Prezes870 Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Witam, mam problem mianowicie jak zimny to w miare ladnie odpali i wgl natomiast jak go rozgrzeje do 90 stopni to musi pokręcić z 5 -6 sekund zanim odpali, jak już odpali to odrazu na wszystkie gary . Vag pokazuje tylko czujnik temperatury cieczy chlodzacej. Dodam , że też po przekręceniu kluczyka zapiszczy piszczek 3 razy. Pomocy Pozdrawiam.
bajowsado Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 To masz odpowiedź, uwalony czujnik temp cieczy. Pewnie zawyża albo zaniża temperaturę i dlatego ma problem z odpaleniem.
Prezes870 Opublikowano 27 Września 2013 Autor Opublikowano 27 Września 2013 No niestety czujnik wymieniony i dalej to samo. A czy moze byc padnieta pompa paliwa? Ta w baku, jak mialem prawie pol zbiornika to bylo okej. A no i jak idzie ten waz od czujnika dalej w strone zderzaka to on musi byc zaslepiony? Czy musi byc z jakims wezem polaczony? Bo u mnie jest zaslepiony ;/
bajowsado Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Wymieniłeś pewnie nie ten czujnik, czujnik który miałeś wymienić czyli G62 znajduje się pod górną osłoną silnika, zaraz obok pompy wtryskowej patrząc na lewo. Umieszczony na stalowej rurce, o tutaj: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRUME-ijGdWvoKrW6MR8i340ZO4o6cNgknzhmqgUBV1WbEZlFQ
Prezes870 Opublikowano 28 Września 2013 Autor Opublikowano 28 Września 2013 Dokladnie ten wymieniłem ---------- Post dopisany at 08:09 ---------- Poprzedni post napisany at 08:08 ---------- I gdzie idzie kontynuacja tego weza z czujnikiem? U mnie ktos go chyba zaslepil zaraz z 5 cm za czujnikiem ;/
kudalty66 Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Dokladnie ten wymieniłem ---------- Post dopisany at 08:09 ---------- Poprzedni post napisany at 08:08 ---------- I gdzie idzie kontynuacja tego weza z czujnikiem? U mnie ktos go chyba zaslepil zaraz z 5 cm za czujnikiem ;/ pokaż fote o co ci chodzi,.
Prezes870 Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 A co do tematu , mogly sie mapy rozjechac?
pgt Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Mapy się same nie "rozjeżdżają". Jeśli problem występuje tylko na ciepłym silniku to najczęściej przyczyną jest wolne kręcenie. Wystarczy, że rozrusznik jest nie pierwszej świeżości. Problem (właściwie tylko jego skutek) można rozwiązać korekcją map startowych. To często najtańsze/najprostsze rozwiązanie-sam nie raz stosowałem.
Prezes870 Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Tak problem wystepuje tylko na cieplym. Rano pali od strzala. A widze ze jestes z zuromina, umialbys cos takiego zrobic ? Nie mam za daleko do cb
Marcel_x1 Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Też miałem taki problem. A wiesz co było przyczyną? Stary akumulator Ja bym Ci radził rozgrzać go do 90 stopni i podłączyć aku oczywiście o takich samych parametrach i sprawdzić. Też mi pokazywało błąd czujnika cieczy lecz to olałem i kupiłem nowy akumulator i odżył i oczywiście błędu już nie miałem o dziwo po wymianie. Powodzenia
Prezes870 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2013 pgt Bylem wczoraj na korekcji mam startowych , wszystko okej szybko , obsługa dobra, szybko leci czas w obecności takiego gościa to wszystko wytłumaczy co i jak a no i polecam robić program bo gość naprawde się przykłada do pracy i widać że ma to w genach Pozdrawiam i mam nadzieje że sie spotkamy jeszcze
mpnorek666 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Witajcie koledzy, szukam odpowiedzi na forum odnośnie zadanego pytania w tym wątku. Mianowicie, moje auto długo kręci jak jest zimne, wydaje mi się, że znalazłem już odpowiedź na pytanie: dlaczego, ale chciałbym się upewnić czy dobrze kombinuje - nie jestem zbyt biegły w mechanice, ale proste rzeczy potrafię zrobić sam. Opiszę problem. Po zakupie auta, które - jak się potem okazało przeszło sporo i po wizycie u znajomego mechanika z serwisu ASO VAG, okazało się, że coś było kombinowane przy silniku. Obroty po odpaleniu - na zimnym - delikatnie pulsowały i były dość wysokie (około 10 tys.). Kumpel powiedział mi, że na jednym z przewodów, które dochodzą do czujnika (wyżej wymienionego G62) był wlutowany jakiś opornik, przez co świece żarowe grzały nawet w dość ciepłe dni, a w zasadzie zawsze. Auto odpalało w miarę dobrze. Teraz postanowiliśmy, że zdejmiemy ten opornik, problem wysokich obrotów i pulsowania zniknął, ale z odpalaniem jest strasznie. Jak jest chłodno, to kręci nawet 5 sekund, albo i dłużej. Jest to dość upierdliwe. Układ paliwowy jest sprawdzony - nie zapowietrza się, wtryski były sprawdzane komputerowo i też są okej, choć moje pierwsze podejrzenie to pompa wtrysków. Ale drogą dedukcji doszedłem do wniosku, że może po prostu wymienić ten czujnik?? Czy możliwe jest żeby coś tam wlutować i oszukać czujnik? Czy ktoś w ogóle się z tym spotkał. Jeśli, również tak uważacie, to jakiej firmy czujnik polecacie? Czy wymiana jest bardzo skomplikowana? Pozdrawiam
