Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmmm....

Tak czytam i czytam o tych problemach z temperaturką..... :kox:

Dodam od siebie ze mojej a4 wymieniłem termostat na ori, czujnik na ori a ta cholera juz mi nie skacze na wskaźnikach ze swoim temperamentem ale za to teraz im chłodniej to trzyma mi po (kanał 49 na na zegarach trzyma się na 90) 82 -80 na trasie a jak stoi w miejscu to spada do 79C (na zegarach rownież). Termostat wymieniałem w serwisie VW i mechanik się pytał czy ten termostat na pewno nie był wciskany. (kupowałem w audi w łodzi [w woreczku foliowym]) bo podobno jak termostat nawet lekko pył "klikniety" w miejscu ze sprężyna to jest do wyrzucenia... i tak się zastanawiał co z tym robić dalej.... bo ile można wymieniać... :hi:

Opublikowano

Hmmmm....

Tak czytam i czytam o tych problemach z temperaturką..... :kox:

Dodam od siebie ze mojej a4 wymieniłem termostat na ori, czujnik na ori a ta cholera juz mi nie skacze na wskaźnikach ze swoim temperamentem ale za to teraz im chłodniej to trzyma mi po (kanał 49 na na zegarach trzyma się na 90) 82 -80 na trasie a jak stoi w miejscu to spada do 79C (na zegarach rownież). Termostat wymieniałem w serwisie VW i mechanik się pytał czy ten termostat na pewno nie był wciskany. (kupowałem w audi w łodzi [w woreczku foliowym]) bo podobno jak termostat nawet lekko pył "klikniety" w miejscu ze sprężyna to jest do wyrzucenia... i tak się zastanawiał co z tym robić dalej.... bo ile można wymieniać... :hi:

Czujnik gdzie kupowałeś też w ASO czy w okazyjnej cenie na allegro? Jak poza ASO to nie można wykluczyć błędnego działania czujnika.

Opublikowano

Nie z allegro, w tym serwisie VW w którym wymieniałem... Jak było cieplej (w październiku) to temp była okej. A co do działania czujnika to myślę że jest w porządku. Chcę to w końcu rozwiązać bo trochę podróżuje i z czego wiadomo to niedogrzany silnik (wg komputera i czujnika) = złotówki wyrzucone w błoto.... :thumbdown:

Opublikowano

Zastanawiam się czy bawić się w termostat...skoro przy większych mrozach od -8 do -15 jak to się zdarzyło ostatnio, faluje mi temp. w przedziale około 90*C spada na około 80-82*C. Nagrzewa się bardzo szybko, natomiast przykładem niech będzie :

wczoraj w nocy w połowie trasy przymusowy przystanek (przebudowa drogi) mając 90 na wskazówce, stoję czekając na swój przejazd, na kompie temp. -15,5 , klimatronik na AUTO 19*C, dmuchał chyba na 4, lub 5 kresek. Stojąc powoli zaczęła w oczach spadać temp. aż do 70*C i stała. Ruszyłem natomiast i z powrotem na 90*C. Niech się wypowie ktoś ze sprawnym w 100% termostacikiem czy w takich okolicznościach miał by niezmieniające się 90*C czy również spadnie trochę ? Dodam że przy dzisiejszym minusie -3,5*C trzyma normalnie cały czas na 90. Pozdrawiam

Opublikowano

Zastanawiam się czy bawić się w termostat...skoro przy większych mrozach od -8 do -15 jak to się zdarzyło ostatnio, faluje mi temp. w przedziale około 90*C spada na około 80-82*C. Nagrzewa się bardzo szybko, natomiast przykładem niech będzie :

wczoraj w nocy w połowie trasy przymusowy przystanek (przebudowa drogi) mając 90 na wskazówce, stoję czekając na swój przejazd, na kompie temp. -15,5 , klimatronik na AUTO 19*C, dmuchał chyba na 4, lub 5 kresek. Stojąc powoli zaczęła w oczach spadać temp. aż do 70*C i stała. Ruszyłem natomiast i z powrotem na 90*C. Niech się wypowie ktoś ze sprawnym w 100% termostacikiem czy w takich okolicznościach miał by niezmieniające się 90*C czy również spadnie trochę ? Dodam że przy dzisiejszym minusie -3,5*C trzyma normalnie cały czas na 90. Pozdrawiam

Wszytstko ok jak po ruszeniu temp wzrasta to :good:

Opublikowano

sołtys85 dzięki, czekam jeszcze na inne opinie. Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Witam,

ja zauważyłem u siebie podobne objawy jak MarAgaEBE, z tym że to pierwsza zima podczas której jeżdzę audi B6.

