HiRide Opublikowano 28 Lipca 2008 Opublikowano 28 Lipca 2008 ostatnio bylem w górach-samochod zaladowany tzn 5 osob na pokladzie i ok 100kg bagazu...gory byly dlugie, strome a ja deptalem rowno wiec silnik sie napracowal.Dzis zagladajac pod maske,po sciagnieciu oslony silnika,zobaczylem cos takiego: w okol tych miejsc bylo duzo plamek oleju jakby ktos tam pluł olejem na prawo i lewo.Co z tym zrobic i skad to leci ? jesli ktos nie o co chodzi to wyjasnie ze chodzi o te duze czarne plamy oleju po bokach,nie wiem skad one sie wziely i czym to grozi
Musashi Opublikowano 29 Lipca 2008 Opublikowano 29 Lipca 2008 z EGR, jaki przebieg? zainteresowalbym sie stanem turbiny, ybywa olej? kopci z wydechu?
HiRide Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Opublikowano 29 Lipca 2008 z EGR, jaki przebieg? zainteresowalbym sie stanem turbiny, ybywa olej? kopci z wydechu? przebieg to nie cale 150 tys oleju ubywa ale na moje oko w dopuszczalnych ilosciach z wydechu zakopci ale tylko na zimnym silniku i to nie przy odpalaniu a dopiero jak wlacze D i zaczynam lekko ruszac to wtedy przez pare sekund leci niebieski dym tak jakby gdzies sie olej zbieral przez noc i potem go spala co moze byc nie tak z turbina ?
Musashi Opublikowano 29 Lipca 2008 Opublikowano 29 Lipca 2008 z EGR, jaki przebieg? zainteresowalbym sie stanem turbiny, ybywa olej? kopci z wydechu? przebieg to nie cale 150 tys oleju ubywa ale na moje oko w dopuszczalnych ilosciach z wydechu zakopci ale tylko na zimnym silniku i to nie przy odpalaniu a dopiero jak wlacze D i zaczynam lekko ruszac to wtedy przez pare sekund leci niebieski dym tak jakby gdzies sie olej zbieral przez noc i potem go spala co moze byc nie tak z turbina ? oczywiscie, ze moze, niewinne bywaja zlego poczatki :gwizdanie: obserwuj wydech, ilosc oleju i sluchaj dobrze odglosow turbiny...[br]Dopisany: 29 Lipiec 2008, 14:07 _________________________________________________ ostatnio bylem w górach-samochod zaladowany tzn 5 osob na pokladzie i ok 100kg bagazu...gory byly dlugie, strome a ja deptalem rowno wiec silnik sie napracowal.Dzis zagladajac pod maske,po sciagnieciu oslony silnika,zobaczylem cos takiego: jesli ktos nie o co chodzi to wyjasnie ze chodzi o te duze czarne plamy oleju po bokach,nie wiem skad one sie wziely i czym to grozi palowanie w gorach, to duze obciazenie silnika, jak i turbiny... jezeli np po takiej jezdzie zdarzylo sie od razu wylaczyc silnik po zatrzymaniu samochodu to masz przyczyne owych objawów audi nie nalezy do delikatnych samochodow ale trzeba pamietac ze nie jest samochodem wyczynowym a i zywotnosc pojazdow wyczynowych jest bardzo mocno ograniczona, wiec z wykorzystywaniem maksymalnych osiagow silnika trzeba byc powscialiwym... w sumie nic zlego sie przeciez nie dzieje najwyzej to czy tamto sie szybciej zuzyje, gdy wymieni sie zuzyty podzespol auto jest znow sprawne i jedyny problem to to ze trzeba go kupic i wymienic a to kosztuje...
