Jump to content
12 12
Duncan

[ALL TDI] Oil catch tank - zakładać czy nie ???

Recommended Posts

Witam.Mam pytanie do obeznanych w temacie,wiem że jest o tym w necie dużo,ale sa sprzeczne wiadomości,wiec nie wiem co zrobic,czy zakładac czy nie ,jedni pisza ze tak, drudzy że nie .Co wy o tym sądzicie?Dodam ze mam olej w dolocie,turbo wymienione na nowe,olej ubywa z bagnetu,ale słabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądzę, że to najlepsze rozwiązanie na olej w dolocie przynajmniej z odmy. Puszczenie odmy wolną drogą do butelki w dolocie skutkuje wąchaniem jej smrodów a OCT jest najlepszym rozwiązaniem. Przynajmniej wyjaśnia się wtedy kwestia puszczania oleju z turbo. Osobiście mam obecnie odmę puszczoną w butelkę ale przerobię to szybko na układ zamknięty czyli z zastosowaniem OCT (Oil Catch Tank) bo smród z odmy jest niewiarygodny i nieprzyjemny. Z całą pewnością przeszkadzający a przynajmniej odwalenie odmy z dolotu szybko pozwala zdiagnozować czy i w jakiej ilości puszcza olej do dolotu samo turbo. Niech nikt nie pisze, że wywalenie odmy z dolotu w TDI skutkuje jej zamarzaniem bo to totalne bzdury - zwłaszcza jeśli zachowa się przy modyfikacji odpowiednią średnicę węży - mają być giętkie ale takie aby ich średnica nie była mniejsza od oryginału i na tyle giętkie by się nie zagięły na maksa bo wtedy jest po ptokach - czyli padną najsłabsze uszczenienia silnika - odma ma być drożna cały czas. Obednie mam zastosowany wąż zbrojony wewnętrznie - grubościenny. Jego nie da się nagiąć tak by odma była połączona jak w oryginale ale i też nie mogę powrócić do oryginału. Przy powrocie - a dolot powietrza mam trochę inaczej puszczony bo i inne turbo (z silnika BRD i dolot inny) oryginalny wężyk odmy się najzwyczajniej zerwał w połowie - wibracje i inne połączenie - nagła strata mocy ale dla mnie od razu wyczuwalna i znana bez VAGA - lewe powietrze dla LMM i dla sterownika silnika. Muszę astosować coś o mniejszym zbrojeniu by wąż odmy był w miarę elastyczny ale i odporny na zagięcia jak i na wewnętrzne zassania i tylko tyle mi pozostało - nic więcej. Obecnie szukam odpowiedniego węża dla OCT. Jeśli znajdę to nie omieszkam się tym podzielić bo nie chodzi o to by zarabiać a czyjejś niewiedzy tylko by się tym podzielić. Jeśli jednak znajdę stosowne rozwiązanie to i tak z pewnością nie będzie ono adekwatne dla silników montowanych wzdłużnie lecz poprzecznie bo mam Golfa Mk4 ale może coś z tego winiknie mądrego dla obydwu rozwiązań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tego oil tank-a zrobiłem sam,z tym ze nie pusciłem weża w dolot jak w orginale,tylko na dolot przed filtrem powietrza dokładnie przy masce,przykreciłem wypust oparów bezposrednio do tego plastiku co zasysa powietrze,zadnego smrodu nie wyczułem i dymu tez nie ma!,a wlot przed turbo zaslepiłem.Do tego oil tanka wsadziłem "drutek"aluminiowy ,który wyłapuje olej,zobaczymy czy cos to da.Według mnie wsadzenie weża przed turbo z powrotem mija sie z celem! ponieważ turbo dalej bedzie zasysac olej z odmy,moze nie bedzie go aż tyle co normalnie ale napewno wiecej niz jak mam podłaczone na wlocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Przyłącze się.Też mam odmę wpuszczoną w butelkę żeby sprawdzić skąd bierze się olej w dolocie,czyli odma czy turbo.Autko jedzie super,nie dymi,dobrze przyśpiesza.Butelkę mam zrobioną od tygodnia i zrobiłem jakieś 600 km i tylko dno zakryte i to nie całe a butelka mała 0,5l po płynie hamulcowym.Może ktoś codpowie coś w tym temacie bo nie wiem co zrobić.


