Aron21 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 W dniu dziejszym planowałem naprawić hamulec ręczny i przy okazji wstawić nowe klocki . Wszystko było by ok ale z prawej strony urwała mi się śruba mocująca zacisk ( dokładnie górna ) była zapieczona tak mocno że aż się urwała przy chęci rozruszania , do tego gdy chciałem wkręcić tłoczek nie mogłem tego zrobić bo stawiał taki opór . Postanowiłem wyciągnąć go i sprawdzić czy coś go blokuje . Wszystko było ok LECZ po wsadzeniu go do środka wystarczyło go tylko wkręcić żeby się całkowicie schował a nie tak jak z lewej strony musiałem i wduszać no i wkręcać żeby zadziałało . Jakoś udało mi się go założyć i nadeszła pora odpowietrzenia układu tylnego ( węże były zaciśnietę tak szczelnie ,że nie było prawa aby dostało się do układu powietrze dalej niż 5cm od zacisku . No i tutaj się zaczeły schody , przepompowałem po 0,5l na każdym kole tylnym płynu że nie było nigdzie powietrza a mimo to pedał hamulca wpadał w podłogę , w między czasię puściła mi śruba z przodu od hamulca i wywaliło troche płynu i dlatego postanowiłem odpowietrzyć i przód . I tak poraz kolejny odpowietrzałem cały układ ponownie na tyle przepuszczając po 0.5l płynu . Ani razu nie było mało płynu w zbiorniczku . Mimo to hamulec wpada w podłogę ........ żeby zrobił się twardy muszę 2 -3 razy napompować ale i tak po przejechaniu 2-5m wpada spowrotem w podłogę . Panowie co to może być bo już pomysłu nie mam . Obstawiam może ten tylny zacisk albo pompe hamulcową że nie trzyma ciśnienia , lecz przed robieniem dzisiaj tego nieszczęsnego ręcznego hamował bardzo dobrze i nie było takiego problemu ..
macho Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zacznij od sprawdzenia czy nie masz nigdzie wycieków (przewody, zaciski itp.) Jeżeli wyciek ci płyn być może zapowietrzyła się pompa ABS-u, więc może ją trzeba też odpowietrzyć przy użyciu VAG. Objaw który opisujesz wskazuje na zapowietrzony układ, zakładając że wszystko podczas montażu poszło dobrze.
wesz82 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zacznij od sprawdzenia czy nie masz nigdzie wycieków (przewody, zaciski itp.) Jeżeli wyciek ci płyn być może zapowietrzyła się pompa ABS-u, więc może ją trzeba też odpowietrzyć przy użyciu VAG. Objaw który opisujesz wskazuje na zapowietrzony układ, zakładając że wszystko podczas montażu poszło dobrze. Tej pompy nie da rady odpowietrzyć za pomocą VAG. Tak jak pisze kolega wyżej zacisk tylni w rękę i dobrze odpowietrzyć
Aron21 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2013 No w sumie jak odpowietrzałem z tyłu hamulce to podczas pompowania było słychać ssyki powietrza w układzie ale odpowietrzałem tak długo aż to ustało i tak samo syczało przy pompie , wycieków nie ma nigdzie tylko było podczas odpowietrzania poleciał płyn z łączenia prawej strony zaciska rurki z wężykiem ( przez śrubkę ) ale przód też był odpowietrzany . Kurde ale też się trochę dziwię że jak to możliwe zeby było tak zapowietrzone bo podczas odkręcania zacisków tylnych były zaciskane wężyki hamulcowe aby nie leciał płyn , nawet kropelka się nie uroniła .
Dev Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Kolego, jak grzebales przy tylnych zaciskach to tylko tam jest problem. Mozna latwo to sprawdzić, wystarczy zapiac na tylnych przewodach przez szmate szczypce Morse'a i nacisnac hamulec. Jak bedzie miekki to nie beda to zaciski a jak hamulec stwardnieje to bedziesz wiedziec o co kaman.
