bigkaban Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 no a jak bardziej chlodzi niz maly obieg jest w stanie nagrzac??? zwlaszcza, ze ten wentylator mocno dmucha to chlodzi blok caly czas i moze stad nie moze sie nagrzac...?? PS czy jest szansa ze to wina czujjnika bo termostat przy mnei wymienial a na czujnik wyszedlem podpisac papiery.. wiec moze nei wymienili wiec czy mozliwe, ze to czujnik??
rikardo Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 no a jak bardziej chlodzi niz maly obieg jest w stanie nagrzac??? zwlaszcza, ze ten wentylator mocno dmucha to chlodzi blok caly czas i moze stad nie moze sie nagrzac...?? PS czy jest szansa ze to wina czujjnika bo termostat przy mnei wymienial a na czujnik wyszedlem podpisac papiery.. wiec moze nei wymienili wiec czy mozliwe, ze to czujnik?? Jeżeli nie jesteś pewien co do wymiany tego czujnika to możesz spróbować sprawdzić jego rezystancję jest to dobrze opisane w książce Sam naprawiam a4. Miałem taki przypadek z czujnikiem kupionym na allegro który nie wykazywał żadnego błędu i dopiero kolega zmierzył jego rezystancje podczas włożenia go do podgrzewanej wody. Pomiar ten wykazał jego wadliwe działanie. Przypuszczalnie był to odrzut który nie przeszedł kontroli jakości.
zen64 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 jak by był czujnik uwalony to prawdopodobnie byś miał wahadełko na blacie, ja przynajmniej tak miałem w AFN-e i oczywiście błąd w 01-engine g62 lub 17-instrument g2, chłopie kup kabelek i będziesz sam diagnozował autko a koledzy na forum zawsze służą radą pod warunkiem że na forum nie były poruszane podobne tematy, powodzenia i patrz fachowcom na rączki jak są jakieś błędy to niech tobie wydruk zrobią ze auto-scana auta
ROBERT Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Jeżeli chodzi Ci o sprawdzenie wentylatora chłodnicy to zrób tak: odpal silnik, a potem dodaj gazu na jakieś 2-3tys. rpm jeżeli będzie słychać pod maską jakbyś miał VR6 albo jeszcze lepszego "potwora" to wisko cały czas chodzi "na sztywno" ,ale według mnie choćby tak było nie może to mieć wpływu na "mały obieg"
mech15 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 To w ASO chyba 120 kosztuje[br]Dopisany: 20 Styczeń 2010, 09:12_________________________________________________Od tego gościa kilka razy kupowałem i też ori były i wszystkie sprawne jak do tej pory. http://www.allegro.pl/item874683168_termostat_audi_seat_skoda_volkswagen_orginal.html od świąt mam termostat od tego gościa, czyli nie długo, na razie OK
bigkaban Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 spoko zalozylem karton na chlodnice.. jako ze nie moge auta zamknac jak jest odpalone bo po prostu pilot nie dziala wtedy to zrezygnowalem z czekania w aucie czy sie nagrzeje.. jutro pojezdze z kartonem.. jesli sie nagrzeje to termostat walniety nowy... jesli sie nie nagrzeje to wtedy zakupie osobiscie czujnik i kaze go zamontowac przy mnie.. jezeli i to nie pomoze to ja juz nie wiem co ponadto mozna zrobic...
zen64 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 To w ASO chyba 120 kosztuje[br]Dopisany: 20 Styczeń 2010, 09:12_________________________________________________Od tego gościa kilka razy kupowałem i też ori były i wszystkie sprawne jak do tej pory. http://www.allegro.pl/item874683168_termostat_audi_seat_skoda_volkswagen_orginal.html od świąt mam termostat od tego gościa, czyli nie długo, na razie OK też od tego gościa kupowałem 2 lata temu do dzisiaj spisuje się bardzo dobrze temp. na climatroniku 92-94 st.
bigkaban Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam podlaczylem vag i na 1 pokazuje 79.50 stopni a czujnik w grupie 17 pokazuje 77 stopni. wskazowka stoi na 90 jak go poddusilem na postoju a potem pyrkal i nie spadala temp. Dodam, ze wsadzony jest karton przed chlodnice ale na postoju to chyba nie ma znaczenia? to co w takim razie? Zamawiac czujnik czy reklamowac termostat? Aha pokazalo mi tez blad wentylatora chlodnicy chyba p01880 zwarcie do masy ale skasowalem i nie ma go. Czy mozliwe, ze wisko zasprzeglone dmucha na blok co przy tej temp. Powoduje,ze ten sie nie dogrzewa? Dodam ze z kolega robilem tak wlaczam silnik vag pokazuje temp 54 stopnie i jak kolega wisko trzymal to cos delikatnie syczy. Jak puscil to juz nie szlo go zatrzymac.
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Czujnik będzie ok, termostat otwiera Ci się przy ~77oC. Wskazówka na zegarach działa na takiej zasadzie, że pomiędzy ~ 80-100oC stoi równo na 90oC, jest to tak skonstruowane, żeby nie odwracać uwagi kierowcy kilkustopniowymi zmianami temp. Wisko sprawdź tak jak pisałem wcześniej.
bigkaban Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 ale vag pokazuje okolo 85-87 jak sie robi goracy dolny waz.. powiem tak wsadzilem karton i po 5km mialem 90 stopni przez cala droge jak wlaczylem klime na full goraco to mi spadlo ze dwa milimetry na chwile ale wrocilo do 90 i cala droge trzymalo... wieczorem bede wracal bez kartonu i zobacze jak temp... jesli znowu 75 to znaczy ze dostaje za duzo zimnego powietrza moim zdaniem i wymienie wisko. bo skoro termostat sie otwiera na vagu tak jak pisalem to musi bcy sprawny.. czujnik ma podobna temp tam okolo 2 stopni roznicy jest a wiska nei moge wylaczyc bo to na pasku sie kreci wiec nei sprawdze inaczej jak wymieniajac... ps tamten termostat wsadzili mi do jakiegos garnka pod cisnieniem i sie otworzy przy 87 stopni wie cniepotrzebnie wymienialem...
