Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie Kolego to samo zastanawiałem się nad tym i tak na logikę to mi wychodzi, żę rozwiązaniem zagadki może być takie rozwiązanie w audi że obieg wody jest inny niż się tego spodziewamy a mianowicie że termostat dopuszcza zimy płyn do silnika a nie wypuszcza gorącego ( później jak silnik się dobrze rozgrzeje do płyn rozgrzewa ten przewód który ichie do termostatu - ale czy mam rację to nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert. jest już w tym temacie specjalistą więc może się wypowie bo nie wiem czy tak ma być i to olać czy coś jest jeszcze nie tak. :good: Kiedyś w ogóle jak dzwoniłem do ASO to i koleś powiedział że to dobrze że jest zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert. jest już w tym temacie specjalistą więc może się wypowie bo nie wiem czy tak ma być i to olać czy coś jest jeszcze nie tak.

ale żeś doj**ał :gwizdanie:

Kiedyś w ogóle jak dzwoniłem do ASO to i koleś powiedział że to dobrze że jest zimny

Dobrze mówił :wink4:

Kiedy miałeś ciepły ? Jak termostat był kaput , teraz masz dobry wiec przewód jest zimny , jak go zagrzejesz do 90oC to przegoń go ale tak konkretnie kilka km , zatrzymaj się , poczekaj niech sobie silnik na chwilę tak popracuje na wolnych obrotach i wtedy sprawdź dolny wąż - na pewno będzie wtedy letni/ciepły

Dolny wąż jest połączony z dolną częścią chłodnicy która wiadomo jest chłodzona powietrzem podczas jazdy ( z praw fizyki >>> ciepło zawsze unosi się do góry a zimno opada/pozostaje na dole tym bardziej jak wspomniałem już wcześniej chłodnica jest chłodzona powietrzem podczas jazdy )

rozwiązaniem zagadki może być takie rozwiązanie w audi że obieg wody jest inny niż się tego spodziewamy a mianowicie że termostat dopuszcza zimy płyn do silnika a nie wypuszcza gorącego

Wszędzie jest taki sam. Dopuszcza zimny ale jednocześnie "upuszcza" (jak to nazwałeś) ciepły , inaczej mówiąc płyn zaczyna krążyć w "dużym obiegu" i wiadome jest że gorący płyn zaczyna mieszać się z zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był letni/ciepły zaraz po wymianie ale go właśnie tak konkretnie wtedy przegoniłem. Ok czyli mam chyba wszytko ok. A odpowietrzanie jest dobrze przeprowadzone. Bo rozumiem, że przez ten wężyk od nagrzewnicy to się odpowietrza na ciepłym silniku kiedy samochód jest odpalony ( na jałwoym)-wtedy jak jest odpowietrzony to leci płyn??? Wielkie dzięki za pomoc. :hi:[br]Dopisany: 07 Listopad 2010, 22:27_________________________________________________Mam jeszcze taką wątliwość, czy dobrze mam odpowietrzony układ. Nie rozumiem do końca jak się odpowietrza tą nagrzewnicę- czy na rozgrzanym i włączonym motorze czy na rozgrzanym ale zimnym motorze? U mnie jak był rozgrzany i włączony motor to jak ucisnąłem raz przewód przy chłodnicy to trysło płynem przez ten otwór na wężu od nagrzewnicy. Jak zaś motor zgasiłem to jak był ciepły to tryskał i płyn i powietrze. W miarę jak silnik stygł ( tak po 15 min) - jak znowu spróbowałem to tryskało mało płynu i prawei powietrze samo. Ale nie wiem czy to ma sens bo chyba na wyłączonym to jak się uciska to on też chyba zasysa powietrze tym otworkiem? Poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie. Bo może mam już wszytko ok, ciepło leci, płynu nie ubywa a po prostu za dużo kombinuje. Wolę jednak spać spokojnuie a tak mam obawy,że coś źle odpowietrzyłem i można coś więcej zrobic. Dzięki za odpwoiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Bo może mam już wszytko ok, ciepło leci, płynu nie ubywa a po prostu za dużo kombinuje. ...

dokładnie tak jak napisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wymieniłęm termostat na na ori bo vag pokazywał 84,85 st max a na blacie było 90 (wahler) teraz ori pokazuje też 85 max na vagu a na blacie jest 90 czyjnik g2g62 też ori wymieniałem na wiosne :mysli: stoje własnie przed samochodem i kombinuje co zrobić jak odpowietrzyć a lektóry jest sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wymieniłęm termostat na na ori bo vag pokazywał 84,85 st max a na blacie było 90 (wahler) teraz ori pokazuje też 95 max na vagu a na blacie jest 90 czyjnik g2g62 też ori wymieniałem na wiosne :mysli:

temperatura pokazywana na zestawie wskaznikow, jest wartoscia orientacyjna.

