undergnd Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam. Moze moj problem nie do konca jest zbiezny z tematem ale mysle, ze przyczyna moze lezec w termostacie. Mianowicie objaw jest taki, ze przy szybkiej jezdzie plyn chlodniczy ucieka przez korek zbiornika wyrownawczego - pozostaja mokre slady. Do pewnego momentu (pewnie dopoki jest wystarczajaco plynu) temperatura stoi na 90 i ani drgnie. Potem kontrolka informuje o niskim poziomie plynu i za chwile tempertura zaczyna wzrastac. Przy umiarkowanej jezdzie - do 130~140 km/h wszystko wydaje sie byc w porzadku. Przy szybkiej jezdzie ubywa nawet ok 2 litry na 100 km. Wentylator chlodnicy pracuje caly czas - mysle, ze bez uwag. Sprawdzalem olej - brak oznak plynu (poziom bez zmian, pod korkiem zadnych sladow) Sprawdzalem plyn po dolaniu i spokojnej przejazdzce - brak oznak spalin, zadnego zapachu ani kolorowych oczek. Dym bezbarwny - samochod kopci ale dopiero po mocnym gazowaniu - to bez zwiazku z problemem. Pompa wody wymieniona w lipcu wraz z rozrzadem i ciecza chlodzaca. Silnik zostal obejrzany przez mechanika - nie stwierdzono w innych miejscach sladow plynu. Moje pytanie jest nastepujace - czy przyczyna jest uszkodzony termostat, ktory nie otwiera duzego obiegu i doprowadza do nadmiernego cisnienia w malym obiegu i wyrzucanie plynu? Jakiw moga byc inne przyczyny? Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.
ROBERT Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Według mnie jak by termostat sie nie otwierał to najpierw rosła by temp. aż by się płyn zaczął gotować i wtedy dopiero wylatywał by ze zbiorniczka. Może masz coś zapchane ? Sprawdź korek zbiorniczka może w nim leży wina. Jak go odkręcisz i potrzęsiesz to powinno w nim tak "tykać"
Daimos Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 sprawdź korek, może nie trzymać ciśnienia
maicke82 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 ...dzis zauwazylem, ze przy tych mrozach jesli samochod jest na trasie to ladnie trzyma 90 ale gdy wjezdzam do miasta, postoje na swiatlach to spada do 80 i tak skacze raz 80 raz 90, w trasie idealnie...Czy moze byc przyczyna to ze w te mrozy auto na niskich obrotach a przy wlaczanym nadmuchu cieplego powietrza ma problem z urzymaniem rownej temperatury.Termostat wahlera mam wsadzony i do tej pory bylo wszystko git, czy na orginalnych termostatach tez wystepuja czasem takie skoki temperatury plynu podczas duzych mrozow?Czy to normalne czy tylko ori termostat sprawe rozwiaze????
ROBERT Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 ...dzis zauwazylem, ze przy tych mrozach jesli samochod jest na trasie to ladnie trzyma 90 ale gdy wjezdzam do miasta, postoje na swiatlach to spada do 80 i tak skacze raz 80 raz 90, w trasie idealnie...Czy moze byc przyczyna to ze w te mrozy auto na niskich obrotach a przy wlaczanym nadmuchu cieplego powietrza ma problem z urzymaniem rownej temperatury.Termostat wahlera mam wsadzony i do tej pory bylo wszystko git, czy na orginalnych termostatach tez wystepuja czasem takie skoki temperatury plynu podczas duzych mrozow?Czy to normalne czy tylko ori termostat sprawe rozwiaze???? Jeżeli nagrzeje się do 90*C to nie ma prawa spaść niżej nawet jeśli ogrzewanie masz na HI, może spść najwyżej ze 2-3 stopnie nic więcej ale tego nie zauważysz na zegarach.
maicke82 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 ...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracy nadmuch to momentalnie wraca na 90.
