darkb Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 jak w temacie. ostatnio moje auto po wymianie sondy na inna uzywaną pokazuje na wolnych obrotach mieszankę bogatą około 0,7 V . Moje podejrzenia padają na przepływomierz że to on nie daje tyle powietrza co powinien , więc moje pytanie to takie jaki powinien być zakres przepływającego powietrza w mg/s bądź jakie wy posiadacie wartości po pomiarach Vagiem. Pomóżie ponieważ zakup nowej przepływki bezcelowo to bardzo duzy wydatek który może okazać się mało zadowalający.
ja74687 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 przepływka na VAG-u jak dobrze pamiętam zawsze pokazuje 19,5, masz jakieś objawy, tzn. zwiększone spalanie problem z mocą itp?
darkb Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2013 moja przepływka pokazuje na wolnych obrotach 4,4 mg/s a przy 6 tys obrotów około 60mg/s i co o tym sądzicie drodzy koledzy
ja74687 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 o to masz chyba nowszą przepływkę A oprócz innego wskazania sondy coś się dzieje, brak mocy, wyższe spalanie itp.
krzysiekml Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 przepływka na VAG-u jak dobrze pamiętam zawsze pokazuje 19,5, masz jakieś objawy, tzn. zwiększone spalanie problem z mocą itp? qwa to tem powietrza wlotowego (wartość domyślna) a nie pomiar powietrza na wolnych powinno być 2,0-4,0 g/s mocy to niema na pewno bo 60g/s jest bardzo słabym wynikiem.
darkb Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 czyli co przepływka jest do bani i co czyszczenie jej pomogło by czy tylko wymiana na nowy
darkb Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 czyszczenie nigdy nie zaszkodzi duzo osób mówiło mi że lepiej nie czyścić przepływki bo ją się załatwi. podobno czyszczenie preparatem kontakt pomaga lecz to tylko opinie z naszego forum ale czy warto ją czyścić tak to już nie wiem .
pox Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Według kolegi german81 wartość na jałowym powinna wynosić ok 2,5 g/s, u mnie pokazuje 3,5 - 3,9 g/s. Czy masz jakieś błędy? U mnie czyszczenie preparatem LiquidMolly nie przyniosło żadnych. Jeżeli masz za bogato, to komputer podaje za dużo paliwa w stosunku do ilości pomierzonego powietrza.
powerbox Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 mam silnik ARG i tak wyglądają moje logi na nowej przepływce z ASO: [gdyby obrazek kiedyś zniknął to około 100g/s powietrza przy 6200 obrotów]
darkb Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2013 super powerbox że podałeś mi swoje logi , lecę porównywać ze swoimi wskazaniami. a czy dałoby radę powerbox abyś dał mi logi z teojego auta z kanałów 30, 31,32,33,41,2, 20,22,23,26, z góry dzięki
powerbox Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 moja przepływka pokazuje na wolnych obrotach 4,4 mg/s a przy 6 tys obrotów około 60mg/s i co o tym sądzicie drodzy koledzy - moim zdaniem znaczy to, że masz raczej szczelny kanał doprowadzający powietrze a drugie wskazanie sugeruje, że masz niesprawny przepływomierz i jego typowe uszkodzenie polegające na zaniżaniu wartości, ale zaznaczam, że jestem amatorem i mogę porównać jedynie ze swoim [zakładam, że wyniki z 6 tyś obrotów jest odczytany pod obciążeniem w czasie jazdy]. Więc dobra wiadomośc jest taka, że znalazł się przynajmniej częściowy winowajca niedomagania twojego silnika - a zła test taka, że nowy przepływomierz kosztuje koło 500zł w ASO (oddając stary) a zamienników przynajmniej kilka lat temu nikt nie polecał. Plus nowego przepływomierza jest taki, że silniczek będzie ci ładnie chodzić, no chyba, że masz coś jeszcze do wymiany. Co do twojej prośby o logi to musiałbym je najpierw wykonać a już się dawno w to nie bawiłem. Może niech ktoś napisze w jakim zestawieniu kanałów je najlepiej wykonywac i czy to ma być na luzie, czy w czasie jazdy - bo nawet nie kojarzę jeszcze co te kanały dokładnie mierzą. ---------- Post dopisany at 22:40 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ---------- swoją drogą to ciekawe, że comp nie zgłasza jakiś błędów, bo przy tak walniętej przepływce to już chyba się długoterminowy trim powinien odezwać (czyli błąd za ubogiej mieszanki)... Przynajmniej mi się włączył przy mniej uszkodzonej, a może resetowałeś compa ostatnio?
