maciekg Opublikowano 26 Grudnia 2006 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Po ostatniej wymianie oleju zauwazylem, ze silnik za duzo bierze mi oleju. Przejechalem kolo 2 tys. km, a na bagnecie jest polowa stanu. Ktore czesci silnika sa odpowiadzialne za te ubytki?
micek Opublikowano 26 Grudnia 2006 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Moze przedmuchalo w jakims miejscu uszczelke czy cos i cieknie.
wiki Opublikowano 26 Grudnia 2006 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Przejechalem kolo 2 tys. km, a na bagnecie jest polowa stanu teoretycznie mieścisz się w fabrycznie śmiesznej normie która mówi o 1l/1000km, dla mnie i zapewne dla wielu z nas jest to stanowczo za dużo, proponuję obejrzeć silnik dokładnie pod względem wycieków, analiza spalin, VAG (ewentualnie inny program) i musi babol wyjść. Jeżeli analiza spalin będzie zła to masz brak dobrego ciśnienia w cylindrach czyli luzy pomiędzy gładzia cylindra a tłokiem-pierścieniami, uszczelka pod głowicą do wymiany ale to wszystko wrózenie z fusów prawidłowa diagnostyka w warsztacie prawdę ci powie
mar-mis Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Witam!!! Posiadam a4 18 turbo z 95 roku, przebieg 230000, co 2000 tysiące kilometrów dolewam około 0,5 litra oleju nie mam żadnych wycieków. Podobno te silniki tak mają pozdrawiam
Goran Opublikowano 31 Grudnia 2006 Opublikowano 31 Grudnia 2006 Mam ADR z przebiegiem 210000 od wymiany do wymiany trzyma mi stan, poci mi sie tylko troche przy misce - musze uszczelke wymienić. Może zmień olej, jak masz 200tys i jeździsz na pełnym syntetyku to może tak być. Ja leje 10W40, bo przy naszych warunkach atmosferycznych jest podobno optymalny (przy większych mrozach nie robi sie z niego podobno galareta) Pozdrawiam
kieruś Opublikowano 3 Stycznia 2007 Opublikowano 3 Stycznia 2007 ja zribilem moim audi 13tys od wymiany oleju rozrzadu itp. i dolalem 1litr a teraz patrze a stan wynosi połowe co wy nato nie jestem mechanikiem dlatego pisze
dampol Opublikowano 18 Stycznia 2007 Opublikowano 18 Stycznia 2007 myśle ze nie jak piszą w instrukcjach ze 1litr na 1000km ale mysle ze przy przebiegu okolo 150tyś i 10 letnim autku 100ML na 1000km to standard prawda?
chudineze Opublikowano 18 Stycznia 2007 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Powiem tak że po zmianie benzynki na gaz zwiększyło się zużycie oleju co 5000km trzeba dolać 0,5 l oleju i takie ubytki są teraz normalne :|. A jeżdżę na półsyntetyku Mobil 1 przebieg 190 tyś km.
Gość zdeniu Opublikowano 18 Stycznia 2007 Opublikowano 18 Stycznia 2007 posprawdzaj tak jak pisał wiki, do tego może jeszcze przydałoby sie wymienić uszczelniacze zaworowe
paplanski Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 CZESC zaraz po zakupie w swojej 1.8T wymieniłem olej na mobil 1 pól syntetyk. Pojechałem autkiem do angli i tam zrobiłem troche ilometrów i czekała mnie wymiana. Przez 10500 km samochód spalił mi około 2 iltrów oleju. zaraz po wymianie w polsce został założony gaz ( po wymianie w polsce zaraz po kupnie)Niestety z jakiś dziwnych powodów mobil 1 jest tam niedostepny pytałem w kilku sklepach i kolega z którym pracowałem polecił mi gtx magnatec też 10-40w. Kupiłem olej z filtrem wymieniłem............ Po około 300km zauważyłem że kontrolki od ilosci gazu w zbiorniku jakoś wolniej opadają a silnik jakoś ciszej pracuje. Po około 1000 km smiało mogę powiedziec ze spalanie gazu spadło mi o 0.5 litr na 100km. a przez następne 10 000 km samochód pobrał róznice na miarce miedzy max a mini bez dolewania ani grama. Kupiłem sobie jeszcze jedno opakowanie tego oleju co starczło mi z tym co zostało na jeszcze jedną wymianę w Polsce. Obecnie mam już przejechane 5000 i niedługo znowu wymiana. Została mi jeszcze jedna litra z tego angielskiego opakowania i poprosiłem kolege żeyb mi kupił kolejne opakowanie ale nie w polsce tylko w niemczech bo ten sam olej o tj samej nazwie niestety w Polsce jest gorszej jakości. Proszę się nie denerwować ale naprawde tak jest. Nigdy nie zmienie oleju na inny niż cstrol gtx magnatec i polecam koledze zrobić to samo, jednak radził bym postarać sie o olej z zachodu a nie kupiony w Polsce... Ps. W anglii za 4.5 litrowe opakowanie zaplaciłem 20 futów wtedy cos około 110 zł taniej niż w Polsce......
