Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,mam podobne problemy co wy koledzy A4 4,9 TDI 96r (automat),

Spoko silnik :naughty:chyba literówka

A w sprawie temp, to termostat już padł. Skoro stale taka temp, wskazuje. Wymień termostat a czujnik pozostaw, poczekaj jaka będzie temp.

kris-w51

Jeżeli to oryginał a nie jakiś wankler czy jakoś tak się nazywają zamienniki to cena jest wręcz atrakcyjna. Ja w ASO zapłaciłem 95 PLN z uszczelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otoz tak. rok temu wymienilem czujnik bo wskaznik raz pokazywal 90 raz opadal w sekunde do min. wymienilem i ok. przyszla zima. w miescie ok - wskazowka na 90. na trasie niestety przy wiekszych predkosciach schodzila do 80 nawet. dzisiaj wymienilem termostat. sporo szukalem na temat termostatow na necie. otoz firmy takie jak Stahlter i Wernet to szajs. jedynie sluszny wybór to ori za 80 w ASO lub Wahler niemiecki. ja dostalem Wahlera za 46 na necie od goscia "danielloss". "skodexauto" nie mial do ADR. Za Wahlera w sklepie chcieli 70 PLN. teraz nie dosc ze temp rosnie w duzo szybszym tempie do 90, to trzyma non stop 90 niezaleznie od warunkow. i tak ma być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no po kłopocie wymieniłem termostat i tem jest na zegarku i klimie praktycznie taka sama ,wacha się od 90-93 stopnie C.jakby trochę kucyków przybyło ale to pewnie jakieś sugestywne odczucie no i nareście nie kopci jak się trochę depnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zegarku i klimie praktycznie taka sama ,wacha się od 90-93 stopnie C.jakby trochę kucyków przybyło ale to pewnie jakieś sugestywne odczucie no i nareście nie kopci jak się trochę depnie :)

Prawidłowy objaw :> i spalanie :tongue4: silniczek dogrzany niunia zdrowsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie w Audi A6 C4 silnik 2,5TDI AEL objaw był następujący: na kanale 51 na klimatroniku temperatura w mieście była około 65-70st, a na trasie 75st. Na zegarach pokazywało nie całe 90st (myślałem, że to taka sama temperatura na zegarach i klimatroniku). Zaraz po odpaleniu auto rozgrzewało się dość szybko do 50st (wskazanie klimatronika), po czym wzrost temperatury zatrzymywał się i po kilkunastu minutach powoli ruszał. Naprawę zacząłem od wymiany termostatu. Założyłem polecany przez niektórych forumowiczów Wahler i problem nie zniknął. Pomyślałem więc, że może to być wina czujnika. Znalazłem jeden czujnik, który załącza grzanie świec itp, ale po odłączeniu go temperatura na zegarach i klimatroniku nadal była wyświetlana. Musi więc być gdzieś jeszcze drugi czujnik. Podłączyłem się więc pod Vaga i tam na rozgrzanym silniku pokazywało mi 82-83st i więcej nie dało się osiągnąć (chyba to taka sama temperatura jak na zegarach).

I tutaj moje pytania:

Skąd występuje tyle rozbieżności w pokazywanej temperaurze Vag-Klimatronik-Zegary?

Gdzie szukać drugiego czujnika?

Czy oprócz tego zlokalizowanego czujnika są jeszcze dwa czujniki (jeden na zegary, drugi na klimatronik)?

Dlaczego po odpaleniu na klimatroniku temperatura rośnie szybko do 50st, a potem długo stoi?

Zauważyłem, że jak tak zatrzymuje się na 50st to termostat nie otwiera się.

Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzawszy temat postanowiłem opisać mój przypadek. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik nie trzyma temperatury, dodatkowo obroty po wrzuceniu na luz lataja przez chwile od 700-1200(po kilku sekundach sie stabilizuja). Po podlaczeniu do kompa mechanik orzekl, ze trzeba wymienic czujnik temperatury cieczy chlodzacej bo leca z niego bledy. Po wymianie czujnika sytuacja nie zmienila sie.

Po przeczytaniu forum zdecydowalem sie wymienic termostat bo temperatura na klimatroniku i na budziku oscylowala w okolicach 75 st. Dzis jestem po wymianie termostatu. Temperatura na zegarku caly czas 90 stopni.

I martwią mnie tylko 2 rzeczy... temperatura na klimatroniku (kanal 51 - bo u mnie na 49 jest caly czas 0) dochodzi do 100C przy normalnej jezdzie a waz na dole chlodnicy jest caly czas zimny. Czy to normalne? Czy nie powinien wlaczyc sie wentylator albo czy ten waz na dole nie powinien sie ocieplic po jakims czasie - skoro otwarty jest termostat?

Termostat i czujnik oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, tak wlasnie podejrzewam. Tylko nie wiem w tym momencie jak go odpowietrzyc? w madrej ksiazce pisza zeby podczas nalewania uniesc zbiornik albo dokrecic jakis krociec podczas nalewania plynu i odsunac lewy waz od nagrzewnicy. A jak to zrobic po zalaniu?

Odsune waz od nagrzewnicy, wlacze silnik i co dalej? Jak dlugo trzeba czekac i po czym poznac ze uklad juz jest odpowietrzony?

