Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

na blacie caly czas idzie w gore od poczatku nie zatrzymuje sie na 90 stopniach i zauwazylem ze gaz przelacza sie przy temperatuze 70 stopni a byl ustawiony na 30

Ale do jakiej wartości dochodzi temp?

Coś mi sie wydaje ze to czyjnik można z kimś podmienić i wtedy wszystko sie wyjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam aktualizuje swoje dane wiec odnowa na blacie 70 stopni na kanale 49 klim. 69 na vag-u 01 ENGINE pozycja 4 67,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam aktualizuje swoje dane wiec odnowa na blacie 70 stopni na kanale 49 klim. 69 na vag-u 01 ENGINE pozycja 4 67,5

Termostat :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radekk2000

B5 1.9TDI 1Z.Jak zawsze mi trzymał temperaturę na 90stopni,to już pod koniec zimy ledwo do 75 dochodziło.Mechanior wymienił mi termostat(nie orginał)i bez zmian.Dodam jeszcze,że w zimie nawet przy -20 bardzo szybko się robiło ciepło w aucie(w aucie gorąco,a na blacie 70stopni)Teraz +30 na dworze,a temperatura tylko czasami(jak bardzo mocno pałuje) to na chwile dojdzie na 90stopni,troche zwolnie i znowu 75.Czy to felerny termostat,czy czujnik temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B5 1.9TDI 1Z.Jak zawsze mi trzymał temperaturę na 90stopni,to już pod koniec zimy ledwo do 75 dochodziło.Mechanior wymienił mi termostat(nie orginał)i bez zmian.Dodam jeszcze,że w zimie nawet przy -20 bardzo szybko się robiło ciepło w aucie(w aucie gorąco,a na blacie 70stopni)Teraz +30 na dworze,a temperatura tylko czasami(jak bardzo mocno pałuje) to na chwile dojdzie na 90stopni,troche zwolnie i znowu 75.Czy to felerny termostat,czy czujnik temperatury?

Przecież już sobie po części odpowiedziałeś wymiana termostatu nic nie dała a problem jest nadal i przypuszczam, że dotyczy czujnika temperatury. Kup oryginalny czujnik tylko nie z allegro i go wymień ale jak masz możliwość to podłącz wcześniej VAG-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kanale 51 na zimnym silniku, przy włączonym zaledwie zapłonie w ciągu kilku minut narasta od 30 do 90 stopni. Natomiast po uruchomieniu silnika na kanale 49 i wskaźniku narasta do 90 by następnie bardzo szybko spaść do 30 na 49 kanale i 60 na wskaźniku. Na kanale 51 w dalszym ciągu równiutko 90 stopni. Dziwne zjawisko, nie znajdujące wyjaśnienia na przeglądanych forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kanale 51 na zimnym silniku, przy włączonym zaledwie zapłonie w ciągu kilku minut narasta od 30 do 90 stopni. Natomiast po uruchomieniu silnika na kanale 49 i wskaźniku narasta do 90 by następnie bardzo szybko spaść do 30 na 49 kanale i 60 na wskaźniku. Na kanale 51 w dalszym ciągu równiutko 90 stopni. Dziwne zjawisko, nie znajdujące wyjaśnienia na przeglądanych forach.

:szukaj: :szukaj: :szukaj:

Czujnik G2 (G2/G62)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kanale 51 temperatura rośnie do 90 niezależnie od rzeczywistej temperatury silnika. Wystarczy że na zimnym silniku włączymy zapłon i już możemy obserwować jak temperatura powoli rośnie do 90 stopni.[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 20:48_________________________________________________Moim zdaniem uszkodzenie czujnika G2 (G2/G62) jest mało prawdopodobne, gdyż zawarte w nim dwa czujniki wskazują podobnie (jeśli to prawda że kanał 49 i wskaźnik na desce ). Chyba że podły oba czego też nie można wykluczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem uszkodzenie czujnika G2 (G2/G62) jest mało prawdopodobne, gdyż zawarte w nim dwa czujniki wskazują podobnie (jeśli to prawda że kanał 49 i wskaźnik na desce ). Chyba że podły oba czego też nie można wykluczyć

G2 - sygnał dla kanału 49 klimatronika i wskaźnika temp. w liczniku

G62 - sygnał dla ECU

Natomiast po uruchomieniu silnika na kanale 49 i wskaźniku narasta do 90 by następnie bardzo szybko spaść do 30 na 49 kanale i 60 na wskaźniku.

Masz uszkodzony czujnik G2, zaśniedziałą wtyczkę lub uszkodzone okablowanie tegoż czujnika, jakbyś troszkę poczytał to byś wszystkiego się dowiedział. Sprawdź VAGiem czujnik G2/G62

Na klimie nie pokaże mniej niż 30oC a na zegarach nie mniej niż 60oC

na kanale 51 temperatura rośnie do 90 niezależnie od rzeczywistej temperatury silnika. Wystarczy że na zimnym silniku włączymy zapłon i już możemy obserwować jak temperatura powoli rośnie do 90 stopni.zyć

Tym kanałem się nie przejmuj - wszyscy tak mają

:cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tym razem ja zadam pytanie. Kupiłem autko w czerwcu. Wszystko było ok temperatura na zegarach wzrastała sobie ładnie na 90 i tak trzymała. Problemy zaczęły się jakiś miesiąc temu. Wskazówka stała ciut przed 90 C.