HiRide Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Opublikowano 31 Lipca 2008 z EGR, jaki przebieg? zainteresowalbym sie stanem turbiny, ybywa olej? kopci z wydechu? przebieg to nie cale 150 tys oleju ubywa ale na moje oko w dopuszczalnych ilosciach z wydechu zakopci ale tylko na zimnym silniku i to nie przy odpalaniu a dopiero jak wlacze D i zaczynam lekko ruszac to wtedy przez pare sekund leci niebieski dym tak jakby gdzies sie olej zbieral przez noc i potem go spala co moze byc nie tak z turbina ? oczywiscie, ze moze, niewinne bywaja zlego poczatki :gwizdanie: obserwuj wydech, ilosc oleju i sluchaj dobrze odglosow turbiny...[br]Dopisany: 29 Lipiec 2008, 14:07 _________________________________________________ ostatnio bylem w górach-samochod zaladowany tzn 5 osob na pokladzie i ok 100kg bagazu...gory byly dlugie, strome a ja deptalem rowno wiec silnik sie napracowal.Dzis zagladajac pod maske,po sciagnieciu oslony silnika,zobaczylem cos takiego: jesli ktos nie o co chodzi to wyjasnie ze chodzi o te duze czarne plamy oleju po bokach,nie wiem skad one sie wziely i czym to grozi palowanie w gorach, to duze obciazenie silnika, jak i turbiny... jezeli np po takiej jezdzie zdarzylo sie od razu wylaczyc silnik po zatrzymaniu samochodu to masz przyczyne owych objawów audi nie nalezy do delikatnych samochodow ale trzeba pamietac ze nie jest samochodem wyczynowym a i zywotnosc pojazdow wyczynowych jest bardzo mocno ograniczona, wiec z wykorzystywaniem maksymalnych osiagow silnika trzeba byc powscialiwym... w sumie nic zlego sie przeciez nie dzieje najwyzej to czy tamto sie szybciej zuzyje, gdy wymieni sie zuzyty podzespol auto jest znow sprawne i jedyny problem to to ze trzeba go kupic i wymienic a to kosztuje... turbine slychac ale bardzo cicho i tylko pod obciazeniem.Z tym palowaniem to przesada mam automat wiec moze odnioslem takie wrazenie ze byl mocno obciazony kiedy dosc dlugo jechalem z wcisnietym pedalem gazu a obroty nie spadaly ponizej 3 tys.Zawsze przed zgaszeniem silnika po takiej jezdzie czekalem jakies 2 minuty i gasilem silnik.Nie napisales konkretnie dlaczego egr tak pluje olejem i co ma do tego turbina wiec prosze o wyjasnienie w najblizszym czasie wezme sie za zrobienie moicjh pierwszych logow wiec moze wyjdzie co nie co [br]Dopisany: 29 Lipiec 2008, 14:41 _________________________________________________nikt mi nie pomoze w tym temacie ???
marekg Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 Może wszyscy czekają aż będziesz miał te logi, będzie widać po cyferkach co się dzieje i czy nie aby coś złego. Wróżyć z fusów nie ma co bo od hipotez to można zawału dostać, co jeden to ma lepsze teorie co mogło paść i ile kosztuje naprawa. Lepiej spręż się z logami. Skoro nikt mądrzejszy ode mnie w temacie nie odpowiedział Ci skąd olej w egr to spróbuję ja na tyle ile umiem i sam się orientuję. EGR reguluje ilość spalin wprowadzanych razem ze świeżym powietrzem do silnika. Kiedy potrzeba więcej mocy zamykany jest dolot spalin i brane jest tylko czyste powietrze, przy mniejszym obciążeniu dopuszczane są spalinki i mieszane z czystym powietrzem. Całe ćwiczenie służy zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji w spalinach. Spaliny zanim dotrą do EGR przechodzą przez m.in. turbo... stąd właśnie może pochodzić olej przedostający się w nadmiernych ilościach do zaworu EGR. Dlatego pojawiła się sugestia o sprawdzeniu turbiny...jeśli ona puszcza olej to najczęściej w postaci oparów przedostaje się on dalej i wycieka w najbardziej dogodnym dla niego miejscu. W naszych silniczkach tym miejscem jest właśnie EGR. Nie ma tragedii jeśli są to tylko opocenia ale już wyciek może sugerować aby przyjrzeć się równiez turbinie.Małe ilości par oleju są normalne, turbo jak i cały silnik nie jest idealnie szczelne. Zaraz odezwą się głosy fachowców forumowych o tym jak mało precyzyjnie lub błędnie coś wyjaśniłem ale podkreślam, że wyjaśniłem o co chodzi w bardzo wielkim skórcie na tyle na ile posiadam wiedzy(skąpej bo autko mam niewiele ponad miesiąc, ale siedzę na forum i szukam problemów tam gdzie ich nie mam ).
