UrealGoD Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Mam taki objaw: Na zimno hamulce są pewne i "ostre", niestety po kilkukrotnym użyciu stają się strasznie tępe, pedał jest twardy, ciężko skutecznie hamować czy nawet dobrze dawkować siłę hamowania. Znajomy miał taki objaw w swoim Golfie IV. U niego pomogła wymiana płynu hamulcowego. Jest to jak dla mnie przyczyna prawdopodobna, jak wiadomo płyn z czasem traci swoje właściwości (...). Pytanie jest jednak następujące: Spotkałem się z teorią iż nie da się wymienić płynu normalnie (przelać po prostu świeżym) lecz ze względu na ABS, ESP i i w ogóle elektronikę, trzeba tą procedurę przeprowadzić z autem podpiętym pod komputer (inaczej mogą być generowane błędy). O ile z samą wymianą płynu sobie poradzę, tak nie mam komputera (ani dostępu) więc jeżeli nie można uniknąć podłączania to chętnie sobie po prostu przeleję układ nowym płynem, jak nie to będę musiał szukać kogoś kto mi to zrobi zgodnie ze sztuką. Nie znalazłem (nie trafiłem) odpowiedzi na to pytanie.
moniuh Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Słyszałem o metodzie "grawitacyjnej" można w jedną osobę to zrobić. 1. odkręcasz korek przy zbiorniczku 2 odkręcasz odpowietrznik zakładasz rurkę np. silikonową, żeby płyn mógł spływać swobodnie do jakiegoś pojemnika, każde koło oddzielnie, zdaje się ze od najdalszego. Jak zacznie lecieć "świeży" płyn to zakręcasz zaworek i kolejne koło. 3 w miarę upływu płynu dolewasz świeżego, żeby nie zapowietrzyć układu. "pompowanie" pedału nie polecane ze względu na to, że syfy mogą dostać się do pompy ABS. PS. http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-wymiana-p-ynu-hamulcowego-66540/
UrealGoD Opublikowano 16 Września 2013 Autor Opublikowano 16 Września 2013 Tyle to wiem, dzięki. Bardziej mi chodziło o to czy prawdą jest konieczność podłączenia do komputera żeby uniknąć błędów. Jednak z tych opisów rozumiem że nie ma takiej potrzeby. W takim razie pozostaje mi zakupić płyn hamulcowy i do dzieła...
east-import Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 A nie prościej pojechać do warsztatu gdzie maszyną przepompują płyn Koszt takiej usługi około 30-40zł Robiłem to kiedyś w Bravo.
powaguspisz Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 I w tym przypadku jeśli chodzi o B6 nawet wskazane jest zrobić to maszynką pod ciśnieniem, że by dobrze odpowietrzyć. Już nie jeden sam robił i coś było wiecznie nie tak z hamulcami, to pedał twardy to coś jeszcze, a koszt tak jak panowie mówią nie wielki i nie brudzisz się. Co do błędów może zapalać ci się ABS, albo nie prawidło działać jeśli zrobisz to tradycyjna metodą jaką robiło się w polonezach
Dev Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 jeden mądrzejszy od drugiego widzę :facepalm: za kilka lat bez kompa nie będziecie w stanie sie wysrac :doh: metoda jest prosta, wyciągamy cały płyn ze zbiorniczka, zalewamy świezym i noga na hamulec. kazde koło po kolei, pilnując aby zbiorniczek był cały czas pełny warto tez pamietać o zasilaniu sprzęgła kompa używa sie w przypadku zapowietrzenia bloku ABS lub przy cofaniu tylnych tłoczków w zaciskach elektrohydrauicznych, ale w przyadku tych ostatnich niekoniecznie tyle ode mnie, a zrobicie jak uwazacie
POWER-KRIS Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Ja mam chyba więcej szczęścia jak rozumu bo w Octavi ll 2 razy już wymieniałem w audi pół roku temu w obu przypadkach TRW 5.1 i oba auta stają dęba i nie widziały kompa ani żadnej innej dziwnej maszyny do napełniania wypychania i cochania itp. Płyn klucz noga na pedał ( najlepiej czyjaś ) i ognia. Sony Xperia Tapatalk 4.
