pietrek1987 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Witam wszystkich to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc. Jestem zainteresowany kupnem a4 b5 1.8t 180km mam kilka pytan prosze o odp.? mialem a3 1.8t z 1997r czy wersia a4 180km ma lepsze osiagi? 1-jakie ma osiagi a4 b5 1.8t 180km FWD od 0-100/h 2-jaki silnik wybrac najlepszy z ktorego roku interesuja mie tylko polifty 3-jakies sugestie przy zakupie.
Lolo-Krk Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Witam, odpowiem ci na dwa pytania na które znam odpowiedz:) Jestem właśnie użytkownikiem A4 z seryjnie montowanym silnikiem 180Km. Silnik ten ma oznaczenie AJL i był montowany tylko od 98r do 2000r przynajmniej w A4 B5. Z tego co mi wiadomo to silniki te były montowane w A6. Co do osiągów to trudno mi porównywać z A3 gdyż A3 nie jeździłem:) choć domyślam się że na pewno jest lżejsza:) Moja A4 jest jedno butna i odpycha się nawet nawet, co do sprintu do setki to według danych producenta powinna w 7,6s -Nie wypowiadam się bo nie mierzyłem.
Mopar Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Kolego, to i ja się wypowiem, również ujeżdżam AJL 1.8T 1. Co do przyspieszenia ośki 0-100km/h to ja gdzieś wyczytałem, że 7,9sek, ale to avant. Na dobrej oponie wychodzi dość podobny wynik, niestety nie mogę podpiąć telemetrii, bo mam jeszcze OBD1. Jeśli chcesz porównać do A3 to najlepiej ściągnij manuala do A3 benzyn oraz A4 1.8T, lataja w pdf-ie po sieciach i tam poczytasz sobie taże inne dane 2. Tak, jak pisał Kolega Lolo-Krk wersja 180km była tylko w oznaczeniu AJL i był to rzadki silnik. 3. Zwróć uwagę na jakim oleju jeździ, powinna być na 5W40 bez względu na przebieg, olej w tych silnikach to ważna sprawa, a z rzeczy związanych z eksploatacja możesz sprawdzić (poza normalnymi rzeczami w papierach u spzredawcy i na stacji) kiedy był zmieniany rozrząd, bo do AJL to relatywnie droższy wydatek. Poza tym szukałbym raczej wśród droższych sztuk, zadbane AJL lubią trzymać cenę, nawet dwóch poliftowych 1.6 ; )
kkrawat Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Nie musisz kupowac wersji 180KM - jak znajdziesz zadbane 150KM to bierz i rób program. 150KM 1.8t po programie objedzie seryjnego AJL bez żadnego problemu. Przy zakupie podpinasz VAGA i sprawdzasz błędy i patrzysz co tam ci ciekawego pokazuje - możesz na szybko popatrzeć na przepływke i doładowanie w polifcie. Olej lejesz 5w40 a reszta wyjdzie w "praniu".
OLI_B5 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 AJL bardzo dobry silniczek , bez modzenia bardzo dobrze jedzie A takto tak jak inni pisali , olej 5w40 , sprawdzić błedy , kompresje i tyle Btw. 7.9 do 100 ? mój prawie seryjny ajl kręci 100 w ~6.5 sek
st4yKool Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Btw. 7.9 do 100 ? mój prawie seryjny ajl kręci 100 w ~6.5 sek 7.6 ma po wyjezdzie z fabryki.. zszedles sekunde "prawie seria"? graty
OLI_B5 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Btw. 7.9 do 100 ? mój prawie seryjny ajl kręci 100 w ~6.5 sek 7.6 ma po wyjezdzie z fabryki.. zszedles sekunde "prawie seria"? graty Zmieniony jest tylko kat na DP 2.75 no i troche masy zrzucone
st4yKool Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Czym mierzyles? Racelogic? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
kkrawat Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Oli twój jest jakiś "za szybki" btw zejście z masy robi wielką róznice przy niezbyt dużej mocy -a i sedan jest też lżejszy niż avant no i ty jeżdzisz na stalowej 15" więc tosię nie liczy
OLI_B5 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Fakt , jezdze na 15 , jestem letki , auto letkie , jeżdze na oparach to sie nie liczy Stoperem wychodzi 6.2 Jest miazga stary ( to ekipa rowerowa żeby nie było ) :grin: http://youtu.be/lea8-Z3d7aE I tak nie jedzie :thumbdown:
kkrawat Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Nie przesadzaj coś tam się dzieje moje Q jest sekunde wolniejsze i nie marudze hahah:facepalm:
Mopar Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Widzę, że OLI_B5 głównie masę zbija na paliwie w baku Ogólnie fajny wynik, gratulacje. To 7,9 do 100 wyczytałem w jakimś manualu, lub autocentrum, czy gdzieś w danych technicznych i dla avanta, ośki. Ciekaw jestem ile faktycznie do setki ma, bo po logach przepływki wychodzi, że trzyma (a raczej odzyskała : p) bardzo dobra serię. Może posiada ktoś telemetrię na OBD1? Lub wie, gdzie w Pl można dostać? : )
cabanmat Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Panowie nie gniewajcie się bo stawiam swoje pierwsze kroki w VAGowaniu Można sprawdzić kompresję VAG COMem OBD2 ?
