Skyliner89 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Dilerzy ruszają na wojnę z komisami? Projekt ustawy już w Sejmie Czy w Polsce będziemy mieli problem z kupnem używanych aut? Do Sejmu trafił projekt, który na celu ma wyhamowanie tego dynamicznego sektora gospodarki. I nie jest to kolejny pomysł polityków, a … dilerów samochodowych. Jak poinformowało Stowarzyszenie Dilerów Audi i Volkswagena, na ręce parlamentarzystów trafił projekt przepisów regulujących sprowadzanie aut z zagranicy. Jego celem jest zniechęcenie do kupowania używanych samochodów, a częstsze odwracanie się w kierunku salonów z nowymi. Co mają w planie sprzedawcy i dlaczego chcą decydować o naszym portfelu? Przeanalizowaliśmy ich pomysły. Co dokładnie chcą nam przygotować dilerzy - zobacz jakie kuriozalne rzeczy nas czekają, jeśli politycy przystaną na pomysł przedsiębiorców. Pierwszym punktem "programu naprawiającego rynek nowych samochodów" jest wzmocnienie kontroli nad stacjami diagnostycznymi. To akurat bardzo dobry pomysł. Samochody, bez względu na wiek, powinny spełniać normy bezpieczeństwa. Z tym ciężko polemizować, kiedy widzimy ledwo trzymające się asfaltu wraki. A jak powszechnie wiadomo, nie wszystkie przeglądy robione są rzetelnie… Inaczej jest w przypadku drugiego punktu. SDVWiA chciałoby wprowadzić nowy podatek "Bezpieczna Droga". To 10-procentowa danina, która byłaby pobierana od firm ubezpieczeniowych za OC dla samochodów starszych niż 12 lat. Miałoby to wzbogacić budżet państwa o ponad 500 milionów rocznie. Kosztem naszej składki i… naszego portfela. Czy to swoistego rodzaju "marchewka" dla polityków, którzy wiecznie muszą łatać fatalnie zarządzany budżet? Trzeci punkt mówi o raportowaniu stanu licznika. Teoretycznie dobry pomysł, bo w przy rejestrowaniu samochód potrzebne byłoby wpisanie aktualnego przebiegu, ale czy "typowy Mirek – handlarz, przedsiębiorca" po dwóch latach jazdy nie cofnie licznika, wmawiając nam, że nasze ukochane auto czekało na niego przez dwa lata pod kocem? Tego przepisy nam nie zagwarantują. Już teraz kodeks przewiduje kary za cofanie licznika i nie informowanie o tym kupującego - dla niewielu handlarzy jest to problem. Nowy podatek zwany "ekologicznym" Zapis, który najbardziej uderzy w niezamożnych Polaków, jeżdżący do tej pory starszymi samochodami, to zakaz pierwszej rejestracji aut na terenie Polski, które mają ponad 12 lat. Ma to na celu wyeliminowanie złomu z polskich ulic, ale osoba dojeżdżająca do pracy - za najniższą krajową - nie ma większego wyboru, a to czasem oznacza brak możliwości dojazdu do pracy (przypomnijmy autorom projektu, że transport zbiorowy nie jest dostępny wszędzie). Obok tego punktu, kolejnym, który uderzy w kieszeń wielu z nas, to podatek ekologiczny uzależniony od emisji spalin i spełniania europejskich norm. Przedstawiciele stowarzyszenia chcą, żeby za każdy samochód, który nie spełnia norm, płacić 100 złotych. Do budżetu ma trafić ponad milion złotych z naszych wypłat. Kolejna "marchewka"? Żeby ułatwić sprzedaż nowych aut SDVWiA, proponuje pozostawienie podatku akcyzowego bez zmian lub zmniejszenie akcyzy dla aut z silnikami powyżej 2 litrów do poziomu akcyzy dla mniejszych silników. - Obecnie samochód nie jest luksusem, ale powszechnym środkiem transportu lub narzędziem pracy. Niemniej w przyszłości akcyza dla nowych aut powinna być zmniejszona i potem wycofana – czytamy w ich oświadczeniu. Inną informacją, którą dowiadujemy się z postulatów stowarzyszenia, to wprowadzenie obowiązkowych badań technicznych sprawdzających, czy dany pojazd emituje CO2 zgodnie z założoną w homologacji normą. - Kontrole takie są elementem bieżącej strategii Komisji Europejskiej. W przypadku negatywnej oceny diagnosty, naprawa samochodu - z uwagi na złożoność i stopień skomplikowania - powinna zostać przeprowadzona przez autoryzowanego dealera lub w profesjonalnym warsztacie naprawczym. Wdrożenie tego będzie de facto możliwe dopiero wraz z uruchomienie systemu ewidencji kontroli – czytamy dalej. Kolejny zarobek dla dilerów, kolejny wydatek dla kierowców. SDVWIA przekazało 39 indywidualnych listów do m.in: 5 ministrów, Komendanta Głównego Policji, przewodniczących 6 klubów parlamentarnych, przewodniczących i zastępców 5 komisji sejmowych. Czy dilerzy przy pomocy parlamentarzystów wykończa konkurencję, jaką są sprzedawcy używanych? Przekonamy się niebawem. My jedynie musimy pamiętać datę wyborów do Sejmu i Senatu w roku 2015. ŹRÓDŁO: ONET
majuDJ Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jębnięci To co mam zainstalowac sobie już DPFa do swojego 1.9TDi 110KM
żbik Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Kulczykowi to zawsze mało!!! Niech w końcu zrobią coś z przekrętami na vacie i cofaniem liczników, a nie 12 letnich aut się czepiają.. Te 12 letnie mniej się psują niż nowe 2 letnie. Poza tym jakbyśmy zarabiali tak jak na zachodzie, to by każdego było stać na zakup nowego, a u nas ceny zachodnie a zarobki wschodnie.
