Piter75r Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Witam wszystkich i proszę o pomoc.Od tygodnia mam upragnione:banan:A4/B6 z 2003r, 2,0 131 KM,na liczniku 160 tyś..Autko jest z Niemiec.Nie wiem na jakim oleju jeździ,a chciałbym trochę dolać,a może od razu wymienić na nowy??? Co Koledzy doradzają???
aborygen Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 zrób pakiet startowy i nie będziesz musiał się martwić
Piter75r Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2013 zrób pakiet startowy i nie będziesz musiał się martwić To znaczy? Co Kolega ma na myśli?
M@rcus Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Czyli filtry, olej i rozrząd. Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
cabanmat Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Koledze aborygen pewnie chodziło o wymianę wszystkich płynów, filtrów i rozrządu. Jak masz pewność rozrządu to przynajmniej wymień wszystkie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy i zalej nową oliwą). Zapewne Twój motor jest na pompowtryskach, w miarę tani i lubiany Motul : Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5L OIL-LAND Tutaj całe nasze forumowe sklepikarstwo, popytaj o tę oliwę kto ma najlepszą cenę i tam kup. Sprzedam - ogłoszenia komercyjne dla firm PS. W sprawie pytań o olej odsyłam do tematu : http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/all-olej-silnikowy-4260/index113.html Pozdrawiam,
aborygen Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 dokładnie jak koledzy piszą jak chcesz autkiem pojeździć a nie masz na 100% udokumentowanych wymian rozrządu, filtrów, olejów to zacznij od tego
powerbox Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 dla silnika benzynowego lej jakikolwiek olej zgodny z normą VW 502.00 a dla dizla 505.01 i wymieniaj wraz z dobrym filtrem co 15tyś km (lub sporo wcześniej jeśli silnik pracuje w trudnych warunkach). Utrzymuj poziom MAX ale go nie przekraczaj. To jest wszystkio co musisz wiedzieć o oleju. Ewentualnie możesz przemyśleć zrobienie płukanki przy zmianie oleju jeśli widać sporo nalotu w silniku. (Na płukance nie wolno jeżdzić tylko praca silnika na luzie). Jak będziesz robić rozrząd to zastanów się czy od razu nie wymienić uszczelniacza na wale, bo to ogólnie często cieknie (ale nie wiem jak w twoim silniku). To jest część za kilkadziesiąt zł a żeby to wymienić potem to robocizna kilka stówek a przy rozrządzie masz to już prawie na wierzchu. Jakbyś to robił to przypilnuj, żeby mechanik założył nową śrubę na wał. W zależności od silnika i innych okoliczności wielu poleca wymienić pompę wody (też na zapas), ale nie wiem czy w twoim silniku pompa jest związana z rozrządem. Najlepiej jak najszybciej wymień olej i nie baw sie w dolewki do niewiadomo czego (chyba, że masz poniżej minimum). Nikt nie wlewa świeżego oleju do samochodu na sprzedaż a dla silnika to jest ekstremalnie ważne.
Piter75r Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2013 dla silnika benzynowego lej jakikolwiek olej zgodny z normą VW 502.00 a dla dizla 505.01 i wymieniaj wraz z dobrym filtrem co 15tyś km (lub sporo wcześniej jeśli silnik pracuje w trudnych warunkach). Utrzymuj poziom MAX ale go nie przekraczaj. To jest wszystkio co musisz wiedzieć o oleju. Ewentualnie możesz przemyśleć zrobienie płukanki przy zmianie oleju jeśli widać sporo nalotu w silniku. (Na płukance nie wolno jeżdzić tylko praca silnika na luzie). Jak będziesz robić rozrząd to zastanów się czy od razu nie wymienić uszczelniacza na wale, bo to ogólnie często cieknie (ale nie wiem jak w twoim silniku). To jest część za kilkadziesiąt zł a żeby to wymienić potem to robocizna kilka stówek a przy rozrządzie masz to już prawie na wierzchu. Jakbyś to robił to przypilnuj, żeby mechanik założył nową śrubę na wał. W zależności od silnika i innych okoliczności wielu poleca wymienić pompę wody (też na zapas), ale nie wiem czy w twoim silniku pompa jest związana z rozrządem. Najlepiej jak najszybciej wymień olej i nie baw sie w dolewki do niewiadomo czego (chyba, że masz poniżej minimum). Nikt nie wlewa świeżego oleju do samochodu na sprzedaż a dla silnika to jest ekstremalnie ważne. Kolega powerbox proponuje dla silnika benzynowego olej z normą VW 502,00,ja właśnie w książce niemieckiej która była w AUDI znalazłem normę VW 503,00,więc już nie wiem??? A olej syntetyk czy pół, 5W30,5W40 ??? Nie wiem co jest w silniku.
cabanmat Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Jak nie masz filtra cząstek stałych (DPF'a) to lej 5W40. 5W30 jest już zazwyczaj robiony pod DPF'a i jest uboższy w życiodajne związki żeby nie zapychać filtra cząstek stałych... Ja za bardzo nie pomogę w normach olejowych dla benzyniaków bo siedzę w TDI'kach Zadaj pytanie w wątku olejowym : http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/all-olej-silnikowy-4260/index113.html Albo zapytaj Durasa na PW z Oil-Landu, on coś na pewno doradzi http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/www-oil-land-pl-tanie-oleje-filtry-czesci-motul-millers-mann-lemforder-ate-trw-itp-138727/
Kixon Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Z tego co widzę to kolega ma silnik benzynowy ALT , także lepiej go odesłać to tematu olejowego w ALT( a jest co czytać ) i sam podejmie właściwą decyzję. P.s. tez się bardzo cieszyłem że nabyłem a4b6 2.0 ale jak większości mina się zmieniła po pierwszym komunikacie OIL MIN.
rybus85 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Ja tam 13tyś już od lipca i nie narzekam Zalany Mobilem 5W30 i na dolewki litr około starcza
kiko79 Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 to znaczy że należysz do niewielkiego grona osób, których ALT oleju raczej nie lubi...to jest naprawdę niewielka grupa osób:wink:
MaciekW. Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 to znaczy że należysz do niewielkiego grona osób, których ALT oleju raczej nie lubi...to jest naprawdę niewielka grupa osób:wink: Zgadza się Miał Arek szczęście przy kupnie B6, że trafił na taki egzemplarz
rybus85 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Oby długo i szczęśliwie służyła Może to przebieg robi swoje...Byłem w szoku gdy sprawdziłem po vinie
enrike2 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 ja datego nie chce byc w szoku ;p mam wszystko porobione w mojej audi i teraz tylko leje i jezdze ;d oczywiscie leje paliwo i olej hehe
rybus85 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Pytanie mam: Zalany mam 5W30 i widzę że będę musiał w najbliższym czasie trochę dolać.Mogę na dolewki użyć tego samego oleju ale 5W40? To jest chyba tylko do jakiej temperatury olej ma dobre właściwości? Najważniejsze to chyba te normy żeby były?Akurat mam taki olej pod ręką i nie musiałbym kupować
kiko79 Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 5W40 jest trwalszy w wysokich temperaturach niż 5W30. Olej 5W30 to raczej ekologiczne nieporozumienie. Lepiej będzie dla tego silnika jeśli zalejesz go właśnie 5W40.
rybus85 Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 No z grudniu będzie zmiana i też myślałem nad zmianą na 5W40.Na razie dolałem mu trochę tego właśnie oleju i do wymiany już raczej będzie spokój.
jacek70 Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 Dolej 5W 40 a nic się nie stanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się