1.FIAT 126p2.VW Golf 1 1.43.VW Golf 1 1.84.VW Golf 2 1.8 GT5.AUDI 80 1.8 LPG 6.AUDI A4 B5 AVANT lift 1.9 TDI 110KM AUDI A4 B6 avant 1.9TDI 130KM .NA 100% AUDI A4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wyczytałem na róznych forach to w AWX-ie i innych silnikach zawsze bedzie olej w odmie,jedyne co mozna zrobic to ograniczyć go w dolocie turbiny i to tyle.Ja wymieniłem turbine miesiac temu i dalej mam olej w dolocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego,a powiedz mi jeszcze czy masz jakieś wycieki w okolicach turbiny???Bo u mnie ''coś'' się sączy.Byłem u mechanika,ściągnął węża z turbo i sprawdzał luz na wałku czy jakoś tak i stwierdził że miał do czynienia z większymi luzami w innych przypadkach a oleju tyle nie było na złączach węży.A silnik mam AVF.


1.FIAT 126p2.VW Golf 1 1.43.VW Golf 1 1.84.VW Golf 2 1.8 GT5.AUDI 80 1.8 LPG 6.AUDI A4 B5 AVANT lift 1.9 TDI 110KM AUDI A4 B6 avant 1.9TDI 130KM .NA 100% AUDI A4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT???Czyli co???


1.FIAT 126p2.VW Golf 1 1.43.VW Golf 1 1.84.VW Golf 2 1.8 GT5.AUDI 80 1.8 LPG 6.AUDI A4 B5 AVANT lift 1.9 TDI 110KM AUDI A4 B6 avant 1.9TDI 130KM .NA 100% AUDI A4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OilTank ... właściwie Oil Catch Tank OCT

najlepiej jak by nie był chromowany czy lakierowany bo tych chinoli pełno ... najzwyklejszy nie rzucający się w oczy, może ktoś zaadaptował do 1.9 jakiś fabryczny z innego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,dzięki za objaśnienie.Właśnie mam wpuszczony wężyk z odmy w butelkę a dolny otwór zaślepiłem a i tak olej jest pod turbiną.Bo to że jest w przewodach od dolotu to mi nie przeszkadza.Ale jak czasami stanę to pojawia się plamka oleju pod samochodem.A OT bym założył ale czy to ma sens jak olej dalej pod turbo???A z tym moim wężykiem i butelką zrobiłem już jakieś 2 tyś.km


1.FIAT 126p2.VW Golf 1 1.43.VW Golf 1 1.84.VW Golf 2 1.8 GT5.AUDI 80 1.8 LPG 6.AUDI A4 B5 AVANT lift 1.9 TDI 110KM AUDI A4 B6 avant 1.9TDI 130KM .NA 100% AUDI A4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

do zaslepienia otworu przy turbo idealnie pasuje korek plastykowy od szampana:drunk: przy okazji mozna se babelki wypić,

na pytanie czy zakładac oct , zakładac bo przestanie lac sie olej z egr ,chyba ze dodatkowo turbo puszcza, i turbina nie syfic sie bedzie co sprzyja zawieszaniu sie jej a dokładnie geometri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do swojego OCT wykorzystałem oryginalny seperator z silnika 2.2D z renault..Fajnie to pasuje zmieściło się wszystko przy prawej lampie..przykręcone do podłużnicy.. Ma trzy wejścia/wyjścia do górnego podłączyłem wąż z silnika z boku wyjście z powrotem do turbiny..a dolne przedłużyłem i zakończyłem małym zbiorniczkiem od wspomagania z nakrętką po to żeby fajnie od dołu wylewać to co się tam zbiera..Koszt całej przeróbki to 50zł wszystko na szrocie.