Skyliner89 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Kulczykowi to zawsze mało!!! Niech w końcu zrobią coś z przekrętami na vacie i cofaniem liczników, a nie 12 letnich aut się czepiają..Te 12 letnie mniej się psują niż nowe 2 letnie. Poza tym jakbyśmy zarabiali tak jak na zachodzie, to by każdego było stać na zakup nowego, a u nas ceny zachodnie a zarobki wschodnie. Dokładnie W Auto Świecie też o tym piszą -> Skandal! Dilerzy VW i Audi chcą naszego dobra
POWER-KRIS Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Kulczyka to już dawno załatwili i nie ma nic do gadania. Teraz walczą z polmotem i margo. Maja dość pośredników. Dlatego w ostatnich latach powoli ceny części spadają. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
MARCIN607 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 A to chciwe piczki. Niech sprzedają auta od 15tyś zl do 50 wtedy nikt uzywanego nie kupi. Niestety ceny mamy jak cała europa a zarobki 1/4 tego. Prócz oczywiecie jednostek. Miejmy tylko nadzieję że ludzie na górze mają jeszcze choć trochę oleju w głowach. Jak nie to leżymy.
klysek Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 ale uzywane jak beda cene trzymac dobrze
carrera369 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Kulczykowi to zawsze mało!!! Kulczyk od 01.01.2012r. nie sprzedaje już VW Kulczyka to już dawno załatwili i nie ma nic do gadania Dostał ponad pół miliarda PLN za sieć dilerską VW więc na pewno nie narzeka A to chciwe piczki. Niech sprzedają auta od 15tyś zl do 50 wtedy nikt uzywanego nie kupi. Niestety ceny mamy jak cała europa a zarobki 1/4 tego. Dokładnie - jakby ceny były odpowiednie do zarobków to ludzie kupowaliby nowe auta co kilka lat. ale uzywane jak beda cene trzymac dobrze A4 B6 będzie za min. 35 tyś. zł
rav85 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 no ta chcieli by żeby kupować nowe auta nie ma problemu niech nowa a4 kosztuje 60tys a zarobki niech podniosą na min 4-5tys miesięcznie to można myśleć ale jak nowe a4 kosztuje 120tys a zarobki srednie sa ok 1600-2400zl to co oni chca , chyba zrobić wietnam gdzie sie jedzii na rozpadających rowerach zrobionych z desek i wcina ryz
east-import Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 A to chciwe piczki. Niech sprzedają auta od 15tyś zl do 50 wtedy nikt uzywanego nie kupi. Niestety ceny mamy jak cała europa a zarobki 1/4 tego. Prócz oczywiecie jednostek.Miejmy tylko nadzieję że ludzie na górze mają jeszcze choć trochę oleju w głowach. Jak nie to leżymy. Niestety ale nie mają Więc przejdzie ten projekt Co do Pierwszej części to niestety ale unia nakazuje tylko ceny wyrownywać O zarobkach nic nie mówią. A Polscy politycy szybko podnoszą Podatki akcyzy by tylko ceny były jak w Europie . Dochody malutkich ich nie obchodzą Bo oni zarabiają jak na zachodzie Europy . Wiec o dochodach ludu nie mzsla:kwasny:
KOval81 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Dlatego coraz więcej ludzi przejrzało na oczy i ma dość UE i jej dziwnych delikatnie mówiąc nakazów, podobnie jak z Niemcami, którzy wciskają nam ich posraną "zieloną energię", którą nawet oni nazwali katastrofą i niewypałem:facepalm:
janusz_stg Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Jak ta ustawa wejdzie w życie to po 5-latach na polskich drogach będzie ok 30% pojazdów mniej a wszelkiej maści autobusy wrócą do łask.A nowych aut więcej i tak się nie da sprzedać temu biednemu narodowi....
krzysiek23 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Jak ta ustawa wejdzie w życie to po 5-latach na polskich drogach będzie ok 30% pojazdów mniej a wszelkiej maści autobusy wrócą do łask.A nowych aut więcej i tak się nie da sprzedać temu biednemu narodowi.... tu bym sie spieral bo po wejsciu tych przepisow polowa autobusow tez by musiala zniknac...nieukrywajmy ze jeszcze zostalo w uj starych autokarow PKS-u ktore jezdza
tomcio1600 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Spokojna głowa - nie przejdzie bo jest to NIEKONSTYTUCYJNE i narusza Politykę wolnego handlu.
Skyliner89 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Spokojna głowa - nie przejdzie bo jest to NIEKONSTYTUCYJNE i narusza Politykę wolnego handlu. To nie jest pewne. Jak zmienią konstytucje to będziemy w d*pie. Zresztą po Naszym rządzie wszystkiego można się spodziewać... . Tylko by Nas okradali. To im najlepiej wychodzi. Marne pensje, a ceny z zachodu...
tomcio1600 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Spokojna głowa - nie przejdzie bo jest to NIEKONSTYTUCYJNE i narusza Politykę wolnego handlu. To nie jest pewne. Jak zmienią konstytucje to będziemy w d*pie. Zresztą po Naszym rządzie wszystkiego można się spodziewać... . Tylko by Nas okradali. To im najlepiej wychodzi. Marne pensje, a ceny z zachodu... Po nich faktycznie wiele można się spodziewać, natomiast w tym temacie luuuz. Zmiana Konstytucji nie jest taka łatwa poza tym jesteśmy w UE i takie pomysły nie mają szans na przejście.. Mogą dorzucić jakieś dziwne opłaty itd. ale temat braku możliwości zarejestrowania auta powyżej 12 lat nie przejdzie..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się