soulmaster3m Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 (edytowane) Zacznijmy od tego jak uruchomić tempomat: Zacina Ci się włącznik tempomatu? Podczas jazdy na tempomacie przy zmniejszaniu lub zwiększaniu prędkości przyciskami nagle tempomat wyłącza się? Ten poradnik jest dla Ciebie. Założenie tempomatu nie było wielkim problemem, sprawdzenie jego działania w VAGu pokazało, że wszystko działa jak należy, ale na trasie okazało się, że zmniejszyć prędkość można przyciskiem, ale zwiększyć już nie ponieważ tempomat wyłączał się. Sprawdzenie miernikiem wyjść na manetce tempomatu pokazało, że wszystko działa, ale z lekkim oporem. Możliwy problem: Zabrudzone styki. Rozwiązanie: Wyjąć, rozebrać, wyczyścić. Połączenia pomiędzy pinami na danych przełożeniach manetki: Cytuj Wyjście przy AUS: pin.1, pin.2, pin.3, pin.4, pin.5, pin.6 - BRAK Wyjście przy EIN: pin.1 - pin.6 pin.4 - pin.5 pin.2, pin.3 - BRAK Wyjście przy AUFN: pin.1 - pin.6 pin.2 - PIN.4 - pin.5 pin.3 - BRAK Wyjście przy EIN+FIX: pin.1 - pin.6 pin.3 - pin.4 - pin.5 pin.2 - BRAK Wyjście przy (AUS+)FIX: pin.3 - pin.4 pin.1, pin.2, pin.5, pin.6 - BRAK I teraz trochę fotek jak wygląda manetka od strony PINów i ogólnopojętej śrubkologii coby nikt nie bał się tego rozłożyć na części pierwsze i naprawić tego samemu. Manetka i PINy tempomatu: Rozkładamy manetkę tempomatu na części pierwsze: Biorąc pod uwagę, że całość otwiera się bez potrzeby zdejmowania manetki można by było zrobić to na założonej manetce, ale niestety przewodu jest tyle, że nie da się jej wyciągnąć. Obudowy schodzą po obu stronach, wystarczy je lekko podważyć. Przed ściągnięciem "frontowej połówki" trzeba wyjąć przełącznik. Lekko podważyć i sam wyskoczy. UWAGA!!! Pod nim jest sprężynka i metalowa rolka. Sam przełącznik tempomatu trzeba jeszcze wysunąć z manetki naciskając ząbek "z tyłu". Wyjęty mechanizm: Należy zdemontować przycisk "FIX". Trzymają go po obu stronach widoczne zaczepy. Podważamy po obu stronach i ściągamy. UWAGA!!! Pod przyciskiem są dwie sprężynki. Wyjęty przycisk "FIX". UWAGA!!! Widoczny biały element nie jest na stałe zamontowany do czarnej części przycisku "FIX". UWAGA!!! Po wyjęciu przycisku FIX w reszcie obudowy zostaje biały element na którym zaczepione są dwie sprężynki, ale nie jest on przymocowany do reszty mechanizmu. Widoczny powyżej mechanim składa się z kremowego plastiku, białego plastiku, który jest ruchowy i płytki z przewodami. Należy ściągnąć kremowy plastik zahaczony od strony przewodów i uwolnić biały plastik zawierający styki. Na powyższym zdjęciu widać czarny element, który zahaczony jest z drugiej strony dwoma ząbkami. Go też należałoby ściągnąć. Jak już rozmontujemy wszystko zostaje nam płytka. Jak widać było na zdjęciach usyfiona jest, nadgryziona zębem czasu i w ogóle pokryta tłuszczem z palców. Czyścimy ją dokładnie alkoholem, preparatem do czyszczenia styków, ISOLem czy co kto ma pod ręką byle nie na bazie wody bo miedź na płytce ulegnie dalszej degradacji. Składamy wszystko oczywiście oglądając zdjęcia od końca. Po czyszczeniu w VAGu nie zauważyłem wcześniejszych oporów z przełączaniem. Zobaczymy jak to będzie na trasie. Cytuj Jakby ktoś nie wiedział to działanie manetki można sprawdzić w VAGu. Sterownik: 01 – ENGINE (Silnik) Wybieramy: 08 – MEAS. BLOCKS (Bloki pomiarowe) Wpisujemy grupę 006 (GROUP 006) lub grupę 066 (u mnie w ANB była to właśnie 066). Grupa 006 jest chyba w silnikach diesel'a. W różnych wersjach programów może wyglądać to nieco inaczej, ale w danej grupie mamy 4 pola. W dwóch z nich pokażą się cztero lub pięciu cyfrowe liczny złożone z 0 i 1. W drugim polu powinny zmieniać się wartości w zależności czy naciśniemy hamulec lub sprzęgło a w trzecim lub ostatnim polu wartości będą zmieniać się w zależności co naciśniemy na manetce. Na manetce wykonujemy wszystkie możliwe opcje przełączenia przycisków. Dodatkowo naciskamy pedał hamulca i sprzęgła: EIN - 0011 FIX - 0111 - (pojedyncze naciśnięcie lub przytrzymanie) AUFN - 1011 - (pojedyncze naciśnięcie lub przytrzymanie) AUS - 0001 - (pojedyncze naciśnięcie) AUS - 0000 - (przytrzymanie) Wciśnięty hamulec - 010011 (lub 0111) Wciśnięte sprzęgło - 100011 (lub 1011) Edytowane 1 Lutego 2018 przez soulmaster3m
