Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też mam kryzę i potwierdzam że pomaga na "czkawkę" niemniej słychać jak EGR szaleje ale nie powoduje to już takiego utykania silnika jak bez kryzy.

Podmieniałem EGR na inny używany i jest to samo, ciekawe czy wymiana EGR na nowy oryginał załatwiła by sprawę (droga zabawa).

 

Poniżej ciekawostka, cytat jednego Pana z YouTube pod filmikiem obrazującym pracę EGR w silniku BPW:

 

"W A4 B7 z silnikiem BPW- egr taki jak na filmie nalezy wymienic starego egra na wersje o numerze 038131501BH ( produkowane od 2011roku). Oryginalne wersje (produkowane do 2008r.) Mialy wade fabryczna- powstawal luz na ośce silnik-wykorbienie przez co egr sie zawiesza. Najbardziej jest to odczuwalne przy ruszaniu ze swiatel. Potrafi szarpnac w okolicach 2000tys. obrotow. Dodatkowo zapycha DPFa w czasie jazdy po miescie lub kopci na czarno jak ktos ma wycietego DPFa. Reasumujac: czyszczenie na dlugo nie pomoze jak egr jest oryginalny. Mozna sprawdzic z ktorego roku jest nasz egr- na odlewie jak i pod czarna obudowa jest datownik."
 
 
 
Co Wy na to?
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Montuj w miejscu 1, w silnikach 8V nie ma problemu z haczeniem  przepustnicy EGR-a o kryzę, tu jest inna konstrukcja ( zawór zamiast przepustnicy ) :hi:

P.S. 

Jak na EGR po 10 kkm od ostatniego czyszczenia to ładnie go zawaliło .

W silniku wszystko sprawne ?

Chodzi szczególnie o szczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.

Sprawne, dolot szczelny ;) 
Zaślepka wrzucona z kwasówki 2mm, otwór fi10 - test EGR BS003 ON/OFF przechodzi gładko bez jakiegokolwiek zadrgania czy przydławienia
Dodatkowo wrzucam screeny VCDS'a. Różnicy w jeździe nie odczuwam, zmian w pracy silnika czy jakiś dziwnych dźwięków też nie ma. Teraz pozostało wypatrywać czy ta sporadyczne szarpnięcie wystąpi czy też nie (oby nie ;) )

Pzd:thumbup1:

107646913_289437338944792_99664283988769

003 na zimnym po montażu zaślepki

107768895_348630286145598_40997343170370

003 rozgrzany
URXdJ1X.jpg

Podczas jazdy 1800/1900obr.

GlJ3K6K.png

Na postoju po jeździe

vzD9EU3.png

BS003 rozgrzany EGR OFF
107711164_667688843786413_78396455080530

FEZyT24.png

BS003 EGR ON

eWmnnWt.jpgJLL4Sfq.png

Edytowane przez M@rcin
Opublikowano

Kupował ktoś może nowy EGR innej firmy niż Pierburg? 038131501BH Pierburg najtaniej jak znalazłem 590zł natomiast są reż SKV 369zł lub NTY 330zł tylko ciekawe czy to działa jak należy, miał ktoś doświadczenie z zamiennikami?

Zastanawiam się nad zakupem nowego, ponieważ po mimo kryzy słyszę jak EGR szaleje w niektórych momentach i mnie to denerwuje, dzięki kryzie nie szarpie silnikiem .

 

Opublikowano

EGR i przepustnica/klapa gasząca to kapryśny tandem w tych silnikach .

Małe odchyłki ich parametrów od fabrycznych , pomimo że nie powodujące błędów są mocno uciążliwe.

Poszarpywania , przeładowanie , tryby awaryjne są często ich sprawką .

Jak ori graty potrafią tak uprzykrzyć życie to zastanawiam się jak będą sobie radziły zamienniki ...:naughty:

No chyba że ich producenci odkryli przyczynę tych problemów i poprawili fabrykę :D

 

Opublikowano

Witam,mam problem z szarpaniem samochodu dzieje się to na rozgrzanym silniku(na zimnym mi sie to nie zdarzyło).
Dzieje sie to od 2100 do 2300 obr/min,praktycznie na każdym biegu,raz mocniej że aż samochód cały drży,
a czasami  lżej przyszarpuje.Gdy mine granice obrotów 2400/2500 szarpanie ustepuje. Jeżeli jeżdżę do 2000 obr/min to praktycznie też sie to nie zdarza.
Jest to audi a4b7 2.0 tdi 16v,kod silnika BLB,Nie pomogła wymiana: zaworu EGR,przepustnicy,przepływomierza,pedału gazu,czujnika położenia wału,
wczoraj oddalem pompowtryski do sprawdzenia i okazuje ze i są również ok.
Nie mam pojęcia co mam dalej robic z samochodem,miałem go u paru mechaników i żaden nie wie co to może być.