MAx Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 CZESCzaraz po zakupie w swojej 1.8T wymieniłem olej na mobil 1 pól syntetyk. Pojechałem autkiem do angli i tam zrobiłem troche ilometrów i czekała mnie wymiana. Przez 10500 km samochód spalił mi około 2 iltrów oleju. zaraz po wymianie w polsce został założony gaz ( po wymianie w polsce zaraz po kupnie)Niestety z jakiś dziwnych powodów mobil 1 jest tam niedostepny pytałem w kilku sklepach i kolega z którym pracowałem polecił mi gtx magnatec też 10-40w. Kupiłem olej z filtrem wymieniłem............ Po około 300km zauważyłem że kontrolki od ilosci gazu w zbiorniku jakoś wolniej opadają a silnik jakoś ciszej pracuje. Po około 1000 km smiało mogę powiedziec ze spalanie gazu spadło mi o 0.5 litr na 100km. a przez następne 10 000 km samochód pobrał róznice na miarce miedzy max a mini bez dolewania ani grama. Kupiłem sobie jeszcze jedno opakowanie tego oleju co starczło mi z tym co zostało na jeszcze jedną wymianę w Polsce. Obecnie mam już przejechane 5000 i niedługo znowu wymiana. Została mi jeszcze jedna litra z tego angielskiego opakowania i poprosiłem kolege żeyb mi kupił kolejne opakowanie ale nie w polsce tylko w niemczech bo ten sam olej o tj samej nazwie niestety w Polsce jest gorszej jakości. Proszę się nie denerwować ale naprawde tak jest. Nigdy nie zmienie oleju na inny niż cstrol gtx magnatec i polecam koledze zrobić to samo, jednak radził bym postarać sie o olej z zachodu a nie kupiony w Polsce... Ps. W anglii za 4.5 litrowe opakowanie zaplaciłem 20 futów wtedy cos około 110 zł taniej niż w Polsce...... Strasznie zawile to napisales to po pierwsze, po drugie mobil 1 to mobil 1 czyli full sytnese a pol-syntetyk to nie "mobil 1 polsyntetyk" tylko "mobil s" co do castrola to sie zgadzam. Tylko npaisz jakos jasniej ile Ci bierze tego castroal i przy jakiej jezdzie. A w kwestji zuzycia oleju to dodam ze w takich silnikach, ktore maja nalatane stowke a dwie tym bardziej bezposrednio na zuzycie oleju ma styl jazdy, inaczej silnik zuzywa olej jak pracuje srednio dynamicznie w zakresie ekonomicznych obrotow a co innego jak sie jezdzi dynamicznie do 5 tys obr/min a jeszcze inaczej jak leci sie autopstrada 3majc w okolicach 200km/h. i paluje non stop, cisnac łyche na piatce.
paplanski Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Używałem oleju mobil s a nie mobl 1 jak słusznie zauważył max 10w-40.Przez około 10500 do auta musiałem dolać około 2 litrów tego oleju. (przebieg 177tyś-pewny). Po zmianie na gastrol gtx magnatec 10w-40 NIE DOLEWAM OLEJU WOGÓLE.Podczas wymiany nalewam do napisu max na bagnecie i po około 10 tyś stan oleju jest nad kreską mini jakieś 2 mm.To już moja 2 zmiana i obecnie mam przejechane około 5 tyś a poziom olej jest mniej wiecej na srodku pomiedzy mini i max. Jak pisałem wczesniej zaraz po zmianie spadło zużycie gazu o około 0.5 litra. Jest to wiarygodny wynik ponieważ jeżdziłem do pracy wieczorem a wracałem rano na tym samym odcinku z mniej wiecej tą samą prędkościa w prawie takich samych warunakch drogowych i tankowałem gaz na tej samej stacji, więc wynik jest w miarę dokładny. Spadek zużycia gazu zaobserwowałem zaraz po zmianie własnie na magnatec. Niestety przy tej próbie mobil S wypada bardzo bladziutko i napewno mój motorek więcej go nie zobaczy. Napisałemś że nie zgadzasz sie co do castrola co właściwie to miało oznaczać? Ps. kolega chudineze też jeżdzi na mobilu s a nie na mobilu 1 :053: :053: :053:
chudineze Opublikowano 19 Stycznia 2007 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Ps. kolega chudineze też jeżdzi na mobilu s a nie na mobilu 1 :053: :053: :053: Pewnie tak choc nie wiedziałem do tej pory bo jeżdżę do mechaniora a on wali to z beczki i dokładnie nie wiedziałem czy to zwie sie "s" czy "1" dopóki nie zagłębiłem sie w temat upsss. Ale powiem tak przy jeździe na gazie to trzeba miec dobry olej bo inaczej będzie go ubywało nie wiadomo gdzie i ile.