gdy miesci sie w zakresie normy tzn. prawidlowym 84-97C, aby nie stresowac uzytkownika wskazanie wynosi 90C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naniosłem poprawkę że na vagu pokazuje 84,85 max dla silnika a nie 95 cyferki mi się pomyliły :kox:

już nie czaję wszystko dobrze zrobione ciepło normalnie leci wąż górny do chłodnicy gorący a dolny zimny czyli trzyma ale nie grzeje się do tych nawet 88 może za słaby but był na w czasie jazdy bo w postoju to doczekałem do 70 i starszego za kółko bo mnie jeszcze procenty trzymają a nawet przy normalnej jeździe teś powinien się zagrzać , klima wyłączona więc drugi wiatrak nie chodzi tylko jeden powoli sobie pracuje może on studzi za bardzo temperaturę na dworze ok 8 stopni :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wytrzeźwiejesz ( :kox: ) to usiądź do auta i zrób ze 20 km z podłączonym VAGiem , obserwuj grupę 007 w [01 ENGINE] :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam więc sprawa wygląda tak jechałem do pracy dzisiaj rano to max było 86 na klimatroniku i po a pewnym czasie 90 na blacie non stop a na dworze ok 8st wracałem trochę dłużej i mocniej go dociskałem jak dogrzało do 80 ale dalej to samo 86 to był max i opadało 84,83 ,84 itp do 85 dojechałem do domu wąż górny gorący dolny ciepły tzn nie gorący ale może się trochę nagrzał jak to w okolicy silnika no ale dalej myślę podpiąłem vaga i but zrobiłem logi niżej link do tematu sprawdzenia ich zrobiłem dla porównania nawet z licznika temperatura prawie ta sama co na ECU czyli 85-86 po wszystkich logach podniosłem maskę nie gasząc jeszcze silnika sprawdziłem dolny wąż od chłodnicy i był gorący :wallbash: termostat w piątek kupiłem w salonie audi a lublinie koszt prawie 130zł z uszczelką , G2/G62 w tamtym roku też w salonie coś koło 100zł :wallbash: to już ten wahler był chyba lepszy bo jak na nim logi robiłem to na dynamicznych dogrzało na chwilkę do 87 a tu Ori max 86 ?? :wallbash: paragon mam jutro zadzwonię do nich zapytam czy wymienią ( termostat sam zakładałem) jakaś paranoja :angry:

pozdrawiam

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=168639.new#new

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz marcin248 jak to z ta oryginalnością jest.Mnie dochodziło tak do 82 na starym.W twoim przypadku bym powiedział ze masz go otwartego cały czas-tak jak właśnie mój stary termostat,bo miałem takie objawy i nie pisze o tym co widać na zegarach tylko co jest na vagu, bo na zegarach jak mi łapał 80-82 to już wchodziło 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem że niektóre są różne termostaty początek otwarcia 87 ale i są 83 jakieś chyba że jakieś brednie wynalazłem :kwasny: co radzicie koledzy wymienią mi na drugi Ori ?? paragon mam wsadzę stary na czas wymiany ale z tym że sam go wymieniałem może nie będzie problemu a jeśli wymienią i drugi tez będzie lipny :wallbash: ojciec mój to się brechta że wymyślam oryginalne części że będą lepsze np termostat a tu kicha wychodzi, ciekawe jak przepływka czy dało coś mycie czy 540zł w salonie zapłaci za tak samo działającą ja ten mój ori termostat :wallbash: Rano jak jadę zawsze ostatnio obserwuje na klimatroniku 49 temp płynu rosnie w miarę równo tak do 82 a pozniej to tak ledwo ledwo dociąga jak by puszczał gdzieś koło 82 :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz dobry nr termostatu ( tylko z oringiem pomyliłeś :wink4: ), możliwe że sprzedali ci jakiś felerny :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w aso wmawiał ze to nie termostat tylko pompa mi padła,ze ich termostat jest na pewno dobry-jeszcze faktury chciał za wymianę (nie wiem co ma wspólnego cześć z faktura za wymianę),ale wymienili.A z tym otwarciem to może mu się otwierać już przy 80(tak myślę),albo jest cały czas otwarty, bo ja takie objawy miałem.Jeżeli przy dobrym otwarcie jest przy 87 i łapie do ok 95, a trzyma normalnie 90 to sadze ze otwiera mu już przy 80.Ja bym na twoim miejscu powalczył o wymianę w aso.A masz ten stary jeszcze?Zamień je zresztą i tak musisz zęby wymienić.Ja zamieniłem je z powrotem i znowu przy tamtym starym miąłem do 82 to wykluczyłem pompę-to co mi w aso próbowali wmówić.

A tak nawiasem to jak pojechałem do mechaniora to pyta mnie czy kopiłem na lato czy na zimę termostat--pierwsze słyszę :shocked:.Myślałem ze są tylko jednego typu,w serwisie nie pytał czy chce letni czy zimowy.Wcześniej się nie spotkałem z opinia o rożnych typach-w ręce nie miałem to nie wiem czy są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...