darkb Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2013 moja przepływka pokazuje na wolnych obrotach 4,4 mg/s a przy 6 tys obrotów około 60mg/s i co o tym sądzicie drodzy koledzy - moim zdaniem znaczy to, że masz raczej szczelny kanał doprowadzający powietrze a drugie wskazanie sugeruje, że masz niesprawny przepływomierz i jego typowe uszkodzenie polegające na zaniżaniu wartości, ale zaznaczam, że jestem amatorem i mogę porównać jedynie ze swoim [zakładam, że wyniki z 6 tyś obrotów jest odczytany pod obciążeniem w czasie jazdy]. Więc dobra wiadomośc jest taka, że znalazł się przynajmniej częściowy winowajca niedomagania twojego silnika - a zła test taka, że nowy przepływomierz kosztuje koło 500zł w ASO (oddając stary) a zamienników przynajmniej kilka lat temu nikt nie polecał. Plus nowego przepływomierza jest taki, że silniczek będzie ci ładnie chodzić, no chyba, że masz coś jeszcze do wymiany. Co do twojej prośby o logi to musiałbym je najpierw wykonać a już się dawno w to nie bawiłem. Może niech ktoś napisze w jakim zestawieniu kanałów je najlepiej wykonywac i czy to ma być na luzie, czy w czasie jazdy - bo nawet nie kojarzę jeszcze co te kanały dokładnie mierzą. ---------- Post dopisany at 22:40 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ---------- swoją drogą to ciekawe, że comp nie zgłasza jakiś błędów, bo przy tak walniętej przepływce to już chyba się długoterminowy trim powinien odezwać (czyli błąd za ubogiej mieszanki)... Przynajmniej mi się włączył przy mniej uszkodzonej, a może resetowałeś compa ostatnio? logi te o które cię proszę pokazują działanie sondy lambda ponieważ cały czas myślę że to ona może niedomagać a chciałem porównać z twoimi wynikami z tego względu że mało to ma silnik ARG i nie mam porównania z kimś o takich samych parametrach. Logi robimy statycznie tzn na biegu jałowym jak silnik pracje bez dodawania gazu a logi dynamiczne podczas jazdy , kiedy mamy wrzucony 3 bieg i mamy obroty silnka 1500 to wciskamy pedał gazu do oporu do 6000 tys obr i konczymy robienie logu. poniżej wrzucam filmik z youtube jak i co kliknąć będę ci bardzo wdzięczny link :
powerbox Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 dobra, wezmę się za to najdalej jutro. Przy logach dynamicznych, możesz sie ze mnie śmiać ale uważam, że nie ma potrzeby dokręcania do odcięcia 6300 czy ile tam z kilku powodów. Na co dzień rzadko przekraczam 3,5tyś RPM, no chyba, że wyprzedzanie ale w rejony czerwieni to się nigdy nie zapuszczam. Mój silniczek ładnie ciągnie na niskich obrotach a głównie jeżdzę spokojnie. Wiem, że kolektor na krótki się przestawia dopiero przy około 5tyśRPM (moim zdaniem absurd, żeby się to przełączało na sekundkę) ale mnie tamte rejony zupełnie nie interesują. Uważam, że na wysokich obrotach wszystko dostaje (niepotrzebnie) w d*pę. To jest obiektywny fakt, że do przejechania tego samego odcinka tłoki wykonują więcej suwów, wszystkie łożyska, w silniku, cały rozrząd, 4 pompy, wszystko wykonuje więcej obrotów, do tego są większe drgania i ciśnienia itd. Więc jeżdzę swoim 14 latnim A4 jak taksówkarz a nie jak 18 latek nowym S4 otrzymanym w prezencie i mnie nie interesuje co się dzieje przy 6000 obrotów. Podsumowując kiedyś się bawiłem w logi do odcinki, bo nie wiedzaiłem lepiej, ale teraz na to mnie nie namówisz, ze względu na moje przekonania i nawyki jeździeckie. Mam