Pisze tutaj,gdyż może ktoś z was już miał taki problem i coś mi doradzi:)

Opublikowano

Części wymieniałeś na nowe czy używki?

 

 

Opublikowano

Z moich doświadczeń mogę Ci podpowiedzieć abyś na próbę zaślepił całkiem zawór EGR blaszką i zobaczył czy dalej szarpie.

UWAGA nie wiem jak będzie w BLB, natopiast w BPW wyskakuje check i mruga kontrolka świec żarowych, poza tym płynna jazda :)

Całkiem najprościej odłączyć kostkę od EGR i też bedziesz widział czy ustały szarpnięcia. W PBW po odłączeniu kostki również choinka na desce ale poza tym silnik pracuje normalnie, zaznaczam że nie wiem jak będzie w BLB - to tylko podpowiedz aby znaleźć źródło problemu.

Opublikowano
W dniu 24.07.2020 o 10:38, Użytkownik007 napisał:

Z moich doświadczeń mogę Ci podpowiedzieć abyś na próbę zaślepił całkiem zawór EGR blaszką i zobaczył czy dalej szarpie.

UWAGA nie wiem jak będzie w BLB, natopiast w BPW wyskakuje check i mruga kontrolka świec żarowych, poza tym płynna jazda :)

Całkiem najprościej odłączyć kostkę od EGR i też bedziesz widział czy ustały szarpnięcia. W PBW po odłączeniu kostki również choinka na desce ale poza tym silnik pracuje normalnie, zaznaczam że nie wiem jak będzie w BLB - to tylko podpowiedz aby znaleźć źródło problemu.

Po wymianie uszczelniaczy pompo-wtryskiwaczy oraz po ustawieniu pompo wtryskiwaczy  szarpanie ustało,na całe szczęscie.Tylko  mam nadzieje,że po większej ilości km znowu nie zacznie szarpać. Narazie zrobilem 150km i jest ok :)

Opublikowano

Mialem problem z szarpaniem przy ok 1.8tys obrotów byłem już zdecydowany żeby zaslepic na próbę egr, ale podjechalem jeszcze do jednego speca ktory wylaczyl mi egr przed kompa oraz odpial wtyczkę od silnika , teraz mam takie pytanie czym rozni się ten zabieg od zaslepienia?

A4 B7 BRD

Opublikowano
W dniu 25.07.2020 o 17:29, Potwor0906 napisał:

Mialem problem z szarpaniem przy ok 1.8tys obrotów byłem już zdecydowany żeby zaslepic na próbę egr, ale podjechalem jeszcze do jednego speca ktory wylaczyl mi egr przed kompa oraz odpial wtyczkę od silnika , teraz mam takie pytanie czym rozni się ten zabieg od zaslepienia?

A4 B7 BRD

na to samo wychodzi, standardowo zawór jest zamkniety.

Opublikowano

Jak całkiem zaślepisz a nie wyłączysz programowo to będziesz miał błędy. Jeśli zdławisz kryzą z otworem to błędów nie będzie oczywiście jak odpowiednio dobierzesz średnicę otworu  9 +/-1mm

Opublikowano

Cześć, mam B7 2.0 170KM i szarpie (dławi się?) ale tylko przy obrotach ok. 2000 obr/min. Właściwie to poniżej. Czuć wyraźnie szarpanie. EGR był wymieniany na nowy w grudniu. Wtryski regenerowane. Gdzie szukać problemu? Albo jakie należy wykonać pomiary aby cokolwiek pokazało?

 

Dodatkowo mam problem z olejem - czasem pojawia się kontrolka niskiego stanu oleju ale VCDS żadnego błędu nie zgłasza a stan jest prawie max.
Zrobiłem wykresy poziom oleju od obrotów. Czy tak powinno być?

 

olej temp od obrotow.jpg

olej temp od obrotow 2.jpg.png

obroty rozgrzany.png

Opublikowano

Temat ten jest o ośmiozaworowych motorach, szesnastki to inna bajka i kryza raczej nie pomoże ...:naughty:

Do sprawdzenia szczelność dolnego uszczelnienia pompek ( nieszczelność powinna być widoczna na logu grupy 013, razem zloguj 018 i 023 )

Jak nic nie będzie widać to zmierzył bym też ciśnienie paliwa na tandempompie , jak jest za małe to może być problem ze słabym napełnianiem pompek paliwem. 

P.S. na tych screenach nic dziwnego nie widać .:hi:

Bagnet do pomiaru poziomu oliwy masz na pewno od BRD ?

 

Opublikowano
4 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Temat ten jest o ośmiozaworowych motorach, szesnastki to inna bajka i kryza raczej nie pomoże ...:naughty:

Do sprawdzenia szczelność dolnego uszczelnienia pompek ( nieszczelność powinna być widoczna na logu grupy 013, razem zloguj 018 i 023 )

Jak nic nie będzie widać to zmierzył bym też ciśnienie paliwa na tandempompie , jak jest za małe to może być problem ze słabym napełnianiem pompek paliwem. 

