Luwak Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Witam! Mam problem z moim samochodem, otóż podczas uruchamiania i gaszenia trzęsie nim, przy zapłonie dodatkowo słuchać taki głuchy dźwięk. Oczywiście podejrzenia padły na dwumasa, ale sam nie wiem. Podczas jazdy nic nie trzęsie, przy ruszaniu też bez problemowo, w sumie w okolicach 1500-1800 czuć wibracje ale podejrzewam plecionkę, bo mi wydech skaczę(swoją drogą gdzie można kupić jakąś przyzwoitą, szukałem na allegro ale nie wiem która dobra:unknown:). Wrzucałem 5 bieg przy 60 km/h i gaz, efekt budą nie trzęsie, samochodem nie szarpie( jutro jeszcze raz spróbuję postaram się dokładniej nasłuchiwać). Spróbuję jeszcze testu z ręcznym, zobaczymy co wyjdzie. Pod spodem umieszczam filmik z próbą nagrania tego o co mi chodzi, słabo trochę słychać, ale najbardziej drażni mnie takie łup przy zapalaniu , przeglądałem inne tematy ale trudno mi przypasować onomatopeje innych użytkowników, jedni piszą o jakiś tłuczonych dachówkach inni mają jeszcze lepsze pomysły więc doszedłem do wniosku, że najlepiej nagrać filmik. Kupiłem kabel prawdopodobnie będzie w środę to wstawię logi, nie robiłem korekcji wtrysków po wymianie rozrządu, nie sądzę żeby to było to, ale kto wie. W najbliższych planach mam zamiar wymienić poduszki pod skrzynią i plecionkę zobaczymy co wyjdzie. W sumie i tak w tej chwili nie stać mnie na wymianę dwumasa, więc zacznę od tańszych rzeczy i będę powoli odkładał na cudowną myśl niemieckich inżynierów . Szum na końcu to załączona klima. Jutro po dalszych testach dam znać.
mycha1236 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Ja tam nic nie słyszę może daj kamerę /tel na zewnątrz tam gdzie najbardziej słyszalne , ja jestem świeżo po wymianie dwumasu i kpl. sprzęgła i mi zawsze lekko bujnie przy zapalaniu i gaszeniu, nie jest to jakieś straszne bujanie jak w traktorze ale wyczuwalne taki mały wstrząs przez 0,5 -1 sek , ja na swoim wykończonym tez nie miałem żadnych dźwięków walenia itp. ale za to przy ruszaniu trzęsło jak w zetorze poza tym miałem sprzęgło do wymiany wysoko brało i było twarde to wymieniłem i dwumas.
Tommy Gun Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Ta cudowna myśl niemieckich inżynierów ochrania Ci skrzynię biegów, półosie czy przeguby. 1 tys. zł na tle innych aut nie jest wcale taki straszny. Potwierdzam że u mnie przy ruszaniu szarpało, wymiana koła rozwiązała sprawę.
kamilb5 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Ta cudowna myśl niemieckich inżynierów ochrania Ci skrzynię biegów, półosie czy przeguby. BZDURA!!! To nic nie ochrania bo niby jak? Dwumas ma za zadanie tylko i wyłącznie tłumić drgania silnika i sprawiać że silnik ciszej chodzi,reszta to efekty Placebo. Zwykłe sprzęgło ma sprężynki w tarczy sprzęgłowej,i działa bardzo podobnie,tyle że jest 3x tańsze. Dwumas to pic na wode,i oprócz że kosztuje fortune to nic nie daje. Gwarantuje że przeciętny Kowalski nie jest w stanie odróżnić jazdy z Dwumasem i ze zwykłym sprzęgłem.
Luwak Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Prawdę mówiąc co mnie obchodzi jak to działa, dwumas prawdopodobnie jest sprawniejszy od zwykłego sprzęgła i bardziej komfortowy, lepiej tłumi drgania itp.. Znając życie gdyby ktoś chciał stworzyć pancernego dwumasa to by stworzył, tylko po co, gdzie w tym zysk? Wymieniając dwumasy dajemy pracę więc nie narzekajmy, 14 letnie auto to ma prawo coś się spier.... i trzeba sie z tym liczyć, przynajmniej ja tak do tego podchodzę. Wracając do tematu podczas ruszania to mi nic nie szarpie, doszedłem do wniosku, że puki nie przeszkadza mi to w jeździe to nie będę się martwił, na razie poduszki wymienię pod skrzynią i się zobaczy. Wstawiam jeszcze dwa filmiki, problem w tym ze nadal słabo słychać, o ile na pierwszym jeszcze coś tam da się usłyszeć, to w drugim nic ( drugi był robiony pod samochodem, widać jak bieg zmieniam ) nie wiem, po co go wstawiam ale cóż. Na tym pierwszym kombinowałem z ręcznym, i w skrajnych sytuacjach coś tam zadrży w samochodzie, ale bez tragedii. Jutro kabel mi przyjdzie, to prześle logi. Jeszcze wracając do łącznika elastycznego wydechu, możecie mi jakiś polecić? Może w ASO się popytać, ile w ASO może taki łącznik kosztować? Dźwięk o którym mówię, nie jest dźwiękiem metalicznym.
Tommy Gun Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Nie można odtworzyć filmików, widać tylko czarne pole. Luwak jak się okaże że trzeba zmienić poduszki pod skrzynią, to bierz Lemfordera i uważaj na chińskie gówna, bo będzie jeszcze gorzej. Już nawet to jest podrabiane. Różnica cenowa między Lem a innymi jest niewielka, wymieniasz raz i święty spokój. Plecionkę kupuj Bosala, koszt. około 35 zł.
darkb Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 a czy w B5 1,8 125 KM ARG też jest dwumasa czy zwykłe sprzęgło , wersja lift mojej audi . Sprzęgło bierze na samym końcu i nie wiem co w tym moim sprzęgle lub dwumasie może się kończyć ---------- Post dopisany 10-09-2013 at 14:03 ---------- Poprzedni post napisany 24-08-2013 at 11:50 ---------- koledzy czy w modelu b5 1,8 125 KM też jest sprzęgło dwumasowe czy zwykłe sprzęgło , bardzo proszę o pomoc
ŁYSY44 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 w poliftach były dwumasy , m.in ARG też
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się