ROBERT Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Nie wiem. W każdym razie temp. na postoju nie powinna spadać aż o 10 *C. Nadmuch ciepłego powietrza oczywiście schładza nagrzewnicę ale nie aż tak
spetsnaz Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 ...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracy nadmuch to momentalnie wraca na 90. To normalne, nie masz się czym przejmować.
Pretor Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Jaka może być przyczyna tego, że na kanale 49 mam cały czas 0? Na kanale 51 tem nieco niższa niż na zegarach.
ROBERT Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Jaka może być przyczyna tego, że na kanale 49 mam cały czas 0? Na kanale 51 tem nieco niższa niż na zegarach. Bo u ciebie temp. z G2 jest na kanale 51 Na 49 to po lifcie
mech15 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 ...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracy nadmuch to momentalnie wraca na 90. uszkodzenie twojego termostatu może polegać na tym, że całkowicie się nie domyka a u tych co im w trasie spada to niedomknięcie jest znacznie większe
ROBERT Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 ...ale diesel to nie benzyna i ciezko go nagrzac przy duzym mrozie a jak stoi i nie jedzie to juz wogole mu trudniej,bylem u majstra,ktory mi wymienial termostat i mowi ze moze tak sie przy tych temperaturach dziac.Wszedzie czytam ze ludzie maja odwrotny problem, ze w trasie im spada temperatura a u mnie w miescie, ale tylko przy duzych mrozach.Przy czym dodam ze jak wylacze goracyoju nadmuch to momentalnie wraca na 90. uszkodzenie twojego termostatu może polegać na tym, że całkowicie się nie domyka a u tych co im w trasie spada to niedomknięcie jest znacznie większe wtedy w trasie by dopiero temp. spadała a kolega pisze ze jest ok. Spada tylko na postoju
mech15 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 wydrzyj termostat z auta i sprawdź w czajniku jak się zamyka i otwiera
maicke82 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 ...przeszukalem caly net i z tego wynika ze przy takich mrozach przy niskich obrotach moze w dieselu temperatura lekko spadac, bo nie dosc ze chlodnica szybciej cieplo odddaje to jeszcze z nagrzewnicy zabieramy cieple powietrze przez duzy nadmuch i jakby dodatkowo ochlodzamy plyn.Tak to zrozumialem.
ROBERT Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 10o to za dużo Dokładnie. Ja mam benzynę, może w Pb jest inaczej niż w ON ale w te mrozy na Vagu mam 87-89oC(czujnik G62). A w lecie temp. jest 91-94oC(wtedy włącza mi się wisko). Według mnie to że temp. spada w takie mrozy to normalne, ale nie może być to widoczne na zegarach. Jak tak spadnie sprawdź klimatronikiem ile to jest dokładnie oC, albo lepiej Vagiem jeżeli jest to 10oC lub więcej to raczej coś jest nie tak
mech15 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Hmm, chyba mam problem, bo wisko chula mi cały czas
ROBERT Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Hmm, chyba mam problem, bo wisko chula mi cały czas hula cały czas ale przy ~94oC na chwilę zaczyna się kręcić równo z obrotami silnika aż spadnie trochę temp.
Sebek (-_-) Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Witam, u mnie jest tak że na climatroniku na 49 dochodzi do ~82 to wtedy na liczniku pokazuje 90 ale żeby takie coś uzyskać to długo trzeba go namęczyć i po chwili spada w granice ~70, przeważnie utrzymuje się w granicy 68-75. Nie mam możliwości sprawdzenia VAG'iem Czy to może wina termostatu czy czujnika? Ma to wpływ na ogrzewanie w aucie?
ROBERT Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 [quote name=Sebek () ] Witam, u mnie jest tak że na climatroniku na 49 dochodzi do ~82 to wtedy na liczniku pokazuje 90 ale żeby takie coś uzyskać to długo trzeba go namęczyć i po chwili spada w granice ~70, przeważnie utrzymuje się w granicy 68-75. Nie mam możliwości sprawdzenia VAG'iem Czy to może wina termostatu czy czujnika? Ma to wpływ na ogrzewanie w aucie? Według mnie winny jest termostat. Temp. spada podczas jazdy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się