Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Termostat do wymiany , na drugi raz temp. z G2 sprawdzaj na 49 kanale , 51 zostaw w spokoju :wink4:

Opublikowano

Dzięki, tak tylko pisze o tym 51, a rzeczywiste sprawdzanie to oczywiście na 49

Opublikowano

Dzięki, tak tylko pisze o tym 51, a rzeczywiste sprawdzanie to oczywiście na 49

rzeczywiste jest porównanie na VAG'u wskazań G62 z G2 :wink4:

Opublikowano

Termostat firmy Wahler będzie OK?

Opublikowano

Termostat firmy Wahler będzie OK?

Jest spore grono popierające tylko ori termostat, ale ja wymieniłem na wahlera i jak narazie odpukać spisuje się ok :good: Musisz sam zadecydować :wink4:

Opublikowano

A ile czasu już jeździsz z Wahlerem??

Opublikowano

u mnie na wahlerze dogrzałem auto max do 87 na chwilkę a tak było 84-86 kupiłem więc ori żeby było lepiej (cenowo prawie czterokrotnie drożej) na nim mam 83-85max :confused4: dodam że w aso w kilku miastach upierają się że tak jest dobrze bo mieści się w tolerancji 10% :wallbash:

Opublikowano

A czy czasami szukanie idealnego 90C to nie jest jakaś utopia?

Czym sie rozni 82-90C? okej jest 8 stopni ale dochodzi do tego aproxymacja i pomiaru czujników i wskazania. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi że nie ma większej różnicy skoro producent tak przystosował swoje fabryczne części. Temperatura jest wazna dla lepkości oleju i dla ogolnej pracy silnika (termiczna rozszerzalność materiałow itd) Ważne jest jak zapisany program od komputera, czy dogrzewa dodatkowo silnik większą mieszanką paliwowo powietrzną czy nie. Może z was ktoś zna się na temacie bo wymieniając co chwila ludzie oszaleją:):hi:

Opublikowano

Witam

Mam pytanie wymieniłem termostat na ori, czujnik cieczy raczej mam dobry patrząc po temp oleju na zgarach, auto bardzo wolno się nagrzewa i i tak nie łapie 90 C nawet przy piłowaniu, co może być tego przyczyną, na starym termostacie było analogicznie, może mam jakiś problem z wentylatorem, że chłodzi za bardzo. Co steruje pracą wentylatora ? Termostat trzyma bo jak jest 80 na klimatroniku to dolny wąż zimny, góry gorący ale da się go złapać.

Opublikowano

Mam pytanie wymieniłem termostat na ori, czujnik cieczy raczej mam dobry patrząc po temp oleju na zgarach ...

Po temp. oleju to stwierdziłeś :?: :mysli::kox:

... auto bardzo wolno się nagrzewa i i tak nie łapie 90 C nawet przy piłowaniu.

I na dodatek takie rzeczy robisz na zimnym silniku :bicz3:

Opublikowano

dodam że np vag com , bloki na których jest pokazana temp płynu chłodzącego dla ecu jest od 80 do 110 stopni czyli jak by 82 się mieściło ,tak jak na innych blokach są podane graniczne wartości :mysli: pozdrawiam

Opublikowano

dodam że np vag com , bloki na których jest pokazana temp płynu chłodzącego dla ecu jest od 80 do 110 stopni czyli jak by 82 się mieściło ,tak jak na innych blokach są podane graniczne wartości :mysli: pozdrawiam

są to graniczne wartości , idealnie było by jak byś miał 90oC

Opublikowano

Nie na zimnym tylko jak ma 80C bo więcej nie chce złapać, temp oleju jest tu chyba najlepszym wyznacznikiem jak auto by grzało do 90 to temp oliwy by ok 100 była a u mnie max 85C ma przy płynie 80 C

Nie ma pojęcia co może być, a pisząc piłowanie mam na myśli jakieś 140-150 km/h[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 19:25_________________________________________________Nie na zimnym tylko jak ma 80C bo więcej nie chce złapać, temp oleju jest tu chyba najlepszym wyznacznikiem jak auto by grzało do 90 to temp oliwy by ok 100 była a u mnie max 85C ma przy płynie 80 C

Nie ma pojęcia co może być, a pisząc piłowanie mam na myśli jakieś 140-150 km/h Staram sienie przekraczać 2000 obr dopuki mi wskazówka nie ruszy z 60C

