mas0n Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Mój nabytek. Co ma: Rok 1995 Silnik: 2.5 TDI AEL 140KM (z przebiegiem ponad 430 tys.) / (obecnie 460 tys.) Skrzynia: Manual 6 biegów (coś pod nią mocno skrzypi przy przyśpieszaniu i czasem na zakrętach) / (było a nie jest... -> mocowanie układu wydechowego) Napęd: Q Kolor: kiedyś był czerwony, dziś troche wypłowiał. Felgi: S'ki Wyposażenie: - Szyberdach - Klimatronik (środkowy nawiew nie działa, ogólnie słabo chłodzi) / (a na dzisiejszy dzień to w ogóle zdechł wentylator) - el. lusterka (korodują, ogrzewanie nie działa, sterowanie w poziomie od kierowcy nie działa) - el. szyby 4x (tylnia szyba od pasażera skrzypi i ledwo chodzi) - centralny i alarm (zdalne z kluczyka nie działa) - soczewki - Zegary AC / BC (Teraz w LED) Trochę było grzebania, żeby było zgodnie z polaryzacją. I na przód w pozycyjne power LED (dziadostwo często się przepala) - Tempomat (nie działa) - Fotele skórzane (od kierowcy wytarte do żywego) z podgrzewaniem (które też nie działa od kierowcy) Z innych ciekawostek: - Wentylator nawiewu skrzypi (obecnie już nawet nie skrzypi, tylko nie działa); Środkowy nawiew nie działa i ogólnie klima słabo chłodzi - Przyciski czasem nie działają - Rozrząd do wymiany [Naprawione], - Prawe łożysko w przednim kole czasem szumi, (gotowe) - Prawa końcówka drążka do wymiany (gotowe); Auto czasem jeździ prosto, czasem w prawo, czasem w lewo (całe zawieszenie tył wymienione + kilka rzeczy z przodu) - Przy okazji wyszedł wyciek na tylnym dyfrze i od ręki zrobione - Wycieki spod miski olejowej (nie przekraczające 0,1L od wymiany do wymiany)- Lekko leje się spod pokrywy zaworów [Naprawione], - Leje się z jednego z wtryskiwaczy (dość mocno) [Naprawione], - Pasy bezpieczeństwa nie wciągają się, - Ciężko pali (I. paliła bez problemu przy mrozach, II. do poprawy kąt wtrysku) [częściowo naprawione: nowy aku]. (Tak odpala przy -12 St. C* ) Oświetlenie wnętrza nie działa przy otwieraniu drzwi. trzeba ręcznie włączać (urwana krańcówka). Prawa tylna szyba skrzypi przy otwieraniu i zamykaniu. Dużo korozji (chwilowo 'zabezpieczone' tylko dobrym woskiem - zaczynam też łatać, ale topornie mi to idzie, blacharzem to ja nie zostanę). EGR Nie działa przez sadzę i smołę w dolocie. [Naprawione] Tylna wycieraczka nic nie zgarnia i krzywo leży [Naprawione] Bardzo wolno się nagrzewa [Wymieniony termostat: Naprawione], Ubywa płynu chłodniczego [Naprawione] Co lubie w niej. pali 7 litrów przy cięższej nodze w trasie, quattro, nawet z 4 biegu wystarczająco wciska w fotel. Trochę długo nic nie wrzucałem._______________________________________ - 5 lat i + 50 koni _______________________________________ Rozwalone koło pasowe - 30 tys. kmhttps://youtu.be/ZH-eoAtCc6Uhttps://youtu.be/5xqUa5pv4Ichttps://youtu.be/UBI-xFjxoWchttps://youtu.be/BVQXysxPOvw Od ręki w jeden dzień wymienione. _______________________________________ Kilka fotek z rozbiórki wymiennika ciepłahttps://plus.google.com/photos/109690413453800344680/albums/6160260821504426241
MATIUS Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Powodzonka jak doprowadzisz do stanu perełki będziesz miał radochę bo to jedno z ostatnich Audi nie do zdarcia fajna baza quattro plus ael
arre Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Przyjedz na spota kiedys i sie pochwal
adrian998998 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Baza dobra do modzenia. Aktualnie na wiosnę takiego AEL-a będziemy modzić na 200+++ Jeden minus to turbodziura (sprężarka taka mała że się ksztusi spalinami) w nich ale wszystko jest do ogarnięcia.