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 dzisiaj będę z tym walczyć znowu , musze jeden zacisk rozebrać bo gumka szczeliła to odpowietrzanie bedzie ponowne oraz wymiana jarzma bo jest juz 2 ---------- Post dopisany 28-08-2013 at 08:08 ---------- Poprzedni post napisany 27-08-2013 at 11:56 ---------- No i d*pa dalej to samo w brak powietrza w układzie , czysty olej wlany do zbiorniczka wylatuje z każdego koła a pedał hamulca dalej wpada w podłogę ........ Może to być regulator siły hamowania ?
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Robiłem kolego tak jak napisałeś zapiełem przewody tylnię naciskam hamulec i miękki . Teraz tylko nie wiem bo już trochę poczytałem to niektórzy piszą że powinno się w takich sytuacjach odpowietrzać na włączonym zapłonie bo wtedy pompka podaje ciśnienie na tylne koła większe . Czy to prawda?
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 To jak odpowietrzyć ABS ?? ---------- Post dopisany at 14:53 ---------- Poprzedni post napisany at 14:49 ---------- VaGIEM DA RADE ?? Znalazłem taki oto sposób na necie : Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze. Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki: Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża. :bajer: Włączony zapłon ( w pozycji ON ) Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "001" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] ...i gotowe. :bigok: Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8. [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "002" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] ...i gotowe. :bigok:
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Fuk , to jak to mogę sam zrobić ?? Włączyć zapłon jedna osoba depta hamulec i odpowietrzać ABS odkręcając każdy wężyk przy ABS licząc od najdalszego koła ? Czy w A4 jest jakiś inny sposób na odpowietrzenie hamulcy , inny niż tradycyjny czyli bez zapłonu jeden pompuje i od najdalszego koła od serwa odpowietrza Bo nie ma pomysłu
Dev Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zanim zaczales robic ...ujnie z hamullcami mogles popytac co robic aby nie zyebac sprawy Teraz jestes w czarnej d... i tu nikt Ci nie pomoze
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 miesiąc temu robiłem podobnie z przednimi zaciskami , były ściągane , wężyki były zabezpieczone przed wycieknięciem płynu oraz dostaniem się do nich powietrza i jakoś działały cały czas , tak samo postępowałem z tylnymi i coś się zjebało , większość napraw przy swoim Aucie robię samodzielnie i nie mam z tym problemów wszystko chodzi jak w zegarku a nie że odrazu jest zrobiona hu...jnia bo jak coś się zje....ło to po to jest forum żeby zaczerpnąć jakiś informacji nie prawdaż ? Czyli co każdy co zasięga porady z forum robi hu....nie ....
Dev Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Kolego hamulce to nie klocki Lego i tutaj nie jeden kozak poległ
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Ale ja kozak nie jestem , chce poprostu doszukać się wszystkich możliwych sposobów na możliwą naprawę usterki w tym wypadku odpowietrzenia nieszczęsnego układu , rozmawiałem już z mechanikiem i jak mu o tym powiedziałem to się zaśmiał i powiedział że trzeba dobrze układ odpowietrzyć i że może jutro mi to mógł zrobić i będzie to kosztować 150zł a jak mam wydać kasę za coś co mogłem sam zrobić to nie za bardzo mi się to widzi . Dzisiaj będę próbować jeszcze odpowietrzyć tył , bo nie podoba mi się kolor płynu który z niego wylatuje , nie jest do końca czysty , mam fajne najazdy że będzie d*pa wysoko i jeszcze tak będę odpowietrzać . Tylko moje pytanie czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu na włączonym zapłonie czy nie bo pierwszy raz się dzisiaj spotkałem z tym przypadkiem żeby odpowietrzać na zapłonie
Dev Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Nie podzielam optymizmu Twojego machanika ale poczekajmy do jutra
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zrobione jednak układ hamulcowy jest jak klocki lego . Zdołałem odpowietrzyć cały układ , przy odpowietrzaniu tył auta był za nisko i ciągle było powietrze na wężach i nie chciało go przepchać . Auto na najazdach dało się odpowietrzyć w 15minut . Temat do zamknięcia 1
zizel Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 dobrze kolego ze sobie poradziles, bo tylne zaciski w tych autach na prawde sa ciezkie do odpowietrzenia, i dobry pomysl z tymi najazadami. pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się