HiRide Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Musashi napisal: silniki wysokoprezne to silniki w ktorych zaplon nastepuje w wyniku sprezania nie ma mozliwosci wystapienia samozaplonu. zaplon nastepuje w momencie gdy wtloczone do przestrzeni w komorze spalania, jest rozgrzane do bardzo wysokiej temperatury - po sprezeniu przez obracajacy sie tlok ( zawory sa juz zamkniete) i na to wtryskiwacz podaje dawke paliwa... i jest to jedyny mozliwu moment zaplonu. oczywiscie skrocilem caly proces zeby nie pisac elaboratu. blekitny kolor znaczy olej w komorze spalania, skad? juz pisalismy. jeszcze dodatkowym zrodlem oleju w komorze sa zuzyte uszczelniacze prowadnic zaworowych. ale zarowno jak konczaca sie turbina, zuzyte cylindry, czy wspomniane uszczelniacze widac wyrazny ubytek oleju - np 0,5 L/1000km wiec czym jest zasysanie przez turbine oleju i wtlaczanie go do komor spalania ? co nastepuje potem ?nie samozaplon skoro kluczyk jest pozastacyjka? pozatym w starych dieslach a moze i w nowszych czasami silnik chodzil jeszcze kilka sekund po wylaczeniu stacyjki a to z powodu nagromadzonego nagaru na denku tloka-to nie jest samozaplon?
GILI Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Jeżeli pada turbina i jest bardzo duża ilość oleju w dolocie do komory spalania,może dojść do samozapłonu i silnik wo gule nie zgaśnie aż spali cały olej a obroty mogą dojść do maksymalnych,czyli takich których silnik nie wytrzyma!Oczywiście najpierw go trzeba odpalić. Stary diesel od pali na pych bez aku,wystarczy ruch tłoka. :gwizdanie:
Aydaho Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Jeżeli pada turbina i jest bardzo duża ilość oleju w dolocie do komory spalania,może dojść do samozapłonu i silnik wo gule nie zgaśnie aż spali cały olej a obroty mogą dojść do maksymalnych,czyli takich których silnik nie wytrzyma!Oczywiście najpierw go trzeba odpalić. Stary diesel od pali na pych bez aku,wystarczy ruch tłoka. :gwizdanie: jest na to sposób o stacyjce można zapomnieć trzeba załadować 5 bieg i wtedy się zdławi ...ale może trochę narozrabiac
HiRide Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Jeżeli pada turbina i jest bardzo duża ilość oleju w dolocie do komory spalania,może dojść do samozapłonu i silnik wo gule nie zgaśnie aż spali cały olej a obroty mogą dojść do maksymalnych,czyli takich których silnik nie wytrzyma!Oczywiście najpierw go trzeba odpalić. Stary diesel od pali na pych bez aku,wystarczy ruch tłoka. :gwizdanie: jest na to sposób o stacyjce można zapomnieć trzeba załadować 5 bieg i wtedy się zdławi ...ale może trochę narozrabiac no moze moze kolega mi sugerowal zaslepic zawor egr bo bardzo mozliwe ze to przez niego tak kopci z wydechu po nocnym postoju.Ale nie widzi mi sie czegos tam zaslepiac pomijajac to ze nie wiem jak to zrobic
Aydaho Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 HiRide a może tak dać sobie spokój z tą turbiną - jak tylko gdzies się olej pojawi to większość odrazu ŁooJezuuuuuuuuuu turbine szybko wymień, regeneruj i do Częstochowy na kolanach ja się dałem trochę zrobić w człona ale sam sobie to zawdzięczam - nie sprawdziłem dobrze skąd mam olej w dolocie i złapałem się za wymianę suszarki. Okazało się że turbo jest OK a olej wali z tzw."odmy" której defacto nie mamy w 1,9. Zdejmij pokrywe silnika i po lewej stronie będziesz widział gumowy wężyk którym odprowadzany jest "przedmuch" silnika do turbawki. U mnie wali tamtędy olej na zimny wirnik a ten z koleii dmucha to dalej i syfi cały dolot. Jeżeli będziesz miał tam mokro to oznacza że silnik ma przedmuchy .. i pewnie jak juz zacznie mocno brać olej ( 0,5 l na 1000km ) to trzeba brać się za pierścienie Co do samego lejącego EGR'a oczywiście możesz go wymienić na nowy ale zrób to dopiero po tym jak ustalisz źródło zasilania dolotu w olej którego być w nim nie powinno good luck
letallec Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 .. i pewnie jak juz zacznie mocno brać olej ( 0,5 l na 1000km ) Adam Takie zuzycie oleju to norma. Teraz to Ty przesadziłeś :gwizdanie:
Aydaho Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 .. i pewnie jak juz zacznie mocno brać olej ( 0,5 l na 1000km ) Adam Takie zuzycie oleju to norma. Teraz to Ty przesadziłeś :gwizdanie: pół litra na 1000 o f*ck to mój nawet z przedmuchami nie zjada tyle przez 10 000
spanky Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 .. i pewnie jak juz zacznie mocno brać olej ( 0,5 l na 1000km ) Adam Takie zuzycie oleju to norma. Teraz to Ty przesadziłeś :gwizdanie: nie wiem kto tu przesadza ....
