Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie błędy się zapisują jak wywala checka ?

Opublikowano

 Dodaje zdjęcie błędu. Co ciekawe porównałem poprzedni błąd sprzed kilku miesięcy i była dokładnie taka sama prędkość takie same natężenie  przepływu jedynie ciśnienie doładowania minimalnie się różniło...  

53CC54A4-F9DE-44E9-9C2A-674FECFE91F7.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Jak tak patrze to ten błąd wcale nie musi być spowodowany przez przepływomierz powietrza , tylko jest skutkiem złego działania innego elementu układu dolotowego lub samego silnika :naughty:

Ale trochę teorii na początek, sterownik silnika jest sobie w stanie policzyć ile powietrza jest zasysane/wtłaczane do cylindrów nie używając do tego przepływomierza.

Robi to dysponując  danymi o pojemności skokowej ,  prędkości obrotowej silnika , ciśnieniu atmosferycznym i doładowania, temperaturze powietrza w dolocie , a także biorąc pod uwagę stopień otwarcia przepustnicy i zaworu EGR z ich własnych czujników :whistling:

Dokładnie nie znam logiki działania ECU, ale według mojej wiedzy to przepływomierz bardziej służy do potwierdzenia tego co ECU sobie policzy i kontroli poprawności działania całego systemu sterowania pracą silnika , niż faktycznego wpływania na nią ...

Z danych wejściowych które są potrzebne sterownikowi silnika największy problem ma on z oszacowaniem stopnia recyrkulacji spalin ( dużo niewiadomych ) i to  do korygowania jego wartości są sterownikowi potrzebne też dane z przepływomierza ( jak od tego co sobie policzył odejmie to co pokazuje MAF i standardowe przedmuchy z odmy  , to resztę powinny stanowić spaliny ).

W mapach ma zapisane jakie wartości MAF-u powinny odpowiadać bieżącej kombinacji wyżej wymienionych parametrów i jeżeli coś w układzie nie działa jak powinno ( np. przepustnica jest w innym położeniu niż wskazuje jej czujnik, przez EGR przepływa inna ilość spalin niż wynikałoby to z położenia jego czujnika albo w dolocie występuje znacząca nieszczelność ) to to co pokazuje MAF zaczyna odstawać na tyle od zapisanych w mapach wartości że sterownik wywala błąd który masz na zdjęciu :decayed:

Oprócz parametrów typowo "elekrtycznych" na to co pokazuje MAF wpływ ma też mechaniczny stan silnika ( choćby zużyty wałek rozrządu, nieszczelny któryś z zaworów ssących czy niestandardowe przedmuchy z odmy ) to  będą one powodowały że wszystkie obliczenia które robi sobie ECU od razu mają błędne założenia i w konfrontacji z  wartością  przepływu z MAF-u już mogą być przyczyną tego błędu lub przynajmniej mocno podniosą ryzyko wystąpienia tego błędu ..:whistling:

Reasumując w twoim przypadku trzeba się przyjrzeć pracy wszystkich wyżej wymienionych systemów, problemem może być jeden z jego elementów, albo  i kilka na raz ....:decayed:

A i sprawa równie ważna, jeżeli ktoś grzebał w osprzęcie silnika ( np. zaślepiony EGR, puszczona w atmosferę odma ) to przynajmniej teoretycznie  powinno to mieć to konsekwencję w poprawkach softu by nie było jedną z przyczyn problemów z prawidłową i bezbłędną pracą silnika ...:naughty::P

P.S. 

Oczywiście cały powyższy opis jest sporym uproszczeniem,  ECU w swojej pracy uwzględnia dużo więcej parametrów ( prędkość obrotową, obciążenie , zawartość tlenu w spalinach , temperatury silnika , wydechu i jeszcze pewnie wiele innych ). :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

A jakbym odpiął kostkę egr na próbę to byłby cały czas zamknięty ? Wtedy nie powinno szarpać, może to coś z egr-em..

