Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czujnik

Po przejechaniu ok 8 km przy obrotach do 2000 i temp 0 stopni to nie mam jeszcze 90 stopni, no i to spalanie mnie nurtuje cosik musi być nie tak żeby 9 litrów wciągał? Czy ten czujnik co odpowiada za wyśietlenia na zegarach ma wpływ na spalanie?

czujnik G2, którego wskazania są w grupie 003 [instruments] nie ma wpływu na spalanie[br]Dopisany: 15 Październik 2009, 13:58_________________________________________________natomiast G62 007 [engine] określa temperaturę na potrzeby ECU

Opublikowano

Sprawdź temp. VAG-iem bo jak silnik się nie rozgrzewa do temp. roboczej to jeździsz cały czas na niedogrzanym i wtedy może być wyższe spalanie. Ten termostat co go wymieniałeś to ORI czy jakiś zamiennik?

Opublikowano

Witam

Mam podobny problem jak wyzej czyli po przejechaniu ok 8-10 km ( dzisiaj 0 stopni) i to przy obr 1800-2500 silnik ma tylko 70-75 potem po przejechaniu kolejnych 5 km ma te 90 stopni ale mam wrażenie ze to ciepło jest trochę słabe bo moje poprzednie auto VECTRA B po tym dystansie mogla zagotować pasażerów.

Czy tylko vag pomoże bo obecnie nie mam możliwości go podpięcia.

A jak juz będę mial to mam to rozumieć ze odczyt z VAG da jakieś obiektywna temp silnika czy tylko wykryje jekis nieprawidłowości w np czujniku temp itp?

Pozdrawiam

Opublikowano

Jest wyżej napisane na poprzedniej stronie gdzie sprawdzić temp. silnika itd. ale skoro piszesz że Ci łapie 90 stopni i nie spada to wszystko ok.Te silniki nie jest tak łatwo zagrzać jak są niskie temp. a pewnie odrazu po odpaleniu włączasz ciepło więc silnik przez to też mu się trudniej rozgrzać i zależy czy jedziesz 8 km trasą czy przez miasto.

Opublikowano

Jest wyżej napisane na poprzedniej stronie gdzie sprawdzić temp. silnika itd. ale skoro piszesz że Ci łapie 90 stopni i nie spada to wszystko ok.Te silniki nie jest tak łatwo zagrzać jak są niskie temp. a pewnie odrazu po odpaleniu włączasz ciepło więc silnik przez to też mu się trudniej rozgrzać i zależy czy jedziesz 8 km trasą czy przez miasto.

dzieki za info choc myslalem ze troche szybciej sie grzej te silniki ale zobaczymy. na wieksze mrozy wykozystamy dewasto.

Opublikowano

raczej nie, mogły się pojawić jedynie błędy, ale vag do łapki i kasujemy :hi:

Opublikowano

ja mam czujnik nowy i termostat a temp 80 stopni i nie wiem o co kaman :(

nie na bank mam dobry

najepierw kupilem firmy wahler zalorzylem i dalej lipa w końcu kupilem ori i chu,,, dalej lipa jak juz kupilem 2 nowy to mowie kupie jeszcze jedne firmy meyle i jeba... chu.. dalej nie dziala a w miedzy czasie wymienilem tez 3 czyjniki

wiedz jak ktos ma jakis pomysl to bardzo prosze o info

Ja mam jeden... pomysł:

tak w skrócie : wymieniałem w lecie czujnik na nowy(ok.50zł-oryginał na hurtowni motoryzacyjnej) nic to nie dało, dwa dni dłubania też ... -> do servisu VW 127zł. - kolejny czujnik (z wyglądu identyczny jak poprzedni), wymiana i ... banan

A Ty jaki kupiłeś czujnik?

Opublikowano

U mnie pomogła wymiana termostatu i czujnika G2.

Objawy: niedogrzany silnik, max temperatura sprawdzana przez VAG 74 stopnie C.

Do tego VAG zgłaszał błąd:

"1039 Czujnik wskaźnika temperatury cieczy chłodz.-G2

przerwa lub zwarcie do plusa"

Wymieniłem i termostat i czujni (tak profilaktycznie).