P.S. na tych screenach nic dziwnego nie widać .:hi:

Bagnet do pomiaru poziomu oliwy masz na pewno od BRD ?

 

@piotrsob1 w moim blb kryza pomogła :D   jak w grupie 13 rozpoznać nieszczelność na pompkach ?

 

Opublikowano
W dniu 23.07.2020 o 19:34, Usamo3317 napisał:

Witam,mam problem z szarpaniem samochodu dzieje się to na rozgrzanym silniku(na zimnym mi sie to nie zdarzyło).
Dzieje sie to od 2100 do 2300 obr/min,praktycznie na każdym biegu,raz mocniej że aż samochód cały drży,
a czasami  lżej przyszarpuje.Gdy mine granice obrotów 2400/2500 szarpanie ustepuje. Jeżeli jeżdżę do 2000 obr/min to praktycznie też sie to nie zdarza.
Jest to audi a4b7 2.0 tdi 16v,kod silnika BLB,Nie pomogła wymiana: zaworu EGR,przepustnicy,przepływomierza,pedału gazu,czujnika położenia wału,
wczoraj oddalem pompowtryski do sprawdzenia i okazuje ze i są również ok.
Nie mam pojęcia co mam dalej robic z samochodem,miałem go u paru mechaników i żaden nie wie co to może być.

Pisze tutaj,gdyż może ktoś z was już miał taki problem i coś mi doradzi:)

Piszesz o szarpaniu jakby się dławił silnik ,czy po prostu wszystko drga podczas jazdy ? sprawdzałeś na postoju dodać gazu na 1800 obr i obserwować silnik i drgania ?

Opublikowano
5 minut temu, karol1981 napisał:

@piotrsob1 w moim blb kryza pomogła :D   jak w grupie 13 rozpoznać nieszczelność na pompkach ?

No kilka takich przypadków miałem że w 16-tce pomogła , ale to na palcach jednej ręki mógł bym policzyć .

W 8V przy opisywanych tutaj objawach to skuteczność  9 na 10 przypadków :whistling:

Nieszczelność na dolnym uszczelnieniu pompek skutkuje jazdą z korekcjami , logując na biegu jałowym korekcja rośnie w okolice  + 3,0 tam gdzie jest nieszczelne, po przegazówce na chwile korekcja spada i ponownie zaczyna rosnąć.

Jak jest bliska +3,0 to silnikiem zaczyna telepać na jałowym .

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
16 minut temu, piotrsob1 napisał:

No kilka takich przypadków miałem że w 16-tce pomogła , ale to na palcach jednej ręki mógł bym policzyć .

W 8V przy opisywanych tutaj objawach to skuteczność  9 na 10 przypadków :whistling:

Nieszczelność na dolnym uszczelnieniu pompek skutkuje jazdą z korekcjami , logując na biegu jałowym korekcja rośnie w okolice  + 3,0 tam gdzie jest nieszczelne, po przegazówce na chwile korekcja spada i ponownie zaczyna rosnąć.

Jak jest bliska +3,0 to silnikiem zaczyna telepać na jałowym .

To mój blb jest wyjątkowy ,niestety ostatnio tak mi daje w kość że już mam go dość :( ,  u mnie korekcje są na poziomie  +0.7 +0.3 -0.3 -0.7  mimo ze pompki są rok po regeneracji .

Opublikowano

No niestety ale nasze stare paździerze stają się powoli autami specjalnej troski.... :decayed:

Na pocieszenie staram się sobie wyobrazić jak za czternaście latek będą wyglądały fury będące dzisiaj cudem techniki :P

Ale nie ma co tu psioczyć, przez dwanaście latek moje zdrówko tak samo mocnawo podupadło :(

I nawet nie próbuje sobie wyobrazić jak będzie wyglądało dalej.... :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie tylko Twoje podupadło ?, ale z samochodem Ty przynajmniej masz wiedzę, a np ja muszę szukać dziury w całym i pakować kasę eliminując poszczególne rzeczy. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

No postawienie trafnej diagnozy bez wiedzy i zrozumienia jak co działa i od czego jest zależne, wymaga sporo szczęścia. A jak go zabraknie to może sporo kosztować, zarówno nerwów , czasu jak i PLN-ów :whistling: 

Często nawet wiedza nie pomaga , przydał by się wtedy szósty zmysł :)

Od trzech latek np. próbuje wyczaić co jest powodem przeładowania i w konsekwencji trybu awaryjnego, problem występuje tylko w czasie aktywnej regeneracji DPF-a ....

Wszystko posprawdzane , nigdzie nie widać czegoś co mogło by być konkretną przyczyną.

Pewnie to splot kilku czynników dających w efekcie taki objaw, puki co biorę poprawkę że średnio co 300 km trzeba uważać przy wyprzedzaniu i dedukuje dalej ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...