nadzieję, że logi do ok 4-5tyś wystarczą. Drugi powód to trudnośc z wykonaniem logów ze względu na prędkość. Żeby się wolno logowało trzeba robić na trójce a do odcinki - to już trzeba mieć gdzie jechać. No chyba, że ktoś mnie przekona, że któreś pomary dobrze jest zrobić do końca z jakiegoś względu, którego do tej pory nie byłem świadomy. Moje pytanie było które kanały najlepiej jest rejestrować razem, żeby nie było, że nagram pracę sondy a nie będzie np razem z tym zarejestrowanych obtorów silnika czy czegoś innego potrzebnego do wspólnej analizy. Może na dziale VAGowania wyczytasz co rejestrować razem, bo nie wiem czy mam zestawić razem 30 31 i 33 czy 1,2,30 i potem 1,2,31 i 1,2,33 (przykładowo). Być moze to będzie oczywiste jak się spojrzy na to ale tak jak wspominałem nie jestem z tym na bieżąco. Ostatnia rzecz to wydaje mi się, że od niektórych innych silników logi powinny się też nadawać do porównania ale nie mam pojęcia które silniki są na tych samych częściach i czym się różnią. Zobacz jaki kod OEM ma nasz przepływomierz, zobacz w jakich maszynach bez turbo był montowany, sonda lambda w większości się mocno nie różni z tego co się orientuję i może wyszukasz jeszcze jakieś przydatne informacje/gotowe logi. Generalnie jeśli masz złe wskazania przepływomierza, a masz, to sonda też będzie coś innego wskazywać, bo będzie za uboga mieszanka. Do czasu wymiany przepływki nie wyciągaj za daleko idących wniosków co do uszkodzenia lambdy (moim amatorskim zdaniem, ale może się jakiś pro od vagowania odezwie i coś więcej napisze).
zepol Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 u mnie przy 1.8 ADR wygląda to tak: Log (0 - 001,002,014)
powerbox Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 no to moim zdaniem trochę mało wskazuje przepływomierz. Jakie masz długotermonowe korekcje? (Nie pamiętam nr kanału, ale wiem, że idealnie powinno być koło zera, a jeśli korekta jest większa niż zdaje się 10% to wyskakuje błąd). Nie wyskakuje ci jeszcze błąd żaden?
darkb Opublikowano 2 Września 2013 Autor Opublikowano 2 Września 2013 mi pokazuje korektę - 25 % na wolnych obrotach a na większych blisko zera jest
powerbox Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 mi pokazuje korektę - 25 % na wolnych obrotach a na większych blisko zera jest - nie wiem czy o tym samym mówimy, mi chodzi o długotermonowe korekty. Które są zdaje się w grupie 32. Jeśli ty też o tym mówisz to mnie dziwi korekta -25% bo to by znaczyło, że na wolnych masz z jakiegoś powodu za bogatą mieszankę. Najczęściej jest ujemna kompensacja mieszanki za ubogiej , która się bierze z nieszczelnego dolotu ale skąd się bierze za bogato to nie mam pojęcia. Jak tam plany wymiany przepływomierza?
zepol Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 no to moim zdaniem trochę mało wskazuje przepływomierz. Jakie masz długotermonowe korekcje? (Nie pamiętam nr kanału, ale wiem, że idealnie powinno być koło zera, a jeśli korekta jest większa niż zdaje się 10% to wyskakuje błąd). Nie wyskakuje ci jeszcze błąd żaden? do mnie to bylo? bledow zadnych nie mam ale na wymianie filtrow gazu koles mierzyl mi spaliny i mowil ze za bogata mieszanka jest bo czegos tam jest za duzo w spalinach dzis moze sie podepne pod vaga i sprawdze te korekcje 01engine > 08 measure blocs > 032 ? tu sie to sprawdza?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się