Patrzylem na blok pomiarowy 003 to wartości odczytane z przeplywki zgadzają się z zadanymi wiec wyglada ze dobrze mierzy...

 

Ogolnie grubsza sprawa muszę chyba jakiegoś magika w okolicy poszukać  bo sam nie dam radę...

Opublikowano

Spokojnie na próbę możesz odpiąć EGR, na pewno wywali błąd ale czy silnik nie wejdzie od razu w tryb awaryjny to tego nie wiem.

Spróbuj to się przekonasz :)

Możesz też odłączyć na próbę przepustnicę i zobaczyć jaka jest reakcja.

Może coś w ten sposób wydedukujesz :whistling:

Na mojego nosa to właśnie problem jest we współpracy tych dwóch elementów, jeżeli któryś z nich nie trzyma parametrów lub reaguje z opóźnieniem to takie cuda mogą się dziać.

Najprościej by było podmienić na próbę przepustnicę i EGR z jakiegoś BPW w którym szarpania nie ma.

Jeżeli twoje ozdrowieje a dawca zacznie szarpać to będziesz pewny ..:D

 

P.S.

U mnie z kolei jest inny problem, od jakiegoś roku wpada mi w tryb awaryjny ale tylko podczas wypalania DPF-a ( pojawia się błąd przeładowania ) , jak jadąc delikatnie dokończę wypalanie to problem znika do następnej regeneracji cegły ...

Puki co nie wymyśliłem co może powodować takie objawy :decayed:

Opublikowano

Witajcie,ja mam inny silnik bo BKD ale mam taki problem, że po rozgrzaniu zaczyna nim trząś, odepne czujnik temp. paliwa chodzi gites(wskazanie -40 stopni). Juz wymieniłem ten czujnik i dalej to samo ,akcja zaczyna sie od osiągniecia temp. 55 stopni  paliwa wzwyz. Pompki sprawdzałem są ok, nie dymi też... Może coś doradzicie?  

Opublikowano

Odłączyłem kostkę egr auto nie szarpie lepiej przyspiesza i ...mniej pali!

Co do spalania to jutro będę mógł potwierdzić ale dziś zrobiłem standardowa trasę i spalanie mniejsze. 

 

Ale nie o spalanie tu chodzi, ogólnie mruga kontrolka świec żarowych i jest błąd nastawy potencjometra spalin czy jakoś tak.  

Same pozytywne efekty nie ma tez takiego chrobotania specyficznego no i nie wywala błędu prZeplywki p0101. 

OcZywiscie nie mogę tak jeździć,  egra nie usune bo mam wymieniony dpf na JMJ i sZkoda by było go teraz zasyfic, chyba spróbuje czyszczenia Egra i zobaczę co dalej, jak nie pomoże to nie wiem...

Musze jeszcze ponownie sprawdzić szczelność dolotu bo coś dziwnie piszczy i nie daje mi to spokoju

Opublikowano

Odnośnie błędu p0101 widział ktoś z was ten filmik?

https://youtu.be/Zwv_3slulIE

 koleś pokaZuje ze w rurze od turbo wyrabiają się te uszy za które zaczepia się pierścień zabezpieczający i rura pracuje  w tym miejscu i ucieka ciśnienie (mniej więcej): 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Czyli nieszczelność dolotu o której wspomniałem.

U Ciebie też masz taki problem ?

A jak po odłączeniu wtyczki od EGR-a nie szarpie to podmień go na inny i sprawdź czy szarpie :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Sprawdzałem niby dolot tak jak mówiłeś ale muszę to zrobić porządnie bo jednak piszczy gdzieś.

ciekawe z ta rura tez muszę jakoś zweryfikować, tylko dojście tam jest wspaniałe... 

Opublikowano

Czasem ciężko znaleźć nieszczelnośćw dolocie  , szczególnie jak się ujawnia dopiero pod dużym obciążeniem silnika .