Prezes870 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 A swiece zarowe sprawdziles? Prąd dochodzi do nich? wiem ze w 1.9 bez swiec w ziemniejsze dni od strzala pali nie wiem jak 2.5. Najpierw zapnij pod vaga jakie bledy wyrzuci Potem jak wszystko bedzie ok pokombinuj z tym czujnikiem a jak nie pomoze sprawdz spręzanie. Jak bedzie ok to chyba ta pompa zostanie . Posprawdzaj moze koledze dopisza cos jeszcze
przemo v6 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Ja mialem ten sam problem moje 2.5 dlugo krecilo na zimnym i na cieplym silniku a czasem nie zapalilo wogule wymienilem rozrusznik i pali od strzala
mpnorek666 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Świece są ok - sprawdzone. Rozrusznik, też biorę go pod uwagę i na pewno go sprawdzę, ale chciałem to zrobić dopiero przy zmianie rozrządu - jak wiadomo jest z tym trochę roboty, a nie chce obecnego demontować 100 razy, wymieniałem mu już wałki i alternator. Najpierw biorę pod uwagę ten czujnik i oczywiście sprawdzę VAGa, tylko zastanawia mnie po kiego czorta ktoś wlutował na kablu od czujnika jakiś opornik? Spotkaliście się z tym kiedyś?
KrzysiekA4 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Darek według mnie ten opornik był zastosowany po to aby auto non stop widziało że auto jest zimne (poniżej 7 stopni C. świece grzeją). Gdzieś na forum czytałem o takim patencie z przełącznikiem aby auto odpalało jakby było -20 :kwasny:szukajcie a znajdziecie:wink:.Jak dla mnie to ponie kont druciarstwo powód złego odpalania został Polskim sposobem "zwalczony":facepalm:
Prezes870 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 No właśnie i może wystarczy zrobić korekte map startowych
piotrsob1 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Obroty po odpaleniu - na zimnym - delikatnie pulsowały i były dość wysokie (około 10 tys.). Kumpel powiedział mi, że na jednym z przewodów, które dochodzą do czujnika (wyżej wymienionego G62) był wlutowany jakiś opornik, przez co świece żarowe grzały nawet w dość ciepłe dni, a w zasadzie zawsze. Auto odpalało w miarę dobrze. Teraz postanowiliśmy, że zdejmiemy ten opornik, problem wysokich obrotów i pulsowania zniknął, ale z odpalaniem jest strasznie. Jak jest chłodno, to kręci nawet 5 sekund, albo i dłużej. .......... Czy możliwe jest żeby coś tam wlutować i oszukać czujnik? Czy ktoś w ogóle się z tym spotkał. Wlutowany w szereg z czujnikiem G62 opornik powodował że sterownik silnika zawsze widział niższą temperaturę silnika niż była rzeczywiście, co w momencie rozruchu powoduje właśnie wcześniejsze załączenie świec, przyśpieszenie kąta wtrysku, zwiększenie dawki rozruchowej czyli reasumując likwiduje problem z odpalaniem przy nienowej już pompie wtryskowej:decayed: Wszystko by było gites, gdyby po uruchomieniu silnika ten opornik był zwierany przez przekaźnik, żeby komp już widział normalną temperaturę Zamontowałem sobie taki prościutki układzik z przekaźnikiem i przyciskiem pod kierą w Golfie IV, który cierpiał na tą samą przypadłość, działa od półtora roku bez zastrzeżeń Tutaj wrzuciłem kiedyś schemacik http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/ciezko-pali-255295/index2.html Że takie coś jest skuteczne to już wiesz , no ale zawsze można w zamian zrobić korektę map startowych, albo wyremontować pompę wtryskową , wybór należy do Ciebie
mpnorek666 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Dzięki za podpowiedzi, posprawdzam wszystko no i się zobaczy. A jeszcze jedno pytanko. Czy przy takim długim kręceniu, można coś rozpie***ć przy autku? wiem, że rozrusznik dostaje po dupce, chodzi mi o to, czy muszę to robić na gwałt. Fakt, pisałem, że sprawa jest upierdliwa i jest, ale najpierw trzeba znaleźć czas i kasę żeby jechać do majstra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się