Potem co któryś dzień w ogóle się nie podnosiła , lub na chwile aby potem wrócić na 60 C. Na klimatroniku na kanale 49 pokazywało wtedy 47-53 C , natomiast temp oleju na zegarach podnosiła się na 70-80 C czyli tak jak zawsze. Po 2 dniach wszystko wraca do normy i potem znowu powtórka. Zauważyłem jeszcze wczoraj że po jeździe na postoju to temp. na klimatroniku na kanale 49 wzrastała do 70-74 C - czyli wygląda na termostat.

Jednego dnia temperatura na klimatroniku nie wzrosła powyżej 70 i tak cały czas trzymała.

Dziś stwierdziłem że zrobię loga Vagiem jakąś dłuższa trasę. Rano zrobiłem jakieś 6 km a potem jechałem do pracy w jedną stronę 15 km. Po odpaleniu okazało się że temp. z czujnika G62 ( 01 Engines - grupa 007 ) wynosi 57 C , z logu wynika że temperatura ładnie wzrasta do 77 C ( wskazania na klimatroniku - 74 C czyli blisko ). Wtedy występuje nagły spadek w 80 sekund do 43 C i potem w 3 sekundy z powrotem na 77 C. Taka sama sytuacja wystąpiła 60 sekund później. Potem temperatura wzrosła do 80 C i taka pozostała do końca ( na klimatroniku 74 C )

Zrobiłem dziś jeszcze 30 km i pod koniec jazdy temp. na klimatroniku - 74 C , Vag z silnika - 79 C.

Dodam że cały czas jeżdżę na włączonej klimie na Auto ale temperatura zawsze niższa niż na zewnątrz. Rura płynu chłosniczego od termostatu zawsze gorącą.

I teraz pytanie co wymieniać - termostat czy czujnik? Bo ja nie mam zielonego pojęcia.[br]Dopisany: 19 Sierpień 2010, 22:53_________________________________________________Aha tematów czytałem trochę ale teraz już kompletnie zgłupiałem :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem uszkodzenie czujnika G2 (G2/G62) jest mało prawdopodobne, gdyż zawarte w nim dwa czujniki wskazują podobnie (jeśli to prawda że kanał 49 i wskaźnik na desce ). Chyba że podły oba czego też nie można wykluczyć

G2 - sygnał dla kanału 49 klimatronika i wskaźnika temp. w liczniku

G62 - sygnał dla ECU

Natomiast po uruchomieniu silnika na kanale 49 i wskaźniku narasta do 90 by następnie bardzo szybko spaść do 30 na 49 kanale i 60 na wskaźniku.

Masz uszkodzony czujnik G2, zaśniedziałą wtyczkę lub uszkodzone okablowanie tegoż czujnika, jakbyś troszkę poczytał to byś wszystkiego się dowiedział. Sprawdź VAGiem czujnik G2/G62

Na klimie nie pokaże mniej niż 30oC a na zegarach nie mniej niż 60oC

na kanale 51 temperatura rośnie do 90 niezależnie od rzeczywistej temperatury silnika. Wystarczy że na zimnym silniku włączymy zapłon i już możemy obserwować jak temperatura powoli rośnie do 90 stopni.zyć

Tym kanałem się nie przejmuj - wszyscy tak mają

:cool1:

U mnie na kanale 49 wskazówka potrafi spaść do nawet minusowych temperatur. Czasem natomiast zatrzymuje sie na 30.

Termostat wymieniałem wiec stawiam na czujnik bo wątpie, że temperatura silnika spadnie podczas jazdy do minusowych temp. :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja dzisiaj wymieniłem termostat i czujnik temperatury

Sytuacja przedstawia się tak, że na kanale 49 klimatronika i desce temperaturę pokazuje taką samą.

Dziwne jest tylko to że wskazania rosną nawet do 108 stopni i następnie spadają do ok 95 stopni (i tak się wahają co jakiś czas).

W tym samym czasie na vagu w grupie 01 Engine pozycja 7 pokazuje 92,7 stopnia i można powiedzieć że się utrzymuje (minimalne wahania).

Dodam że górne węże od cieczy chłodzącej (gruby i chydy) są gorące a wentylator działa.

Czy przyczyną jest uszkodzony czujnik G2 odpowiedzialny za wskazania klimatronika i na blacie???

Co to za czujnik który znajduje w zbiorniczku płynu chłodzącego (dochodzi do niego wtyczka od dołu)???

Jak samochód trochę postał włączyłem stacyjkę i na blacie pokazal ok 75 stopni, to samo na klimatroniku na kanale 49.

Jak wypiąłem wtyczkę ze zbiorniczka z płynem i ponownie ją wpiąłem to temp na blacie i klimatroniku podskoczyła do 90 stopni (samochodu nie odpalałem) :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmie donoszę, że kierując się wskazówkami zawartymi w tym wątku wymieniłem termostat. Wcześniej temperatura wskazywana na blacie i na kanale 49 dochodziła do 70-74 st, maksymalnie do 80 st. Teraz pięknie dochodzimy do 89-90, nawet po przejechaniu raptem kilku kilometrów. Termostat Vernet.

Dzięki i pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat tylko ori VW AUDI 120 zł w serwisie z uszczelką,

u siebie też teraz wymieniam bo temp. w chłodne dni dochodzi do 80*C

W sumie to go dostałem w prezencie od brata za pomoc :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w ostatnich dniach wolno nagrzewa mi się samochód.

Temp otoczenia +5*C

Aby osiągnąc 85*C musze przejechac prawie 10km spojonie tocząc się po mieście bez korków z obrotami deko ponad 2 tyś obr/min.

Jak jest u Was też to tyle trwa?

Wymieniłem term wiosną i teraz czujnik na ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...