Po wymianie wszystko ok, silnik szybko się nagrzewa do temp 90 stopni C.

Opublikowano

Panowie u mnie sprawa wygląda tak(silnik jak w opisie):

Kanał 49: -60st (nic się nie zmienia)

Kanał 51: rośnie do 90st (tak jak koledzy już wcześniej opisywali)

Deska: wstaje do 80st i tam stoi(czasami dojdzie do 90st, temp zewnętrzna nie ma wpływu)

Proszę o opinie i pomoc.

Pozdro :hi:

Opublikowano

Panowie u mnie sprawa wygląda tak(silnik jak w opisie):

Kanał 49: -60st (nic się nie zmienia)

Kanał 51: rośnie do 90st (tak jak koledzy już wcześniej opisywali)

Deska: wstaje do 80st i tam stoi(czasami dojdzie do 90st, temp zewnętrzna nie ma wpływu)

Proszę o opinie i pomoc.

Pozdro :hi:

Kanał 49 -60*C ???

Czujnik G2/G62 do wymiany (dziwne że na klimatroniku różni się od zegarów bo to czujnik G2, od ECU odpowiada G62)

Opublikowano

Dokładnie tak jak napisałem:

49C -> -60st

zapomniałem dodać że na vag-u podaje brak komunikacji z czujnikiem

Co sądzicie o czujniku FEBI 26103 do zapłaty 28pln(cena na sklepie 38pln)?

Opublikowano

Dokładnie tak jak napisałem:

49C -> -60st

zapomniałem dodać że na vag-u podaje brak komunikacji z czujnikiem

Co sądzicie o czujniku FEBI 26103 do zapłaty 28pln(cena na sklepie 38pln)?

Jak brak komunikacji to może kabel gdzieś uszkodzony ??? Najpierw sprawdź to. Tylko z tego co wiem jak jest przerwa to większość czujników pokazuje cały czas -48*C lub +30*C

Czujnik kup sobie ORI w ASO ok. 120 PLN (raz a dobrze)

Opublikowano

Witam, wiosną wymieniłem termostat na ori. Ostatnio przy temp. zewnętrznej ok. -2, -3 st. C zauwazyłem, że temperaturę 90 st. ciecz osiąga po przejechaniu około 15 km ( jazda spokojna do 2 tyś obr., włączone ogrzewanie) W przypadku kiedy nie włączałem ogrzewania temp. osiągnął po przejechaniu około 7- 8 km ale wtedy jak włączyłem klimatronik to ponieważ auto było wyziebione pomimo ustawienia wartości tylko na 19 st. C wiatrak zaczął dziełać na maxa i temperatura cieczy w momencie spadła do 70 st. i tak sie dłuższy czas utrzymywała ( pewnie znowu osiągnęłaby te 90 st ale do pracy mam tylko 20 km). Czy to normalne czy jednak zbyt długo się grzeje? Auto stoi na dworze.

Opublikowano

Witam, wiosną wymieniłem termostat na ori. Ostatnio przy temp. zewnętrznej ok. -2, -3 st. C zauwazyłem, że temperaturę 90 st. ciecz osiąga po przejechaniu około 15 km ( jazda spokojna do 2 tyś obr., włączone ogrzewanie) W przypadku kiedy nie włączałem ogrzewania temp. osiągnął po przejechaniu około 7- 8 km ale wtedy jak włączyłem klimatronik to ponieważ auto było wyziebione pomimo ustawienia wartości tylko na 19 st. C wiatrak zaczął dziełać na maxa i temperatura cieczy w momencie spadła do 70 st. i tak sie dłuższy czas utrzymywała ( pewnie znowu osiągnęłaby te 90 st ale do pracy mam tylko 20 km). Czy to normalne czy jednak zbyt długo się grzeje? Auto stoi na dworze.

Noramlne ze jak chodzi Ci ogrzewanie to silnik dłużej się nagrzewa. Dmuchawa schładza cały czas nagrzewnicę ;)

Poza tym ON zawsze trochę dłużej się nagrzewa niż PB

Opublikowano

no właśnie ktoś mi powiedział, że diesel powinien się szybciej grzać niż benzyna :mysli:

Opublikowano

uu to juz nie sluchaj tego ktosia :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...