Szymoonk Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Robiłem to samo tydzień temu, objawy identyczne, teraz tempomat chodzi jak nowy. Miałem problem z tempomatem od samego założenia ale dopiero jak padły mi długie światła to zabrałem się do czyszczenia. Ja na szybko czyściłem papierem wodnym bez wody ;p. Poradnik super na pewno nie jednemu się przyda.
soulmaster3m Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 To nie jestem sam, mnie też od samego początku źle działało, ja zabrałem się za to bo gdzieś mnie przewód od poduchy nie stykał i wywalało błąd. Na sucho w domu miernik pokazywał wszystko, widocznie prawie, jak należy. Wtedy jeszcze nie wiedziałem co się stanie w praktyce. Chciałem papierem, ale nie jestem pewien czy to nie przyspieszy utleniania. Nie jestem na 100% pewien czy to jest miedź bez żadnych powłok. Sama miedź w sprzyjającym środowisku raczej zacznie szybko pokrywać się patyną. Dobre są jeszcze preparaty do czyszczenia płytek PCB. ---------- Post dopisany 27-09-2013 at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2013 at 21:45 ---------- Test drive zrobiony, wszystko działa znakomicie.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 koledzy ja u siebie założyłem dzisiaj tempomat i mam problem własnie z tym suwakiem ponieważ jak jest w pozycji OFF to po przesunięciu na ON powinno w vagu pokazać 00011 a u mnie pokazuje 00000 albo 0001 dopiero po jakimś czasie jak poruszam tym suwakiem na wszystkie mozliwe sposoby to zaskoczy i bedzie działać czy ten poradnik w tym temacie też może pomóc
soulmaster3m Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 Przejedź się i sprawdź. Było przeczyścić przed założeniem i odgórnie polecam czyścić. Chwila roboty a nie będzie problemów.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 wiesz przed założeniem nie wiedziałem że może byc taki problem. podczas jazdy jak uda mi się aby tempo działało to np. utrzymuje prędkość ale jak chce przyspieszyć włąśnie tym suwakiem to wyłacza się całkowicie bo coś nie styka i znowu trzeba kombinować aby załapało
soulmaster3m Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 No to masz gotową odpowiedź. Ściągaj koło, wykręć pająka i czyść. Czy pomoże? Nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 spoko no to myślę że jak jutro dobrze pójdzie to się tym zajmę bo wkurzające to jest bo jeżeli czyszczenie nie pomoże to jest jeszcze jakaś deska ratunku aby to naprawić
soulmaster3m Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 Moja szklana kula mówi, że jeszcze nie wyczyściłeś, zdjęć nie zrobiłeś aby się pochwalić jak to wyglądało przed i po czyszczeniu ani nie sprawdziłeś a już się martwisz na zaś.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 spoko to jak może dzisiaj znajde chwilę to wyczyszczę te styki tak jak mówisz i zrobie fotki przed jak i po zabiegu
soulmaster3m Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Ja ci mogę podać jeden sposób na zaś. Taki sadystyczny, taki mój ulubiony. i na milion procent działa. Jeśli czyszczenie nie pomoże, a nie pomogło bo ścieżki są poprzecierane i już nic nie pomoże to robisz taki myk. 1) oczywiście demontujesz wszystko aby mieć płytkę na wierzchu 2) kładziesz na skaner i skanujesz w mega świetnej jakości tak tylko 4 fun i najlepiej w tiff, ale też tylko 4 fun i na wyrost 3) wrzucasz skan do jakiegoś programu cadowego, oczywiście najlepiej autocad w wersji z parzystego rocznika 4) Robisz projekt takiej płytki zgodnie z tym co masz na skanie i przygotowujesz go albo po wytrawianie chemiczne, po taniości termotransfer, albo do wycięcia na CNC, z uwagi na wysokość skoku blaszek lepszy będzie termotransfer. 