Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Wyząbkowanie


maciejusz

Rekomendowane odpowiedzi

Do dzisiejszego małego przeglądu w ASO zgłosiłem dziwne buczenie w przedniej części auta przy prędkościach 50 i 100km/h. Odgłosy typowe jak przy uszkodzeniu łożyska osi. Diagnoza ASO: wyząbkowane opony :mysli: Tylko o co chodzi? Opony mają nieco ponad rok i przejechane około 20tyś km, bieżnik w bardzo dobrym stanie i ogólnie wszystko w porządku. Co z takim fantem zrobic? Jakiś czas temu wpadłem w mega dziurę, pojechałem wyważyć koła i w jedną z felg musieli mi dołożyć 40g. Felga z oponą poszła na tylną oś (z przedniej). Teraz to wyząbkowanie na przedniej osi.. ki diabeł? Ktoś miał taką sytuację? Muszę pojechać jeszcze sprawdzić geometrię i zbieżność, ale jakoś nie uśmiecha mi się znowu płacić ponad 1100zł za co najmniej dwie nowe opony (Continental ContiSport Contact 3 225/40R18)..

EDIT:

Teraz widzę, że w protokole przeglądu jest napisane, że wszystkie cztery opony są wyząbkowane :blink:

Hałas dobiega, póki co, tylko z przodu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem już wyząbkowaną jak kupowałem auto w prawym przodzie, huczało, sprzedający zapewniał że to łożysko, tak się stało że akurat zmienilem na zimowe i pojechałem na wymiane łożyska, wszytsko fajnie po zimie, zakładam letnie, i tą co miałem na prawym przodzie założylem na lewy przód, chciałem do końca je zjechać i kupić nowe, ale jakie było moje zdziwienie gdy znów było rzekomo do wymiany łożysko, panowie w servisie stwierdzili że opona jest wyząbkowana, pytałem z jakiej paki to usłyszałem PRAWDOPODOBNIE AMORTYZATOR BYŁ WALNIĘTY I ZMIENIŁO GEOMETRIE,wiec nie pozostałlo mi nic innego jak kupić 2 nowe oponki i cieszyć się ciszą...

ps. troche jeździłem na wyzabkowanej przed zakupem nowych, bawiłem się i troche spaliłem gumy, nalałem oleju na asfalt i na spokojnie żeby auto nie cierpiało spaliłem, problem baaaardzo się uciszył, ale tak czy siak były łyse więc kupiłem nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyzabkowanie opon jest przyczyna najczesciej amorkow (67% to nie tak wiele -maszyny zawsze zawyzaja wartosci - wynik na poziomie 80% jest ok), jeszcze jedna czesta przyczyna wyzabkowania opon w przypadku avanta to niedociazony tyl. Mamy avanty i jezdzimy na pusto, gdzie ich charakterystyka zostala zaprojektowana na jakis ladunek. Co do reklamacji to wyzabkowanie nie przejdzie u zadnej firmy i producenta - zawsze bedzie to samo wyjasnienie niesprawne zawieszenie.

co do conti3 to jesli cie to ratuje to moge ci sprzedac nowki z gwarancja po rabacie po 480zl/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest jedno wytłumaczenie - opona porostu "nie leży" w tym aucie i pozostaje zaakceptować te wyząbkowanie lub szukać nowych opon innego typu. Poprosu ten typ tak ma. Potwiedzenie takiej opini znalazłem w niezależnej wulkanizacji i od mechanika - czasami tak sie zdaża.

Mój przypadek był taki że kupilem 4 nowe opony, przejechałem pierwsze kilkadziesiąt km i wyraznie dobiegało huczenie przy prędkościach 55-70km przy innych cisza. Też pojechałem do mechanika na wymianę łożyska w przednim kole tylko miał sprawdzić w którym bo nie szło się dosłyszeć ... no i tu był probelm i w końcu podmieniliśmy zupełnie inne koła i o dziwo cisza - nie ukrywam że wkur...em sie trochę bo nowe opon okazaly sie nieco lipne w tym wzdlędzie. Od tego czasu minę lo już prawie 2,5 roku i powiem tak oponki wybrałem naprwdę OK i jestem z nich bardzo zadowolony pod kątem własności jezdnych ale mają tą jedną (dość znaczącą) wadę że ząbkują delikatnie co powoduje huczenie przy pewnych prędkościach.

Roziwiązania są dwa:

1. sprzedać i kupić nowe - jak dużo jeszcze bierznika a kupujący zaczaji że wyząbkowane to sprzedadzą sie za bezcen a szkoda pewnie

2. Zaakceptować to co jest o ile nie jest to tak uciążliwe.

Co ważne to amorki przy wymianie na opony (przednie) miały ok90% sprawności i (tył) ok55%. Ustawienie zawieszenia było poprawne.

Dodam że takie obiawy mogą dotyczyć opon z indeksem np. V a już dla H tego efektu może nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przyczyną mogą być także pęknięte sprężyny-miałem taki przypadek w lanosie

w lanosie nawet na idealnym zawieszeniu mogło ząbkować, takie auto nieudane :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie odświeżam...

przeczytałem temat ale nadal nie wiem co w tej sytuacji zrobić...?

Poprzedni sezon jeździłem na oponkach 2xContinental przód i 2xBridgestone Potenza tył... conti były już łyse to wyrzuciłem i zakupiłem w te miejsce 2xDunlop SPSport i zapakowałem na przód.. od jakiegoś czasu słyszę przy pewnych niskich prędkościach (40km/h) tenże 'szum' :confused4:

łożyska to nie są bo unosiłem autko do góry na lewarku, nic nie buczy... myśle, wertuje forum i moja diagnoza - wyząbkowana opona/y... nie potrafie tylko dokładnie stwierdzić czy jedna czy dwie?

co w tej sytuacji zrobić?

- przemienić oponki przód na tył? czy może coś to dać?

- czy to spalenie gumy rzeczywiście cokolwiek pomoże?

- czy dać sobie z tym spokoj bo i tak sie nic nie wymyśli?

dodam, że szkoda oponek bo i dunlopy i bridgestony to 2010r i bieżnik ok.6-7mm :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez wszystkie wyzabkowalo, na dwoch jezdzilem az wylysialy wiec kupilem nowe, na tyl dalem wyzabkowane a na przod nowe, i jezdze tak 2 lata i te z przodu sie nie zabkuja wiec chyba cos w tym prawdy jest o niedociazonym tyle w avancie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...