DSC04827.jpg

DSC04826.jpg

Znalazłem nawet kilka zdjęć z alledrogo jakby ktoś chciał widzieć jak to w audi wygląda to pisać zrobię fotki.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób fotki jak to zamontować i czy bardzo to szpetnie wygląda pod maską:decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem kilka zdjęć widok z góry..Odpływ to bym musiał osłonę odkręcać a nie miałem czasu..

MwmfIAt6

BfIaWTlb

ea3vcnSU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja spróbowałem z butelką.

Przewód wszedł na spory wcisk w szyjkę więc musiałem wywiercić 2 otworki w butelce by gazy miały ujście (czerwone strzałki).

Trochę pojeździłem i nie widzi mi się to rozwiązanie.

Za bardzo śmierdzi olejem no i widać opary po podniesieniu maski,wydobywające się z otworków butelki.

20131121_125021.jpg

Będę musiał pomyśleć nad zakupem separatora z silnika 2.2D z renault lub Lublinka,tyle że ten drugi jest wielki i ciężko będzie znaleźć dla niego miejsce.

Gar.bik możesz zaznaczyć na swoich zdjęciach które to wejście i wyjście na dolot i który do zbiorniczka ?


Ludzie używajcie polskich znaków ! Jest różnica robiąc komuś łaskę lub laske.

4a18aa9aa1354ee7med.jpg Piszę poprawnie, a przynajmniej się staram.

      Czasami szydzę ale tylko wtedy, gdy sytuacja tego wymaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szybkoa9arabuv.jpg

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,dzięki za szybką odpowiedź.:hi:

Zamawiam identyko jak Twój.

---------- Post dopisany 27-11-2013 at 16:28 ---------- Poprzedni post napisany 22-11-2013 at 16:13 ----------

Założyłem dziś na próbę.

Zobaczymy jak się będzie sprawował.

OCT_01.jpg

OCT_02.jpg


Ludzie używajcie polskich znaków ! Jest różnica robiąc komuś łaskę lub laske.

4a18aa9aa1354ee7med.jpg Piszę poprawnie, a przynajmniej się staram.

      Czasami szydzę ale tylko wtedy, gdy sytuacja tego wymaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak po testach. tak juz jest ze trzeba naprawiac co zle wyszło budowniczym.

tu ciekawe znalazłem pokrywa rozbebeszona [TDI PD] Modyfikacja fabrycznego separatora oleju w pokrywie zaworów - odma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety prawie wcale nie jeżdżę.

Jakoś tak nie mam za czym i nie mogę się wypowiedzieć.

Mus jakąś większą trasę zrobić ale takowa się nie szykuje w najbliższej przyszłości.

---------- Post dopisany 04-12-2013 at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2013 at 21:01 ----------

Zrobiłem tak ze 600 km,krótkie trasy.

Oleju w przewodzie śladowe ilości za to nazbierało się z 10-15 ml wody.

Płynu nie ubywa ani grama.


Ludzie używajcie polskich znaków ! Jest różnica robiąc komuś łaskę lub laske.

4a18aa9aa1354ee7med.jpg Piszę poprawnie, a przynajmniej się staram.

      Czasami szydzę ale tylko wtedy, gdy sytuacja tego wymaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hi:

---------- Post dopisany 27-01-2014 at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany 07-12-2013 at 21:02 ----------

Jeździcie na OCT czy zdemontowaliście na zimę ?

Ja go odłączyłem bo woda która się nazbierała w wężu zamarzła a nie mam ogrzewanego garażu.

Wróciłem do standardowego rozwiązania.


Ludzie używajcie polskich znaków ! Jest różnica robiąc komuś łaskę lub laske.

4a18aa9aa1354ee7med.jpg Piszę poprawnie, a przynajmniej się staram.

      Czasami szydzę ale tylko wtedy, gdy sytuacja tego wymaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jezdze. Jak sobie przypomne to spuszczam mazidlo. Jutro moze zajrze do srodka to napisze co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje troszkę temat z racji tego że ostatnio sporo sie pisze o oleju w dolocie postanowiłem pokazać jak rozwiązałem to u siebie.