Musashi Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 dla rozwiania ew. watpliwosci natomiast jak juz sie wypowiadalem, kwestia dozowania spalin to nie tylko ekologia. chodzi rowniez o sama reakcje chemiczna spalania paliwa. jest parametr zwany wpolczynnikiem stechiometrycznym. czyli stosunek substratow reakcji chemicznej. do spalenia danej dawki paliwa jest niezbedna odpowiednia dawka powietrza. zbyt duza ilosc powietrza jak i zbyt mala pogorsza parametry spalania. dlatego aby uzyskac odpowiednie cisnienie i nie dozowac zbyt duzej ilosci powietrza uzupelnia sie spalinami ktore chemicznie dla procesu spalania sa obojetne, jednak maja duze znaczenie poniewaz majc swoja temperature poprawiaja warunki zaplony oraz zmniejszaja cieplo spalania mieszanki a wiec zwiekszaja sprawnosc silnika.
HiRide Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Może wszyscy czekają aż będziesz miał te logi, będzie widać po cyferkach co się dzieje i czy nie aby coś złego. Wróżyć z fusów nie ma co bo od hipotez to można zawału dostać, co jeden to ma lepsze teorie co mogło paść i ile kosztuje naprawa. Lepiej spręż się z logami. Skoro nikt mądrzejszy ode mnie w temacie nie odpowiedział Ci skąd olej w egr to spróbuję ja na tyle ile umiem i sam się orientuję. EGR reguluje ilość spalin wprowadzanych razem ze świeżym powietrzem do silnika. Kiedy potrzeba więcej mocy zamykany jest dolot spalin i brane jest tylko czyste powietrze, przy mniejszym obciążeniu dopuszczane są spalinki i mieszane z czystym powietrzem. Całe ćwiczenie służy zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji w spalinach. Spaliny zanim dotrą do EGR przechodzą przez m.in. turbo... stąd właśnie może pochodzić olej przedostający się w nadmiernych ilościach do zaworu EGR. Dlatego pojawiła się sugestia o sprawdzeniu turbiny...jeśli ona puszcza olej to najczęściej w postaci oparów przedostaje się on dalej i wycieka w najbardziej dogodnym dla niego miejscu. W naszych silniczkach tym miejscem jest właśnie EGR. Nie ma tragedii jeśli są to tylko opocenia ale już wyciek może sugerować aby przyjrzeć się równiez turbinie.Małe ilości par oleju są normalne, turbo jak i cały silnik nie jest idealnie szczelne. Zaraz odezwą się głosy fachowców forumowych o tym jak mało precyzyjnie lub błędnie coś wyjaśniłem ale podkreślam, że wyjaśniłem o co chodzi w bardzo wielkim skórcie na tyle na ile posiadam wiedzy(skąpej bo autko mam niewiele ponad miesiąc, ale siedzę na forum i szukam problemów tam gdzie ich nie mam ). wielkie dzieki za zainteresowanie i rozjasienienie mi tematu :notworthy: [br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 05:46 _________________________________________________ dla rozwiania ew. watpliwosci natomiast jak juz sie wypowiadalem, kwestia dozowania spalin to nie tylko ekologia. chodzi rowniez o sama reakcje chemiczna spalania paliwa. jest parametr zwany wpolczynnikiem stechiometrycznym. czyli stosunek substratow reakcji chemicznej. do spalenia danej dawki paliwa jest niezbedna odpowiednia dawka powietrza. zbyt duza ilosc powietrza jak i zbyt mala pogorsza parametry spalania. dlatego aby uzyskac odpowiednie cisnienie i nie dozowac zbyt duzej ilosci powietrza uzupelnia sie spalinami ktore chemicznie dla procesu spalania sa obojetne, jednak maja duze znaczenie poniewaz majc swoja temperature poprawiaja warunki zaplony oraz zmniejszaja cieplo spalania mieszanki a wiec zwiekszaja sprawnosc silnika. Musashi ten rysunek jest fantastyczny :gwizdanie:.Jasno moge sobie wyobrazic co i jak dziala no i fajnie ze rowniez dokladnie opisales zadanie tego zaworu potem bede musial to sobie jeszcze przeczytac dobrze zeby zrozumiec co i jak jeszcze raz dzieki :oklaski: [br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 05:49 _________________________________________________logi zrobie w weekend prawdopodobnie a wczesniej wklejam filmik na ktorym widac jak kopci moja a4 po odpaleniu na zimnym silniku.Dodam ze zanim zaczalem nagrywac auta stalo zapalone kilka minut.Co ciekawe jak juz wydmucha ten dym to potem nie kopci wcale tak jak widac na filmiku.Radze zalozyc maske przed ogladaniem http://pl.youtube.com/watch?v=T228bqx5Opo
GRazny Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 heh... no to ja może dodam że jak w swoim AVF pokazałem to znajomemu, który siedzi w temacie TDI to tez mi powiedział coś o poceniu i przechodzeniu oleju przez turbo... Mam przebieg 160.000 i kazał mi tylko obserwować ubytek oleju w silniku... narazie (a przejechałem już 10tyś) nie dolałem ani kropli bo nic nie ubywa... więc plamami się zbytno nie przejmuję - a muszę przyznać że wyglądają identycznie. Co do kopcenia... zaraz jak przywiozłem autko to kopcenie (czarne) przy mocniejszym deptaniu było zauważalne - w tej chwili nic nie widzę... powiedziano mi (niewiem czy słusznie) że samochód musiał sporo stać z czym mogę się zgodzić bo oplatała go spora warstwa kurzu... również czekam na Twoje logi... a jak w końcu pojmę o co chodzi w tym logowaniu :> to może wstawię też swoje...