5) można też a raczej powinno się nanieść na ścieżki cynę i będą odporne na utlenianie.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 jutro wyjmę manetkę z auta i założę na razie starą a tą w domu na spokojnie rozbiorę i wtedy zrobię fotki i wrzucę tu to może coś się zobaczy czy czyszczenie da radę jak w ogóle da się poprzez foto zobaczyć dzisiaj napotkałem duży problem przy prubie zdjęcia kierownicy ponieważ już przy ostatnim jej ściąganiu byłą lekko wyrobiona śruba torx która trzyma poduchę powietrzną ale zdecydowałem że juz raczej nie będę kierownicy zdejmował i przykręciłem na te same śuby no i dzisiaj nie chciał mi ta jedna śruba puścić i niestety ale wyrobiła się tak że torx przeskakuje i nawet próbowałem młotkiem torxa dobić aby tylko ruszyła się i nic tak jest wyrobiona że nawet nie mam pomysłu jak to ogarnąć. czy może jest ktoś w stanie jakoś cos podpowiedzieć jak to zrobic aby tylko poducha zeszła a potem to już się coś wymyśli
soulmaster3m Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 (edytowane) Skąpy/leniwy dwa razy traci. Wiertarka + adapter kątowy + wiertło na bit i wiercisz Już raz męczyliśmy się z taką cholera wie od czego zapieczoną i skończyło się na młotku i przecinaku. U siebie na szczęście nie mam problemu, ale jak tylko natchnie mnie to wymienię na imbus albo krzyżak. Edytowane 30 Marca 2015 przez soulmaster3m
Houdini Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 A ja głupi jadę i klnę na tempomat :-) z racji że jeszcze nie rozbierałem kolumny kierownicy, mam pytanie: czy dużo roboty jest żeby wydobyć manetkę od fazy"kolumna bez kierownicy"? Piotrek, miałem podobnie, i przed wierceniem proponuję wbić w śrubę śrubokręt płaski, tak żeby wszedł w rowki byłego torxa :-) u mnie pomogło, a potem z poduszką na jednej śrubie do sklepu po nową, albo i trzy na zapas :-) A i oczywiście dziękować za turorial :-)
soulmaster3m Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 I) Wyjąć kierownicę: 1) Dwie śruby od tyłu kierownicy aby wyjąć poduchę, torx lub imbus 2) Wtyczka poduchy 3) Śruba centralna na torx M12 II) Ściągnąć plastiki kolumny 1) 2 śruby trzymające gumę regulacji kolumny, trox lub imbus 2) Jedna śruba imbus za tą wajchą od spodu 3) 2 śrubki od spodu na krzyżak III) Wyjąć tasmę IV) Jedna śrubka imbus na obejmie pająka V) Wtyczki na pająku VI) wsio Albo poszukaj tematu o montażu tempomatu bo tam pewnie i zdjęcia są. Tutaj też kilka fot gdzie i jakie śrubki są, https://www.flickr.com/photos/40097295@N04/sets/72157634372988595/
Houdini Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Wyśmienicie, na dniach podziałam :-) dzięki :-)
xXPiotrekXx19 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 ja dzisiaj próbowałem rozwiercić tą śrubę i powiem wam że nie jest łatwo bo muszą być dosyć twarde te śruby bo już 2 wiertła się spaliły i jutro bedę walczył dalej mam nadzieje że jutro już mi zejdzie ta poducha
soulmaster3m Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) Masz wiertła z masła. Skoro zwykły torx czy tam imbus "marki" Toya/Yato potrafi wyrobić tę śrubę bez uszczerbku na samym kluczu to wolę nie wiedzieć jakich wierteł używasz. No chyba, że mam jakieś hiper mega turbo carbon tytanowe gniotsa nie łamiotsa klucze Yato. Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez soulmaster3m
Dev Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) Soul, jaki jest koszt doprowadzenia manetki tempomatu do stanu uzywalnosci technicznej ? czasami mi szwankuje Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez Dev
wesz82 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Nie mogłeś tego wrzucić zanim wrzuciłem manetkę Super opis na lato skorzystam i odtłuszczę dziada a potem zostaje jazda w białych rękawiczkach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się