kfiat_man Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Witam szanownych forumowiczów:) Ostatnio zmieniłem silnik z ADR na AEB, z racji tego że mocy nigdy za wiele to czy wystarczy zmienić ECU i wiązkę z AJL i będzie hulać? Przeglądałem trochę wątków głównie na zagranicznych stronach, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wynika z tego jednak, że do wersji przed liftem faktycznie AEB i AJL różniły się tylko sterownikiem. Jak jest z sondą lambda? są AJL z pedałem gazu na linkę - z zewnątrz wydają się wręcz identyczne. Nie ukrywam, że byłby to tańszy tuning niż chipowanie, którego i tak nikt mi nie chce zrobić.
szogun0 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 AJL ma inny sterownik, trzeba wiązkę przerobić. W AEB jeszcze były stare komputery na 5 wtyczek, AJL ma na 2 wtyczki.
kfiat_man Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 No ja wiem, dlatego chciałbym przełożyć wiązkę razem ze sterownikiem, tylko pytanie, czy wiązka jest taka sama, czy ma te same czujniki itp. Wiadomo, że będzie się różnić przy sterowniku i będzie na 2 wtyczki. Czy poza tym jest jeszcze coś do przerobienia/przełożenia z AJL?
sylwiasty Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 AJL ma inny sterownik, trzeba wiązkę przerobić. W AEB jeszcze były stare komputery na 5 wtyczek, AJL ma na 2 wtyczki. W AEB też były sterowniki na 2 wtyczki ale chyba dopiero od rocznika '97.
kfiat_man Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2013 @sylwiasty, jest tak jak mówisz, ale czy to są jedyne różnice, czy trafię jeszcze na jakiegoś "zonka" podczas przekładania?
sylwiasty Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 @sylwiasty, jest tak jak mówisz, ale czy to są jedyne różnice, czy trafię jeszcze na jakiegoś "zonka" podczas przekładania? Z tego co wyczytałem to chyba sam sterownik jest plug and play. Poczytaj w temacie o modyfikacji 1.8T - przynajmniej 2 osoby zrobiły taki myk i większych problemów z tym nie było. Nie musisz czytać całego tematu - wystarczy ostatnie 20-30 stron. Tam znajdziesz osoby, które to robiły - ich podpytaj. Inna opcja na podniesienie mocy to chip - ja brałem od kolegi PawelM. Jeśli Twój sterownik od AEB ma takie same numery jak te co podaje w ogłoszeniu to możesz wziąźć kość od niego. Ja za przelutowanie zapłaciłem 50 zł w zakładzie gdzie naprawiają RTV.
krzysiekml Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 od ajl jeszcze zegary nie są potrzebne:whistling:
sylwiasty Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 od ajl jeszcze zegary nie są potrzebne:whistling: Jak zegary to i kluczyki (transpondery) - taniej będzie wywalić immo.
kfiat_man Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Immo to nie problem, wywali sie dzięki za info. Ja mam ten stary sterownik taki duży kwadratowy:P nie mam spisanego numeru, ale to nie problem. Jakie są koszta takiej kości? To nie jest gotowiec taka kość? znalazłem tego użytkownika PawelM ale jeśli mówimy o tym samym to gość jest nieaktywny od 2009 roku :/ Przeglądałem ten wątek o modach 1.8t, ale po 30 stronach dałem spokój, teraz przejrzę od końca a nie od początku.
sylwiasty Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Immo to nie problem, wywali sie dzięki za info. Ja mam ten stary sterownik taki duży kwadratowy:P nie mam spisanego numeru, ale to nie problem. Jakie są koszta takiej kości? To nie jest gotowiec taka kość? znalazłem tego użytkownika PawelM ale jeśli mówimy o tym samym to gość jest nieaktywny od 2009 roku :/ Przeglądałem ten wątek o modach 1.8t, ale po 30 stronach dałem spokój, teraz przejrzę od końca a nie od początku. Namiary na temat z chipem wysłałem na PW. A co do tematu Modyfikacji 1.8T to napisałem, że ostatnie 20-30 stron i miałem na myśli te najnowsze posty.
