Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Oil catch tank - zakładać czy nie ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdyby leciało zimne to by nie zamarzalo, leci ciepłe i wtrąca się wilgoć.

Opublikowano

Ale zamarznie w butecle czy w przewodzie

Opublikowano

Chlopie a skąd ja mam to wiedzieć, chłopaki tak robili i było źle, ja miałem samorobiony oct i było ok.

Opublikowano

Mam już kupiony od Opla
W przyszłym tygodniu spróbuje zamontować

Opublikowano

Ma ktoś namiar na dobry wąż którym można by taki OCT podłączyć? Zjeździłem całą okolice i nic sensownego na miejscu nie znalazłem. Musi mieć średnice wewnętrzną 22-23mm.

 

https://przewody-techniczne.pl/waz-zbrojony-pcv-vacuum-fi-22-mm-p-618.html

https://www.olx.pl/oferta/przewod-silikonowy-22mm-7-8-CID628-IDqXoQN.html

http://allegro.pl/rura-silikonowa-waz-przewod-silikon-czarny-22mm-1m-i7020266862.html

Silikon wydaje się być najbardziej sensowny, ale cena zabija.

To jest też ciekawe, ale nie miałem takiego przewodu nigdy w rękach

https://www.olx.pl/oferta/rura-przewod-powietrza-eberspacher-webasto-fi-22mm-CID5-IDqWFZx.html#c63dc91308

Opublikowano

Misiek95 jaki oct będziesz zakładał, kupujesz coś czy wlasnoroba?

Ja myślałem o czymś jak poniżej, dość drogi ale są dostępne z kroccami o większej średnicy (25mm) no i można by go czyścić od góry duża strzykawka bo spust od dołu będzie problematyczny.

http://allegro.pl/zbiornik-odmy-oil-tank-catch-separator-odmy-tdi-20-i7103579246.html?reco_id=911b6745-ecfe-11e7-9ff1-246e9677f310&ars_rule_id=201

 

Opublikowano

005321091eec5ddbd970a09a1a7c5921.jpg
2c4846ad284d2ab9c33bc8b5aedd42d7.jpg
1f76826587e0ed9b3559e9338895e416.jpg

Coś takiego wyrzezbilem. Krocce 23mm plastikowe. Ale nie jest to na pewno finalna wersja, bo można zrobić to bardziej estetycznie. Podłączyłem plastikowymi wezami ze starej pralki. Jak zda egzamin, to będę przerabiał

Opublikowano

To chyba osuszacz powietrza z układów pneumatycznych, łączy się go w zespole układu przygotowania powietrza z reduktorem i naolejaczem. 

Ciekaweczy zda egzamin, pochwał się jak będziesz już coś wiedział

Opublikowano
2 godziny temu, Użytkownik007 napisał:

To chyba osuszacz powietrza z układów pneumatycznych, łączy się go w zespole układu przygotowania powietrza z reduktorem i naolejaczem. 

Ciekaweczy zda egzamin, pochwał się jak będziesz już coś wiedział

Dokładnie tak, z tym że ja wykorzystałem tylko obudowę z niego. Wnętrze to gąbeczki z tesco za 2zł. Pasował mi wymiarami i ma na dole korek spustowy :) Jak coś będę wiedział to dam znać

Opublikowano
W dniu 30.12.2017 o 13:59, misiek95 napisał:

Dokładnie tak, z tym że ja wykorzystałem tylko obudowę z niego. Wnętrze to gąbeczki z tesco za 2zł. Pasował mi wymiarami i ma na dole korek spustowy :) Jak coś będę wiedział to dam znać

Jak tam,zainstalowane?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Użytkownik007 napisał:

Jak tam,zainstalowane?

Już ponad miesiąc z tym jeżdże, ze 2000km będzie na pewno. Ewdentnie coś się tam osadza w tym zbiorniczku, taka kawa z mlekiem. Żeby zapełnić ten zbiorniczek to musiał bym jeździł cały rok chyba :) Dzis zakładałem osłony pod silnik i zauważyłem że na pewno mniej oleju wisi przy połączeniach węży gumowych- więc jakiś tam efekt jest.

Innych efektów nie zauważyłem. Po odpaleniu nadal puszcza białego dymka- a to liczyłem że jest skutkiem oleju w dolocie. Jednak chyba uszczelniacze zaworowe albo któraś pompka po dłuższym postoju spuszcza paliwo :)

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

Czyli coś wyłapuje, na pewno masz czystszy silnik. U mnie między kolektorem dolotowym a głowica cieknie maź, jakby trochę oleju i woda, wymieniałem 2x uszczelkę i nic się nie poprawiło. Oleju ofziwo nie ubywa. Wkurza to bo w garażu na płytkach jest spocona plama, więc jedyny ratunek to OTC.

 

Czytałem na forum VW że kolesie zmieniali pokrywę zaworów z odma, ale jednym pomagało innym nie. Drogi interes ogólnie bo nowa Ori pikrywa to kilka stówek. 

 

Co do dymu przy odpalaniu powiem  ci że u mnie bardzo często przykapcalo jak tankowałem na Muller (nie twierdzę że mają źle paliwo, może inne dodatki stosuja i taka reakcja), od kilku miesięcy leje wyłącznie na bp i jest o wiele lepiej, sporadycznie coś tam dmuchnie moze ale nie czarny obłok ;-)

Opublikowano

Ja pokrywe zaworów zmieniałem zaraz po swapie z tej 02r na 04r. Przy okazji płukanie, czyszczenie... nic to nie zmieniło;) Zakup nowej bez sensu... one mają wade konstrukcyjną. To nie wynika ze zużycia/wieku.

Podobno któryś VW t4/t5 miał całkowicie inaczej zrobioną pokrywe zaworów... ale ja nie drążyłem tematu :)

Opublikowano
19 godzin temu, marcin120383 napisał:

A rurka jakiej średnicy 19mm 

dokładnie tak

 

Opublikowano
1 godzinę temu, marcin120383 napisał:

Też zamówiłem już

pokaż jaką zamówiłeś :)

Opublikowano
W dniu 22.01.2018 o 22:58, misiek95 napisał:

Już ponad miesiąc z tym jeżdże, ze 2000km będzie na pewno. Ewdentnie coś się tam osadza w tym zbiorniczku, taka kawa z mlekiem. Żeby zapełnić ten zbiorniczek to musiał bym jeździł cały rok chyba :) Dzis zakładałem osłony pod silnik i zauważyłem że na pewno mniej oleju wisi przy połączeniach węży gumowych- więc jakiś tam efekt jest.

Innych efektów nie zauważyłem. Po odpaleniu nadal puszcza białego dymka- a to liczyłem że jest skutkiem oleju w dolocie. Jednak chyba uszczelniacze zaworowe albo któraś pompka po dłuższym postoju spuszcza paliwo :)

Zacytuje sam siebie żeby dopisać ciąg dalszy. Dziś zaglądałem do OCT bo chyba troche zamarzł. Jedyne co się tam zebrało przez te kilka tysiecy kilometrów jazdy to kilka mililitrów oleju i troche więcej wody. Ja się tego pozbywam, liczyłem na inny efekt. Jak dla mnie pic na wodę fotomontaż:) Dobrze że nie wydałem więcej niż 5zł:decayed:

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...