Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z Tiptronicem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pacjent to 2.8 v6 ośka, problem to skrzynia, która z dnia na dzień się popieprzyła. Silnik pracował nierówno, przy przyspieszaniu np przy 70 na 5biegu bylo czuć dławienie, ale skrzynia pracowała nie nagannie. Postanowilem sprawdzic świece, byly stare i brudne, wyczyściłem je, odpalam auto, jest lepiej równiej pracuje, ale skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Na fisie pali się cały czas D, nie zaleznie od połozenia lewarka. Działa wsteczny i tylko trójka, z niej rusza i nie zmienia biegów. Błędów jakichkolwiek na vagu nie ma zadnych, zarówno skrzyni jak i silnika. Olej wymieniony, nie pomogło. Czy macie jakies pomysły?

---------- Post dopisany 02-08-2013 at 12:03 ---------- Poprzedni post napisany 27-07-2013 at 18:14 ----------

wie ktos czy komplet na swapa manual podejdzie od 2.5tdi 6 biegow?

Opublikowano

Kolego zdiagnozuj skrzynię w dobrym warsztacie, jeżeli uszkodzona to z tego co wiem kolega z forum posiada z dwie sztuki pisał, że 1000 zł bo pytałem z ciekawości. Sprawdzić musisz sterownik skrzyni, i inne...

---------- Post dopisany at 14:26 ---------- Poprzedni post napisany at 14:21 ----------

Np. znajomy miał cos podobnego i nie było wstecznego, walniety był sterownik, nastepnie mu przeciagała i wszystko wróciło do normy po wymianie przepływki. Podpowiadam tylko bo z doswiadczenia nic nie powiem bo nie miałem problemu z tym jeszcze pffffffuuuuuuuu.

Opublikowano

Witam,

Jak jest w trybie awaryjnym to musi zgłaszać błąd na kompie. Połącz się ze sterownikem skrzyni biegów i sprawdź co mu jest. Jak sie nie możesz połączyć to sterownik poszedł się... Jest on pod nogami pasażera w puszcze- często tam zbiera się woda i są problemy-wyjmij i wysusz:) Jakby co mam sterownik od tiptronica.

Opublikowano

hej dzieki za odpowiedzi, błedów nie ma zadnych, ani w sterowniku skrzyni-łączy sie z nim bezproblemowo, ani w silniku. Pewnie to jakies uszkodzenie mechaniczne. A ten kolega z forum co sprzedaje skrzynie, udziela jakiejs gwarancji?

Opublikowano

A jaki był olej zlany? - czarny , ciemno zółty? Zmienialiście też filtr? - trzeba go rozpruć i zobaczyć co przefiltrował. Co było na magnesach w misce?

Ja bym się zgodził z kolegą Ksawek - do speców od skrzyń , w razie czego skrzynia na stół i wtedy decydować o naprawie /wymianie/ swapie na manuala bo może się nagle okazać że to wina konwertera

Opublikowano

olej który był w skrzyni mój mechanik spuścił zeby zobaczyc czy nie ma w nim wody, opiłków, generalnie był ciemno zółty/brązowy, został zalany jakis dobrany po etce. Umówiłem się ze specami, jutro mają podłączyc pod sprzęcior i pomierzyc cisnienia, wykryc awarię. Dam znac co powiedzą.

---------- Post dopisany 06-08-2013 at 15:35 ---------- Poprzedni post napisany 05-08-2013 at 23:40 ----------

bylem, odradzam warsztat autowawer.pl, przez tel mowili mi remont skrzyni 500-2500, na miejscu po zainkasowaniu 150zl za sprawdzenie cisnienia w skrzyni powiedzieli ze kazdy remont to 5000zł. Diagnoza- coś sie zepsuło w skrzyni.. żal.. omijajcie szeroko. Teraz szukam kompletu do podmianki na manuala, mam u sąsiada caly komplet za 1500 od 2.5tdi czy ktos potrafi mi powiedziec czy półoski, sprzęło, skrzynia podpasują pod 2.8? ewentualnie znalazlem tez komplet od 2.4 ale bez gwarancji.

Opublikowano

Podejda obydwie skrzynie -

Poloski - roznica jest w dlugosci rur - jesli Twoje przeguby nie halasowaly to proponowalbym poprzekladanie ich na rury z manuala

Jezeli zdecydujesz sie na skrzynie z diesla moze byc roznica w rozruszniku ale nie koniecznie

Reszta bedzie pasowala

Ja przez to przechodzilem i robiac to ponownie zalozylbym teraz skrzynie z diesla

Obydwa komplety musza miec dwumasy -

Opublikowano

dzięki panowie, fokusmok15 a czy sprzęgło, docisk, dwumasa pasuje? z tego co patrzę na allegro to ma ta sama srednice i ilosc zebow na wieloklin. Szymus_k dzięki, widziałem juz twoją instrukcję jest bardzo pomocna, chciałem się dowiedziec czy od tego diesla da radę :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wszystko bedzie pasowalo - tylko jezeli sie zdecydujesz na konkretna skrzynie(diesel,benzyna) to musisz kupic wszystko pod dana skrzynie -chodzi o rozne srednice tarcz sprzeglowych

Tez instrukcja Szymona mi wiele pomogla - nie wyciagalem silnika ale wyciagnalem siedzenie kierowcy by go potem nieprac :)

Niektore sterowniki silnikow benzynowych nie daja sie przekodowac z automatu na manual- jezeli bedziesz mial pecha to bedziesz musial tez wymienic sterownik...

Opublikowano

dzięki wielkie za info. Dzisiaj zdjąłem jeszcze miskę od skrzyni, niestety było duzo ''błota'' a w nim opiłki metalu. Kupię wszystko od tego diesla w takim razie.

Opublikowano

czyli widać że samo zlanie oleju i napełnienie bezsensu tylko wydatek - jakby mechanik ściągnął miskę od razu byłoby jasne że coś jest nie tak

Opublikowano

koledzy a czy z a6 c5 2.5tdi graty podejda, bo gosciu z ktorym sie ugadalem- jak sie okazalo na miejscu, ma nie a4 tylko a6 i twierdzi ze pasuja?

Opublikowano

Skrzynia ,sprzeglo bedzie pasowalo napewno - piszac o skrzyni mysle o kolnierzu - tu nie ma nigdy roznicy - ale czy lapy poduszek sa w tym samym miejscu w a4 i a6- tego tez niewiem

Pytanie , czy bedzie pasowal wybierak biegow, przewod laczacy pompke z wysprzeglikiem , poloski? A 6 wieksza od a4 a zo za tym idzie te czesci moga miec inne dlugosci w poszczegolnych autach

Opublikowano

na pewno długości półosiek są inne podobnie jak w passacie

Opublikowano

panowie potrzebuję kodowanie do sterownika silnika, skrzyni i abs, nie mogę znaleźć jakie powinno byc w 2.8 APR ośka kombi 2000r, skrzynia juz manual.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...