Nie znalazlem na forum dokladniejszego opisu odpowietrzania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapal silnik włącz ogrzewanie na maksa i nagrzej silnik do temp 90 stopni ,obserwuj żeby płyn nie był poniżej minimum w zbiorniku wyrównawczym jak bedzie ubywać to dolewaj do max.,przy temp 90 stopni niech pochodzi jakis czas a jak będzie dobrze odpowietrzone to z nawiewu dmuchawy bedzie lecieć ciepłe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzalem do 90 stopni - leci gorace powietrze z dmuchawy. Unioslem rowniez zbiornik po jego odkrecieniu i zluzowalem lewy waz z odpowietrznikiem- z dzirki po uniesieniu polecil plyn - wiec powterza chyba nie ma. Mimo tego po zagrzaniu silnika temp. rosnie powyzje 90 st. a waz na dole chlodnicy jest caly czas zimny. Czyzby nowy termostat byl walniety? Czy moze ten magik ktory mi go zakladal wlozyl go jakos nieprawidlowo (mozna termostat wlozyc nieprawidlowo?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moze ten magik ktory mi go zakladal wlozyl go jakos nieprawidlowo (mozna termostat wlozyc nieprawidlowo?)?

nierealne :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy calkowicie zimny waż na dole chlodnicy oznacza, ze termostat jest uszkodzony?

Tak jak wspomnialem wczesniej temperatura dochodzi do 96 st. a waz na dole caly czas pozostaje zimny. Odpowietrzalem uklad tak jak opisalem wczesniej.

2. Czy mozeby być on zapowietrzony jeszcze gdzieś przy termostacie i przez to sie on nie otwiera?

kolejny magi u którego byłem mowi: "jezdzic, jezdzic..." - mam dosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym twierdzisz, że temperatura silnika dochodzi do 96st?

Jeżeli jest to wskazanie zegarów lub Vaga to OK, ale jeżeli sugerujesz się kanałem 51 to daj sobie na luz.

Kanał 51 pokazuje jakieś głupoty i nie należy się tym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, wlasnie po kanale 51 - w moim przypadku kanał 49 jest cały czas na 0. Wydaje mi się, że to wskazanie jest zgodne ze stanem faktycznym. Przed uruchomieniem silnika pokazuje +/- temperature otoczenia, przed wymiana termostatu pokazywal po nagrzaniu silnika ~75 stopni w czasie jazdy, natomiast po zatrzymaniu wskazanie rosło od 80 do 90 st.

Wydaje mi się, że w moim przypadku (1995 1.6 ADP) wskazanie na 51 kanale jest prawidłowe (wczesniej gdzies o tym również czytalem)

W każdym bądź razie wydaje mi się że po dłuzszym nagrzaniu silnika ~20 minut jazdy, postój na wyższych obrotach termostat i tak powinien się otworzyć a u mnie wąż dolny nadal zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kanału 51 to zrób sobie taki test: Włącz rano zapłon i sprawdzaj temperaturę na klimatroniku. Zauważysz wówczas, że temperatra rośnie nawet na nieuruchomionym silniku. Wniosek: Kanał 51 nie pokazuje temperatury silnika.

A co do problemu to: podepnij się pod Vaga i zobacz jaką rzeczywistą temperaturę ma silnik

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wiem że to odgrzewanie po raz kolejny kotleta, ale wolę się upewnić.

Daję na 49 kanał w klimie i obserwuję temp. Idzie można powiedzieć proporcjonalnie do wskaźnika na zegarach. Temperatura dochodzi mi do około 72-75*C, na zegarach do około 80, bo zatrzymuje się na kresce. Auto rozgrzewam jazdą 1,5-2 tys obrotów, temperaturę załapuje po jakiś 8km więc chyba dobrze, jednak nigdy nie łapie 90*C. Niestety ale nie mam możliwości podpięcia auta pod komputer, ale ostatnio kasowałem jakieś błędy, w tym jeden "Czujnik coś tam coś tam - sporadycznie" ( :embarrassed: zapomniałem zapisać). Na kanale 51 dochodzi do 90*C więc nie zwracam uwagi na te wskazania.

Sądzę, że to termostat do wymiany. Czy mam rację?

Z góry dziękuję za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie do harylog tyle że na kanale49 ciagnie równo z blatem do 85-86stopni a blat dociąga jeszcze do 90stopni przyczym kanał 51 łapie te 90 stopni i trzyma. Na postoju trace temperature na kanale 49. zagrzewa sie do 90 na blacie po ok 11km w temperaturze takiej jaką teraz mamy. Czy to oznacza uszkodzony temostat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy "Na postoju trace temperature na kanale 49"? ja tez mam tak ze blat dociaga szybciej niz 49ty. 49ty dociaga za jakas chwile do 90. jesli u ciebie jest inaczej to masz termo do wymiany. sprawdz na vag temp jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na vagu musze własnie sprawdzić to wszystko. A co do postoju na kanale 49 temperatura regularnie sie obniża i jak bym nie jechał tak temperatura na tym kanale nie osiagnie 90 stopni max mi sie udało złapać 87 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...