Jakies 3 lata temu gdy OCT był nowością na tym forum ja również ostro sie na niego napaliłem. W tamtym okresie dostępne były tylko chińskie kolorowe separatory z wężykami fi 8mm a to stanowczo za mało. Jak wiadomo potrzeba jest matką pomysłów więc wymodziłem domowy OCT. Dawcą korpusu była podstawa filtra paliwa z jakiegoś ursusa, z boku zostały wywiercone dwa otwory na zasilanie i powrót. Rurka zasilania została wspawana pod kątem prostym a jej wylot został skierowany na ściankę wewnętrzną korpusu tak aby powietrze z drobinami oleju i wody rozbijały sie o ściankę i swobodnie po niej ściekały. Powrót został wspawany na równo ze ścianka wewnętrzną tak aby zasysał czyste powietrze, na wyjściu zastosowałem kolanko tak aby łatwiej było zamontować wąż.

f9ac9a33a711ec93m.jpg

Dekiel został wytoczony przez znajomego a od środka został wyfrezowany pierścień na oring, całość skręcam na ori śrubę trzymająca korpus filtra.

f46c7ca4e1b7a31dm.jpg

Aby podłączyć wynalazek przeciąłem ori rurkę odmy mniej więcej w 2/3 wysokości i połączyłem zbrojonym węzęm olejowym, na brzegach poskręcałem na opaski.

47aa8a3685f34988m.jpg

OCT został przymocowany do jakiegoś uchwytu pasa przedniego za prawą lampą a pod plastikowym dolotem, gdy dolot jest założony nie widać żadnych modyfikacji.

9d684917d65384edm.jpg

Na początku w środku był wsadzony druciany zmywak kuchenny jako dodatkowy filtr ale po 2 czyszczeniach stwierdziłem że szkoda zachodu bo efektywność tego wynalazku jest i tak spora. Opróżnianie jest banalne, nie potrzeba żadnych dodatkowych wężyków, kraników itp. Poprostu demontuje dolot odkręcam śrubę dekla i duża warsztatową strzykawką wyciągam olejo-wode.

Koszt wynalazku to 4 piwa za wytoczenie dekla, resztę znalazłem w warsztatowych odpadkach które zawsze sie do czegoś przydają. Spostrzeżenia po ok 3 latach są takie że sporo syfu zostaje w tym wynalazku, przez dwie zimy zero problemów z racji na ori grubość przewodów. Raz towaru nazbierała sie pełna bańka ale wtedy poprostu przelało sie w dolot......

Edited by lukaszooo

AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukasz Ty wiesz że ja Cię lubię ;-)... ale po co tyle roboty skoro gotowiec i to lepszy bo z odpływem jest dostępny za dwie flaszki wódki. Mowa o separatorze z Lublina który jest opisany w moim wątku o EGR.

wysłane z Commodore 64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepszy lub nie. Wszystko zależy od człowieka ja wole zrobić cos sam i mieć z tego radochę, ty wolisz cos kupić i mieć pewność że to jest lepsze.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głównie chodzi mi o odpływ w takim gotowcu.

Długo już jeździsz z tą puszką? Bo mój separator nie eliminuje w 100% syfu z dolotu.

wysłane z Commodore 64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpływ nie jest potrzebny co jakies 3-4 miesiące odkręcam dekiel i wybierał błotko strzykawką, 3 min i separator czysty.

Pisząc "syf" co masz na mysli ???? u mnie separator łapie sporo olejo/kleju ale oleju w dolocie nie eliminuje. Turbina powoli się konczy więc oleju w dolocie jest dość dużo, ale puki co mi to nie przeszkadza.


Mam to jakies 3 lata

Edited by lukaszooo

AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie o olej mi chodzi. Tylko w sumie to sam już nie wiem czy to przypadkiem turbo nie puszcza.

W moim separatorze też takie mazidło się zbiera a w odpływie olej i woda.

wysłane z Commodore 64

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie raz lub dwa dolewam na 15 tys od 500 do 700 ml to myślę że nie jest źle

wysłane z Commodore 64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
12 12

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...