Wtedy najłatwiej dorobić zaślepki na końce dolotu od strony turbiny i klapy gaszącej, w jednym z nich zamontować wentyl i pompujemy  kompresorem 1,5 bara :whistling:

Jak jest gdzieś nieszczelny to na pewno się ujawni gdzie.... :P

Opublikowano

sprawdziłem tak: 

- zaślepilem rurę od przepływomierza puszka tuńczyka 

- zaslepilem przed przepustnica 

od wejścia odmy zainstalowaliśmy  rurę z wentylem tendy pompowaliśmy około 1-1,2bara 

wiecej nie bo bałem się o rurę ta od przeplywki rozdymało ja... 

Ogólnie było ok minimalna nieszczelność w okolicy interkulera, delikatnie syczy ale minimalnie wiec to chyba nie ma żadnego znaczenia.

wyczyscilem tez egr i to wszystko. Pisk przy około 1800obr dochodzi z okolic turbiny ale za holere tego nie idzie zlokalizować, machaliśmy tam  przy filtrze wybebeszonych na zewnątrz i gazowaniu silnikiem ale nie sposób tego zdiagnozować. 

Ogólnie mam dosyć, nie jestem w stanie tego ogarnąć.. 

czemu na jednej przepływce wywala czeka, na drugiej szarpie ale nie wywala czeka, na trzeciej (nowa pierburg)szarpie i wywala czeka??? Po dopięciu egr jest ok

Ja w tym się już pogubiłem 

Opublikowano (edytowane)

Zamiast odłączać kostkę EGR zaslepilem go, wyskoczyły błędy jak poniżej, oczywiście auto jedzie dobrze

 

D4AD25E4-34CF-4F55-8388-579DAB3CF2C1.jpeg

Edytowane przez Użytkownik007
Opublikowano

Wszystko to co piszesz potwierdza że występują  jakieś nieprawidłowości we wzajemnych zależnościach parametrów pomiędzy MAF-em, EGR-em i przepustnicą :whistling:

I to one są najprawdopodobniej przyczyną szarpania ...

Opublikowano (edytowane)

Póki co nie mam skąd podmienić egr.. 

Rozebralem go dzisiaj i pytanie czy on powinien się blokować w pozycji całkowicie otwartej? Jak go otwieram częściowo to powrót zapewnia sprężyna natomiast jak go na maksa otworze to go przycina i muszę pchnąć aby wrócił. Chyba tak powinno być bo inaczej cały czas musiałby go trzymać napęd?

Może ktoś wie? Może ktoś testował podobny?

filmik poniżej:

 

Edytowane przez Użytkownik007
Złe dodany film
Opublikowano

Tak powinno być, wynika to ze sposobu napędu grzybka EGR-ru .

Miałem dwie sztuki w ręku i obydwa zachowywały się tak samo jak twój :whistling:

Opublikowano

Ok dzięki za informacje :)

Wykluczam następny trop.

Opublikowano

Znalazłem nieszczelność między kolektorem wydechowym a turbo, pewnie od tej strony nie będzie ona miała związku z moim błędem ale i tak muszę to uszczelnić ponieważ piszczy mocno w pewnych zakresach obr.

Ktos mi powiedział ze tam się skręca to na pastę do tłumików, na moje oko to trochę nie bardzo bo jak pasta stwardnieje i nadmiar poleci na łopatki turbo to może  coś uszkodzić... Mi się wydaje ze tam jest uszczelka stalowa ale nie jestem pewny, nie pamietam i nie mam dostępu do etki aby sprawdzić. 

 

Czy ktoś może mi podpowiedzieć? 

Opublikowano

Piotrsob1 czy jak znajdę dawcę egr to muszę go jakoś adoptować czy wystarczy podmienić i ma działać ?

Opublikowano
7 godzin temu, Użytkownik007 napisał:

Piotrsob1 czy jak znajdę dawcę egr to muszę go jakoś adoptować czy wystarczy podmienić i ma działać ?

Wystarczy wymienić i ma działać :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...