paypal Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Tez mam tam lekkie slady - przebieg 178 tys, ale mi tak nie kopci, dopiero jak depne powyzej 3 tys to lekki czarny dymek, ale tez nie zawsze. Niebieskiego poki co nie mam wogole. Do autora watku - chyba cos głosno chodzi te twoje auto, czy to moze tylko efekt nagrania ???
HiRide Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Tez mam tam lekkie slady - przebieg 178 tys, ale mi tak nie kopci, dopiero jak depne powyzej 3 tys to lekki czarny dymek, ale tez nie zawsze. Niebieskiego poki co nie mam wogole. Do autora watku - chyba cos głosno chodzi te twoje auto, czy to moze tylko efekt nagrania ??? w ogole nie widze tego filmu w moim poscie raz ze silnik byl zimny a dwa ze Łukasz stwierdzil po logach ze jest problem z kątem synchronizacji-byc moze przez to silnik chodzi za glosno(tak mi sie wydaje) 12-go jade do piekar śl.i wszystko sie wyjasni
GRazny Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Tez mam tam lekkie slady - przebieg 178 tys, ale mi tak nie kopci, dopiero jak depne powyzej 3 tys to lekki czarny dymek, ale tez nie zawsze. Niebieskiego poki co nie mam wogole. Do autora watku - chyba cos głosno chodzi te twoje auto, czy to moze tylko efekt nagrania ??? w ogole nie widze tego filmu w moim poscie raz ze silnik byl zimny a dwa ze Łukasz stwierdzil po logach ze jest problem z kątem synchronizacji-byc moze przez to silnik chodzi za glosno(tak mi sie wydaje) 12-go jade do piekar śl.i wszystko sie wyjasni i co wyszło?
audia4s4 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Ja też mam taki syfek tylko troche mniejszy. Mam 180tys ori i nic sie dzieje auto nie puszcza chmurek z tyłu ciągnie wszystko OK
HiRide Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2008 P.Daniecki zajmowal sie autem niecala godzine-troche pojezdzil porobil logi na postoju i w trakcie jazdy.Wszystko ladnie i milo wytlumaczyl.Jego werdykt-silnik w stanie bardzo dobrym.zadnych błędow i potrzeby ingerencji w cokolwiek.Dodal ze nie ma zadnych nieprawidlowosci jesli chodzi o kat synchronizacji specjalnie go o to pytalem i sprawdzal dwa razy dla pewnosci.Do tego powiedzial mi ze logi pod katem sprawdzenia tego kątu( ) robi sie na biegu jalowym i nie trzeba proby dynamicznej do tego :> jedyne co to egr sie poci ale mwoi ze to norma bo kupie nowy i o 70 tysiacach bedzie to samo wiec mam jezdzic az sie calkiem nie rozcieknie albo padnie. Jednym slowem jestem w zaskoczony bo ten czlowiek jest bardzo dobrym fachowcem w tym co robi i nie stwierdzil nieprawidlowosci a na forum gdzie tez sa(?) znawcy tematu, stwierdzono ze jest .
Diego Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 HiRide, dla porownania masz start mojego AVFa. Zimny, nie odpalany od soboty. Serce sie kraje ale musialem biedakowi wcisnac ps. Ściszcie sobie GŁOŚNIKI
Musashi Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Fszystko w imie NAUKI :polew: [br]Dopisany: 14 Sierpień 2008, 09:48 _________________________________________________ Jednym slowem jestem w zaskoczony bo ten czlowiek jest bardzo dobrym fachowcem w tym co robi i nie stwierdzil nieprawidlowosci a na forum gdzie tez sa(?) znawcy tematu, stwierdzono ze jest . a co ci nie pasuje w forumowych znawcach tematu ?