MAx Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 po pierwsze to napisalem ze "zgadzam sie co do castrola" piszac to mialem na mysli ze to dobry olej, W motorze tylko leje castrol co prawda zwykle oleje czyli molbil s czy odpowiedni polsyntetyk z castola czyli zdaje sie GTX 3 sa porwnywalne a roznica polega jedynie za kampanii reklamowej, co do bajerow czyli b.dobrej syntezie mobil 1 czy megnesie w castorlu 5 nie wsponimanc juz o RS czy EDGE to sa juz wyzsze polki.Do mnie jakos osobiscie castrol bardziej przemawia i jak bedzie 1 wymiana to leje magnatec. Po drugie widzice sami ze mobil tak rozreklamowal swoj pordukt " mobil one" ze czesto ludzie leja nawet minaralnego mobila "mobil M", z swiadomoscia ze leja "mobil one"nie zdajac sobie sprawy ze "one " to tylko full synteze A tak na marginesie to kotreego castrola dokladnie wlales?
dampol Opublikowano 21 Stycznia 2007 Opublikowano 21 Stycznia 2007 hmmm ja jezdze na BP VISCO 7000 0w40 i wlasnie myslalem o zmienie choc na 10tkm bierze mi 0,8 litra!! i myslalem ze to faktycznie duzo,no ale mam gaz wiec pewnie to nie tak duzo. bp jest stosunkowo drogi bo kosztuje 5 litrów jakies 180zł.... Wlasnie przez to zuzycie 0,8litra na 10,000km chce zmienić gęstość na 5w40 noi mozliwe ze i olej... Polecacie CASTROL GTX MAGNATEC? Czy mam faktycznie zwiekszyc gestość? Przebieg mam 120 tysiecy kilosów. autko 96'
paplanski Opublikowano 23 Stycznia 2007 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Mój olej to castrol gtx magnatec 10w-40 rozlewany w anglii bo za ten polski to nie gwarantuje.....
kris_lpgcars Opublikowano 28 Stycznia 2007 Opublikowano 28 Stycznia 2007 tak sobie czytam te wasze wypowiedzi i doszedlem do wniosku ze wiekszosc kolegow na dzien dobry powinna zabrac sie od dokladnego sprawdzenia silnika pod wzgledem malych wyciekow. Tez do niedawna bylem ciekawy gdzie mi sie olej podziewa lecz to byl po prostu maly wyciek spod pokrywy zaworow a co do jasnosci autko ma nastukane 200tys km i nadal leje Shell 5W30 i jak do tej pory nie stwerdzilem zebym gubil olej PS roznica moze byc taka ze autko jest angielskie i duzo jezdze po autostradach Pozdrowionka
michua4 Opublikowano 2 Lutego 2007 Opublikowano 2 Lutego 2007 witam! od wymiany oleju do wymiany po przejechaniu ok 15000tyś nic nie dolewam. Na miarce jest wszystko w normie jakies siedem setek oleju wchlonie.Turbodoladowane niby wiecej nawet do 1,5 litra.pozdrawiam
xxxWIELKIxxx Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Na LPG audika pila mi od wymiany do wymiany okolo 0.6 litra a wymienialem po 14 tysia z kawalkiem...nowe auta co niektoe biora olej a co dopiero mowic o samochodach ~10 letnich... wszystko sie zuzywa i nie chce mi sie wierzyc ze samochod np 8 letni nie siorpnie oleju...no chyba ze ma przejechane 5tys km... pozdrawiam
MarEsp Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Mam ADR z przebiegiem 210000 od wymiany do wymiany trzyma mi stan, poci mi sie tylko troche przy misce - musze uszczelke wymienić. Może zmień olej, jak masz 200tys i jeździsz na pełnym syntetyku to może tak być. Ja leje 10W40, bo przy naszych warunkach atmosferycznych jest podobno optymalny (przy większych mrozach nie robi sie z niego podobno galareta) Pozdrawiam "Podobno" to robi dużą różnicę w zależności od wielu rzeczy pełny syntetyk aż do śmierci... :bicz3:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się