Krzysztof Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Witam, Od paru tygodni nasiliły się drgania silnika(widoczne "rzucanie" silnikiem - nie mam tego jak porównać ze zdrowym egzemplarzem), drzwi kierowcy, pedału sprzęgła, kierownicy i fotela kierowcy w moim Audi. Co ciekawe fotel i drzwi pasażera drgają ale znacznie mniej(na oko ciężko dostrzec drgania drzwi). Nie zauważyłem póki co związku z temperaturą silnika. Drga od zimnego do gorącego tak samo mocno. Klimatyzacja nie wpływa. 1. Filmik jak drgają drzwi kierowcy. Temperatura silnika ~80*C, temp. zewnętrzna ~27*C(widać jak drga woda w schowku): 2. Logi PD static: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 3. Kąt synchro: 0.3-0.5 4. Sprzęgło - działa b. dobrze - zero poślizgów etc. 5. Plecionka + wieszaki - 1.5 roku temu zmieniane, koszt około 100 zł. Przeczytałem na forum, że warto na próbę przypalić nieco sprzęgło i jeśli objawy się zmniejszą to jest to koło dwumasowe. Ku mojemu zaskoczeniu po przypaleniu sprzęgła(było czuć) drgania na drzwiach ustąpiły w zasadzie całkowicie! W środku wibracje są mniej odczuwalne ale dalej są. Teraz pytanie jak jeszcze w domowych warunkach mogę zdiagnozować od czego drga? Podejrzenia: 1. Dwumas 2. Poduszki pod skrzynią, silnikiem. Obie te części są drogie(sprzęgło LUK, poduszki ORI) i nie chciałbym niepotrzebnie wydać pieniędzy. Proszę o sugestie. P.S. Byłem u 2 mechaników ale niepotrzebnie zasugerowałem im, że to dwumas i oboje twierdzili później, że to na 100% to. Jeden obsłuchał coś pod maską i stwierdził, że "zawiesiło się koło" stąd wibracje. Czy to równoznaczne z tym co mod na tym forum napisał "zakleszczył się dwumas"?
graczu1983 Opublikowano 7 Lipca 2014 Opublikowano 7 Lipca 2014 Kolego napisz co bylo powodem twoich drgan bo mam cos podobnego niestety
vp-tdi Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 tragedia te drgania u mnie w 1z zero drgań a myślałem ze silniki na pd juz jak by lepsza kulture pracy mają
franekd4 Opublikowano 12 Lipca 2014 Opublikowano 12 Lipca 2014 tez mam sie z takim problemem kupilem uzywany dwumas- mial podejrzane luzy ale myslalem ze to norma i efekty mam takie jak u ciebie na filmiku tez czeka mnie wymiana jak wywalisz dwumas na wierzch zmierz roznice w odchyleniu 1 kola wzgledem drugiego (przeciadnij kreche po przez dwa kola i zmierz odległość ruchu miedzy jednym a drugim)
blejk83 Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 U mnie to samo (transporter t5) sprzegło wymieniane wg ASO 30k temu, a przy powolnym puszczaniu sprzegła szarpie i na jałowym wibracje. O co chodzi z tym zakleszczaniem, podrzuci ktos linkiem?
krzysiek23 Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 sprawdz tez ta poduche na pasie przednim
Krzysztof Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Opublikowano 15 Lipca 2014 Wymiana dwumasa i sprzęgła na nowe załatwiła problem definitywnie.
pablo15005 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Kupowales nowy dwumas? u mnie sie slizga, mysle kupic nowy dwumas docisk wzmocnic i sprzeglo obic kewlarem, jestem ciekaw ile sam dwumas nowy wyjdzie
graczu1983 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Pablo a napisz jakie masz objawy dwumasy??
Krzysztof Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Kupowales nowy dwumas? u mnie sie slizga, mysle kupic nowy dwumas docisk wzmocnic i sprzeglo obic kewlarem, jestem ciekaw ile sam dwumas nowy wyjdzie Dwumas, sprzęgło, olej, filtry, osłona przegubu, klocki przód i tył także trochę grosza u chłopa zostawiłem ;-)
pablo15005 Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 Pablo a napisz jakie masz objawy dwumasy?? jade trasa na 4/5 biegu daje w podloge zeby wyprzedzic slychac stukanie/walenie sprzeglo sie slizga i w lusterku ladna zadyma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się