HiRide Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2008 HiRide, dla porownania masz start mojego AVFa. Zimny, nie odpalany od soboty. Serce sie kraje ale musialem biedakowi wcisnac ps. Ściszcie sobie GŁOŚNIKI no ladnie pali a nawet bardzo jedyne co wiem to gdzies sie gromadzi olej podczas nocengo postoju postoju i potem go spala jak odpale silnik ale gdzie ten olej sie gromadzi to nie mam zielonego pojecia jest tylko maly dym czarny po nagrzaniu jak butuje ale to norma a moze to wina egr-u? ale jaki on moze miec wplyw ze zakopci na niebiesko po nocnym postoju??? jaki jest kolor spalin kiedy dochodzi do samozaplonu i turbo wysysa olej z silnika???bialy czy niebieski ?[br]Dopisany: 14 Sierpień 2008, 21:00 _________________________________________________ Fszystko w imie NAUKI :polew: [br]Dopisany: 14 Sierpień 2008, 09:48 _________________________________________________ Jednym slowem jestem w zaskoczony bo ten czlowiek jest bardzo dobrym fachowcem w tym co robi i nie stwierdzil nieprawidlowosci a na forum gdzie tez sa(?) znawcy tematu, stwierdzono ze jest . a co ci nie pasuje w forumowych znawcach tematu ? zamiast pytac co mi nie pasuje postaw sie najpierw na moim miejscu ....ktos kto sie zna mowi ze jest cos nie tak a ktos inny kto jest znanym i cenionym fachowcem mowi ze jest ok i jakbys zareagowal?Ja jestem troche zdezorientowany bo nie wiem kto ma racje ale to nie znaczy,ze nie podobaja mi sie rady forumowiczow bo sa one jak najbardziej przydatne.
Musashi Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 zamiast pytac co mi nie pasuje postaw sie najpierw na moim miejscu ....ktos kto sie zna mowi ze jest cos nie tak a ktos inny kto jest znanym i cenionym fachowcem mowi ze jest ok i jakbys zareagowal?Ja jestem troche zdezorientowany bo nie wiem kto ma racje ale to nie znaczy,ze nie podobaja mi sie rady forumowiczow bo sa one jak najbardziej przydatne. dla nas fachowcow z forum, wszystko musi byc idealne. czyli kat synchronizacji = 0 natomiast zakres normy wg VW to -3` do + 3`. zapewne Łukasz potraktowal twoj silnik jakby byl jego i widzac ze wartosc nie jest rowna zero stwierdzil ze kat do korekty. natomiast fachowcy rutyniarze ( nie znaczy ze nie sa fachowcami) maja zakres normy i wszystko co miesci sie w normie wg nich jest ok. [br]Dopisany: 14 Sierpień 2008, 21:20 _________________________________________________ no ladnie pali a nawet bardzo jedyne co wiem to gdzies sie gromadzi olej podczas nocengo postoju postoju i potem go spala jak odpale silnik ale gdzie ten olej sie gromadzi to nie mam zielonego pojecia jest tylko maly dym czarny po nagrzaniu jak butuje ale to norma a moze to wina egr-u? ale jaki on moze miec wplyw ze zakopci na niebiesko po nocnym postoju??? jaki jest kolor spalin kiedy dochodzi do samozaplonu i turbo wysysa olej z silnika???bialy czy niebieski ?[br]Dopisany: 14 Sierpień silniki wysokoprezne to silniki w ktorych zaplon nastepuje w wyniku sprezania nie ma mozliwosci wystapienia samozaplonu. zaplon nastepuje w momencie gdy wtloczone do przestrzeni w komorze spalania, jest rozgrzane do bardzo wysokiej temperatury - po sprezeniu przez obracajacy sie tlok ( zawory sa juz zamkniete) i na to wtryskiwacz podaje dawke paliwa... i jest to jedyny mozliwu moment zaplonu. oczywiscie skrocilem caly proces zeby nie pisac elaboratu. blekitny kolor znaczy olej w komorze spalania, skad? juz pisalismy. jeszcze dodatkowym zrodlem oleju w komorze sa zuzyte uszczelniacze prowadnic zaworowych. ale zarowno jak konczaca sie turbina, zuzyte cylindry, czy wspomniane uszczelniacze widac wyrazny ubytek oleju - np 0,5 L/1000km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się