę do dobrego zakładu który je kompleksowo regeneruje, zweryfikują czy się nadaje do naprawy i ewentualnie jaki będzie jej zakres i koszt. Wałek musisz kupić , kwestia tylko czy nowy, może ori używkę w dobrym stanie , Może być od BRB i innych ośmiozaworówców z DPF-em,tylko że nie będzie to łatwe . Jak wywalasz DPF-a to wałek może być też od AWX-a, AVF-a, AJM-a, AVQ, AVB i wszystkich innych uturbionych 1,9 TDI PD. W ocenie stanu wałków pomocny będzie ten temat : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/254233-walek-rozrzadu-wymiana/ Jest nieco przydługi, ale warto go przeczytać, CAŁY, DO KOŃCA Dołu silnika bym na razie nie ruszał, po naprawie trzeba zmierzyć ciśnienie oleju , przy problemie z nim dopiero bym zaglądał do popmpy olejowej , chyba że od razu chcesz mieć to z głowy i przy okazji sprawdzić stan zabieraka i jego otworu w wałku wyrównoważającym . Edytowane 4 Października 2016 przez piotrsob1
lolq1660 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Właśnie o to chodzi ze ja ten zabierak przerabialem od razu jak go kupiłem, co do głowicy to w promieniu 100km nie słyszałem o żadnym zakładzie regenerującym głowicę, a czy te dzwigienki pompowtrysków też można kupić? Bo mówili że też są zużyte, i one są chyba przykrecone na śruby imbusowe a jedna była chyba na troxa i mówili że chyba ktoś już tu grzebal, co do wałka to chyba kupię nowy, i może się rozejrze za innym samochodem;/ Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Największy problem to znaleźć mechanika , który te silniki ma w jednym paluszku i zanim zacznie rozkręcać i wymieniać , to najpierw potrafi dokładnie wszystko posprawdzać i postawić trafną diagnozę, co jest przyczyną kłopotów Jak do tego jest uczciwy to może zdecydowanie obniżyć koszty przywrócenia motorówki do pełnej sprawności , naprawi tylko to co trzeba , anie wszystko jak leci A tak z czystej ciekawości , moje BPW już dwa lata jeździ na powycieranym wałku, praktycznie brakuje po 10 % krzywek wydechowych , tzn. tyle brakowało ich właśnie wtedy, wydało się to podczas wymiany uszczelniaczy pompek, nie byłem przygotowany na jego wymianę i poskładałem na starym, zalałem do oleju MILITEC1 i zrobiłem na takim prawie 20 kkm Póki co nie czuje żadnej różnicy w pracy motorówki, DPF cały czas na miejscu i nie sprawia problemów Możesz poczytać tutaj : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1 Edytowane 4 Października 2016 przez piotrsob1
Musashi Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 tlenu w spalinach nie przybędzie
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) tlenu w spalinach nie przybędzie A niby dlaczego nie przybędzie ? Jak silnik zamiast przykryzowanych recyrkulowanych spalin siorpnie sobie na to konto czystego powietrza, to zdrowy rozum podpowiada że po przejściu przez komorę spalania powinno być go tam więcej niż przed przykryzowaniem EGR-a W końcu po coś w czasie aktywnej regeneracji silnik przechodzi na czyste powietrze Edytowane 4 Października 2016 przez piotrsob1
MATI766 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Ogólnie walczę z czkawką przy obrotach od 1300 2000 co jakiś czas raz na dwa dni tydzień pompki przy 100000tys zmieniane na nowe w serwisie wałek itd w super stanie nie kopci ma moc tylko nieraz ta czkawką wychodzi że to egr jutro się za niego biorę Auto ma 190tys Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Października 2016 przez MATI766
lolq1660 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Czytałem ten temat o wałku i objawy pasują, a co masz na myśli żeby dołu nie ruszać? Ten sprzedawca od głowicy ma też gotowy zestaw firmy AMC warto się tym zainteresować czy samemu zlepić? Edytowane 4 Października 2016 przez lolq1660
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się