Armi Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Silnik legenda + Q + czerwony lakier = można poszaleć
mas0n Opublikowano 25 Września 2013 Autor Opublikowano 25 Września 2013 Najpierw podstawy muszę porobić. rozrząd się powoli kończy, olej jest czarny, na dnie zbiorniczka płynu chłodzącego jakieś brudy, a płyn hamulcowy brązowy :/ Czyli znając życie skrzynia biegów i maglownica też do wymiany płynów. Blok silnika dośc mocno zalany olejen napędowym, i chyba pod delkem zaworów lekko puszcza
Gość Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 trochę umęczony ale jest quattro , miło wspominam AELa choć miałem FWD, sprzedawałem go przy przebiegu 450 tyś i zimę przy -25 palił od strzała, i ten dzwięk r5 nie to co gówniane r4
sHmGie Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Jak ukonczysz projekt nikt ci nie powie że "poszedłeś na łatwizne" bo wszystko było, no i wiesz co masz>;]
mas0n Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 Na razie chcę tylko żeby ona sobie spokojnie żyła. tz. dziś wymieniam wszystkie gumowe (?) wężyki od wtrysków. One gumowe? Bo jednego jak dotknąłem to pękł jak plastik. Więc wszystkie wymienię, tak przezornie. Jutro zdejmę kolektor, wyczyszczę i zaślepię EGR
arre Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Taki maly OT (sory) nie masz kobietyki/zony takiej blondi 165/170 spiete wlosy w kucyk? Stala taka c4 na dzielni wieczorkiem wczoraj tyle ze z tego co uslyszalem jak odpala to bez problemu i na diesla nie brzmialo... napewno c4 i czerwona ale rejestracji nie widzialem za ciemno... jak to Twoje to pw a jak nie to nie ma tematu
TomekTdi Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 dżwięk R5-TDi to jest to Włożysz trochę pracy w auto a C4 na pewno Ci się odwdzięczy. Powodzenia !
mas0n Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 odpala to bez problemu i na diesla nie brzmialo...napewno c4 i czerwona ale rejestracji nie widzialem za ciemno... jak to Twoje to pw a jak nie to nie ma tematu Nie moja ale i tak można kiedyś skoczyć na browara jestem z centrum. Moja odpala z pewnym problemem... Chwile trzeba zakręcić. Chyba że jest zimno. z tego co wyczytałem to raczej rozrusznik. jutro będę sprawdzać kąty wtrysku. Tak odpala przy 2 st. i gruntowym przymrozku. A tu jak chodzi, jak już cieplej się jej zrobiło. Nie wiem czy termostat zaraz nie będzie do wymiany, bo przejechałem 20 km i ledwo wskazówka się ruszyła. Kilka zdjęć. wężyki powymieniane i spalanie o litr spadło no i umyta Będą z niej ludzie dżwięk R5-TDi to jest to Włożysz trochę pracy w auto a C4 na pewno Ci się odwdzięczy. Powodzenia ! Dzięki. Uwielbiam go. nie brzmi jak rasowy ciągnik.
arre Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Na browara to pewnie ze mozna skoczyc tym bardziej ze tez jeszcze mam a6 w Q na stanie tyle ze c5 i w pb
TomekTdi Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 dżwięk R5-TDi to jest to Włożysz trochę pracy w auto a C4 na pewno Ci się odwdzięczy. Powodzenia ! Dzięki. Uwielbiam go. nie brzmi jak rasowy ciągnik. Dlatego uwielbiam jeździc T-4 AXG
mas0n Opublikowano 13 Października 2013 Autor Opublikowano 13 Października 2013 Chyba zawieszenie mogłoby być w lepszym stanie. końcówki drążków do wymiany. może nawet całe drążki :/ No panowie, ale chyba auto dobrze się zbiera )
mas0n Opublikowano 13 Października 2013 Autor Opublikowano 13 Października 2013 Jeszcze nie, ale pier... urwał się pasek pompy więc go wymieniłem i wstępnie ustawiłem kąty. Jeszcze nie VAG ale i tak jest poprawa. No i wyczyszczony kolektor i EGR działa Myślałem o rozrządzie na wiosne, ale teraz trochę się dygam czekać z tym, i zaraz zajmuję koledze garaż i wymienię. Mechaniorzy chcą po 450 - 500 zł a usługę. za tą kase to sobie narzędzia kupie i sam wymienię
mas0n Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 No i panowie, wymieniony rozrząd, termostat (silnik ma 90 po 4 km), koło pasowe paska wielorowkowego. Ale ulga
Rekomendowane odpowiedzi