Wczoraj przeprowadziłem mały test: temp na zewnątrz wg wskazań od - 10 do -12 st C. w trakcie całego testu, jazda po drogach mocno ośnieżonych, prędkość max. 80 km/h, zwykle okolice 50-60km/s, obroty do 2k, jazda spokojna i tak:

- odpalam i jadę z wyłączonym klimatronikiem, po około 8, może 10 km, mam na zegarach 90 st. C i temperatura płynu sie utrzymuje, czasem delikatnie ale to dosłownie o włos odbiega od "pionu".

- zatrzymuje się i powolutku temp spada około 1 - 2 mm od pionu i tak się utrzymuje, jadę dalej i ponownie dobija do 90 lub bardzo blisko

- ponownie postój i włączam klimatronik na 22 st C (zmarzłem już wystarczająco) - klimatronik dobiera prawie max obrotów wentylatora, temperatura leci na 70, przez moment nawet troszkę niżej

- ponawiam jazdę, obroty niskie, około 1800 - temperatura na zegarach wzrasta do połowy przedziału pomiędzy 70 a 90, obroty wiatraka powolutku spadają,

- po dłuższej jeżdzie klimatronik pracuje na 5 lub 6 kreskach wentylatora, na zegarach połowa zakresu pomiedzy 70 a 90, pomimo że autko rozgrzane to nie może dobić do 90.

- wyłączam klimatronik - temp wędruje na 90 i się tam utrzymuje, ponowne włączenie klimatronika i ustawienie go na 4 kreski powoduje spadek o około 2mm od pionu na zegarach

Tak więc u mnie na pewno klimatronik przy tak dużej różnicy temperatur "odbiera" ciepło z silnika jednak to nie wyklucza uszkodzonego termostatu.

Pozdrawiam

Opublikowano

blejzer, dokładnie to. Właśnie mi też zauważyłem że klimatron odbiera temperaturkę. Też 1 zimę śmigam B6 dlatego próbuje podpytać znawców jak Ty. Jeżdżę jak Ty, do 2000 obr./min. , czyli spokojnie. Pozdrawiam :cool1: Oczywiście bierzemy pod uwagę termostat z uwagi też na to iż to jedna z bardziej awaryjnych części B6.

Opublikowano

http://moto.allegro.pl/termostat-orginalny-1-9tdi-2-0tdi-vw-audi-skoda-se-i1337430940.html Co o tym myślicie? Prawdziwy ori czy nie bardzo :kwasny:[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 13:55_________________________________________________bo tu kupowałem inne części i było wszystko ok http://moto.allegro.pl/termostat-vw-audi-1-9-tdi-1-4-tdi-oryginalny-i1339838968.html

Jak doliczysz przesyłkę to w takiej samej cenie kupisz w ASO :gwizdanie:

Nie kombinuj :wink4:

Opublikowano

Tylko że w ASO Lublin mają takie podejście do klienta że gdy do nich zadzwoniłem we wtorek i zapytałem o termostat to jak najbardziej był i został zarezerwowany dla mnie a odebrać go miałem w piątek. Gdy do nich pojechałem okazało się że w dniu dzisiejszym jest inwentaryzacja :wallbash: i nie mogą mi go sprzedać. No ludzie takie rzeczy są ustalane z tygodniowym wyprzedzeniem albo i lepiej. Specjalnie do nich naginałem bo w sobotę byłem umówiony na wymianę termostatu. Powiedziałem im że są nie profesjonalni, nie szanują klienta a dodzwonienie się do nich graniczy z cudem i już nigdy w życiu do nich nie przyjadę i nic nie kupie. A na to pracownik wzruszył ramionami i nic nie powiedział. Chciałem się ratować i pojechałem do pobliskiej Skody i tam obsługa wyglądała o wiele lepiej a niby ta sama firma : Danelczy ale widocznie Skoda lepiej dba o swoich klientów. Jednak i tam nie udało mi się zakupić termostatu bo był już dla kogoś zarezerwowany.