Marc!n Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Tak jak kolega wyżej pisał nie napalaj sie na ajl'a bo każde 1.8 z tych lat to to samo tylko softem się różni. Silniki takie jak anb, apu czy awt maja wiecej elektroniki są wiec łatwiejsze w diagnozowaniu szybciej/taniej można je zawirusować. aeb podobno miały coś tam kutego.. (tak przynajmniej gdzieś czytałem, co przy mocach poniżej 300 km jest bez znaczenia) no i szersze kanały co przy podstawowych modach na ok 200km nie robi jakiejś mega różnicy, a ajl ma tylko mocniejszy program.. który i tak pasowały by zmienic a przyrosty nie będą oczywiście już takie jak w wersji 150km (efekt końcowy podobny). Po co Ci czas do setki? przecież 0,5 sek w tą czy w tamtą na światłach nie robi różnicy a w wyścigach chyba nie chcesz tym startować Podczas zakupu warto zwrócić uwagę na stan motorowni jak i całego auta. Wszelkie okazje bać pod lupe lub od razu odpuscić.. nikt dobrego auta nie sprzeda za pół darmo bo wyjeżdża itp.. im w lepszym stanie kupisz tym mniej dołożysz. Rozrząd w tym silniku to ok 1000pln na częściach ina itp.. więc nie tak dużo Jak planujesz mody to szukaj Quattro bo prędzej czy później będziesz żałował.. zresztą i bez modów jest nieporównywalnie większa przyjemność z jazdy. A3 pewnie będzie kilka kilo lżejsza ale tam Q nie jest na torsenie a to już nie to samo, zresztą to tylko ciasny hatchback.. już lepiej szukać s3 w przyzwoitym stanie (powodzenia )
pioteros Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 szukaj polifta ale jak juz to nie AJL bo jest najciezszy w jakiejkolwek diagnostyce - wyżłop 1000zł na program po zakupie i będziesz miał lepiej rozrzad caly zestaw z pompa wody i napinaczem hydraulicznym INA/Ruville mozna kupic juz za 500zł + robocizna 300
zwalowy Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 mam ten silnik i generalnie ladnie buja....coprawda niedawno sie borykalem z nim ale chyba doszedlem do ladu(jak sie upewnie dam znac)...moj tez kolo 6-7s do 100..na samej jedynce na starcie mam 40km ale to dlatego ze mam wersje 4X4 i nie ma straty mocy na piekne mielenie piski i dym z przednich opon...maxymalnie jechalem nim 240km i dalej szedl ale ze jechalem z dziecmi(na autostradzie w polsce oczywiscie:)) to zwolnilem do 200:D...fajnie sie tym driftuje w zime pomijajac fakt ze z tym napedem zima cie nie interesuje... p.s. dbaj o olej,turbo,swiece,cewki,wezyki,zaworki,kieszen i bedzie jezdzic:Dstrasznym mankamentem jest zawieszenie wielowahaczowe a co pogarsza sytuacje jest ono tez z tylu w wersji 4X4 a co za tym idzie jest 16 wahaczy a nie 8....generalnie auto jak na ten wiek drogie w u3maniu..pzdr
pioteros Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 wahaczy jest 12, z tylu jest tylko 4, z tym ze te tylne sa pancerne i rzadko sie zuzywaja, predzej laczniki stabilizatora i przeguby tyl zewnetrzne zwalowy, miales robionego swapa czy jak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się