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Teraz piszesz, że jest 85-87OC, a przed chwilą pisałeś że było ...podlaczylem vag i na 1 pokazuje 79.50 stopni a czujnik w grupie 17 pokazuje 77 stopni. wskazowka stoi na 90... Masz karton przed chłodnicą i nawet jak termostat będzie przepuszczał to silnik teraz się zagrzeje. Wyciąg karton co będzie wtedy ??? To jest chyba tak skonstruowane, że auto ma jeździć bez kartonu, a może się mylę ??? Wisko sprawdź dodając gazu na postoju na ok. 2-3 tys. rpm. - jak sprzęgło trzyma na sztywno to będziesz miał taki dźwięk pod maską jak byś tam miał co najmniej VR6 [br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 10:50_________________________________________________A co do Twojej "wzmacnianej" chłodnicy: Ja mam 1.6 i mam chłodnicę, która jest stosowana prawie we wszystkich silnikach [b5], czyli jeżeli ta sama chłodnica jest stosowana w silniku np. 2.5TDI i w silniku 1.6 to u mnie też jest tak jakby "wzmocniona" chłodnica, chyba w dobrym kierunku zmierzam ??? Silnik mi łapie temp. 90oC po: lato(+20oC) po 3-4km, zima(-5oC) po 5-6km, zima(-20oC) po 7-8km U Ciebie najdalej po kilkunastu km. musi być 90oC, nie inaczej i oczywiście bez żadnego kartonu przed chłodnicą.
bigkaban Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 robilem to na szybko ale chodzi mi o to, ze temp rosla w obu miejscach vaga rownoczesnie.... co do vr6 to nei mam pojecia jak brzmi taki silnik... faktem jest ze wentylatora nie moge zatrzymac jak juz ruszy wiec na pewno nie jest luzne... a sprawdzane bylo przy temp silnika na vagu 54 stopnie... a to wlasnie tu na forum wyczytalem, ze powinno sie zatrzymac bez problemu jesli jest rozlaczone. Co do kartonu to napisalem ze jak bede wracal z pracy to go wyciagne i sprawdze.. ale skoro na postoju sie zagrzewa i podczads jazdy z kartonem tez to logiczne jest ze bez kartonu ma za duzo powietrza chlodnego... no bo co ma karton do termostatu skoro ten sie otwiera tak jak wyzej pisalem??
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Wisko zatrzymasz, ale załóż rękawice jeżeli chcesz mieć wszystkie palce :gwizdanie: i dociśnij rękę do zewnętrznej części wentylatora, jak się zatrzyma to jest ok. tylko uwaga na palce
marcikwiat Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 zasłoniłem całą chłodnice, a temperatura max to 71 st. Pewno termostat nie zamyka - dziś wymieniam.
marcikwiat Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Kolego marcikwiat na takie pierdoły są inne działy sorki...usunąłem
Andrzej88 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Czegoś tutaj nie rozumiem... Po kiego wkładać jakiś karton przed chłodnicę żeby sprawdzić termostat? Jeżeli termostat jest padnięty to górny wąż będzie ciepły zanim wskazówka dojdzie do 90*C. Przerabiałem ten temat ostatnio, bo po 15 km miałem ledwo 70*C i nie dogrzewał się więcej niż 80*C na zegarach, od razu wiedziałem że winny termostat bo górny wąż był ciepły i chłodnica letna... Od wczoraj mam nowy - Wahlera za 30 zł i działa bez zarzutu, dopiero przy 90*C włącza obieg. Dziś po przejechaniu 30km wąż był ledwo letni a chłodnica całkiem zimna ale w końcu było -12 ...
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Czegoś tutaj nie rozumiem... Po kiego wkładać jakiś karton przed chłodnicę żeby sprawdzić termostat? Jeżeli termostat jest padnięty to górny wąż będzie ciepły zanim wskazówka dojdzie do 90*C... Tu się troszeczkę kolego mylisz, górny wąż będzie zawsze ciepły, nawet jeżeli masz dobry termostat, ciepło według praw fizyki unosi się do góry dlatego wąż i górna część chłodnicy będzie ciepła zanim otworzy się termostat.
Andrzej88 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Czegoś tutaj nie rozumiem... Po kiego wkładać jakiś karton przed chłodnicę żeby sprawdzić termostat? Jeżeli termostat jest padnięty to górny wąż będzie ciepły zanim wskazówka dojdzie do 90*C... Tu się troszeczkę kolego mylisz, górny wąż będzie zawsze ciepły, nawet jeżeli masz dobry termostat, ciepło według praw fizyki unosi się do góry dlatego wąż i górna część chłodnicy będzie ciepła zanim otworzy się termostat. Prawa fizyki prawami fizyki ale raczej termostat nie przewodzi ciepła na tyle aby ogrzać ciecz w wężu a co dopiero chłodnicy... . Dotknij wąż przed otwarciem termostatu bo nie wydaje mi się aby był ciepły, mój na pewno nie jest nie mówiąc o chłodnicy, a jeżeli Twój jest to masz walnięty termostat
zen64 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 w tym przypadku robertb ma rację zawsze ciepło jest ku górze i nie ma z tym nic wspólnego termostat, dolny wąż powinien być letni przy 87*C i tak ma być
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się