Opublikowano

jak wygrać z aso reklamację termostatu ??? sam zakładałem oni twierdza że może zle założony, i 85 dla ecu max to jest dobrze skoro na zegarach jest 90 może rzeczoznawca jest kimś kto może podważyć ich (aso) decyzję o niby to dobrym termostacie wszystko u mnie wskazuję na winę tylko i wyłącznie tego nieszczęsnego ori teromostatu jutro zapłacę 200zł za ryzyko ale czy wygram? za 200 zł mogę kupić drugi ori i może się z montażem wyrobię w tej cenie u nich żeby nie płakali że zle ale jak będzie ta sama temp to bo przecież twierdza że jest dobrze to wtopie i juz mi nie odadza a jeżli zaryzykuję teraz to jakiś mały procent jest że mi wymienią już nie wiem czy ryzykować :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

Ja mam taki problem:

Odpalam audiczke i jadę sobie po przejechaniu paru kilometrów spokojnie temperatura się podnosi ale bardzo delikatnie, z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze klimatronik na auto 21st. na zewnątrz spory mrozik jak jadę z prędkością ok 100 km/h to temperatura wzrośnie do 90 ale jak jade 20 km z prędkością nie przekraczając 50 km/h to temp. nie przekracza 70. Dodam że autko nawet jak pracuje na wolnych obrotach i 30 minut to nigdy nie osiągnie 90 stopni nie wiem co się dzieje termostat wymieniony nie oryginalny ale jakieś tam dobrej firmy. Ogólnie bardzo szaleje ta temperatura na zegarach w środku się nagrzewa i jest ciepło nie bardzo wiem co robić i gdzie szukać przyczyny. Czy to będzie czujnik temp.?

Opublikowano

Dopytam jeszcze, gdzie w moim modelu są czujniki umiejscowione G2 oraz G62 ?

Opublikowano

jak wygrać z aso reklamację termostatu ??? sam zakładałem oni twierdza że może zle założony, i 85 dla ecu max to jest dobrze skoro na zegarach jest 90 może rzeczoznawca jest kimś kto może podważyć ich (aso) decyzję o niby to dobrym termostacie wszystko u mnie wskazuję na winę tylko i wyłącznie tego nieszczęsnego ori teromostatu jutro zapłacę 200zł za ryzyko ale czy wygram? za 200 zł mogę kupić drugi ori i może się z montażem wyrobię w tej cenie u nich żeby nie płakali że zle ale jak będzie ta sama temp to bo przecież twierdza że jest dobrze to wtopie i juz mi nie odadza a jeżli zaryzykuję teraz to jakiś mały procent jest że mi wymienią już nie wiem czy ryzykować :wallbash: :wallbash: :wallbash:

obawiam sie ze nei wygrasz. sprzedawane sa termostaty o roznych temperaturach otwarcia, informacja nt jest zawarta na termostacie i jego opakowaniu.

byc moze trafil sie tobie otwierajacy sie od 84C.

Opublikowano

blejzer, owszem natomiast są podobno 2, a nie jeden czujnik... jeden chyba w bloku, a drugi gdzieś przy zbiorniczku, czy jak to jest ?

Opublikowano

Dopytam jeszcze, gdzie w moim modelu są czujniki umiejscowione G2 oraz G62 ?

to ten sam czujnik 4-pinowy (w jednej obudowie są dwa czujniki)

Opublikowano

Widzicie jak kupiłem ori termostat na którym było napisane 87 i wyglada na to ze otwiera sie 82-83C.... :wallbash:

Opublikowano

dzięki lesand, ale zapewne tym samym wzrasta cena czujnika w którym zawierają się aż dwa. Wiesz ile kosztuje może ori ? A powiedz mi jeszcze jak to jest z temp. u Ciebie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...