Opublikowano

Nie na zimnym tylko jak ma 80C bo więcej nie chce złapać, temp oleju jest tu chyba najlepszym wyznacznikiem jak auto by grzało do 90 to temp oliwy by ok 100 była a u mnie max 85C ma przy płynie 80 C

Nie ma pojęcia co może być, a pisząc piłowanie mam na myśli jakieś 140-150 km/h[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 19:25_________________________________________________Nie na zimnym tylko jak ma 80C bo więcej nie chce złapać, temp oleju jest tu chyba najlepszym wyznacznikiem jak auto by grzało do 90 to temp oliwy by ok 100 była a u mnie max 85C ma przy płynie 80 C

Nie ma pojęcia co może być, a pisząc piłowanie mam na myśli jakieś 140-150 km/h Staram sienie przekraczać 2000 obr dopuki mi wskazówka nie ruszy z 60C

Mimo, że to wykluczasz ale wina może leżeć po stronie czujnika ale to trzeba sprawdzić na VAG-u a nie wymieniać na chybi trafił. Sam niepotrzebnie wymieniłem termostat a sprawca był czujnik.

dodam że np vag com , bloki na których jest pokazana temp płynu chłodzącego dla ecu jest od 80 do 110 stopni czyli jak by 82 się mieściło ,tak jak na innych blokach są podane graniczne wartości :mysli: pozdrawiam

Zobacz sobie logi w dziale diagnostyka które zamieszczają użytkownicy kiedyś śledziłem tam różne problemy i z tego co pamiętam to chyba nie widziałem u nikogo temp. 90 był to przedział od 80-90.

Opublikowano

Zobacz sobie logi w dziale diagnostyka które zamieszczają użytkownicy kiedyś śledziłem tam różne problemy i z tego co pamiętam to chyba nie widziałem u nikogo temp. 90 był to przedział od 80-90.

Oj tu się mylisz kolego , jak ktoś nie ma 90oC to pierwsza odp. jest na temat wymiany termostatu :cool1:

Opublikowano

Zobacz sobie logi w dziale diagnostyka które zamieszczają użytkownicy kiedyś śledziłem tam różne problemy i z tego co pamiętam to chyba nie widziałem u nikogo temp. 90 był to przedział od 80-90.

Oj tu się mylisz kolego , jak ktoś nie ma 90oC to pierwsza odp. jest na temat wymiany termostatu :cool1:

zgadzam się :gwizdanie:
Opublikowano

Tak twierdzicie że jak nie ma 90 to jest źle. Ja wymieniłem czujnik i termostat wszystko ori. Wcześniej łapał maks. 76 stopni a teraz maksymalnie jest 82 a nawet nie bo waha się między 80-81. I nie tylko u mnie tak jest. A że na zegarach stoi 90 to będę jeździł z taka temperaturą jaka jest.

Opublikowano

MisiekDD

Czyli masz podobny problem jak ja w ubiegłym roku nawet jak było -19 to łapał 87-90 na klimatroniku i tak ma być a nie 80-81

Opublikowano

Zobacz sobie logi w dziale diagnostyka które zamieszczają użytkownicy kiedyś śledziłem tam różne problemy i z tego co pamiętam to chyba nie widziałem u nikogo temp. 90 był to przedział od 80-90.

Oj tu się mylisz kolego , jak ktoś nie ma 90oC to pierwsza odp. jest na temat wymiany termostatu :cool1:

Dotyczy to wartości poniżej 80 poniżej masz cytat z instrukcji robienia logów zamieszczonej na forum

"warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]."

Z pozycji myszki i klawiatury bardzo łatwo napisać wymiana termostatu a problem może tkwić w czujniku i to należy spokojnie sprawdzić a nie wykonać kawał solidnej nikomu nie potrzebnej roboty, pójść w koszty i dalej bujać się z problemem. Sam się przejechałem w dwóch a4 i doświadczenia wiem, że nie można skupić się tylko na jednym elemencie bez weryfikacji drugiego. Mało tego w jednym przypadku dopiero jazda z uruchomionym VAG-iem i obserwacja temperatury pozwoliła mi zdiagnozować uszkodzony element. Nie należy tez wykluczyć konieczności wymiany czujnika i termostatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...