pioteros Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 w AEBach tych na 5 wtyczek były inne przeplywki i sondy niż w nowszych na 2 wtyczki wiec nie wiem czy nowy ogarnie je po wymianie - to raz dwa, komp z AJLa nie chce się adaptować do licznika z immo AEBa i innych nie wiedzieć czemu, wiec masz do wyboru albo znajdziesz licznik typowo od AJLa albo wywalisz immo a wtedy auto wkrętakiem będziesz mogl odpalać, pestki z AEBa z kluczyka normalnie się adaptują jeśli wkłada się licznik z AJLa wiec ich nie trzeba wymieniać wiazki w nowych AEBach na 2 wtyczki i AJLach były te same, stare się roznily wlasnie tym ze miały ten nieszczęsny sterownik na 5 wtyków czyli generalnie jeśli masz 5 wtyczek, lepiej będzie ci chyba znaleźć kosc do lutowana i przelutowac jeśli masz 2 wtyczki, znaleźć kompa od AJLa i ewentualnie wywalić immo bo licznikow typowo od AJLa jest jak na learstwo - chociaż jest kilka z anglikow z białymi tarczami na allegro
sylwiasty Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 ... albo wywalisz immo a wtedy auto wkrętakiem będziesz mogl odpalać ... Piotrek nie od dziś wiadomo, że najłatwiejsze do ominięcia są fabryczne immo. W to miejsce lepiej wstawić nawet najzwyklejszy alarm i dodatkowo jakieś odcięcie zapłonu. Koszt mniejszy niż licznik.
pioteros Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 pewnie, a najlepiej to wlasnie ukryty przelacznik... ale czasem ktoś lubi mieć wszystko oryginalnie wiec o jedyna opcja fakt faktem, temat jest ciezki dla tych co maja starego typu sterowniki, bo gotowców do przelutowania tez jest całe nic ---------- Post dopisany at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany at 13:38 ---------- a trzeba przyznać, tzn ja tak uważam, ze warto dodac te 30KM, bo od 170-180KM to te auta dopiero zaczynają się odpychać i jazda staje się przyjemna
sylwiasty Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 a trzeba przyznać, tzn ja tak uważam, ze warto dodac te 30KM, bo od 170-180KM to te auta dopiero zaczynają się odpychać i jazda staje się przyjemna Słuszna uwaga. Zwłaszcza, że w Quattro ta moc wydaje się jakaś przytłumiona.
kfiat_man Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2013 No właśnie mam te nieszczęsne 5 wtyczek, skoro przepływka inna i sonda to raczej odpada przekładanie - bo koszty rosną:/ jeszcze się okaże że coś innego było i nie będzie hulać:/ poratuje mnie chip, ale z tego co tam piszą w temacie z linka to jest to czip na 2 wtyczki i nie podejdzie. Chętnie przytuliłbym czipa do starszego sterownika, jakiś namiar?
Lo-buz Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 ECU na 5 wtyczek to sa chyba dwa wyjscia.. jechac na chip-a to tunera albo wlutowanie w sterownik podstawki pod PLCC32 i pozniej programowanie kosci z sprawdzonych zrodeł. Polecam sprawdzonego tunera ktory ogrania AEB, nie jest to latwy silnik ale oczywiscie do ograniecia..
kfiat_man Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2013 No właśnie, potrzeba namiar na kogoś kto ogarnia na tyle by się tego podjąć, albo chociaż sprawdzone źródło gotowych czipów.
j4s2c2vr Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 ajl ma też "uwolnioną" przepustnicę, bez zwężki... końcówka Q w oznaczeniach... w 150HP zdaje się jest lekko zdławiona przepustnica i końcówka w oznaczeniach M
pgt Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Pod koniec 96r. AEB dostał taką samą przepustnicę jak ma AJL - 063Q. Różnica, o której nie było wspomniane to jeszcze pompa paliwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się