letallec Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 .. i pewnie jak juz zacznie mocno brać olej ( 0,5 l na 1000km ) Adam Takie zuzycie oleju to norma. Teraz to Ty przesadziłeś :gwizdanie: pół litra na 1000 o f*ck to mój nawet z przedmuchami nie zjada tyle przez 10 000 To znaczy ze jest dosc zdrowy. Jesli wywala odmą (mój też tak robi), to może.... albo nie bede pisał, bo znając Twoją schize, od razu sie do tego zabierzesz
Aydaho Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 .. i pewnie jak juz zacznie mocno brać olej ( 0,5 l na 1000km ) Adam Takie zuzycie oleju to norma. Teraz to Ty przesadziłeś :gwizdanie: pół litra na 1000 o f*ck to mój nawet z przedmuchami nie zjada tyle przez 10 000 To znaczy ze jest dosc zdrowy. Jesli wywala odmą (mój też tak robi), to może.... albo nie bede pisał, bo znając Twoją schize, od razu sie do tego zabierzesz już nie mam schizy możesz śmiało pisać
HiRide Opublikowano 2 Września 2008 Autor Opublikowano 2 Września 2008 HiRide a może tak dać sobie spokój z tą turbiną - jak tylko gdzies się olej pojawi to większość odrazu ŁooJezuuuuuuuuuu turbine szybko wymień, regeneruj i do Częstochowy na kolanach ja się dałem trochę zrobić w człona ale sam sobie to zawdzięczam - nie sprawdziłem dobrze skąd mam olej w dolocie i złapałem się za wymianę suszarki. Okazało się że turbo jest OK a olej wali z tzw."odmy" której defacto nie mamy w 1,9. Zdejmij pokrywe silnika i po lewej stronie będziesz widział gumowy wężyk którym odprowadzany jest "przedmuch" silnika do turbawki. U mnie wali tamtędy olej na zimny wirnik a ten z koleii dmucha to dalej i syfi cały dolot. Jeżeli będziesz miał tam mokro to oznacza że silnik ma przedmuchy .. i pewnie jak juz zacznie mocno brać olej ( 0,5 l na 1000km ) to trzeba brać się za pierścienie Co do samego lejącego EGR'a oczywiście możesz go wymienić na nowy ale zrób to dopiero po tym jak ustalisz źródło zasilania dolotu w olej którego być w nim nie powinno good luck dzieki sprawdze tego szlaucha co tam sie dzieje :gwizdanie:
martin a4 Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 a czy jak wymienie oring i wyczyszcze to ,to czy to cos zmieni
GRazny Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 czy pomoże to loteria... ale po przeczytaniu paru wątków i zakupieniu uszczelek (ok. 15zł) też się przymierzam... tu masz pomoc http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t9455.0.html;highlight=czyszczenie+egr
robert29 Opublikowano 5 Września 2008 Opublikowano 5 Września 2008 witam moze wiecie gdzie mozna dostac te uszczelki? mam podobny problem
HiRide Opublikowano 5 Września 2008 Autor Opublikowano 5 Września 2008 witam moze wiecie gdzie mozna dostac te uszczelki? mam podobny problem jaki mosz problem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się