UrealGoD Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Dzięki za odpowiedzi. Wolę sobie sam robić prostsze rzeczy przy samochodzie. Do ASO go przecież nie odstawię (nie stać mnie) a z "tanimi" fachowcami ostatnio mam kiepskie doświadczenia. Jak będzie parę dni suchych to sobie przeleję grawitacyjnie. Mam nadzieję że to rozwiąże problem.
Dev Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Jak będzie parę dni suchych to sobie przeleję grawitacyjnie. grawitacyjnie to mozna ale w WC noga na hamulce i wiooooo
Arkom Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Dev a wyjaśnij mi jedno napisałeś w poście wyżej, że nie koniecznie trzeba mieć kompa żeby cofnąć tylne tłoczki w zaciskach elektrohydraulicznych. nie mówię, że się mylisz ale jak możesz to wyjaśnij mi temat jak to zrobić bez kompa.
Dev Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Wystarczy wkrecic i wciskac rownoczesnie
Arkom Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 A to nie jestt tak przypadkiem, że bez podłączenia pod kompa tłoczki sie nie cofną tzn komp na to nie pozwoli???
Dev Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Ręce oddają :facepalm: Jezeli cos pisze na temat hamulców to nie jest gdybanie tylko pewnik, który osobiscie przerabialem. Z reszta wiele razy. ---------- Post dopisany at 23:19 ---------- Poprzedni post napisany at 23:16 ---------- Aaaa i jedna wazna sprawa, tłoczków fizycznie nie cofniesz przy pomocy Vaga. Po wykonaniu procedury i tak trzeba je wcisnąć, palcami lub jakimś "wciskaczem"
Arkom Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Nie mówię, że komp sam cofnie tłoczki. A moje dopytywanie jest stąd, że znam opinie taki, że np w Audi A6C6 nie da rady tego zrobić bez kompa. Pytam się ze zwykłej ciekawości. I spokojnie nienerwowo bo kto pyta ten nie błądzi
Dev Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 bądz pewny że mozna to zrobic nawet w A6C6, trzeba tylko zachowac pewne procedury
Homiczek Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 podepnę się, bo przy ostrym hamowaniu z dużych prędkości pedał sie robi dziwnie twardy. I myślę na początek płyn wymienić bo nie wiem kiedy był ostatnio. myślę wlać 5.1 - tylko ile 1L wystarczy na przelanie układu ? bo ktoś pisał 1.5 - 2 L ? myślę metodą tradycyjną czyli pedał hamulca i dolewanie do zbiorniczka I jeszcze - jak wyciągnąć to cudowne sitko ze zbiorniczka ? bo parę razy już próbowałem, ale nie chciałem nic urwać ? jakaś technika specjalna ?
kkam Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 podepnę się, bo przy ostrym hamowaniu z dużych prędkości pedał sie robi dziwnie twardy.I myślę na początek płyn wymienić bo nie wiem kiedy był ostatnio. myślę wlać 5.1 - tylko ile 1L wystarczy na przelanie układu ? bo ktoś pisał 1.5 - 2 L ? myślę metodą tradycyjną czyli pedał hamulca i dolewanie do zbiorniczka I jeszcze - jak wyciągnąć to cudowne sitko ze zbiorniczka ? bo parę razy już próbowałem, ale nie chciałem nic urwać ? jakaś technika specjalna ? sprawdź podciśnienie, a w szczególności gumowy przewód idący przez grodz
Homiczek Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 podepnę się, bo przy ostrym hamowaniu z dużych prędkości pedał sie robi dziwnie twardy.I myślę na początek płyn wymienić bo nie wiem kiedy był ostatnio. myślę wlać 5.1 - tylko ile 1L wystarczy na przelanie układu ? bo ktoś pisał 1.5 - 2 L ? myślę metodą tradycyjną czyli pedał hamulca i dolewanie do zbiorniczka I jeszcze - jak wyciągnąć to cudowne sitko ze zbiorniczka ? bo parę razy już próbowałem, ale nie chciałem nic urwać ? jakaś technika specjalna ? sprawdź podciśnienie, a w szczególności gumowy przewód idący przez grodz 'a co to za przewód ? od czego do czego idzie ?
kkam Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Jest to przewód doprowadzający podcisnienie do serwa. gumowa przelotka w grodzi z wiekiem staje się miękka i zasysa się do środka podczas mocnego hamowania i sie zatyka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się